Radar

toggle menu

De Radar app

De Radar app is de officiële mobiele applicatie van het consumentenprogramma Radar van AVROTROS. Signaleer een consumentenkwestie, deel die met Radar en misschien zie je jouw onderwerp binnenkort terug in de uitzending of op de website!

Ben je een vreemde aanbieding tegengekomen? Heb je een goed idee voor een reportage? Of wil je reageren op een oproep van de redactie? Deze app biedt je de snelste en handigste manier om jouw suggesties naar Radar te sturen.

Met de Radar app kun je: consumentenkwesties melden in 3 snelle stappen, eenvoudig foto's of video's toevoegen en alle actuele Radar-oproepen bekijken

Je consumentenkwestie komt direct bij ons - de Radar-redactie - terecht. Wij lezen je inzending en nemen indien nodig contact met je op.

Heb je een vraag over de Radar app? Neem hieronder een kijkje of neem contact met ons op.

Veelgestelde vragen over de Radar App

  • Waarom is er geen Windows Phone versie van deze app?

    Helaas hebben wij op dit moment geen plannen om een applicatie op Windows Phone te ontwikkelen. We hebben wel een webversie van onze applicatie ontwikkeld, met dezelfde functionaliteit. Je kan deze hier vinden.

  • Ik kan niet op de 'Verder' knop drukken, hoe kan dat?

    Je hebt nog niet alle gevraagde gegevens ingevuld, of je hebt geen correct e-mailadres ingevoerd. Wanneer geen invulveld meer leeg is en je e-mailadres klopt, wordt de knop 'Verder' klikbaar.

  • Het lukt niet om mijn inzending te versturen. Wat moet ik nu doen?

    Kijk of je een foutmelding krijgt. Meestal vertelt deze al duidelijk wat er aan de hand is. Zo niet: check goed of je

    •     alle gevraagde gegevens hebt ingevuld
    •     een geldig e-mailadres hebt ingevuld
    •     verbonden bent met internet

    Heb je nog steeds problemen? Meldt dit zo uitgebreid mogelijk, inclusief de foutmelding, naar radarinternet@avrotros.nl.

  • Voor welke toestellen en welke besturingssystemen is de app beschikbaar?

    De app is beschikbaar voor iPads en iPhones (van Apple dus, met iOS - versie 7 en hoger) en voor Android-tablets en -telefoons (versie 4 en hoger).

  • Is de app ook beschikbaar voor tablets?

    Ja, de app is beschikbaar voor iPads en Android-tablets. Op Windows-tablets kun je de webversie gebruiken.

  • Radar had toch al een app? Waar is die gebleven?

    Klopt: de Apptoinette. Die app is niet meer beschikbaar in de App Store of Google Play. Als je de app al op je telefoon hebt, kun je deze nog gewoon blijven gebruiken. Wij updaten deze echter niet meer. De video's uit de Apptoinette zijn beschikbaar voor leden van het Radar Testpanel.

  • Waar zijn de hulpvideo's gebleven?

    De hulpvideo's uit de Apptionnete kun je bekijken (en downloaden) als je Testpanellid bent. Je kunt dan hier inloggen en naar de pagina 'Hulpvideo's' gaan.

  • Gaan jullie vertrouwelijk met mijn gegevens om?

    Ja. Wij gebruiken je gegevens alleen voor redactionele doeleinden, dus niet voor commerciële doeleinden. Wij stellen deze ook niet zonder jouw toestemming ter beschikking van derden.

  • Waarom moet ik trefwoorden invullen?

    Dankzij de trefwoorden die je invult, kan de redactie makkelijker inzendingen terugvinden en met elkaar in verband brengen. Dit helpt enorm om snel de omvang van vergelijkbare klachten te zien en deze in kaart te brengen.

  • Wat doen jullie met mijn inzending?

    We bekijken je inzending aandachtig. Als wij aanleiding ziet om de klacht of het verhaal te behandelen in de uitzending of op de website, nemen we, indien nodig, contact met je op. Alle inzendingen worden gearchiveerd en bewaard voor het geval dat we in de toekomst aandacht gaan besteden aan het betreffende onderwerp.

    We kunnen helaas niet op individueel niveau alle problemen oplossen of alle vragen beantwoorden.

  • Komt mijn inzending op tv?

    Zie hierboven. Het kan zijn dat de redactie (een deel van) je inzending op tv laat zien, maar dit is niet gegarandeerd.

  • In de webversie van de app gebeurt niks als ik klik op 'Een ervaring melden' of 'Oproepen bekijken'. Wat nu?

    Als het goed is, is dit probleem inmiddels opgelost. Mocht dit toch nog steeds niet werken, verwijder dan je cookies uit de browser* en ga opnieuw naar.

    *: Cookies weggooien in

    • Chrome: Voorkeuren --> Geschiedenis --> Browsegegevens wissen --> Cookies aanvinken --> Bevestigen met de knop Browsegegevens wissen.
    • Internet Explorer: Extra (tandwielpictogram) --> Beveiliging --> Browsegeschiedenis verwijderen --> Cookies aanvinken --> Bevestigen met de knop Verwijderen
    • Firefox: Menu (pictogram met drie horizontale streepjes) --> Opties --> Privacy --> Aangepaste instellingen gebruiken voor geschiedenis (achter 'Firefox zal') --> Cookies tonen --> Alle cookies verwijderen
    • Safari: Safari --> Voorkeuren --> Privacy --> Verwijder alle websitegegevens (achter 'Cookies en websitegegevens')
  • Waarom is het beter om de app via WiFi te gebruiken?

    Als je met het internet verbonden bent via het 3G- of 4G-netwerk van je telecomprovider, betaal je voor de data die je ontvangt en verstuurt. Foto's en (vooral) video's zijn vaak grote databestanden. Wanneer je die uploadt via zo'n verbinding en niet via een (doorgaans gratis) draadloos netwerk (WiFi), kan dat dus aardig in de papieren lopen.

    Kijk dus goed naar op welke manier je met internet verbonden bent voordat je iets naar ons uploadt via de app of houd je dataverbruik in de gaten.

  • Wat bedoelen jullie met een 'horizontale' foto of video?

    Een horizontale foto is een liggende foto: een foto waarbij de breedte groter is dan de hoogte. Dit wordt ook wel de landscape- of landschapsmodus genoemd. Je foto of video wordt horizontaal wanneer je je toestel bij het maken ook horizontaal (liggend / 'in de breedte') houdt.

    Wanneer je je toestel rechtop houdt bij het maken van een foto of video, zal de resulterende foto / video ook rechtop staan / verticaal zijn. Dit is de zogenaamde portretmodus.

  • Waarom is het beter om de video of foto horizontaal te maken?

    Televisie- en computerschermen zijn ook horizontaal georiënteerd. Beelden op tv of het internet komen daardoor veel beter tot hun recht wanneer die ook horizontaal of liggend zijn. Vooral video's zien er veel beter uit wanneer ze 'liggen' in plaats van 'rechtop staan': in het laatste geval komen er op tv vaak balken naast die de overgebleven ruimte opvullen. Dat is niet erg mooi.

  • Waarvoor dient de Radar app?

    De Radar app biedt de snelste en eenvoudigste manier om consumentenkwesties te melden bij de redactie van Radar. Dus heb je een idee voor een reportage? Of heb iets opmerkelijks gezien dat interessant is voor Radar en wat we met meer consumenten kunnen delen (bijvoorbeeld een vreemde aanbieding in de winkel of een bijzonder defect aan een nieuwe aankoop)? Of wil je reageren op een oproep van de redactie? Gebruik dan de Radar app!

    Je consumentenkwestie komt direct bij ons - de Radar-redactie - terecht. Wij lezen je inzending en nemen indien nodig contact met je op.

  • Waar kan ik de app downloaden?

    De app is beschikbaar in de App Store (voor Apple / iOS) en Google Play (Android).

  • Kan ik de app ook gebruiken op een Windows-toestel?

    Ja dat kan. De webversie vind je hier. Deze is geoptimaliseerd voor het gebruik op Windows-toestellen (zowel telefoons als tablets) en in browsers op laptops en desktop-computers.

  • Is de app gratis?

    Ja. Dat wil zeggen: je kunt de app gratis downloaden. Let wel op dat je gegevens uploadt via WiFi: voor dataverbruik kunnen ook kosten gerekend worden.