Radar

toggle menu

Veelgestelde vragen

Programma en website

  • Ik wil een reactie achterlaten op de Radar-site

    Je kan op onze artikelen reageren en het gesprek met andere bezoekers aangaan via reactieplatform
    Disqus. Je kan een account aanmaken, maar dat hoeft niet: je kan ook als gast reageren.

    Waarom een account maken?

    Het aanmaken van een account heeft enkele voordelen: via Disqus blijf je namelijk altijd ingelogd en kan je met één account ook op andere sites reacties achterlaten. Daarnaast kan je met een Disqus-account stemmen op andere reacties, waarmee je jouw waardering voor de reactie van een ander laat zien. Reacties met het meeste aantal stemmen komen ook bovenaan te staan. Je kan een reactie ook naar beneden stemmen. Doe dat alleen als je van mening bent dat de reactie geen waarde toevoegt aan het gesprek.

    Hoe maak ik een account aan?

    Je kan je aanmelden met Twitter, Facebook of Google+. Als je dat niet wilt, kan je je ook direct bij Disqus registreren. Vul een een gebruikersnaam, e-mailadres en een wachtwoord in.

    Ik wil geen account aanmaken

    Je kan ook reageren zonder een account aan te maken. Onder 'Of registreer je bij Disqus' staat een checkbox met 'Ik reageer liever als gast'. Als je dit aanvinkt hoef je alleen een naam en e-mailadres op te geven. Je reactie verschijnt direct.

    Reacties rapporteren

    Schendt een reactie onze spelregels? Dan kan je die rapporteren door op het vlaggetje te drukken.

  • Ik wil mijn gebruikersnaam van het Radar Forum veranderen.

    Dat kan je zelf niet doen. Je kan daarvoor het beste contact opnemen met de internetredactie van Radar. Stuur ook een suggestie mee voor je nieuwe gebruikersnaam.

  • Ik zie nooit meer een Koude Douche langskomen. Waarom?

    In onze rubriek De Douche reiken wij inderdaad vaker een Warme dan een Koude Douche uit. Dat komt vooral door het aantal inzendingen: wij krijgen doorgaans veel meer inzendingen binnen voor Warme Douches dan voor Koude Douches.

    Daar komt bij dat we een inzending altijd goed controleren wanneer deze in aanmerking komt voor uitzending. Het komt vaak voor dat het probleem dan alsnog is opgelost, of dat het toch geen service betreft die écht een Koude Douche verdient.

  • Ik heb een verdachte mail ontvangen. Is dit phishing?

    Phishing-e-mails kun je herkennen aan een aantal zaken. Bekijk de uitleg.

  • Ik wil een uitzending nabestellen.

    Het nabestellen van uitzendingen gebeurt via de publieksservice van AVROTROS. Deze is te bereiken via publieksservice@avrotros.nl of op het gratis telefoonnummer 0800-0876.

    Aan het maken van een DVD of video zijn kosten verbonden. De publiekservice kan u exact vertellen wat een en ander kost.

    Nabestellen kan ook online via Beeld en Geluid. Ook hieraan zijn kosten verbonden.

  • Ik ben het accepteren van cookies moe.

    Wij zijn helaas verplicht dit te doen. Deze regeling geldt (omroepbreed) bij de Nederlandse Publieke Omroep. Wij zijn niet in de positie dit te wijzigen.

    Voor vragen verwijzen we je daarom naar de NPO. Op hun website vind je meer informatie.

    Lees ook onze disclaimer.

  • Ik heb een vraag over de Radar app.

    We hebben daarvoor een speciale pagina ingericht. Bekijk de vraag- en antwoordsectie op deze pagina.

  • Ik wil mijn e-mailadres wijzigen.

    Nieuwsbrief

    Wil je het e-mailadres wijzigen waarop je onze nieuwsbrief ontvangt? Ga dan naar de laatst ontvangen nieuwsbrief en klik op 'Wijzig je e-mailadres' (onderaan de e-mail). Volg dan daar de instructies. 

    Testpanel

    Ga naar de Radar Testpanelsite en log in. Op je persoonlijke pagina zie je in de rechter kolom de link 'Gegevens wijzigen' staan. Wanneer je hier op klikt, kom je op de pagina waar je jouw e-mailadres kunt wijzigen. 

    Forum

    Ga naar deze pagina om je e-mailadres voor het forum te wijzigen.

    Lukt het niet?

    Stuur ons een e-mail. Let wel op: Je kunt een wijziging wel doorgeven vanaf je oude / huidige adres, maar niet vanaf een adres dat bij ons (nog) niet bekend is. Dit is ter bescherming van je eigen persoonsgegevens.

    Uit privacy- en veiligheidsoverwegingen nemen wij alleen verzoeken tot het wijzigen van e-mailadressen in behandeling die afkomstig zijn van adressen die reeds in ons e-mailbestand voorkomen.

  • Ik heb een suggestie voor een tv-item.

    Itemsuggesties kan je insturen via dit formulier. Alvast bedankt!

  • Ik wil een Douche inzenden.

    Een Douche-inzending nemen wij alleen in behandeling als deze is aangemeld via het daarvoor bestemde formulier. Dat formulier staat hier.

    Let op: een Douche-inzending komt niet automatisch op de site of op tv.

Testpanel

  • Wat is het Radar Testpanel?

    Het Radar Testpanel is een groep van ruim 95.000 consumenten die vrijwillig meedoen aan onderzoeken van Radar. Dit doen zij door het invullen van vragenlijsten. De resultaten gebruikt Radar voor reportages in de tv-uitzending, artikelen op de website en pagina’s in het magazine RADAR+.

  • Hoort het Radar Testpanel bij het televisieprogramma Radar?

    Ja. Het Radar Testpanel is een onderdeel van de website radar.avrotros.nl, en daarmee ook van het televisieprogramma Radar van AVROTROS.

    De reden dat het Testpanel een eigen url (website-adres) heeft, is technisch van aard: het systeem waarmee wij de Testpanel-onderzoeken uitvoeren, werkt op deze manier het best en het meest gebruiksvriendelijk voor ons en onze Testpanelleden. Het Testpanel is dus nog steeds onderdeel van en onlosmakelijk verbonden met Radar.

    Zie ook de verwijzingen naar deze website op radar.avrotros.nl. 

  • Hoe meld ik me aan voor het Radar Testpanel?

    Volg deze link en vul de intake-enquete in: dat duurt hooguit enkele minuten. Aanmelden is gratis. 

  • Welke gegevens hebben jullie van mij nodig?

    In de intake-enquête vragen wij naar een aantal persoonsgegevens, zoals leeftijd, geslacht en opleidingsniveau.

  • Zijn mijn gegevens veilig?

    Ja. Radar staat ingeschreven bij het College Bescherming Persoonsgegevens. Ons meldingsnummer is 1215936. Hier staat meer informatie.

  • Wat gebeurt er met mijn gegevens?

    Wij verwerken je gegevens volledig anoniem. Wij gebruiken deze niet voor commerciële doeleinden en zullen deze ook niet ter beschikking stellen aan derden zonder jouw uitdrukkelijke toestemming. Je kunt dit ook teruglezen in ons privacybeleid. Wel gebruiken wij deze gegevens om vragenlijsten op jou persoonlijk af te stemmen, en om in zijn algemeenheid uitspraken te kunnen doen over de samenstelling van ons Testpanel.

  • Waarom moet ik zoveel persoonsgegevens invullen?

    Dit doen wij om onze onderzoeken nog beter af te wegen en zodoende representatieve cijfers terug te geven in bijvoorbeeld onze tv-uitzendingen. Woonplaats, postcode en leeftijd zijn voorbeelden van factoren waarop wij gegevens kunnen wegen.

    Daarnaast kunnen we met de extra informatie gerichter onderzoek doen. We vragen om het bezit van een telefoon en tablet voor het geval dat er bijvoorbeeld problemen zijn met een bepaalde provider. Wellicht ten overvloede: wij verstrekken je gegevens nooit aan derden en gebruiken deze enkel en geanonimiseerd voor onze onderzoeken.

  • Hoe vaak krijg ik een enquête-uitnodiging?

    Radar houdt tussen de 1 en 3 onderzoeken per maand.

  • Kan ik kiezen aan welke onderzoeken ik meedoe?

    Ja. Uitnodigingen voor onderzoeken sturen wij per e-mail toe. Je kunt deze vragenlijsten bovendien terugvinden op je persoonlijke pagina wanneer je bent ingelogd. Je kunt altijd zelf besluiten aan welke van deze onderzoeken je wel en niet wil meedoen.

  • Hoeveel tijd heb ik om mee te doen aan een onderzoek?

    Een onderzoek laten wij meestal enkele dagen online staan, soms ook langer. Het invullen van een enquête duurt doorgaans tussen de 2 en 8 minuten. Per onderzoek geven wij hiervan een indicatie.

  • Hoe weet ik zeker dat jullie mijn antwoorden ontvangen hebben?

    Op je persoonlijke pagina zie je een lijst met de onderzoeken waarvoor je bent uitgenodigd. Klik op het onderzoek van je keuze; als je dit al hebt afgerond, krijg je daarvan een melding te zien.

  • Waar vind ik de onderzoeksresultaten?

    Resultaten van afgeronde onderzoeken vind je op je persoonlijke pagina, zodra je bent ingelogd. Je kunt ze ook allemaal teruglezen op onze website, radartv.nl. Daarnaast verwerkt Radar de uitslagen regelmatig in tv-uitzendingen en in artikelen het magazine RADAR+.

  • Ik ontving een herinnering, terwijl ik de enquete al volledig ingevuld heb!

    Een verklaring kan zijn dat de enquête niet op de juiste manier was afgesloten (via de knop 'Voltooien'), waardoor je gegevens niet waren doorgegeven. Het kan ook zijn dat je de enquête nét invulde toen wij in het systeem een selectie maakten van degenen die de enquête nog niet hadden ingevuld.

    Tot slot zou het kunnen zijn dat je met meerdere adressen staat ingeschreven bij het Testpanel. In dat laatste geval krijg je alle uitnodigingen dubbel. In dat geval ontvangen we graag een e-mail vanaf het e-mailadres waarmee u uitgeschreven wilt worden, opdat u één account overhoudt.

  • De vragenlijst werkt niet goed.

    Vervelend, dat is niet de bedoeling. Om dit probleem op te lossen hebben we extra informatie nodig, we zouden het fijn vinden als je de volgende vragen kunt beantwoorden:

    - Waarop maak je de test? (Computer, tablet, telefoon?)

    - In welke browser maak je de test? (indien van toepassing)

    - Wat is het merk van je telefoon / tablet, welk besturingssysteem gebruik je en welke versie?

    - Kun je een screenshot sturen van de pagina waar je vast blijft lopen?

    Met deze informatie kunnen wij het probleem beter opsporen en verhelpen. Stuur de informatie naar email@radartestpanel.nl.

    Wellicht ben je tot die tijd in de gelegenheid de vragenlijst in te vullen via een andere browser (of computer, laptop of tablet)? Wanneer je op de link uit de uitnodiging klikt, start de vragenlijst automatisch op het punt waar je was gebleven.

  • Ik ben mijn wachtwoord voor het Radar Testpanel vergeten.

    Wanneer je jouw wachtwoord niet meer weet, kan je deze achterhalen door op www.radartestpanel.nl bij het inlogscherm je e-mailadres in te vullen en op de link 'Wachtwoord vergeten?' te klikken. Je ontvangt dan een e-mail met een link om uw wachtwoord te resetten.

    Let op, een geldig wachtwoord moet:

    - tenminste 1 grote letter bevatten

    - tenminste 1 kleine letter bevatten

    - tenminste 1 cijfer bevatten

    - in totaal tussen de 6 en 25 tekens lang zijn

  • Waarom stopt de enquete zo snel?

    Zoals in de inleiding staat aangegeven, zijn we voor sommige enquêtes op zoek naar een hele specifieke groep. Niet alle vragen zijn voor iedereen relevant. Het kan dus zijn dat de enquête voor jou kort is, maar ook dan is je deelname voor ons waardevol.

  • Wat krijg ik in ruil voor mijn Testpanel-lidmaatschap?

    Door deel te nemen aan enquêtes kun je jouw meningen, oordelen en ervaringen laten meetellen. Deze kunnen Radar helpen om consumentenkwesties aan de kaak te stellen en bedrijven en instanties ertoe te bewegen hun diensten en producten te verbeteren. Daarnaast krijg je als welkomstgeschenk eenmalig een nummer van het magazine RADAR+ thuisgestuurd, en toegang tot hulpvideo's, waarmee je verkopers op jouw rechten als consument kan wijzen.

  • Waar vind ik de hulpvideo's?

    Je vindt de hulpvideo's op je persoonlijke pagina, nadat je bent ingelogd bij her Testpanel, onder het kopje 'Hulpvideo's'. Je kunt de video's ook downloaden op je computer, laptop of smartphone.

  • Hoe lang blijf ik Testpanellid?

    Je blijft lid zo lang of zo kort als jij dat wilt. Je kunt jezelf op elk moment uitschrijven.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

    Als je je wachtwoord niet meer weet, klik dan op ‘Wachtwoord vergeten?’ op de Testpanel-homepage en volg de instructies. Je krijgt dan een nieuw wachtwoord toegestuurd, dat je zelf eventueel weer kunt aanpassen (aanbevolen).

  • Hoe zeg ik mijn lidmaatschap op?

    Je Testpanel-lidmaatschap opzeggen doe je door in te loggen en te klikken op ‘Gegevens wijzigen’ (rechts bovenin). Op de pagina ‘Profielgegevens wijzigen’ vind je onderaan de pagina de uitschrijfknop.

  • Ik ben verhuisd. Hoe geef ik dit door?

    Als Testpanellid hoef je verhuizingen niet aan ons door te geven.

App

  • Waarom is er geen Windows Phone versie van deze app?

    Helaas hebben wij op dit moment geen plannen om een applicatie op Windows Phone te ontwikkelen. We hebben wel een webversie van onze applicatie ontwikkeld, met dezelfde functionaliteit. Je kan deze hier vinden.

  • Ik kan niet op de 'Verder' knop drukken, hoe kan dat?

    Je hebt nog niet alle gevraagde gegevens ingevuld, of je hebt geen correct e-mailadres ingevoerd. Wanneer geen invulveld meer leeg is en je e-mailadres klopt, wordt de knop 'Verder' klikbaar.

  • Het lukt niet om mijn inzending te versturen. Wat moet ik nu doen?

    Kijk of je een foutmelding krijgt. Meestal vertelt deze al duidelijk wat er aan de hand is. Zo niet: check goed of je

    •     alle gevraagde gegevens hebt ingevuld
    •     een geldig e-mailadres hebt ingevuld
    •     verbonden bent met internet

    Heb je nog steeds problemen? Meldt dit zo uitgebreid mogelijk, inclusief de foutmelding, naar radarinternet@avrotros.nl.

  • Voor welke toestellen en welke besturingssystemen is de app beschikbaar?

    De app is beschikbaar voor iPads en iPhones (van Apple dus, met iOS - versie 7 en hoger) en voor Android-tablets en -telefoons (versie 4 en hoger).

  • Is de app ook beschikbaar voor tablets?

    Ja, de app is beschikbaar voor iPads en Android-tablets. Op Windows-tablets kun je de webversie gebruiken.

  • Radar had toch al een app? Waar is die gebleven?

    Klopt: de Apptoinette. Die app is niet meer beschikbaar in de App Store of Google Play. Als je de app al op je telefoon hebt, kun je deze nog gewoon blijven gebruiken. Wij updaten deze echter niet meer. De video's uit de Apptoinette zijn beschikbaar voor leden van het Radar Testpanel.

  • Waar zijn de hulpvideo's gebleven?

    De hulpvideo's uit de Apptionnete kun je bekijken (en downloaden) als je Testpanellid bent. Je kunt dan hier inloggen en naar de pagina 'Hulpvideo's' gaan.

  • Gaan jullie vertrouwelijk met mijn gegevens om?

    Ja. Wij gebruiken je gegevens alleen voor redactionele doeleinden, dus niet voor commerciële doeleinden. Wij stellen deze ook niet zonder jouw toestemming ter beschikking van derden.

  • Waarom moet ik trefwoorden invullen?

    Dankzij de trefwoorden die je invult, kan de redactie makkelijker inzendingen terugvinden en met elkaar in verband brengen. Dit helpt enorm om snel de omvang van vergelijkbare klachten te zien en deze in kaart te brengen.

  • Wat doen jullie met mijn inzending?

    We bekijken je inzending aandachtig. Als wij aanleiding zien om de klacht of het verhaal te behandelen in de uitzending of op de website, nemen we, indien nodig, contact met je op. Alle inzendingen worden gearchiveerd en bewaard voor het geval dat we in de toekomst aandacht gaan besteden aan het betreffende onderwerp.

    We kunnen helaas niet op individueel niveau alle problemen oplossen of alle vragen beantwoorden.

  • Komt mijn inzending op tv of radio?

    Zie hierboven. Het kan zijn dat de redactie (een deel van) je inzending op tv laat zien of op de radio laat horen, maar dit is niet gegarandeerd.

  • In de webversie van de app gebeurt niks als ik klik op 'Een ervaring melden' of 'Oproepen bekijken'. Wat nu?

    Als het goed is, is dit probleem inmiddels opgelost. Mocht dit toch nog steeds niet werken, verwijder dan je cookies uit de browser* en ga opnieuw naar.

    *: Cookies weggooien in

    • Chrome: Voorkeuren --> Geschiedenis --> Browsegegevens wissen --> Cookies aanvinken --> Bevestigen met de knop Browsegegevens wissen.
    • Internet Explorer: Extra (tandwielpictogram) --> Beveiliging --> Browsegeschiedenis verwijderen --> Cookies aanvinken --> Bevestigen met de knop Verwijderen
    • Firefox: Menu (pictogram met drie horizontale streepjes) --> Opties --> Privacy --> Aangepaste instellingen gebruiken voor geschiedenis (achter 'Firefox zal') --> Cookies tonen --> Alle cookies verwijderen
    • Safari: Safari --> Voorkeuren --> Privacy --> Verwijder alle websitegegevens (achter 'Cookies en websitegegevens')
  • Waarom is het beter om de app via WiFi te gebruiken?

    Als je met het internet verbonden bent via het 3G- of 4G-netwerk van je telecomprovider, betaal je voor de data die je ontvangt en verstuurt. Foto's en (vooral) video's zijn vaak grote databestanden. Wanneer je die uploadt via zo'n verbinding en niet via een (doorgaans gratis) draadloos netwerk (WiFi), kan dat dus aardig in de papieren lopen.

    Kijk dus goed naar op welke manier je met internet verbonden bent voordat je iets naar ons uploadt via de app of houd je dataverbruik in de gaten.

  • Wat bedoelen jullie met een 'horizontale' foto of video?

    Een horizontale foto is een liggende foto: een foto waarbij de breedte groter is dan de hoogte. Dit wordt ook wel de landscape- of landschapsmodus genoemd. Je foto of video wordt horizontaal wanneer je je toestel bij het maken ook horizontaal (liggend / 'in de breedte') houdt.

    Wanneer je je toestel rechtop houdt bij het maken van een foto of video, zal de resulterende foto / video ook rechtop staan / verticaal zijn. Dit is de zogenaamde portretmodus.

  • Waarom is het beter om de video of foto horizontaal te maken?

    Televisie- en computerschermen zijn ook horizontaal georiënteerd. Beelden op tv of het internet komen daardoor veel beter tot hun recht wanneer die ook horizontaal of liggend zijn. Vooral video's zien er veel beter uit wanneer ze 'liggen' in plaats van 'rechtop staan': in het laatste geval komen er op tv vaak balken naast die de overgebleven ruimte opvullen. Dat is niet erg mooi.

  • Waarvoor dient de Radar app?

    De Radar app biedt de snelste en eenvoudigste manier om consumentenkwesties te melden bij de redactie van Radar. Dus heb je een idee voor een reportage? Of heb iets opmerkelijks gezien dat interessant is voor Radar en wat we met meer consumenten kunnen delen (bijvoorbeeld een vreemde aanbieding in de winkel of een bijzonder defect aan een nieuwe aankoop)? Of wil je reageren op een oproep van de redactie? Gebruik dan de Radar app!

    Je consumentenkwestie komt direct bij ons - de Radar-redactie - terecht. Wij lezen je inzending en nemen indien nodig contact met je op.

  • Waar kan ik de app downloaden?

    De app is beschikbaar in de App Store (voor Apple / iOS) en Google Play (Android).

  • Kan ik de app ook gebruiken op een Windows-toestel?

    Ja dat kan. De webversie vind je hier. Deze is geoptimaliseerd voor het gebruik op Windows-toestellen (zowel telefoons als tablets) en in browsers op laptops en desktop-computers.

  • Is de app gratis?

    Ja. Dat wil zeggen: je kunt de app gratis downloaden. Let wel op dat je gegevens uploadt via WiFi: voor dataverbruik kunnen ook kosten gerekend worden.

Handleiding Lotgenoten

Samen sta je sterk! Daarom heeft Radar het platform Lotgenoten in het leven geroepen. Sla hier de handen ineen met andere consumenten en kom samen in actie, in plaats van het in je eentje op te nemen tegen een bedrijf of instelling.

Heb je een probleem met een product of dienst en wil je samen met andere consumenten actie ondernemen, zoals het aankloppen bij een geschillencommissie, het starten van een rechtszaak of het oprichten van een stichting? Dan kun je hier in contact komen met mensen die precies hetzelfde consumentenprobleem hebben. Via Radars platform Lotgenoten kun je met mede-gedupeerden informatie uitwisselen en overleggen over gezamenlijke vervolgstappen.

  • Hoe werkt Lotgenoten?

    Het gebruik van Lotgenoten is heel eenvoudig. Je maakt een account aan en creëert dan een Lotgenotengroep. Controleer wel eerst of er al een Lotgenoten-oproep over jouw specifieke consumentenkwestie bestaat.

    Controleren

    Kijk hiervoor in de lijst met namen van bedrijven en instellingen (gerangschikt op alfabet). Klik op de naam van je keuze om te zien over welke producten of diensten er al oproepen zijn. Als er al een Lotgenotengroep bestaat voor jouw kwestie, dan kan je je daarbij aansluiten. Hoe dat moet, staat hieronder.

    Aanmaken

    Is er nog geen Lotgenotengroep voor jouw specifieke kwestie? Overweeg dan om er een aan te maken. Hoe dat moet staat ook hieronder.

  • Hoe maak ik een account aan voor Lotgenoten?

    Om een groep te starten of om je te kunnen aansluiten bij een bestaande Lotgenotengroep, moet je ingelogd zijn. Inloggen doen je met een Lotgenotenaccount - dat is iets anders dan een Radar Forumaccount - die kan je als volgt aan maken:

    Account aanmaken

    • Ga naar radar.avrotros.nl/lotgenoten.
    • Kies ‘Registreren’ (rechts bovenaan) en lees en accepteer de voorwaarden.
    • Bedenk een gebruikersnaam, vul een werkend e-mailadres in, kies een goed wachtwoord en typ de bevestigingscode over.
    • Kies ‘Bevestigen’.
    • Je ontvangt spoedig een e-mailbevestiging dat je account aangemaakt is.
  • Hoe log ik in?

    Volg onderstaande stappen om in te loggen in Lotgenoten.

    • Ga naar radar.avrotros.nl/lotgenoten
    • Kies ‘Inloggen’ (rechts bovenaan)
    • Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en kies ‘Inloggen’
    • Wacht een paar tellen, of klik op ‘Keer terug naar de vorige pagina’
  • Ik wil me een aansluiten bij een bestaande Lotgenotengroep

    Heb je een Lotgenotengroep gevonden waar je je bij aan wil sluiten? Volg deze stappen:

    • Ga naar radar.avrotros.nl/lotgenoten/. Op die pagina staan alle huidige Lotgenotengroepen. De namen van bedrijven / instellingen zijn alfabetisch gerangschikt. Klik op de naam van je keuze om te zien over welke producten / diensten er al oproepen bestaan.
    • Klik op een groep waarbij je je wilt aansluiten. Lees de introductie goed en meld je alleen aan als je je in de beschrijving kunt vinden én hetzelfde doel voor ogen hebt. Kies dan ‘Aanmelden als Lotgenoot’.
    • Log in als je nog niet ingelogd bent. Dit doe je met je Lotgenoten-account of met je Radar-forumaccount – zie ‘Account aanmaken en inloggen’ hierboven.
    • De persoon die de Lotgenotengroep begonnen is (de panelbeheerder) moet je aanmelding goedkeuren. Je krijgt een e-mailtje wanneer dit gebeurd is.
    • Als je deelname goedgekeurd is, kan je reageren op berichten binnen de groep en persoonlijke berichten uitwisselen met andere gedupeerden.

    Is er nog geen Lotgenotengroep voor jouw specifieke kwestie? Overweeg dan om er een aan te maken. Hoe dat moet staat hieronder.

  • Ik wil een nieuwe Lotgenotengroep beginnen
    • Log in.
    • Druk op ‘Oproep plaatsen’.
    • Vul alle velden in en zorg voor een duidelijke inleiding. Een goede maakt in hoogstens een paar zinnen de volgende zaken duidelijk: Om welk product/welke dienst van welk bedrijf/welke organisatie het gaat en wat de door jou gewenste uitkomst voor de groep is en wat/hoe mede-gedupeerden (‘lotgenoten’) daaraan kunnen bijdragen.
    • Achter ‘Omschrijving’ kun je dieper op de groep in gaan. Tip: Introduceer jezelf, vertel waarom je deze groep start en zeg wat voor lotgenoten je zoekt en wat je van ze verwacht. Tip: op de volgende pagina staat een voorbeeld van een goede oproep!
    • De internetredactie van Radar moet eerst de groep goedkeuren, voordat de groep actief is. Je krijgt een e-mailtje wanneer dit gebeurd is.
    • Na goedkeuring bent je panelbeheerder van een Lotgenoten groep. Dit betekent dat jij de verantwoordelijkheid draagt voor het wel-en-wee van de groep:
    • Als iemand anders zich aanmeld, moet jij deze persoon goedkeuren, voordat ze toegang krijgen tot de Lotgenoten groep.
    • Alleen jij kan in de groep nieuwe onderwerpen starten: anderen kunnen alleen reageren.
    • Alleen jij kan iedereen in de groep een persoonlijk bericht sturen, anderen alleen één-op-één.
  • Hoe schrijf ik een goede introductietekst voor mijn Lotgenotengroep?

    Hieronder vind je een voorbeeld van een goede introductietekst voor een Lotgenotenoproep:

    Falcon Levensplan voor 2000

    Als u beschikt over een Falcon polis, die vóór 2000 is gesloten kunt u zich hier aanmelden. U wordt dan per email geïnformeerd over verdere plannen.

    In eerdere uitzendingen van Radar over het onderwerp Woekerpolissen, is de procedure van de heer van der Meulen tegen Falcon/ASR aan de orde gekomen. Deze zaak is bij de rechtbank goed voor de polishouder afgelopen.

    Falcon/ASR heeft in de uitzending aangekondigd in hoger beroep te gaan. De uitkomst van dat hoger beroep is vooral van belang voor houders van vergelijkbare Falcon-polissen.

    Deze zaak wordt voor de heer van der Meulen behandeld door de advocaat Adri Kranenburg. Hij onderzoekt samen met een andere advocaat, Jan Aart van de Hoef, hoe houders van vergelijkbare Falcon-polissen de heer van der Meulen in het hoger beroep zouden kunnen steunen waarbij ook de belangen van die polishouders behartigd worden. Daar zullen dan wel kosten aan verbonden zijn.

    Als u beschikt over een Falcon polis, die vóór 2000 is gesloten kunt u zich hier aanmelden. U wordt dan per email geïnformeerd over verdere plannen.


Staat je vraag er niet tussen?

Heb je verder nog vragen? Neem dan contact op!