Blokker failliet: heb je nog garantie? En hoe zit het met je Douwe Egberts-punten?
Winkelketen Blokker heeft faillissement aangevraagd. Wat betekent dit voor jou als klant? En kun je jouw gespaarde Douwe Egberts-punten nog inleveren?
Concurrentie te hevig
Nadat Blokker vorige week al uitstel van betaling aanvroeg, hebben ze de rechtbank nu gevraagd om dit om te zetten in een faillissement. De winkelketen verkeerde al langere tijd in zwaar weer, door concurrentie van webshops en discountketens als Action.
Winkels blijven open
De fysieke winkels blijven voorlopig gewoon open. Hier kun je dus nog steeds servies, schoonmaakspullen en elektra kopen. Je kunt hier geen punten meer sparen of inwisselen. Je klantenkaart wordt ook niet meer gescand.
Je kunt voorlopig wel nog met cadeaukaarten betalen: tot en met 24 november 2024 neemt Blokker deze aan. Dat geldt overigens niet voor alle Blokker-winkels: filialen van franchisenemers accepteren ze niet meer.
Ben je niet tevreden met een product? Dan kun je nog naar de winkel om het te ruilen voor een ander product. Je kunt artikelen alleen niet meer retourneren en je geld terugkrijgen.
Hoe zit het met online bestellingen?
Bestellen via de website van Blokker is niet meer mogelijk. Heb jij al iets besteld? Dan zul je het waarschijnlijk ook niet meer krijgen. Vanaf 14 november kun je het betalingsbewijs als vordering indienen bij de curatoren. Dat doe je via deze website: https://www.ClaimsAgent.nl.
Als je iets besteld hebt bij een externe verkooppartner is er overigens wel nog kans dat je het product nog binnenkrijgt. Ook hierbij geldt: vanaf 14 november kun je het betalingsbewijs indienen bij de curatoren als je jouw bestelling niet meer ontvangt.
Heb je nog garantie?
Bij de meeste producten zal de garantie vervallen. Alleen garanties die worden gegarandeerd door een fabrikant lopen door. Alle overige garanties en garanties op Blokker eigen merkproducten zijn niet meer van toepassing.
Hoe zit het met reparaties?
Als je een product ter reparatie hebt aangeboden en het te repareren is, krijg je het terug via de reparateur. Zo niet, dan kun je de aankoop- en reparatiebon vanaf 14 november indienen bij de curatoren.
Kun je jouw DE-punten nog inleveren?
Gespaarde Douwe Egberts punten blijven gewoon geldig. voorlopig kun je deze zelfs nog inleveren bij Blokker-winkels. Dit geldt niet voor de webshop.
Douwe Egberts laat op hun website weten dat ze verschillende mogelijkheden onderzoeken hoe ze verder gaan met het spaarprogramma nu Blokker failliet is. Ze geven aan nog niet in te kunnen schatten hoelang dit zal duren, maar garanderen wel dat jouw punten hun waarde blijven behouden.