Veel klachten over Sapph: wat is er aan de hand bij het lingeriemerk?
De afgelopen weken ontving Radar opvallend veel klachten over lingeriemerk Sapph. Mensen geven aan hun bestelling niet te ontvangen en krijgen geen contact met de klantenservice. We nemen contact op met het bedrijf om te vragen wat er aan de hand is.
Bestellingen niet geleverd
“Ruim een maand geleden heb ik twee bh’s besteld bij Sapph en ik heb nog steeds niets geleverd gekregen”, luidt een van de klachten die Radar ontvangt. “Contact krijgen is niet mogelijk, niet via herhaaldelijke mails, diverse telefoonnummers, Facebook of Instagram.”
“Mijn bestelde lingeriesetjes zijn niet geleverd”, meldt iemand anders. “Via het 06 nummer van het bedrijf krijg ik direct de melding dat de voicemail vol zit. Facebook staat vol met klanten die ook geen items geleverd krijgen.”
En hoewel het bedrijf nog steeds drie van de vijf sterren scoort op Trustpilot, zijn de recensies hier de laatste tijd ook overwegend negatief. Klanten mopperen over niet-geleverde bestellingen en moeizaam contact met de klantenservice.
‘Klanten zien pre-order over het hoofd’
Radar neemt contact op met Sapph om te vragen wat er aan de hand is. Zij vertellen dat iedereen deze week een brief heeft ontvangen waarin ze vermelden dat hun bestelling binnen twee weken geleverd wordt.
“Een groot deel van deze orders gaat om een pre-order, waarbij wij ook duidelijk bij de producten hebben vermeld dat deze pas in september of oktober geleverd gaan worden. Veel mensen zien dit helaas over het hoofd. Wij zullen dit in de toekomst nog beter gaan vermelden om misverstanden te voorkomen.”
“Wij ontvangen iedere dag honderden orders, waarbij we ook vele tevreden klanten hebben”, gaat het lingeriemerk verder. “Helaas zijn er soms klanten bij waarvoor we het nooit goed kunnen doen. Waarbij ondanks onze antwoorden nog steeds het gevoel blijft bestaan dat wij als merk niet aan hun verwachtingen voldoen.”
‘Reageren dagelijks’
Sapph geeft bovendien aan dat ze dagelijks reageren via de mail, via whatsapp en via de berichten op sociale media. “Iedere dag werken wij alle berichten weg. Het is onmogelijk dat klanten geen reactie ontvangen, tenzij dit naar een ander mailadres wordt gestuurd dan [email protected].”
Deel collectie vertraagd
Maar de mensen van Sapph geven ook toe dat een deel van de collectie is vertraagd. “Gezien de situatie in het Midden-Oosten heeft ons vervoer vanuit Indonesië vertraging opgelopen, waardoor een deel van de orders vertraagd is.”
“Daar hebben wij klanten van op de hoogte gehouden en deze producten zijn inmiddels in de haven van Rotterdam aangekomen. Ze zullen op korte termijn geleverd gaan worden, zoals ook weer aan alle klanten geïnformeerd.”
Voucher voor het wachten
“Daarnaast geven wij alle klanten een voucher met een korting voor de volgende bestelling voor het wachten op de bestelling. En uiteraard is iedereen vrij de bestelling alsnog te retourneren en de klanten het geld hiervan weer terugkrijgen”, vertelt het lingeriemerk.
“Wij begrijpen dat het heel vervelend is als klanten op hun bestelling moeten wachten en verwachten dit op korte termijn is opgelost.”