LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door Janny »

Oke,
Ik den toch dat het nu even anders zal moeten lopen. Meestal ging het dan om zaken waaraan nog geen rechterlijke uitspraak aan vooraf ging.
Nu gaat het over de uitvoer van een zaak die de Hoge Raad heeft uitgesproken.Zie 28 maart 2008. http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=BC2837

http://www.rechtspraak.nl/Actualiteiten ... a-zaak.htm

Vaak werd de uitspraak gevolgd door:
veroordeelt Dexia om binnen tien dagen na betekening van dit vonnis het Bureau Krediet Registratie te Tiel te berichten dat [Y] geen verplichtingen uit de leaseovereenkomsten meer heeft, op straffe van een dwangsom van € 100,- voor elke dag dat Dexia niet aan deze veroordeling voldoet tot een maximum van € 10.000,-;

VI. verklaart deze veroordelingen uitvoerbaar bij voorraad
;
Als dit alles ook geldt voor bovenstaande uitspraak, dan zijn wenu al:
a, verlost van de BKR registratie
B. moet het uitvoerbaar zijn bij voorraad.

Dus Dexia ga je gang, anders ben je opnieuw in overtreding. en als ze de BKR laten doorlopen kunnen we nog een andere vergoeding tegemoed zien :lol: :P
En dit houden we er in:

Ze zullen moeten beseffen dat de rente doorloopt tot de betalingsdatum

Een goed vooruitzicht toch? wie van ons weet een bank waar ze meer rente verstrekken?
Janny

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door aert0001 »

Zoals Legio-lease altijd al riep!


Om geld voor later hoeft u zich geen zorgen te maken! Daar zorgt Legio-Lease voor!


Uiteindelijk!!

Ton

Basje59
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2008 00:34

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door Basje59 »

Heb ik het dan nu goed begrepen, en is de brievenstroom van Dexia naar gedupeerden langzaam op gang aan het komen ??
Of zijn die zaken, waar de gedupeerden een schikkingsvoorstel ontvangen, een uitzondering ??? Of voldoen zij aan andere criteria dan mijn/onze zaak ??

vriendelijke groet
Basje

Basje59
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2008 00:34

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door Basje59 »

Ik dacht even dat "het" op gang was gekomen.
Niet dus........gewoon weer stilte.....

Of zijn er mensen die wel nieuws hebben..??

vriendelijke groet
Basje

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door capellenaar »

Heb toevallig vanmorgen met Dexia gebeld. Alleen de mensen van wie zij reeds een bewijs van huwelijk hadden, hebben een brief gekregen. De rest zal de komende 2 weken geinformeerd worden. Wij zullen dus nog even geduld moeten hebben.

Capellenaar

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door Janny »

Alleen de mensen van wie zij reeds een bewijs van huwelijk hadden

Dat hadden ze van mij al 2 jaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
maar van hun heb ik !!!!!!!!! niets.

Wat ik vernomen heb van de advocaat is: ze controleren .
Tot in het oneindige schijnbaar.
We wachten en gaan...................over twee weken op vakantie . :twisted: 8)

En als we terug komen dan..........................is de poet nog niet binnen.
Of misschien :o
Janny

Basje59
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2008 00:34

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door Basje59 »

Dank jullie wel voor deze info.
Ik mag dus concluderen dat er op de achtergrond héél rustig aan, toch nog wel "iets" gebeurd.
Jammer dat leaseproces haar klanten niet iets beter informeert.

Ik ga dus gewoon nog maar "eventjes" geduld hebben en wachten.
Dat heb ik in al die jaren wel geleerd.

vriendelijke groet
Basje

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door capellenaar »

Ja. vlot zijn ze niet maar elke week vertraging is weer een hoop rente die Dexia opstrijkt en wij natuurlijk ook. Maar het zou wel een keer afgelopen mogen zijn na zoveel jaren van strijd.

Capellenaar

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door Hans A »

Hoeveel jaren speelt dit al?

Hoeveel jaren had Dexia de tijd om e.e.a. voor te bereiden?

Deze uitspraak zat er al jaren aan te komen.

Kortom: Dexia blijft dwars liggen en de woorden van Knüppe blijken nog steeds geen enkele waarde te hebben.

Gr Hans A

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door bjorrie »

Hallo Basje Jannie Capellenaar,

Wij zouden zo zelf een clubje kunnen oprichten met waar blijf ons geld. Ik betwijfeld of Dexia er wel echt mee bezig is. Heb ook gebeld en ze zeiden dat wij niet op tijd de op out hebben ingeleverd ( dit is wel zo) heb het bewijs thuis en ligt ook allemaal bij leaseproces. Weet ook niet meer wat ik er mee aanmoet. Heb nog niets van Dexia of Leaseproces gehoord.

kantjil
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 apr 2008 20:23

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door kantjil »

Hans A

Ik ben het volledig met je eens.

ander half maand geleden zei mijn advocaat nog gezegd als Dexia eind juni nog niet ons uitbetaald dan sturen wij maar een deurwaarde naar dexia toe, want inprincipe de uitspraak van de HR is al van kracht dat Dexia al de gedupeerde met inleg + rente moeten terugbetalen i.v.m. het ontbreken van de handtekening echtgenoot(e).
Wij hebben een maand geleden via de gemeente huwelijksakte al verstuurd aan Dexia dat wij nog gehuwd zijn tot de dag vandaag nog niks vernomen! Mad van Dexia.

Ons geduld raakt op!!!!! na 6 jaar wachten

Even nog een kleine reactie

Op-Out regeling zijn wij ook op tijd!!
In 2005 is onze zaak naar de rechttbank maar wordt weer verschoven naar 2006 en daarna hebben wij niks meer gehoord.
Totdat wij een nieuwe uitspraak hebben gehoord 2008 die jullie allemaal al bekend zijn de uitspraak van de HR dat alle contracten Huurkoop zijn.

Ben het zat van het wachten!!!

Basje59
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2008 00:34

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door Basje59 »

YESSSSS,......

Eindelijk, de brief is binnen !!

Deze week het schikkingsvoorstel van Dexia ontvangen.
Het komt er op neer dat ze de totale inleg(termijnen), minus uitgekeerde bedragen (zoals uitgekeerd divident, maar dit was héél weinig), plus wettelijke rente, plus tegemoetkoming proceskosten(€ 500,-) willen gaan uitbetalen.
Ook zullen ze (uiteraard) de BKR notering laten verweideren.

Ik heb een kopietje van het hele pak papier naar leaseproces gestuurd, met het vezoek om het een en ander even na te kijken of het wel klopt allemaal en ook om het eens na te rekenen.
Kunnen ze daar in ieder geval toch nog iets doen voor die 30% die ze opstrijken (voor eigenlijk minimaal werk en inzet).
Maar eigenlijk heb ik voor mezelf toch al uitgemaakt dat ik dit aanbod wel zal gaan accepteren. Maar uiteraard alleen als er geen verschrikkelijke blunders en/of fouten naar boven komen. Het aanbod van de schikking blijft volgens Dexia, 4 weken geldig.
Na acceptatie zullen ze binnen 15 werkdagen het bedrag op mijn bankrekening overmaken.
Dan komt er eindelijk eens rust "in de tent". Dan kunnen we het na al die jaren achter ons laten, afsluiten en proberen te vergeten.

Tot zover het laatste nieuws, wat mij betreft.

vriendelijke groet
Basje

oudshoorn
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 jul 2006 09:47

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door oudshoorn »

Basje mijn zaak was exact het zelfde als van jouw. Maar nog niets ontvangen. Misschien komende week.
Getrouwd en Eagaleasezaak aangemeld bij leaseproces vanaf sept. 2005. Alles optijd vernietigd en optout optijd gestuurd naar leaseproces.
Ik kreeg in Jan. van Leaseproces een pakket brieven dat mijn zaak bij de rechtbank gebracht zou worden en eind eerste kwartaal een uitspraak, maar tot heden niets meer gehoord.

Nu afwachten. Als ik alles terug krijg, mijn inleg en restschuld, dan zal ik ook de schikking accepteren.

Veel Succes Basje.

Basje59
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2008 00:34

Re: 28 mrt uitspraak..beloftes..en stilte..en dan..de afrekening

Ongelezen bericht door Basje59 »

ZE HEBBEN BETAALD....!!!

Half juni hebben wij het schikkingsvoorstel gekregen, dit hebben wij geaccepteerd, getekend en retour gestuurd.
Nu, de tweede week van juli hebben wij de gehele inleg + de wettelijke rente terug betaald gekregen. EINDELIJK RUST !!!!
Nu zullen we nog de rekening van leaseproces krijgen en als die voldaan is kunnen we deze hele geschiedenis eindelijk achter ons laten.

Rest mij nu nog die mensen hartelijk te bedanken die zoveel(!) voor ons hebben gedaan en betekend, die hebben gevochten, het woord hebben gevoerd, geprocedeert, met de media gepraat, onderhandelt en niet te vergeten ons allemaal iedere keer weer moed hebben ingesproken en een hart onder de riem hebben gestoken.
Ik wil twee bijzondere mensen met naam noemen zonder al die andere te willen vergeten.

De eerste is SARA ETTY. Zij heeft ons allen vanaf het aller prilste begin van goed advies gedient. Zij heeft veel mensen(ook ons) op de goede weg geholpen. Zij was een persoon die geweldig goed werk heeft gedaan en waar veel mensen, en ook wij(!), veel aan hebben te danken. BEDANKT SARA..!!

De tweede persoon is PIET KOREMANS. Piet, tjonge jonge,...wat heb ik veel respect voor jou !! Ondanks soms de negatieve reacties van bepaalde peronen weet jij toch weer iedere keer de draad op te pakken en door te gaan. Geweldig. Héél veel mensen hebben zo ontzettend veel aan jou te danken door al het werk dat jij hebt verzet, alle steun die jij de mensen hebt gegeven,.......niks was jou te gek...!!!
Piet HARTELIJK BEDANKT..!!

Verder wens ik iedereen veel sterkte en succes in hun strijd voor rechtvaardigheid.

vriendelijke groeten
Basje

Gesloten