LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon en Dexia akkoord over procedure rechtszaak Labouchere

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
jantje1111
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 mei 2004 00:06

Aegon en Dexia akkoord over procedure rechtszaak Labouchere

Ongelezen bericht door jantje1111 »

Publicatiedatum: 16-12-2004 20:03

Aegon en Dexia akkoord over procedure rechtszaak Labouchere
AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Aegon en Dexia hebben een akkoord bereikt over de procedure van de rechtszaak in verband met de verkoop van Labouchere. Dat heeft woordvoerder Rob Okhuijsen van Dexia Bank Nederland gezegd tegen Tijd-Nieuwslijn.

'Normaal moest vandaag de technische comparitie plaatsvinden, waarin zou worden gesproken over het verdere verloop van de procedure', legt Okhuijsen uit. 'Maar omdat Dexia en Aegon vooraf al een akkoord hadden bereikt, is die zitting niet doorgegaan. Wij hebben de rechter gewoon laten weten dat we een akkoord hadden.'

Beide partijen zijn het nu eens over de te volgen procedure. 'De volgende stap is nu dat Dexia een juridisch stuk zal indienen', vult Okhuijsen aan.

Dexia beschuldigt Aegon van bedrog bij de verkoop van Labouchere, dat de Legiolease-producten verkocht. Die aandelenlease-affaire zorgde ervoor dat Dexia een voorziening van euro 497 mln moest aanleggen. Dexia sleepte hierop Aegon voor de rechter. Aegon op zijn beurt eiste voor die rechter de volledige inzage in alle documenten rond die verkoop. Dat werd evenwel door de rechter afgewezen.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Aegon en Dexia akkoord over procedure rechtszaak Labouchere

Ongelezen bericht door Dubio »

Geplaatst op 05 Aug 2003 09:43 door Dubio


--------------------------------------------------------------------------------

Hoe je deze zaak ook kunt bekijken:

Aegon is een solide bedrijf met een goede naam. In de goede tijd, tot en met 2000 hebben zij flink bijverdiend met LL.
Natuurlijk hebben analisten van dit bedrijf de naderende catastrofe voorzien. Als deze zeepbel uit elkaar zou spatten zouden er miljarden aan schuld ontstaan.

Aegon heeft er op tijd afstand van gedaan door LL te 'verkopen' aan Dexia voor een relatief laag bedrag.
Dexia wou naam maken op de Nederlandse markt.

Maar is dit wel zo?

Misschien hebben Aegon en Dexia deze zaak wel bekokstoofd omdat Aegon zijn goede naam wou houden, en deze zaak met teveel geld te maken heeft om redelijke compensatie aan gedupeerde LL klanten te bieden. Dexia zou benaderd zijn als incasso-bureau voor Aegon/LL.
Dexia hoeft niet populair te worden in Nederland, ze moet geld innen.
Geld wat eigenlijk verdampt is op de beurs.

Waarom dan de rechtzaak van Dexia jegens Aegon?

Het is onvoorstelbaar dat een Dexia geen kennis in huis had om te begrijpen wat ze met LL gekocht hadden. De rechtzaak is dus geheel voor de vorm. Net als de gedupeerden die de bank misleiding verwijten, verwijt Dexia Aegon misleiding.

Maar wij weten wel beter.
Had ik het dan toch bij het rechte eind?

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Aegon en Dexia akkoord over procedure rechtszaak Labouchere

Ongelezen bericht door aert0001 »

Dubio,

het kan verkeren,

Ton

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Aegon en Dexia akkoord over procedure rechtszaak Labouchere

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Dubio wat heeft dit met je stuk te maken?

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Aegon en Dexia akkoord over procedure rechtszaak Labouchere

Ongelezen bericht door pluutje »

Net als de gedupeerden die de bank misleiding verwijten, verwijt Dexia Aegon misleiding. [Dubio ]


Als Dexia gelijk krijgt zitten wij gebakken, toch. :?: :D :lol:

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Aegon en Dexia akkoord over procedure rechtszaak Labouchere

Ongelezen bericht door Dubio »

Als Aegon zou verliezen zou dat betekenen dat alle lease-winners, zij die op tijd verkocht hebben, schuldig zijn aan het verlies van de verleasers, Dexia en gedupeerden.
Dat zou belachelijk zijn, er is dan een schuldafschuifcultuur ontstaan waarin niemand zijn verantwoordelijkheid meer neemt.
Dat Dexia echt zo enorm dom is geweest Labouchere over te nemen heb ik wel eens betwijfeld, vandaar de complot-theorie.
Als Dexia straks de zaak van Aegon verliest, ze is bank, dus deskundiger dan een gemiddeld consument, ze werd bijgestaan in de koop door PWC, wat hieruit naar voren komt als een nog slechter adviesbureau dan SpaarSelect, als Dexia verliest zal ze dat argument ook weer tegen gedupeerden gebruiken.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Aegon en Dexia akkoord over procedure rechtszaak Labouchere

Ongelezen bericht door pluutje »

Dubio,

Mooie verhaaltjes allemaal maar wij zijn misleid en willen ons geld terug! :evil: .

Dat jij daar problemen mee hebt daar ga ik echt niet wakker van liggen. :)

Jou probleem stelt 'weinig voor' tegenover die duizenden gedupeerden die met hun ellende geen raad weten door dat misselijke bedrog :twisted:

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Aegon en Dexia akkoord over procedure rechtszaak Labouchere

Ongelezen bericht door Dubio »

Bedrog?!

Dexia doet precies wat afgesproken is: wat in de folders en op het contract staat. Als jij dan een tussenpersoon hebt gehad die zegt dat je geen verlies kan maken hou deze dan persoonlijk aan z'n woord. Dat zou Dexia dan bij PWC moeten doen.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Aegon en Dexia akkoord over procedure rechtszaak Labouchere

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Welke folder?

J.E.W. van de Beek
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2004 18:42

Re: Aegon en Dexia akkoord over procedure rechtszaak Labouchere

Ongelezen bericht door J.E.W. van de Beek »

:roll: Waar moet het toch allemaal naar toe 'rollen'`?

Dat Dexia en Labouchere het a.h.w. nu eens zijn, is dat ook zzzzzoo????
Ik ben op zoek naar een goede advokaat te Tilburg of omgeving. Ik wil procederen tegen Dexia. Op al mijn aangetekende brieven komt nagenoeg geen reactie. Ikwordt wel gebeld door een van medewerkers van Dexia- net las je aan het eten bent of vroeg te bed gaat. En dan begint de beller' let wel dit gesprek wordt opgenomen. Zijn jullie dat ook Beu!!!???
Ik ben op zoek naar medegedupeerden. V.n.l. omtrent contracten WinstVerDriedubbelaar die op omstreeks 20 augustus 2000 zijn 'afgesloten'.
Ik stel voor om met elkaar rond de tafel te gaan zitten. Ik heb t.a.v. correspondentie van toen nog LegioLease m.i. belangrijke post. Overigens wil ik overleggen dan mede medegedupeerden wat ik toy nu toe gedaan heb.
In elk geval hebben mijn vrouow en ik , Jan, bij de Postbank en de Rabobank de automatische incasso's voor onbepaalde tijd gestopt.
Het betalen van e maandpremies van maar liefst € 230,00 is z'n grtote last geworden dat we amper wtene met het resterende huishuodgeld uit pensioen, ronde te komen.

Groeten en sterkte alle medeburgers die lijden onder het JUK van Dexia.

Jan van d Beek Tilburg

J.E.W. van de Beek
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2004 18:42

Re: Aegon en Dexia akkoord over procedure rechtszaak Labouchere

Ongelezen bericht door J.E.W. van de Beek »

:oops: Wie wil mij helpen om de teksten van de berichten te kopieeren?
Het lukt me niet. Ik selecteer alles en dan print aanklikken. Maar dan komtalleen het gedeelte er op dat in de display staat.

hari
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 sep 2004 00:58

Re: Aegon en Dexia akkoord over procedure rechtszaak Labouchere

Ongelezen bericht door hari »

Beste heer van de Beek,

Indien u de teksten geprint wilt hebben is er eigenlijk maar één gemakkelijke manier.

U selecteert de tekst, u drukt eerst de "ctrl-toets" in combinatie met de "C-toets" in (kopiëren).

U opent Office-Word, dan plaatst u de tekst in het word-dokument door
de "ctrl-toets" en de "V-toets" in te drukken.

Hierna kunt u het dokument opmaken en afdrukken.

hari
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 sep 2004 00:58

Re: Aegon en Dexia akkoord over procedure rechtszaak Labouchere

Ongelezen bericht door hari »

Best heer van

Voor wat betreft uw situatie met Dexia is het heel belangrijk om te weten of u in aanmerking kunt komen voor een advocaat met toevoeging.
Dit is een reguliere advocaat. Het verschil zit in de advocaatkosten. Indien u hiervoor in aanmerking kunt komen, betaalt u "slechts" een inkomensafhankelijke eigen bijdrage.

Op de verschillende websites van de organisaties die gedupeerden bijstaan, staan over het algemeen advocaten vermeld die kundig zijn met aandelenlease of hebben mogelijk een emailadres, waar u deze vraag kunt voorleggen.

Met vriendelijke groeten,
Stefan.

miepje
Berichten: 64
Lid geworden op: 27 aug 2004 21:30

Re: Aegon en Dexia akkoord over procedure rechtszaak Labouchere

Ongelezen bericht door miepje »

Dubio of dubieus ?

Het verschil tussen gedupeerden en de Dexia is dat van Dexia mocht worden verwacht dat zij over de nodige expertise/deskundigheid beschikten. Zoniet -en dat is gebleken- is het een waardeloze instelling.
Dus dat hele k...verhaal van jou slaat nergens op.
Met vriendelijke groet,
Miepje

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Aegon en Dexia akkoord over procedure rechtszaak Labouchere

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Dubio heeft eerder al eens argumenten genoemd waarvan wij dachten dat ze te zot voor woorden waren, maar die later daadwerkelijk door dexia gebruikt werden!

miepje
Berichten: 64
Lid geworden op: 27 aug 2004 21:30

Re: Aegon en Dexia akkoord over procedure rechtszaak Labouchere

Ongelezen bericht door miepje »

en Dexia komt steeds meer in het nauw dus...
miepje

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Aegon en Dexia akkoord over procedure rechtszaak Labouchere

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Pipa en Miepje

Leuk jullie twee hier na elkaar.
Ik gebruikte Miepjes Brief, en Pipa's quote.
En met succes, want dexia gaat d.... :D :D :D :D

lfs Ad

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Aegon en Dexia akkoord over procedure rechtszaak Labouchere

Ongelezen bericht door Truus2004 »

ze moeten eerst betalen! dan pas mogen ze het loodje leggen!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Aegon en Dexia akkoord over procedure rechtszaak Labouchere

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Pipa

Ze leggen ook pas het loodje als ze iedereen hebben terugbetaald.
Weet je die idioten gaan door tot aan het gaatje, omdat ze niet in de gaten hbben dat ze alles zullen verliezen.

En wij hebben alleen maar te winnen toch? :P :P :P :P

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Aegon en Dexia akkoord over procedure rechtszaak Labouchere

Ongelezen bericht door Truus2004 »

meer verliezen dan we al gedaan hebben (wij hebben betaald) kunnen we niet. Oh ja Ad, ik ben een vrouw, mijn eer! Die kan ik natuurlijk nog verliezen :wink:

Gesloten