LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afscheid Oom Dagobert

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Een kleine correctie op mijn openingsbericht:
De wettelijke rente moet nog berekend worden maar grofweg komt het
er op neer dat alles bij elkaar opgeteld de blijvende totale netto schade gereduceerd is tot ongeveer 10% (na betaling LL tot 15%).
De wettelijke rente viel ietsjes tegen (totale schade nu 24%)
maar ben er toch wel content mee.
Hoop dat velen dit ook na afloop kunnen zeggen.
Dus bedankt Dexia, het geld is binnen, kan nu weer een duik in mn pakhuis nemen.
Zou nu graag Dirk B. en Ben K. bij Antoinette H. willen zien voor
een reactie nu zij de restschuld van 70.000 Euro van mij niet hebben kunnen vorderen en vandaag
ook nog eens 82000 Euro hebben moeten overmaken.
Eind goed, al goed.

Vriendelijke groeten,
Oom Dagobert.
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 14 mar 2008 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door B17 »

Klasse man , ruk nog een fles champagne aan !

D.B & B.K (niet van de pannen of zo) hadden toch diepe zakken en vertegenwoordigen een zeer vermogende bank dat kun je wel in hun
eerdere aanvrage voor e.e.a. donderwet zien.

Nogmaals heel goed.

B17

SS-Spaarder
Berichten: 35
Lid geworden op: 17 mei 2005 23:09

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door SS-Spaarder »

OD Proficiat,

Zoals al meerdere keren in deze topic vermeld, hebben ook wij veel steun aan dit forum gehad. In de beginperiode was het met name Sara Etty en later Piet en OD waarvan we elke vermelding gingen lezen.
En dit waren er bijzonder veel, dusdanig dat ik OD nog voorgesteld heb om een boek te schrijven.
Voor ons, een gezin met opgroeiende kinderen bleef het vaak bij lezen, een enkel berichtje en de voorgestelde acties opvolgen.
Zonder dit forum zou Dexia met zijn intimidatiepraktijken veel meer hebben kunnen bereiken, nu waren we met elkaar en dit gaf veel steun.

OD dank voor je informatie en al je inschattingen die je vaak gehouden hebt.

Geniet ervan,

Jos1
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:36

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Jos1 »

Gefeliciteerd, dat je op deze wijze weg kunt gaan met een opgeheven hoofd. Ik heb helaas teveel anderen zien verdwijnen die weggetreiterd zijn door handlangers van Dexia of anderszins zieke geesten. Zoals dhr Blok, die ook ontzettend veel en goed werk heeft verricht en niet te vergeten de emmers vuiligheid die de niet genoeg te prijzen Sara Etty over zich heen heeft gekregen.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Nog even een berichtje over de wettelijke rente naar aanleiding van wat vragen via m'n mailadres.
De samengestelde rente wordt vanaf de betaaldata berekend, dus over ALLE betaalde bedragen.
De uitkomst wordt echter niet in zijn geheel uitgekeerd.
De rechters achter de modelvonnissen vermenigvuldigen dit bedrag met wat je netto volgens het vonnis krijgt toegewezen maar delen het door het bedrag wat je aan inleg heb betaald.
In principe krijg je dus eigenlijk alleen rente over het bedrag wat Dexia je uit moet keren.
Op zich wel logisch, alleen kwalijk dat men het allemaal mooier voorstelt dan dat het is, zowel de rechters als de advocaten.
En verkijk je daarbij dus ook niet op de 65/35 verhouding.
Dat is allemaal bruto.
Na aftrek van genoten voordelen wordt het veel minder.
En de 35% eigen rekening slaat niet op het moment van beeindiging contract of verkoop aandelen maar ze houden de beursstand aan op het moment van 5 jaar na afsluiting contract.
Dat zal voor de meesten (van st. LL) een behoorlijke tegenvaller zijn.
Ik kreeg 47% van de berekende wettelijke rente.
Het wrange is dus dat hoewel Dexia er in de meeste vonnissen goed van langs krijgt haar schade door de categorie-constructie beperkt blijft.
En of de niet ge-inde restschulden daadwerkelijk voor Dexia een verlies
inhouden hangt samen met al of geen aankoop van de aandelen
en al of niet verkocht op het moment dat wij er om vroegen.
Voor de meeste gedupeerden zal het daarentegen een hele opluchting zijn als er niet betaald behoeft te worden en dan is alles wat je krijgt meegenomen, ook al moet je ondanks dat je grotendeels in het gelijk gesteld bent nog heel wat Euro'tjes als blijvende schade voor lief nemen.
En dat laatste houdt de viermodellenconstructie van de Dexia-rechters nog steeds verdacht: de gedupeerde in het gelijk stellen met een bruto redelijke honorering zodat hij niet langer dwars ligt en de media en publieke opinie gunstig gestemd worden maar de gedupeerde uiteindelijk wel best wel laten voelen dat hij getekend heeft en Dexia ondanks het nalaten van haar zorgplicht behoorlijk wordt ontzien.
Maar zoals jullie hierboven hebben kunnen lezen, OD heeft het vonnis onder dankzegging aanvaard.
OD.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Volgens de laatste nieuwsbrief van de stichting heeft Dexia bij 6 van de 80 uitspraken GEEN hoger beroep aangetekend.
Laat ik nu 1 van die 6 gelukkigen zijn................
Ik heb LL naar de reden gevraagd maar die is ook bij de stichting niet bekend.
In elk geval is het Dexia-drama voor ons nu echt voorbij, had het iedereen gegund.
Allemaal sterkte met het wachten, succes in hoger beroep en het allebeste.
OD.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo OD,

In alle uitspraken van Leaseleed waarin categorie 1 werd toegewezen door de rechter is Dexia niet in hoger beroep gaan.

Gefeliciteerd dat het voor jou nu definitief voorbij is.

Groeten,
Piet

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Hierbij van harte gefeliciteerd met je overwinning :!:

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Joshua »

Oom Dagobert,

Dank voor je constante steun.

Voor velen ook voor mij betekende je vaak een baken in de chaos.

Geniet van het stukje recht dat je is toebedeeld.

Het blijft een schande.

Vanuit Twente
alle goeds gewenst!!!!!!!!!!!


Joshua.

we zijn er bijna 2 juli weer een vervolg.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Dexia blijft me bezighouden, al is het nu wel minder indringend.
Waarom is Dexia bij de cat1-gevallen NIET in hoger beroep gegaan?
Wat zit daar achter?
Dexia doet niets zonder reden.
Zou zij zich bij de cat1-gevallen in hoger beroep
kansloos achten of wil ze bij het Hof verbloemen hoe ver ze in sommige gevallen is gegaan.
In het eerste geval is zij toch wel bang voor de schending van de zorgplicht en is er in hoger beroep
goede hoop ook voor de cat2-gevallen.
Maar ik denk dat er meer achter zit.
OD.

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door B17 »

Nogmaals OD van harte gefeliciteerd, vier de onverwinnig op deze snode bank die niets afweet van de zorgplicht van haar klanten en het'
liefst in alle toonsoorten haar ontkenningslied ten gehore wil brengen.

b17

PP
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:17

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door PP »

Gefeliciteerd Oom Dagobert!

Het siert U overigens wel dat U toch weer dit forum blijft bezoeken.
Heb mezelf al meermalen afgevraagd wat ik er mee zal doen als de ellende voor ons voorbij is. Ik neig dan toch het meeste naar Uw voorbeeld maar het blijft toch weer afwachten. Daarin zijn we tenslotte Europees en Wereldkampioen!

Groetjes,

pp

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Afscheid Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

PP: Een kleine 10 Jaar achtervolging door Dexia ben je ook na een financiele genoegdoening niet gelijk vergeten.
En daar is dit forum als uitlaat een goede therapie voor.
En door de jaren heen zijn we toch 1 grote familie geworden? :)
Ik stop pas met dit forumbezoek als alles voor iedereen achter de rug is.
Alleen het reageren ben ik aan het afbouwen en kost meer moeite dan ik dacht, het afreageren op Dexia.
Want bij hun mentaliteit heb ik nog steeds een heel slecht gevoel.
En dan ben ik altijd weer blij te lezen als er weer iemand een zaak tegen hen heeft gewonnen.
OD

Gesloten