LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] al iemand bericht gehad van dexia nav de d'berg regeling

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.

zit je op de reaktie van dexia te wachten

ja
16
46%
nee
19
54%
 
Totaal aantal stemmen: 35

spoedigna1okt
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 okt 2005 19:37

al iemand bericht gehad van dexia nav de d'berg regeling

Ongelezen bericht door spoedigna1okt »

in de laatste brief van van dexia stond dat ze spoedig na 1 oktober met een reaktie zouden komen.
Nou zijn ze in het verleden ook al niet snel geweest als het in hun nadeel was, maar wie weet.....
Dus ik vroeg me af of er al iemand iets vernomen heeft.

Bert

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: al iemand bericht gehad van dexia nav de d'berg regeling

Ongelezen bericht door Piet »

Er heeft nog niemand een definitief schikkingsvoorstel gehad na het insturen van de Aanmeldingsbrief.
Er schijnt volgens Dexia vertraging te zijn, ze hopen z.s.m. .......
Waarom zou Dexia haast hebben, ze krijgen maandelijks minimaal 10 miljoen euro binnen van nog betalende gedupeerden.
Ze wachten tot er voldoende belangstelling is en er voldoende gedupeerden gehapt hebben.
Volgende week verschijnt de paginagrote advertentie in de landelijke dagbladen van Dexia vazal Leaseverlies.
Hierin wordt iedereen opgeroepen om de geweldige Duisenberg regeling z.s.m. te aanvaarden.
Dexia betaalt deze dure advertentie en hoopt op deze manier via Leaseverlies nog vele gedupeerden over te halen het Aanmeldingsformulier in te sturen.
Het is dus nog even wachten op de details van deze regeling en tot die tijd blijft Dexia onze euro's incasseren en vele gedupeerden in de onzekerheid laten.

Misschien dat er de komende dagen nog wel een artikel komt in een landelijk dagblad over de Duisenberg regeling.......
Dit zal Dexia dan wel weer tot woede doen onsteken, zoals gebeurde na het artikel in het NRC Handelsblad.
http://www.platformaandelenlease.nl/Nieuws/17092005.htm

Groeten,
Piet

Rasputin1
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 aug 2005 19:53

Re: al iemand bericht gehad van dexia nav de d'berg regeling

Ongelezen bericht door Rasputin1 »

Een zeer goed stuk Piet. Stonden er maar mee zo in de diverse kranten. Helaas beperken veel kranten zich tot de persberichten van stichting lease verlies.

De tekening: Doe iets, anders is de worst voor dexia en voor de gedupeerden de velle. :D

Janneke B
Berichten: 108
Lid geworden op: 15 sep 2005 13:57

Re: al iemand bericht gehad van dexia nav de d'berg regeling

Ongelezen bericht door Janneke B »

Piet die weet het wel om te gaan met het geld van de donaties :lol: Kom mensen schenk nog een gift aan PAL is aftrekbaar van de belasting tot op zekere hoogte.

spoedigna1okt
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 okt 2005 19:37

Re: al iemand bericht gehad van dexia nav de d'berg regeling

Ongelezen bericht door spoedigna1okt »

Beste Piet,

Mag ik je vragen hoe je aan de info komt dat er:
- nog niemand een schikkingsvoorstel heeft gehad
- de schijnbare vertraging volgens Dexia

Niet dat ik je niet geloof maar aan je postings te zien ben je overwegend anti duisenberg.

Bert

Janneke B
Berichten: 108
Lid geworden op: 15 sep 2005 13:57

Re: al iemand bericht gehad van dexia nav de d'berg regeling

Ongelezen bericht door Janneke B »

Piet is pro-beurs en is stijgende 8)

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: al iemand bericht gehad van dexia nav de d'berg regeling

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo spoedigna 1okt,

Deze informatie komt van een netwerk van betrouwbare informatieverstrekkers.

Dit schrijven heeft ook niets te maken met voor of tegen de Duisenberg regeling zijn.
Het gaat om informatie verstrekking en de keuze mogelijkheden die er zijn.
Er zijn teveel eenzijdige informatieverstrekkers die de Duisenberg regeling adoreren en bijna heilig verklaren.
Dat is natuurlijk niet zo, er zijn ook alternatieven en het is belangrijk om deze ook aan te bieden en te kijken, wat is voor mij de beste keuze?
Om een goede keuze te maken moet je wel de mogelijkheid hebben om te kunnen kiezen tussen de diverse mogelijkheden.
Eenzijdige voorlichting is m.i. misleidend.
Soms is het verstandig de Duisenberg regeling te accepteren, vaak niet.
Wat zijn mijn mogelijkheden, de plussen en de minnen, wat kan in mijn situatie een goede oplossing zijn?
Wil je meer weten, mail naar [email protected] voor objectieve mogelijkheden in jouw situatie.

Groeten,
Piet

normaal
Berichten: 66
Lid geworden op: 27 aug 2005 19:08

Re: al iemand bericht gehad van dexia nav de d'berg regeling

Ongelezen bericht door normaal »

Piet wat zijn jullie tarieven voor een advies op maat ?

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: al iemand bericht gehad van dexia nav de d'berg regeling

Ongelezen bericht door anne_ »

normaal

Reacties: 46
Bekeken: 6196

Categorie: LegioLease Geplaatst op: 06 Sep 2005 19:05 Onderwerp: 6 september uitspraak kantonrechter
Het antwoord op deze vraag is te lezen op het forum van PAL.
Heb je hier iets aan normaal ????

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: al iemand bericht gehad van dexia nav de d'berg regeling

Ongelezen bericht door aert0001 »

Voorlopig is alles m.b.t. het Duisenberg-compromis opgeschoven tot 15 november, dit is door enkele advocatenkantoren met Dexia overeengekomen, simpelweg om iedereen te informeren over de voors en tegens van dit compromis,

T :roll: n

J Hopman
Berichten: 268
Lid geworden op: 04 mei 2005 17:52

Re: al iemand bericht gehad van dexia nav de d'berg regeling

Ongelezen bericht door J Hopman »

Heb nog niets ontvangen.

En zit er ook niet op te wachten, waar ik wel op wacht is, wanneer mijn zaak voor de rechter komt.

En de rest zal me wat kunnen schelen , die voorstellen van Dexia al helemaal niet , want dat zullen lekkere voorstellen zijn, waar je niets aan heeft en er zullen wel weer adders onder het gras zitten, maar dat zoekt idaho voor ons uit als ze komen die papieren, goeie voor de gedupeerden die idaho mensen, we moeten hem niet laten vallen die kanjer, vooral voor de gedupeerden.

leaselotje
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 mei 2005 15:31

Re: al iemand bericht gehad van dexia nav de d'berg regeling

Ongelezen bericht door leaselotje »

Ik heb er maar eens een mailtje aan gewaagd via de site van Dexiabank, informatie is toch het best via de bron zelf te verkrijgen, hoop ik. Ben benieuwd of en wat voor antwoord ik krijg. Mails weer uitgeprint en in de Dexiamap gedaan, als alles achter de rug is ga ik die map ritueel verbranden, denk ik....

jannes
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2005 08:49

Re: al iemand bericht gehad van dexia nav de d'berg regeling

Ongelezen bericht door jannes »

Dexia benadert wel mensen met een depotconstructie.

Waarschijnlijk willen ze daar zo snel mogelijk van af want het is een product wat nooit verkocht had mogen worden.

Dexia doet alsof ze zeer coulant zijn maar ondertussen moet je wel een groot bedrag betalen. Ik betaals niets. Ik eis ontbinden van het contract en wens geen euro te betalen.

Maar iedereen die akkoord gaat is weer een zaak minder voor de rechter en winst voor Dexia!

too23
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jul 2004 10:05

Re: al iemand bericht gehad van dexia nav de d'berg regeling

Ongelezen bericht door too23 »

Op de nieuwe site van dexia kun je inloggen en
de evt verrekening zien.

gr too

leaselotje
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 mei 2005 15:31

Re: al iemand bericht gehad van dexia nav de d'berg regeling

Ongelezen bericht door leaselotje »

www.dexialease.nl? en dan duisenbergregeling?

too23
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jul 2004 10:05

Re: al iemand bericht gehad van dexia nav de d'berg regeling

Ongelezen bericht door too23 »

Klick op ,wat betekent de duisenberg regeling voor mij

gr. too

leaselotje
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 mei 2005 15:31

Re: al iemand bericht gehad van dexia nav de d'berg regeling

Ongelezen bericht door leaselotje »

Goh, spannend, 't is alleen de vraag wanneer de uitbetaling is, hè..., ik geloof het pas als ik het zie...dank voor de info!

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: al iemand bericht gehad van dexia nav de d'berg regeling

Ongelezen bericht door Idaho »

...
Laatst gewijzigd door Idaho op 31 okt 2005 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Aluret
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2005 10:09

Re: al iemand bericht gehad van dexia nav de d'berg regeling

Ongelezen bericht door Aluret »

In hoeverre klopt die berekening? Ik heb mijn restschuld al lang afbetaald en al met al kwam dat op € 11.000 nog wat en nu staat mijn persoonlijk saldo op 7752, waarvan ik 67 % van terugkrijg.
Ik heb destijds dat hele nietig verklaren gemist.. En ben daar dus te laat mee geweest, ook erg balen anders kom je voor 100% in aanmerking... zeggen ze. Afijn ik blijf ook heel sceptisch hoor, totdat ik het in mijn broekzak heb..

Fijn weekend allemaal, ben benieuwd wanneer ze ooi gaan uitbetalen!

Groetjes, INge :wink:

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: al iemand bericht gehad van dexia nav de d'berg regeling

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Inge,

Je schrijft:
Ik heb destijds dat hele nietig verklaren gemist.. En ben daar dus te laat mee geweest, ook erg balen anders kom je voor 100% in aanmerking...
Als je hiermee de situatie bedoelt waarin je gehuwd was of een geregistreerd pertnerschap had ten tijde van het afsluiten van het contract en één van de partners heeft niet megetekend, dan kan de niet mee getekende partner alsnog een vernietigingsbrief verturen naar Dexia.
Hiermee is het contract rechtsgeldig vernietigd.
Dexia zal dit echter afwijzen, zodat je via een gerechtelijke procedure je geld moet terugvorderen van Dexia.
Dexia maakt zijn eigen regels door te stellen dat je binnen 3 1/2 jaar na handtekening contract moet vernietigen.
Volgens de wet kun je ook na de drie jaar na handtekening het contract vernietigen.
Hierover zijn al diverse uitspraken gedaan door rechters.
Er zijn dus nog mogelijkheden voor je om alle verloren geld terug te krijgen.
Wil je meer weten over procederen, kosten en advocaten, stuur een e-mail naar [email protected]

Twee dagen geleden nog (12 oktober) is er een uitspraak gedaan door de kantonrechter in Helmond waarbij de gedupeerden al hun geld terugkregen.

Groeten,
Piet

Gesloten