LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LeaseProces.

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Mari55
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2012 14:22

LeaseProces.

Ongelezen bericht door Mari55 »

Beste allemaal,
Ik ben sinds 2004 aangesloten bij Leaseproces.
Ik bel ongeveer 3 keer per jaar om te informeren naar de gang van zaken, de voortgang en ik hou hun site regelmatig in de gaten.
Er begint mij een onaangenaam gevoel te bekruipen.... komt er OOIT een einde aan de procesvoering?
Wie deelt mijn zorg?

Groetje,
Mari55.

jackozie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2012 12:02

Re: LeaseProces.

Ongelezen bericht door jackozie »

Hallo!

Toen ik mij aanmeldde in 2006 bij leaseproces zou de hele gang van zaken 2 jaar duren.Inmiddels is het 6 jaar.Ik denk dat we gewoon aan het lijntje worden gehouden en we nooit een cent zullen zien.Ik heb dus hetzelfde gevoel als u.

hartelijke groeten!
Jack

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: LeaseProces.

Ongelezen bericht door peewee »

Uit gepubliceerde vonnissen valt op te maken dat Leaseproces feitelijk uitsluitend tegen Dexia heeft geprocedeerd en/of nog procedeert. Gedupeerden van andere aandelenleasebanken die zich ook bij Leaseproces aansloten (een paar duizend) daarvoor lijkt inderdaad weinig te worden gedaan. Niet door Leaseproces in elk geval.

Doorprocederen door Leaseproces voor haar klanten op basis van de ietwat afgekloven in de periode 2003-2010 tegen Dexia (nu dus: Belfius) in stelling gebrachte argumenten, lijkt mij weinig zinvol. Voor de advocaten van Leaseproces geldt de Ollie B Bommel slogan: ''Tom Poes verzin een list !'' Ten aanzien van de zg. certificaatproducten zouden rechtszaken tegen Dexia (en andere aanbieders) wel kansrijk moeten zijn, maar dan moet Leaseproces dit wel goed aanpakken. Verder zijn eegalease zaken soms ook zeker kansrijk.

Civielrechtelijke procedures hebben een hoog kat-en-muisspel gehalte en duren daarom veel langer dan de strafrechtszaken die u wellicht van de televisie of van films kent. En ach de wettelijke vertragingsrente tikt ook door.

Geinteresseerd
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 sep 2009 13:48

Re: LeaseProces.

Ongelezen bericht door Geinteresseerd »

Beste Peewee,

Je bent abuis. Dexia Nederland BV heeft niets met Belfius te maken. Dexia Nederland BV valt onder Dexia SA, iets waar Belfius zich van heeft losgemaakt.

Of je hiervan gelukkig wordt is uiteraard een 2e.

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: LeaseProces.

Ongelezen bericht door jll »

@peewee: Tom Poes werkt niet bij Leaseproces.

Zie privé-bericht. U komt hier als volgt:
Onder het logo van Radar rechtsboven, zitten de knoppen Home - Uitzending - etc.
Recht onder de knop Home zitten de knoppen Gebruikerspaneel en nieuwe berichten. Als u op deze laatste knop klikt, komt u in het menu Privéberichten en Postvak IN

BozeLeaseprocesklant
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2012 15:38

Re: LeaseProces.

Ongelezen bericht door BozeLeaseprocesklant »

We kregen onlangs een rekening van Dexia via Leaseproces, waaruit bleek dat de kantonrechter negatief over onze zaak besliste en we nog meer dan € 4000 moeten betalen. Leaseproces is zich nog steeds aan het beraden of ze hoger beroep in zullen stellen, hoewel daar alle aanleiding voor is. Vandaag kregen we een rekening van Leaseproces dat we hen € 1200 extra moeten betalen (boven op de destijds betaalde € 865), omdat we voordeel hadden: immers we hadden ook kunnen profiteren van de Duisenbergregeling, waarvan Leaseproces ons adviseerde daar niet op in te gaan.... Kennelijk heeft Leaseproces niet veel baat bij vervolgprocedures. Is er iemand die wel in hoger beroep gaat via Leaseproces? Is het zinvol dit aan te kaarten bij de Autoriteit Financiële Markten?

Alert
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 feb 2009 16:55

Re: LeaseProces.

Ongelezen bericht door Alert »

BozeLeaseprocesklant,
Even een kleine correctie. Leaseproces berekent volgens mij (ex-klant) alleen een bijdrage (percentage) over het resultaat dat uitgaat boven de Duisbergvergoeding zoals Dexia die heeft bepaald.
Of een hoger beroep zinvol is, is natuurlijk afhankelijk van de overwegingen die de kantonrechter in het vonnis heeft opgenomen. Zonder nadere informatie is hier geen antwoord op te geven. Als het om een z.g. zorgplichtzaak ging waarbij is geoordeeld dat er niet sprake was van een zware financiële last dan zou nog eens kunnen worden nagegaan of met alle vaste lasten (die alleen de gedupeerde kent en in beeld kan brengen !!) wel op de juiste manier rekening is gehouden.
Zie ook mijn opmerkingen bij het onderwerp "ondeugdelijkheid van het zogenaamde Hofmodel".

ugly46
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jul 2010 15:09

Re: LeaseProces.

Ongelezen bericht door ugly46 »

dames, heren, ben ook geruine tijd al "klant"van Leaseproces en vraag 2 x per jaar over het verloop van zaken.Leaseproces is zeer summier met antwoorden en gooit steeds weer de "rechtelijke macht (onmacht)", als zijnde de schuldige in deze vertraging.heb ook het vermoeden dat het hierbij blijft en veel gedupeerden zijn inmiddels overleden en kunnen dus fluiten naar een schadeclaim.als "klant" ben je weerloos en moet steeds weer afwachten op een concrete uitspraak.(als deze ooit uitgesproken wordt) :| .te schandalig voor woorden !

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: LeaseProces.

Ongelezen bericht door Piet »

Na de uitspraken door de Hoge Raad en het gerechtshof Amsterdam in 2009 (eegalease en minderjarigen vallen hier buiten) is er eigenlijk tot op heden in gerechtelijke procedures een soort patstelling ontstaan tussen Dexia en de gedupeerden.
De uitspraken betekenen dat er over het algemeen 2/3 van de restschuld wordt kwijtgescholden.
Alleen als er sprake is van een onaanvaardbaar zware last dan wordt ook 2/3 van de inleg vergoed.
Om dit te berekenen is er de Hofmodule.
Iedereen die procedeert of wil gaan procederen, loopt hier tegen aan, dus niet alleen Leaseproces.
De uitkomst van de Hofmodule geeft aan welke korting je krijgt en hiervoor is het niet nodig om te gaan procederen.
Dexia accepteert de Hofmodule en de uitkomst hiervan en geeft de korting waar je volgens de rekenmodule recht op hebt.
Alleen als je het niet eens bent met de manier waarop Dexia invulling heeft gegeven aan de rekenmodule, dan is het nodig om dit voor te leggen aan de rechter.

Dat is ook het dilemma van Leaseproces, nu (door)gaan met procederen betekent de Hofmodule en daar zit niet iedereen op te wachten.
Accepteer je de uitkomst van de Hofmodule, laat het Leaseproces weten en accepteer je dit niet en wil je wachten op mogelijk gunstiger ontwikkelingen, dan zit er niets anders op als geduld hebben.

Groeten,
Piet

rieksstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2012 07:36

Re: LeaseProces.

Ongelezen bericht door rieksstra »

Wij zijn er ook wel klaar mee na zoveel jaar in onzekerheid te zitten en het steeds maar wachten op Leaseproces. Is er ook iemand die mij van een eerlijk advies kan geven wat te doen. Eventueel het hofmodule. Groet R....

ClaimConcept
Berichten: 1971
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: LeaseProces.

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

@rieksstra, @ugly46, @BozeLeaseprocesklant, en anderen,

Of u van ClaimConcept een eerlijk advies krijgt, zult u zelf moeten beoordelen.
Wij hebben succes met onze strategie en hebben hierover ook contact gezocht met Leaseproces, echter zonder resultaat.
Jammer, gemiste kans.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: LeaseProces.

Ongelezen bericht door peewee »

@Piet,
De Hofmodule is een nadere inkleuring door het Hof Amsterdam van de zorgplichtschending door Dexia.
Of die Hofmodule overeenstemt met de destijds bestaande rechtsnormen over de zorgplicht in de Wet en het Besluit Toezicht Effectenverkeer (Wte en Bte), laat ik maar even in het midden. Het lijkt mij tenminste een vervanging van mismatch-vermijdingsnormen door inkomensnormen.
De rechter op de stoel van de politiek/wetgever.

Veel belangrijker lijkt mij dat er eindelijk door Leaseproces (en andere nog actieve advocaten) eens rechtszaken worden gevoerd over de certificaatproducten en de Winstverdriedubbelaar en Koers Extra producten waarin de echt van belang zijnde aspecten van misleiding aan de rechter worden voorgelegd. Voor zover mij bekend is dat, de voorbije zeven, acht jaar nimmer adequaat gebeurd. En dat lijkt mij toch redelijk verbijsterend !
Zie mijn bijdragen elders op dit forum.

Gesloten