LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Isa(a)c le Maire schreef:Ik heb de verworven woorden van Grotius slechts ingeleend, doch niet aangekocht.
Het is dan toch een belangrijke nuance, die in Straatsburg nog weleens de nodige kopzorgen zal opleveren bij de vertalers: leg het verschil maar eens uit tussen 'aankopen' en 'verwerven'. Als de HR het al niet kan, al die rechters met verschillende taalachtergrond wel?
Probeer eens:
stock was not actually purchased but rather options on stock (speculating on value increase) were acquired.

theoine
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 nov 2008 22:31

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door theoine »

tussenpersoon is die nu aansprakelijk , of is die zaak verjaard.
Heb die zaak verloren tegen de tussenpersoon wegens verjaring ,door fout advocaat

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

theoine schreef:tussenpersoon is die nu aansprakelijk , of is die zaak verjaard.
Heb die zaak verloren tegen de tussenpersoon wegens verjaring ,door fout advocaat
Advocaat aanklagen?

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Isa(a)c le Maire schreef:Het aftellen is begonnen.
Isaac,
Het is wachten op de spontane implosie.
Vergelijk het maar met een grote ster die is opgebrand en dan eerst implodeert en vervolgens explodeert en een zwart gat achterlaat.

Gelet dat de jaarrekening ergens dit jaar af moet......

Ik heb ook nog een tegeltjeswijsheid.

Als het niet blijkt wat het lijkt, dan is het een lege huls.

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

Op pagina 19 is vermeld dat de aankoop van de geleverde aandelen niet is vastgesteld.

Op pagina 41 wordt gevraagd, of geleverde (!) aandelen zijn ingeleend, en of aandelen zijn uitgeleend.

De laatste vraag wordt beantwoord, de eerste niet (zijn ze ingeleend die aandelen?).

http://aandelenlease.nl/.cm4all/iproc.p ... &cm_odfile

Zou er ergens antwoord zijn te vinden op die eerste vraag?

Vast wel:

http://aandelenlease.nl/.cm4all/iproc.p ... &cm_odfile

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

Tentamenvraag:

Gegeven: de jaarrekening 1992, '94 en '95 hiervoor staan op naam van Labouchere NV. Labouchere NV is de moedermaatschappij van Bank Labouchere NV. Op de vennootschappelijke balansen staan geen AEX aandelen en derivaten.

Als Labouchere NV aandelen inleent van de institutionele beleggers, en vervolgens die aandelen weer uitleent aan Bank Labouchere NV, heeft Bank Labouchere NV de aandelen dan aangekocht, of enkel ingeleend?

Goed antwoord levert 15 van 100 punten op.
U bent geslaagd indien u minimaal 58 punten heeft behaald. Op Nijenrode bent u al geslaagd, indien u deze 'Sting' zelf al had bedacht. U zult dan worden benaderd voor een functie bij een van de effectenleasebanken.

peterwesten
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mei 2015 13:22

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door peterwesten »

Perfecte analyse. De ervaren ontwikkelaar van deze aandelenleaseproducten was Bloemink sr. Of hij, danwel vanwege doorontwikkeling door quants (zie Luyendijk), zijn de veel goedkopere opties in vergelijking met aandelen, aangeschaft. En natuurlijk ook tussentijds verkocht door Dexia, terwijl de klanten dit contractueel niet konden, maar pas na 5 jaar . Zo kon dus door Dexia nog eens extra verdiend worden aan de opbouw van de restschulden bij haar klanten.
Werkelijk geniaal, maar een grote misdaad.
Te complex en te grote financiële gevolgen voor Dexia en dus voor financieel slecht onderlegde rechters. Dus gaan ze te rade bij deskundigen en waar komen die dan weer vandaan? De banken.
Luc, wil je naar mijn "Oproep om informatie Dexia /Pensioen Partners" kijken. Het vervolg op de eerdere plaatsing van het item en de eigenlijke oproep, worden steeds verwijderd. Dus nu maar een poging om via de ingang van een reactie op mijn eigen stuk.


felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door felixbeijer »

felixbeijer schreef:
Isa(a)c le Maire schreef:Het aftellen is begonnen.
Isaac,
Het is wachten op de spontane implosie.
Vergelijk het maar met een grote ster die is opgebrand en dan eerst implodeert en vervolgens explodeert en een zwart gat achterlaat.

Gelet dat de jaarrekening ergens dit jaar af moet......

Ik heb ook nog een tegeltjeswijsheid.

Als het niet blijkt wat het lijkt, dan is het een lege huls.
Nog 4 tot 5 weken tot de executie: kort na 24 mei

---------- Oorspronkelijk bericht ----------
Van: Advies <[email protected]>
Aan: Felix/xxxxx Beijer <[email protected]>
Datum: 17 april 2017 om 7:25
Onderwerp: Automatic reply: een aantal mensen zijn bijzonder dom geweest en een aantal mensen hebben uit een bijzonder smerige pijp gerookt!!

Geachte E-mailer,

Hartelijk dank voor uw bericht. Dit is in goede orde ontvangen. Vanwege het grote aantal adviesverzoeken bedraagt de achterstand in het oppakken van nieuwe zaken helaas ca. 5 weken. We hopen dat u daarvoor begrip hebt.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Advies
Huis voor Klokkenluiders
Tel. 088-3713031

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

Dat Huis van/voor Klokkeluiders zit vol met AIVD'ers, immers alles wat daar wordt aangemeld, is een potentiële interne bedreiging voor de staat(sveiligheid).

Immers, ontmaskeren van alle financiële trucs en zwendels is niet, ik herhaal: niet, in het belang van het Nederlands verdienmodel.

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

Isa(a)c le Maire schreef:Op pagina 19 is vermeld dat de aankoop van de geleverde aandelen niet is vastgesteld.

Op pagina 41 wordt gevraagd, of geleverde (!) aandelen zijn ingeleend, en of aandelen zijn uitgeleend.

De laatste vraag wordt beantwoord, de eerste niet (zijn ze ingeleend die aandelen?).

http://aandelenlease.nl/.cm4all/iproc.p ... &cm_odfile

Zou er ergens antwoord zijn te vinden op die eerste vraag?

Vast wel:

http://aandelenlease.nl/.cm4all/iproc.p ... &cm_odfile


Onnozelheid van die ex-baas van de - toen nog genaamd - BVD?
Operatie Clickfonds, kunt u zich die nog herinneren?

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Dit forum is weer helemaal afgezonken naar het niveau reli- en complotgekkies

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Isa(a)c le Maire schreef:
Dat Huis van/voor Klokkeluiders zit vol met AIVD'ers, immers alles wat daar wordt aangemeld, is een potentiële interne bedreiging voor de staat(sveiligheid).

Immers, ontmaskeren van alle financiële trucs en zwendels is niet, ik herhaal: niet, in het belang van het Nederlands verdienmodel.
Isaac,
Ach, ik denk dat dat wel meevalt.

Ik stuurde gewoon een afschrift van een brief aan de Tweede Kamer aan het Huis voor Klokkeluiders, dan weten ze ervan.
Anders krijgen ze zo’n enorme werkdruk met al die adviesaanvragen van medewerkers bij verzekeraars.

Die executie slaat op een aantal foute medewerkers en foute directie daar…... niet letterlijk maar financieel
Je kunt ze wel allemaal in de cel willen sturen, maar dat kost gewoon te veel.
Gewoon financieel uitkleden en met naam en toenaam in de krant dat dat is gebeurd, veel effectiever.
“Sorry voor de woekerpolis” wordt dan "sorry voor de lege huls". :?:

Ik heb dan afgelopen weekend maar een voorstel gedaan om het probleem op te lossen:

Mijn vraag is of xxxxx wellicht nog duidelijkheid kan verschaffen hoe xxxxx denkt de ontstane problematiek op te gaan oplossen? De politie heeft eind januari foto’s van mijn strafklacht ex art 140 WvS genomen en de melding in ontvangst genomen en gearchiveerd, en KiFiD heeft de klacht in behandeling genomen. Zodoende kan ik dit dus nooit en te nimmer meer terugnemen te meer daar ik dit met mijn doctorstitel heb bekrachtigd.

Ik denk dat het beste is dit aan de eindverantwoordelijken voor te leggen, dan kunnen deze de volgende verklaring invullen en aan de bevoegde instanties (zie cc) afgeven:

“Hierbij verklaar ik, _____________________________________________(naam invullen + tekenen + dateren) (mede) schuld aan, en verantwoordelijkheid voor de voorgelegde misdrijven als per klacht voorgelegd, en verklaar ik uit eigen vrije wil afstand te doen van mijn al mijn bezittingen ten bate van de Staat ter compensatie van de aangerichte schade, alsmede volledige medewerking aan het onderzoek alle medeplichtigen soortgelijk te doen behandelen.”
Of wellicht apprecieert u de slottekst in “It is a sin” van Pet Shop Boys meer (bijgevoegd inclusief vertaling)?
Ik vertrouw er op u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd en een passend voorstel gedaan te hebben. Graag ontvang ik binnen 4 weken reactie.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door felixbeijer »

ClaimConcept schreef:Dit forum is weer helemaal afgezonken naar het niveau reli- en complotgekkies
Claimconcept,
Als je dan toch over "gek gedrag" begint, op de forumthread over ”het KiFiD kan worden opgeheven” staan toch ook wel een paar opmerkelijke uitspraken in die richting…..met name waarin medewerkers van het KiFiD met naam en toenaam zwart worden gemaakt.
viewtopic.php?f=66&t=134921&start=240

Doordenkertje voor je: het verschil tussen gek en geniaal is uiterst marginaal.

En, het is niet te geloven maar echt waar, daar is ook een liedje van
(maar mag helaas niet naar worden verwezen)

De tekst begint als volgt:

Het is waar, we zijn allemaal een beetje krankzinnig
Maar het is zo duidelijk
Nu dat ik ontketend ben

It's true, we're all a little insane.
But it's so clear,
Now that I'm unchained.
Laatst gewijzigd door felixbeijer op 19 apr 2017 19:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

Van alle mogelijke verklaringen wat er gebeurt en is gebeurd in de Westerse wereld, is de uitleg van deze hyperslimme gast wel de meest verhelderende:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Requiem_f ... ican_Dream

Ik ga van mijn vrije tijd genieten.
Ik wil er niet veel meer mee te maken hebben, met die advocaten en bestuurders die hun ziel verkopen aan de - meerkoppige - Diablo.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Isa(a)c le Maire schreef:Van alle mogelijke verklaringen wat er gebeurt en is gebeurd in de Westerse wereld, is de uitleg van deze hyperslimme gast wel de meest verhelderende:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Requiem_f ... ican_Dream

Ik ga van mijn vrije tijd genieten.
Ik wil er niet veel meer mee te maken hebben, met die advocaten en bestuurders die hun ziel verkopen aan de - meerkoppige - Diablo.
Isaac,
Dat vind ik nou jammer, je haakt af net nu het interessant begint te worden. Uitermate interessant.

Ik ga in eerste instantie altijd van het positieve (de goede bedoeling) uit, dus ik begrijp nu ook waarom de AFM heeft gehandeld als heeft gedaan. Dat is gewoon om te zorgen dat er een zo hoog mogelijke schadevergoeding voor de slachtoffers komt, en om het dossier rond te krijgen dat er een paar woekerkoningen echt helemaal uitgekleed kunnen worden, en men gunt mij nu de eer het passend af te handelen. :D
Ik zeg al jaren dat die rendementen en voorlichting verkeerd zijn, maar dat wil men maar niet erkennen en herstellen. Goede nieuws is overigens dat er daardoor voor de meesten op dit moment geen schade is geleden.

Het gaat helemaal mis bij die “dienstverlener”, ze weten gewoon niet meer wat ze doen. Zo keren ze in de oude premievrij gemaakte pensioen drie keer zo hoge overlevingswinst uit als de actuele sterftekans (maar ze verrekenen ook weer kosten met belegde waarde hetgeen niet is toegestaan), nu blijkt ineens ook de jaarruimte niet kloppend, ook de beleggingswaarde klopt niets van. Dat wordt nog uitermate interessant.

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

Isa(a)c le Maire schreef:Van alle mogelijke verklaringen wat er gebeurt en is gebeurd in de Westerse wereld, is de uitleg van deze hyperslimme gast wel de meest verhelderende:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Requiem_f ... ican_Dream

Ik ga van mijn vrije tijd genieten.
Ik wil er niet veel meer mee te maken hebben, met die advocaten en bestuurders die hun ziel verkopen aan de - meerkoppige - Diablo.

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

Isa(a)c le Maire schreef:Op pagina 19 is vermeld dat de aankoop van de geleverde aandelen niet is vastgesteld.

Op pagina 41 wordt gevraagd, of geleverde (!) aandelen zijn ingeleend, en of aandelen zijn uitgeleend.

De laatste vraag wordt beantwoord, de eerste niet (zijn ze ingeleend die aandelen?).

http://aandelenlease.nl/.cm4all/iproc.p ... &cm_odfile

Zou er ergens antwoord zijn te vinden op die eerste vraag?

Vast wel:

http://aandelenlease.nl/.cm4all/iproc.p ... &cm_odfile

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Isa(a)c le Maire schreef:
Isa(a)c le Maire schreef:Van alle mogelijke verklaringen wat er gebeurt en is gebeurd in de Westerse wereld, is de uitleg van deze hyperslimme gast wel de meest verhelderende:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Requiem_f ... ican_Dream

Ik ga van mijn vrije tijd genieten.
Ik wil er niet veel meer mee te maken hebben, met die advocaten en bestuurders die hun ziel verkopen aan de - meerkoppige - Diablo.
Isaac,
Goed plan, het is mooi weer, voorjaar!
Eind deze week is een complicatie opgetreden, ja die voelde ik gewoon aankomen.
Gewoon afwachten, we lezen het vanzelf in de krant.
Helaas weer vertraging in de executie maar niet veroorzaakt door mij, en de door de Staat te lijden schade neemt alsmaar toe.
viewtopic.php?f=66&t=153013&p=2369397#p2369397

Kijk deze nuttige informatie van het juridisch loket.
https://www.juridischloket.nl/politie-e ... gifte-doen
https://www.juridischloket.nl/politie-e ... -intrekken
Oh jee, er worden misdrijven tegen (het financieel bestel van) de Staat voorbereid, ik moest voldoen aan mijn burgerplicht……..
Oh jee, ik kan de melding niet meer terugnemen (dan word ik vervolgd)……..
O hemel wat nu??????

Hoe langer het duurt, hoe meer accomplices mee zullen gaan.
Ik heb tegenwoordig het volgende vertrouwelijkheids-disclaimer.

Dit e-mailbericht bevat vertrouwelijke (persoons)informatie en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n), de beklaagde en de (overheids)instanties gerechtigd deze informatie te ontvangen (Ministerie van Financiën, Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, Parlement, AFM, DNB, ECB, KiFiD, Autoriteit Persoonsgegevens, Klokkeluidershuis, College voor Rechten van de Mens of de Openbaar Aanklager). Verspreiding van deze informatie aan anderen is uitdrukkelijk (nog) niet toegestaan zonder expliciete toestemming. Indien u als niet-geadresseerde dit bericht ontvangt, wordt u vriendelijk verzocht direct de oorspronkelijke afzender hierover te informeren en het bericht te vernietigen. Ongeoorloofd gebruik van informatie door onbevoegden, openbaarmaking of vermenigvuldiging is verboden en kan leiden tot aansprakelijkheid. De afzender is niet aansprakelijk wanneer informatie in deze e-mail niet correct, onvolledig of niet tijdig overkomt.

This email message contains confidential (personal) information and is exclusively intended for the addressee(s), the accused and legal entities entitled to receive this information (Ministry of Finance, Ministry of Social Affairs, Parliament, AFM, DNB, ECB, KiFiD, Authority Personal Information, House for Whistleblowers, College for Human Rights, or Dutch Legal Prosecutor). Dissimination of this information to other entities is explicitly not (yet) allowed without explicit consent. If you have received this message without being the addressee, you are kindly requested to inform the original sender immediately and to destroy the message. Unauthorized use of the information by unauthorised persons or disclosure or reproduction of such information is prohibited and may lead to liability. The sender will not be held liable if information in this email is transmitted incorrectly or incompletely or if it is not transmitted on time.

Tsja …… mijn schriftelijke communicatie is soms niet helemaal optimaal en mijn werkgever geeft me training.
Ik mocht tientallen werkinstructies vertalen :D
Waaronder de werkinstructie “vertrouwelijke informatie” en de werkinstructie “informatieverstrekking”.
Maar de inhoud daarvan is vertrouwelijk, waarom begrijp ik overigens niet.....

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

felixbeijer schreef:Ik heb tegenwoordig het volgende vertrouwelijkheids-disclaimer.

Dit e-mailbericht bevat vertrouwelijke (persoons)informatie en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n), de beklaagde en de (overheids)instanties gerechtigd deze informatie te ontvangen (Ministerie van Financiën, Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, Parlement, AFM, DNB, ECB, KiFiD, Autoriteit Persoonsgegevens, Klokkeluidershuis, College voor Rechten van de Mens of de Openbaar Aanklager). Verspreiding van deze informatie aan anderen is uitdrukkelijk (nog) niet toegestaan zonder expliciete toestemming. Indien u als niet-geadresseerde dit bericht ontvangt, wordt u vriendelijk verzocht direct de oorspronkelijke afzender hierover te informeren en het bericht te vernietigen. Ongeoorloofd gebruik van informatie door onbevoegden, openbaarmaking of vermenigvuldiging is verboden en kan leiden tot aansprakelijkheid. De afzender is niet aansprakelijk wanneer informatie in deze e-mail niet correct, onvolledig of niet tijdig overkomt.
...om je e-mailberichten vervolgens op een openbaar consumentenforum te plaatsen? Raar.

Gesloten