LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalingsherrinneringen blijven komen........

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
gruiter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 aug 2005 18:12

Betalingsherrinneringen blijven komen........

Ongelezen bericht door gruiter »

Ik zit met een vervelend probleem.

Twee maanden geleden is er een winstverdriedubbelaar van me afgelopen en zoals verwacht moest ik een x bedrag aan Dexia betalen. Ik kreeg hiervoor een rekening en er werd keurig vermeld dat er ook een betalingsregeling getroffen kon worden. In afwachting van de Duisenbergregeling heb ik meteen gebeld en telefonisch heb ik kenbaar gemaakt dat ik gebruik wil maken van de rentelozen betalingsregeling.

Twee weken later kreeg ik een eerste aanmaning tot betaling. Ik heb meteen gebeld met Dexia en er werd gezegd dat de regeling gewoon in hun systeem staat en dat ik de aanmaning als niet verzonden kon beschouwen. Een week later kreeg ik weer een aanmaning en ik heb wederom gebeld en kreeg te horen dat alles goed zat. Daarna kreeg ik weer een aanmaning en we zijn nu 2 maanden later en ik kreeg vandaag een aangetekende brief waarin staat dat ik meteen moet betalen omdat Dexia anders een procedure tegen me gaat starten en dat er melding bij het BKR wordt gedaan.

Help, wat moet ik nu doen? Ik wil juist wel betalen dmv betalingsregeling om daarmee problemen te voorkomen.

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Betalingsherrinneringen blijven komen........

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Niets Ik betaal al 3 jaar niet komt vanzelf goed Dexia stuurt je een voorstel en dat met je advocaat bespreken.


Joost

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Betalingsherrinneringen blijven komen........

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Tja gruiter, dat is nu dexia ten voeten uit.

Overigens, die BKR notering die heb je al, dus als je het daarvoor zou doen, dan zou ik die laatste troef nu niet meer uit handen geven.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Betalingsherrinneringen blijven komen........

Ongelezen bericht door Hans A »

Zo gaat dat inderdaad bij Dexia.
Ik ben zo stom geweest om een jaar geleden een betalingregeling overeen te komen (schriftelijk!). Dexia heeft wel het een en ander van mijn rekening afgeschreven onder vermelding "1e termijn betalingsregeling". Vervolgens bleven de aanmaningen maar komen en Dexia beweerde niets van een regeling te weten! Maar ik had schriftelijk bewijs van Dexia!
Achteraf beweerd Dexia dat de betalingsregeling is vervallen omdat ze bedragen niet konden innen! Ze zijn de afgeschreven bedragen zomaar kwijt! Ik kreeg ook wekelijks de bekende dreigbrieven met steeds wisselende bedragen erop.
Klagen helpt niets, ze reageren niet op brieven en telefonisch beloven ze het uit te zoeken maar afspraken om terug te bellen zijn ze nooooooit nagekomen.
Uiteindelijk zouden ze contract beeindigen zodat ik alles in een keer moest betalen.

Voordat het zover kwam ben ik met een groepprocedure mee gaan doen. Sindsdien niets meer vernomen.
Lekker rustig 8)

Gr Hans A

gruiter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 aug 2005 18:12

Re: Betalingsherrinneringen blijven komen........

Ongelezen bericht door gruiter »

In de brief staat ook dat ze contact met mij hebben gezocht, maar dat dit zonder resultaat is gebleven. Dit is absoluut niet waar. Ik heb juist contact met hen gezocht om een betalingsregeling te treffen. Verder staat er dat als ik in gebreke blijf, dan geldt de Duisenbergregeling niet voor mij. Ik word er zo moedeloos van.

Morgenvroeg misschien nog maar een keer bellen, maar ik vrees dat het weer niets zal uithalen. Meestal krijg ik een alleraardigst persoon aan de lijn die me verzekerd dat er niets aan de hand is, maar dat ze alleen wat achter lopen met de afhandelingen.

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Betalingsherrinneringen blijven komen........

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Gruiter, je kunt natuurlijk ook besluiten om NIET te betalen. Als je tenminste nog iets van je inleg terug wilt zien.

Mijn aanbeveling: zoek eerst juridisch advies. Op de site van www.platformaandelenlease.nl vind je adressen van advocaten die zich hiermee bezighouden. Ook kan je aansluiting zoeken bij een groep.

Bedenk wel dat als je met Dexia een "coulance"-regeling overeenkomt, je wordt verplicht om af te zien van je recht om juridische maatregelen te treffen. Bezint eer gij begint!

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: Betalingsherrinneringen blijven komen........

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Betaal niets, zoals ik dan sta je sterker in je schoenen.

Samen deden we dit al :!:

De rechter heeft de deur op de kier, er is dus een nooduitgang.
Gewoon rustig blijven, je moet toch leven :!:
Geef een telefoonnummer van je advocaat als ze bellen.
En BKR dat is bekend van Dexia, iederéén weet Dexia te vinden:!:
En de DUITENDWERG regeling klopt niet, die is alleen goed voor Dexia :!:
BETAAL GEEN CENT :!:

ZE HEBBEN IMMERS GEEN WCK vergunning die gekken :!:

gruiter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 aug 2005 18:12

Re: Betalingsherrinneringen blijven komen........

Ongelezen bericht door gruiter »

Het schuldbedrag is niet superhoog (zeker als we een deel terug gaan krijgen door de Duisenberg regeling) en wil door niet te betalen niet riskeren dat als we straks bijvoorbeeld een ander huis willen geen hypotheek kunnen krijgen door een negatieve BKR notering. Verder is het voor mijn gemoedsrust beter. Ik heb geen zin in procedures. Ik wil mijn tijd liever aan positieve dingen besteden aangezien het leven al kort genoeg is.

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: Betalingsherrinneringen blijven komen........

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Ik heb ze nog nooit persoonlijk op de stoep zien staan voor Eurie's.
Dan wil ik hun vergunning zien :twisted:


Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Betalingsherrinneringen blijven komen........

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Gruiter, het geloof kan ik je niet geven en je moet doen waar jij jezelf het lekkerst bij voelt. Toch zou ik in jouw geval overwegen om tenminste eens met Leaseproces te gaan praten. Voor slechts € 125,00 gaan ze daar voor je aan de slag. Wel moet je 30% van eventueel teruggehaald geld bij Dexia dan afstaan. Maar verder is het "no cure - no pay". Denk eraan dat op het ogenblik de rechters meer en meer op de hand van de gedupeerden zijn gekomen en Dexia eigenlijk momenteel iedere rechtzaak verliest.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Betalingsherrinneringen blijven komen........

Ongelezen bericht door anne_ »

gruiter, als u zo graag wil betalen dan zou ik aan de telefoon blijven hangen en ze wijzen op de volgende regeling die Dexia op haar site heeft staan.

Overbruggingsregeling

Wilt u alsnog voor de Duisenberg-Regeling in aanmerking komen, dan dient u vóór 1 oktober 2005 volledig aan uw betalingsverplichting te hebben voldaan of heeft u voor deze datum met Dexia een betalingsregeling getroffen (de Overbruggingsregeling). Wij bieden u nu de Overbruggingsregeling aan onder de volgende voorwaarden:



U betaalt gedurende de Overbruggingsregeling geen rente (0%) over uw restschuld;
Eventuele buitengerechtelijke incassokosten worden niet in rekening gebracht;
U betaalt geleidelijk uw restschuld af, waarbij u afspraken met Dexia maakt over het maandelijks te betalen bedrag.

Door het accepteren van de Overbruggingsregeling volgt u het normale proces:

Deze voorwaarden gelden zolang u tijdig en correct blijft voldoen aan uw betalingsverplichting. Als u de Overbruggingsregeling aangaat, wordt u in het laatste kwartaal van 2005 automatisch nader door Dexia geïnformeerd over wat de Duisenberg-Regeling voor uw persoonlijke situatie betekent. Als dan eventueel blijkt dat u nog een restantbedrag aan Dexia moet betalen, kunt u hiervoor tegen een gereduceerd rentetarief een nieuwe betalingsregeling treffen. Tot die tijd zal de Overbruggingsregeling gelden.

Meer informatie

Onze medewerkers informeren u graag nader over dit aanbod. U kunt ons tijdens werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur telefonisch bereiken onder telefoonnummer 0900-339 4222 (€ 0,15 per minuut).

Klik hier voor meer informatie over Dexia Coulance voor het geval u vanwege uw financiële situatie niet kunt betalen.


Gr. Anne.

gruiter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 aug 2005 18:12

Re: Betalingsherrinneringen blijven komen........

Ongelezen bericht door gruiter »

Een goed tip van je Notenkraker. Het probleem zit hem volgens mij nog ergens anders in waardoor procederen lastig wordt. Twee jaar geleden liep er ook al een contract af (met een veel grotere restschuld). Met het mes op de keel heb ik toen het Dexia aanbod getekend, maar daar staat in dat ik moet afzien van verdere procedures. Achteraf gezien was het dom om het aanbod te accepteren.

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Betalingsherrinneringen blijven komen........

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Gruiter, hier gaat het dus over een ANDER contract. Daarvoor zou je opnieuw een regeling moeten treffen als je daar tenminste voor kiest.
In jouw geval geldt nu: "beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald"!
Mijn raad: peins er niet over om je weer in de luren te laten leggen door Dexia en zoek eerst juridisch advies. Bovendien is er thans een procedure aan de gang waarin het eerste "Dexia-aanbod" wordt aangevochten. Helaas is de voortgang daarvan al enkele keren uitgesteld, maar die uitspraak komt binnenkort echt wel.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Betalingsherrinneringen blijven komen........

Ongelezen bericht door cornelis »

ZE HEBBEN IMMERS GEEN WCK vergunning die gekken Exclamation

EN OOK GEEN AANDELEN GEKOCHT,ALTHANS DAT KUNNEN OF WILLEN ZE NIET BEWIJZEN

rachil
Berichten: 176
Lid geworden op: 29 feb 2004 10:21

Re: Betalingsherrinneringen blijven komen........

Ongelezen bericht door rachil »

Gruiter als ik je mag adviseren moet je niets doen,laat ze het maar voor de rechter brengen,dat doen ze toch niet.
Ik ben zelf al drie jaar geleden gestopt met betalen,toen hebben ze het wel voor de rechter gegooid maar tot op dit moment heeft de rechter mij volledig in het gelijk gesteld (eegaleaser) en heeft de kontracten vernietigd op 31 augustus volgt het definitieve vonnis,ik hou iedereen op de hoogte wat de uitspraak is.

Maar vooral niets meer betalen,dat is je sterkste troef.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Betalingsherrinneringen blijven komen........

Ongelezen bericht door Elias »

Gruiter,

Noteer ondertussen goed de tijdstippen van die telefoongesprekken en gemaakte afspraken ! (Worden ook op band opgenomen) Dan kun je ze er later altijd nog mee om de oren slaan.

Groet,
Elias.

gruiter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 aug 2005 18:12

Re: Betalingsherrinneringen blijven komen........

Ongelezen bericht door gruiter »

Stel ik ga een procedure aan. Maak ik dan kans om alle betaalde inleg terug te krijgen. Ik heb ook nog een TroefPlan en een ander lopend contract.

Is het overigens verstandig om de automatische incasso's voor de nog lopende producten stop te zetten?
Laatst gewijzigd door gruiter op 25 aug 2005 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.

gruiter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 aug 2005 18:12

Re: Betalingsherrinneringen blijven komen........

Ongelezen bericht door gruiter »

Bedankt voor alle tips. Ik zal er nog een nachtje over slapen (als dat nog lukt). ik begrijp dat ik niet bang hoef te zijn voor een proces, maar waar ik wel mee zit is de negatieve BKR notering die straks een blok aan m'n been zal zijn. Ik las in andere topics al dat credit cards en hypotheken of zelf mobiele telefoon abonnementen werden geweigerd.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Betalingsherrinneringen blijven komen........

Ongelezen bericht door aert0001 »

beste Gruiter,

kijk er a.u.b. niet van op dat je reeds de trotse eigenaar bent van zo'n B.K.R. registratie, dat is n.l. het enige waar Dexia wél snel mee is, je zou echt niet de eerste of enige zijn,

T :cry: n

Gesloten