LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boegbeeld van verzet tegen Dexia wint rechtszaak

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
no fear
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 mar 2004 21:33

Re: Boegbeeld van verzet tegen Dexia wint rechtszaak

Ongelezen bericht door no fear »

iedereen heel veel succes 8)

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Boegbeeld van verzet tegen Dexia wint rechtszaak

Ongelezen bericht door Navarre »

Allereerst is een felicitatie aan het adres van Piet Koremans op z'n plaats.
Ofschoon ik zeker geen voorstander geweest ben van zijn methodes, is dit na al zijn inzet, ten goede of ten kwade in ieder geval loon naar werken.

Maar toch nog graag een kanttekening.

PAL, waarvan Piet een boegbeeld is, stelt het volgende;

Stichting PAL roept de resterende 200.000 Dexia gedupeerden die nog twijfelen op om
gebruik te maken van de opt-out regeling en net als Koremans in actie te komen en het
geld, waar zij meestal recht op hebben, bij Dexia terug te halen.
Als deze 200.000 mensen een contract hebben afgesloten die identiek danwel in grote lijnen overeenkomsten hebben met het contract van Piet Koremans, is zo'n oproep te rechtvaardigen, zoniet vind ik het bijzonder opportunistisch om een dergelijke uitlating te doen.

Verder wil ik nog even kwijt dat ik het bijzonder sneu vind voor Ad Snoeren, dat zijn uitspraak wederom uitgesteld is.
Ik vraag mij af hoe zoiets mogelijk is en of er een uitleg is gegeven waarom het wederom uitgesteld is.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Boegbeeld van verzet tegen Dexia wint rechtszaak

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Hoi Navarre

Ik heb ze gevraagd of dit uitstel te maken had met een eventuele verplaatsing naar Amsterdam.
Maar dat was niet zo, het was enkel vanwege de complexiteit van de dexia zaken.
Dat was alles wat er gezegd werd.
5 jaar is dan blijkbaar gewoon, voor een rechter.
Met gemiddeld mavo moet je wel snugger genoeg zijn om die complexiteit
te snappen volgens weer een andere rechter.
Het kan verkeren zei wie ook weer?

Groet Ad

aduive
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jun 2005 09:48

Re: Boegbeeld van verzet tegen Dexia wint rechtszaak

Ongelezen bericht door aduive »

Beste Piet, :)

Hartelijk gefeliciteerd met je overwinning op de ratten van DEXIA!
Juist vandaag las ik in de krant dat AEGON steeds minder woekerpolissen verkoopt mede als gevolg van alle negatieve publicaties.
Laten we hopen dat de nieuwe generatie niet meer gevoelig is voor de mooie praatjes van de grijze pakkenmannen van Aegon en andere banken die zich met deze malafide praktijken hebben beziggehouden.
Laten we hopen dat de grijze pakkenmannen eindelijk minder bonussen krijgen uitbetaald over onze ruggen.
Mijn kinderen (allen nu jongvolwassen) hebben te veel narigheid gezien in ons gezin als gevolg van de hele legiolease/dexiaaffaire! zij zullen zich wel drie keer bedenken.
Onze zaak ligt nog steeds bij Leaseproces. Natuurlijk opt-out.
Piet, geniet van je overwinning. Blijf met ons mee strijden!

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: Boegbeeld van verzet tegen Dexia wint rechtszaak

Ongelezen bericht door painter »

Hoe zou het zitten met de mensen die twee handtekeningen op de contracten hebben, mijn vrouw wist net als ik overigens, niets van de materie, ik zei alleen dat er twee handtekeningen op moesten.

dus is er iets bekend over gewonnen zaken met twee handtekeningen.

ps

Piet, een welgemeende felicitatie is op zijn plek, want zonder jou had ik nooit een rechtzaak durven aangaan, alsmede een advocaat gevonden.

Geniet van je overwinning en laat de adrenaline positieve energie geven om door te gaan met mensen op het goede spoor te zetten.

vr gr

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Boegbeeld van verzet tegen Dexia wint rechtszaak

Ongelezen bericht door Navarre »

Tja Ad, een vreemd verhaal, maar....de tussenpozen worden wel kleiner.
Van 9 mei naar 6 juni is een korte tijd, te kort om met het argument "complexiteit" te komen als je het mij vraagt.

In ieder geval, houd de moed er in, je bent nu te ver gekomen om je kop te laten hangen!

Succes!

Harry
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:17

Re: Boegbeeld van verzet tegen Dexia wint rechtszaak

Ongelezen bericht door Harry »

Piet ook namens mij van harte zo zie je maar weer dat al onze demonstratie's niet voor niets zijn geweest, nu maar hopen dat de rechtspraak ook in alle andere gevallen die nog voor moeten komen gunstig uitvallen voor de gedupeerden. Lees ook de topic Dexia wil geld zien.

groet Harry

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Boegbeeld van verzet tegen Dexia wint rechtszaak

Ongelezen bericht door Captain-America »

Goedemorgen waarde Piet,

Ook vanuit hier mijn gelukswensen met dit eclante su6.

Van harte verdiend.

Wij gaan met zijn allen door, een voor allen, allen voor een en saampies sterk :wink:

luc2
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2003 12:20

Re: Boegbeeld van verzet tegen Dexia wint rechtszaak

Ongelezen bericht door luc2 »

gefeliciteerd Piet

mijn zaak zit in de planning dagvaarding is in de maak !

hoop op termijn ook tzt de overwinning te kunnen vieren.

sterkte voor alle medelotgenoten

volhouden mensen , het eind is inzicht.

Piet bedankt voor je onuitputtelijke inzet!!!!!!!!!!!!!!

groet Luc

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Boegbeeld van verzet tegen Dexia wint rechtszaak

Ongelezen bericht door Julika »

Gefeliciteerd met de overwinning.
Wat fijn voor jullie, dat je nu niet meer in de BKR staat.


Afbeelding

groetjes Julika

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Boegbeeld van verzet tegen Dexia wint rechtszaak

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo allemaal,

Hartelijk dank voor al jullie enthousiaste en meelevende reacties.
Het is gezamenlijke overwinning, niet alleen voor mij en mijn gezin maar ook voor al die gedupeerden die zich openlijk en daadwerkelijk verzetten tegen Dexia en in deze zaak vooral voor diegene die in een soortgelijke situatie verkeren, nl. de partner heeft niet mee getekend en het contract vernietigd.
Daarnaast is er duidelijkheid over de depotconstructies.

Okerene heeft het al eerder vermeld maar voor de zekerheid hier de link naar de volledige uitspraak :
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=BA3920

Voor de depotconstructie betekent dit:
9.4.
A. het waardeverlies van de depotbelegging (het verschil tussen de inleg en de uit het depot betaalde leasetermijnen) komt voor 100% voor rekening van Dexia;
B. de aan Dexia verschuldigde maandtermijnen op de lease-overeenkomst, vermeerderd met de reststand hoofdsom en verminderd met de uitgekeerde of nog uit te keren dividenden, alsmede met de verkoopwaarde van de effecten, komen voor 80 tot 90% voor rekening van Dexia; dit omvat dus zowel de termijnen die uit het depot betaald zijn, als de daarna nog verschuldigde termijnen; er zijn over maximaal 5 jaar maandtermijnen verschuldigd;
C. de financieringskosten van het depot blijven geheel voor rekening van de afnemer.
Voor de vernietiging betekent dit o.a.:
BESLISSING
De kantonrechter:
in conventie
I. verklaart voor recht dat de onder 1.3, 1.4 en 1.5 bedoelde overeenkomsten buitengerechtelijk zijn vernietigd bij brieven van respectievelijk 16 juni 2003, 23 oktober 2003 en 10 februari 2003;
en
10.6. Uit het voorgaande volgt dat Dexia genoemde bedragen aan [Partij K.] dient terug te betalen, vermeerderd met de wettelijke rente ingaande het moment waarop aanspraak werd gemaakt op die terugbetaling
en
III. veroordeelt Dexia om aan [Partij K.] te betalen € 1.785,00 ter zake van buitengerechtelijke incassokosten;

IV. veroordeelt Dexia om binnen acht dagen na betekening van dit vonnis aan de stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) te Tiel schriftelijk te berichten dat de registratie van de in dit vonnis bedoelde lease-overeenkomsten en daarmee verband houdende inschrijvingen van [Partij K.] dienen te worden gestaakt c.q. verwijderd, met veroordeling van Dexia tot betaling aan [Partij K.] van een dwangsom van € 100,00 per dag of gedeelte van een dag dat Dexia nalaat aan deze veroordeling te voldoen, met een maximum aan dwangsommen van € 10.000,00;

V. veroordeelt Dexia in de kosten van de procedure aan de zijde van [Partij K.] gevallen, tot op heden begroot op:
voor verschuldigd griffierecht € 192,00
voor het exploot van dagvaarding € 83,78
voor salaris van gemachtigde € 1.200,00
In totaal: € 1.475,78
één en ander, voor zover verschuldigd, inclusief BTW;

IX. verklaart de veroordelingen uitvoerbaar bij voorraad.
Ik heb het vaker gezegd, niets doen is verliezen en wil je knokken en opkomen voor je recht dan moet je rekening houden met klappen en tegenslagen.
Maar zonder het incasseren van klappen of tegenslagen win je niet.

Dit is de zoveelste slag die gewonnen is, maar er zullen er nog vele volgen voordat de strijd tegen Dexia en de andere aanbieders is gestreden.
Een strijd die we winnen omdat wij het samen doen, juist die gezamenlijke vuist komt als een mokerslag neer op Dexia. Ook al betekent winnen soms een gedeeltelijke compensatie, want alles terugkrijgen is niet altijd mogelijk en moeten we tevreden zijn met het maximaal haalbare.

Dexia sputtert nog tegen door te zeggen dat ze in hoger beroep gaan en tot de Hoge Raad zullen doorvechten.
In veel zaken zijn ze ook in hoger beroep gegaan, maar na enige tijd is dit hoger beroep in veel zaken weer ingetrokken. Pure intimidatie dus door Dexia.
Zij weten dat ze verliezen en proberen met bluf de tegenstander onzeker te maken en de zaak op te geven.

In hoger beroep gaan in mijn zaak, ze doen maar!
Ik heb er alle vertrouwen in dat Dexia op alle punten in het ongelijk wordt gesteld door het gerechtshof Amsterdam.
Hierdoor ontstaat een gunstige jurisprudentie waar alle rechtbanken die onder het hof Amsterdam vallen niet omheen kunnen en gelijkluidend zullen vonnissen.
Dexia graaft dus zijn eigen graf.
Op 1 maart heeft datzelfde Hof al een vernietigende uitspraak gedaan over huurkoop en Dexia weet dit ook.

En de Hoge Raad?
Ik moet het nog zien óf en in welke zaken Dexia naar de Hoge Raad stapt.
Wij zijn moe, we zijn het zat en af en toe wanhopig, maar ook Dexia begint te kraken en barsten te vertonen en wil dolgraag een einde maken aan deze al 5 jaar durende strijd.
Je kunt er donder op zeggen dat Dexia weer met nieuwe schikkingen komt aanzetten.
Daarom is het zo belangrijk om gebruik te maken van de opt out regeling.
Hiermee verschaf je jezelf een sterke onderhandelingspositie tegen Dexia.
Na 1 augustus heeft Dexia inzicht in het aantal gedupeerden die gebruik hebben gemaakt van de opt out regeling.
Met deze groep zal Dexia proberen met nieuwe schikkingen te voorkomen dat rechtszaken worden opgestart c.q. tot een uitspraak komen.
Dexia probeert nu al het aantal opt outers zo klein mogelijk te houden door nu al met (betere) schikkingen te komen in lopende rechtszaken.

Je hoeft natuurlijk niet altijd tot het uiterste te gaan, want je moet wel kijken naar je eigen situatie en mogelijkheden en dat betekent dat je niet altijd kunt gokken op het maximale wat je zou willen.
Dat betekent ook dat je op een bepaald moment akkoord kunt gaan met een schikking.
Niet iedereen heeft dezelfde juridische argumenten en garanties op een gunstige uitspraak zijn nooit te geven.
Afhankelijk van je eigen situatie kun je dus een keer bij het moment komen dat je zegt: nu zet ik er een punt achter en ben tevreden met hetgeen overeengekomen kan worden met Dexia.
Het is niet altijd mogelijk alles te krijgen wat je toekomt of datgene wat je verdient, maar is wel het vechten voor waard.

PAL zal doorgaan met het steunen van de medegedupeerden en het opkomen voor hun belangen tot de laatste uitspraak of schikking en uiteraard blijf ik alle medegedupeerden steunen en zal blijven vechten tegen het onrecht wat ons is aangedaan.
Samen staan we sterk!
www.platformaandelenlease.nl

Groeten,
Piet

dido
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:23

Re: Boegbeeld van verzet tegen Dexia wint rechtszaak

Ongelezen bericht door dido »

Beste Piet ik wil je ook hartelijk feliciteren met het behalen van dit resultaat! Jij en alle andere gedupeerden zoals ik hebben 100% recht op teruggave. Nou, ik zal zeggen dat ik ook doorprocedeer tot het einde!!! :wink:

Mylo
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2005 12:24

Re: Boegbeeld van verzet tegen Dexia wint rechtszaak

Ongelezen bericht door Mylo »

HARTELIJK GEFELICITEERD Master Heer Koremans!! Dank ook voor alle mogelijke steun die wij van U hebben mogen ontvangen op dit forum en pal!
U heeft er hard voor gevochten en nog steeds gaat U voor ons door.
Wij hebben ook al een jaar mrs. Rompelberg als advocaat en gaan met veel vertrouwen de rechtzaak tegen de duivelse dexia tegemoetstrijden!

Groet Mylo

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Boegbeeld van verzet tegen Dexia wint rechtszaak

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Vrijdag j.l. bericht gehad dat op 6 juni ook een einduitspraak in mijn zaak komt, tenzij Dexia weer uitstel vraagt en krijgt maar gezien het feit dat de kaarten op tafel al zijn gelegd zal dit alleen maar tegen Dexia werken (onnodige vertraging).

We wachten af...

m.v.g. justice man

bluts
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 sep 2003 19:18

Re: Boegbeeld van verzet tegen Dexia wint rechtszaak

Ongelezen bericht door bluts »

Hallo Piet,
je vele werk is niet voor niks geweest.Heel hartelijk gefeliciteerd met dit geweldig resultaat.
m.vr.gr.
Bliuts

SS-Spaarder
Berichten: 35
Lid geworden op: 17 mei 2005 23:09

Re: Boegbeeld van verzet tegen Dexia wint rechtszaak

Ongelezen bericht door SS-Spaarder »

Piet,

Proficiat, geweldig dat juist jij zo'n gunstige uitpraak hebt gekregen.
Het geeft ons weer steun en vertrouwen in de toekomst, zoals je met je bijdrage aan het forum en met PAL ons al moreel geweldig gesteund hebt door de jaren heen. Het is een lastige lange procedure, maar we gaan door. OPT OUT ingestuurd.

Bonbons
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 jul 2007 18:59

Re: Boegbeeld van verzet tegen Dexia wint rechtszaak

Ongelezen bericht door Bonbons »

8) :lol:
Laatst gewijzigd door Bonbons op 02 aug 2007 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Boegbeeld van verzet tegen Dexia wint rechtszaak

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Bonbons, als je graag in stront roert, neem dan even de moeite wie er voor het kastekort bij PB verantwoordelijk was.
Vindt je dit soort insinuaties zelf ook niet een beetje min?
OD.

Martinvdm

Re: Boegbeeld van verzet tegen Dexia wint rechtszaak

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Ik weet zeker dat Dexia in hoger beroep gaat
bij Payback ging het ook niet helemaal zuiver met de kas
Waardeloos misselijkmakend stuk bonbon...
Je weet geeneens waar je het over hebt.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Boegbeeld van verzet tegen Dexia wint rechtszaak

Ongelezen bericht door 16again »

weet zeker dat Dexia in hoger beroep gaat .....
Is hoger beroep nog wel mogelijk? De uitspraak was 27-4, inmiddels meer dan 3 maanden geleden.

Gesloten