LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brief Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
villa_cees
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 okt 2003 18:14

Brief Dexia

Ongelezen bericht door villa_cees »

Iemand al een brief gehad van Dexia?

vr.gr. Cees

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door capellenaar »

Was het maar waar. Denk dat een ieder die hem krijgt het wel hier zal melden hoor. En ze zeiden in de eerste weken van april dus dat kan ook nog wel even duren hoor.

Capellenaar

johannab.
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 aug 2007 10:59

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door johannab. »

De brief is net op de mat gevallen.

Als ik na controle aan alle voorwaarde voldoet (eega) dan sturen ze mij in mei 2008 een voorstel tot afwikkeling toe.
Ze zijn op dit moment mijn gegeven aan het beoordelen.

Ben benieuwd wat het wordt maar er is eindelijk land in zicht

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door cornelis »

dan sturen ze mij in mei 2008 een voorstel
Dus weer wil dexia beslissen hoe het wordt afgehandeld,er is toch een uitspraak van de hoge raad.
Dan moet alles terug betaald worden met rente.

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door Julika »

DEXIA4.april 2008 B.F.M.Knüppe

Gevolg van het tijdig en rechtsgeldig inroepen van de vernietiging van een of meerdere effectenleaseovereenkomsten door uw (es)echtgeno(o)t(e)geregistreerd partner is, dat achteraf gezien geen overeenkomst tot stand is gekomen. Daarom doen wij u voor deze effectenlease-overeenkost(en)een voorstel tot terugbetaling van datgene wat u in het verleden aan Dexia heeft betaald, oder aftrek van hetgeen Dexia aan u heeft betaald, zoals bijvoorbeeld dividend.

Wat Dexia nog wil is een GBA om aan te tonen dat je ten tijde van het aangaan van de desbetreffende e-overeenkonsten gehuwd was of een
geregistreerd parnerschap had.

groetjes Julika
Van rente betalen staat er tenminste niets

ottie
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2008 15:02

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door ottie »

hallo,

ik heb vandaag een brief ontvangen dat ik begin mei een schikkingsvoorstel krijg van dexia!!!!
Wel moet ik nog een bewijs insturen dat ik destijds getrouwd was of geregistreerd partnerschap had.
dus er zit schot in de zaak.
Maar ben vorige week ook gebeld door dexia of het adres nog klopte en toen ik naar de zaak van de hoge raad vroeg werd tegen mij gezegd dat ik buiten het arrest viel, ik was razend!!!!

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door Julika »

toen ik naar de zaak van de hoge raad vroeg werd tegen mij gezegd dat ik buiten het arrest viel, ik was razend!!!!
De laatste zin begrijp ik niet. Ik dacht, dat Dexia alleen maar brieven verstuurd naar mensen, die nog geen rechtszaak lopen hebben.
Groetjes Julika

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door Julika »

Ik heb het niet goed uitgelegd. De brieven zijn alleen maar bestimmt
voor contracten, waar nog geen rechtzaak begonnen is.
groetjes Julika

ottie
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2008 15:02

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door ottie »

hallo,

ik ben aangesloten bij leaseproces. Ik weet niet hoe ver zij al zijn met procesvoering, ik neem aan dat mijn zaak nog lang niet voorkomt.

met vriendelijke groeten,

ottie
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2008 15:02

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door ottie »

worden er nu ook nog maandelijkse termijnen afgeschreven bij de mensen die in aanmerking komen voor een voorstel van dexia???

groeten, ottie

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door capellenaar »

Ook ik heb een brief gekregen. En wat is mijn situatie? Eegalease met eerder positief uitgekeerde polissen. En onze zaak is inmiddels al meer dan 5 jaar onder de rechter. Zitten in het eindstadium waarin er eigenlijk alleen nog een uitspraak gedaan moet worden. Maar wordt al maanden tegen gehouden. Deze regeling geldt dus ook voor alle mensen die reeds procederen. En aan hen de keuze of zij door willen procederen of als het een redelijk aanbod wordt hier gebruik van te maken.

Capellenaar

dido
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:23

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door dido »

Als Dexia mij een brief stuurt met 1 of ander aanbod, vouw ik er gewoon een vliegtuigje mee en gooi het in de richting van dexia de lucht in. Ze bekijken het dan maar!!! IK wil de rente op de cent na !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Duidelijk voor ze hoop ik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :wink:

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door capellenaar »

Het aanbod moet zijn zoals de uitspraak is: terugbetaling van alle ingelegde gelden, vergoeding van rente en onder inhouding van eventueel uitgekeerde dividenden lijkt mij? En uiteraard en ook niet geheel onbelangrijk, het verwijderen van de BKR registraties.

capellenaar

dido
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:23

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door dido »

Zo hoort het ook inderdaad, anders ga ik gewoon verder procederen. Ben toch al bezig.

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door capellenaar »

Join the club. Ben alleen benieuwd of er ook sprake zal zijn van vergoeding advocaatkosten, want die heb ik inmiddels wel gemaakt natuurlijk en behoorlijk ook. Maar dat zal er wel niet inzitten, want dat zal wel hun voordeel zijn om het zo op te lossen. En ja, of het dan accepteren is weet ik nog niet. Je moet altijd maar afwachten wat de rechter weer gaat beslissen he. Het is tenslotte een gekke rechtstaat hier.,

Capellenaar

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door Hans A »

Pas op voor Dexia.
Laat de rente je niet ontnemen!!!

In het oorspronkelijke vonnis stond:

"In het lichaam van de dagvaarding stellen [X]c.s. dat Dexia hen wegens buitengerechtelijke vernietiging van de overeenkomsten € 44.308,08, als reeds betaalde termijnen, dient te restitueren. [X]c.s. stellen tevens aanspraak te maken op € 3.448,00 wegens buitengerechtelijke incassokosten. Beide vorderingen komen echter niet in het petitum voor.
Uit proces-economische overwegingen wordt ten aanzien van die vorderingen desalniettemin reeds nu het volgende overwogen.
De genoemde restitutie van de reeds betaalde termijnen, te vermeerderen met de wettelijke rente vanaf het moment van betaling, is een gevolg de boven reeds rechtsgeldig geoordeelde buitengerechtelijke ontbinding van de lease-overeenkomsten."
\

En dit is nu door door de HR bekrachtigt. Dexia moet je dus de rente vanaf moment betaling vergoeden en dus niet pas vanaf moment vernietiging. Vooral als men aan het begin een eenmalige inleg deed kan dit door rente op rente flink oplopen (meer dan 50% er boven op).

Reken maar dat Dexia probeert dit in eigen stak te steken.
Let dus op dat Dexia deze rente niet alsnog van je steelt!!!!!
Het blijven dieven.

Gr Hans A

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door peewee »

Hans A,

Terechte opmerking.

Door de vernietiging komt met terugwerkende kracht de geldigheid aan de overeenkomst te ontvallen.

Er zijn rekenprogramma's (software) o.a. van KSU Uitgeverij die vlot de wettelijke rente berekenen.

villa_cees
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 okt 2003 18:14

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door villa_cees »

Kijk ook maar even op www.wettelijkerente.net
En dan "wettelijke rente consumententransacties (samengesteld)

vr.gr.Cees

liba2
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 apr 2008 19:52

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door liba2 »

Piet even een vraagje
Weet u misschien hoe het zit met de procedures die al lopen via leaseproces bij de rechter van de eagaleasers zaken ,de hoge raad heeft beslist :lol:
maar onze zaak is 4 dec voorgeweest en is aangehouden door D...
zouden we ook nog iets terug zien van advocaat kosten?

Gr.

yvonne s
Berichten: 122
Lid geworden op: 05 feb 2004 19:54

Re: Brief Dexia

Ongelezen bericht door yvonne s »

Hallo,

Ik zit bij de eerste groep van holla poelman.
We zijn al bezig vanaf maart 2004.
Helaas hebben wij een half jaar te laat vernietigd, omdat we er eerder niets van wisten.
Nu zal het voor ons weer langer gaan duren.Heb er nu echt schoon genoeg van.
Waarom geven de rechters niet gewoon iedereen die vernietigd heeft gelijk?

groetjes yvonne s

Gesloten