LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brief van EDR

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
joriskunnen
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 dec 2007 20:34

Brief van EDR

Ongelezen bericht door joriskunnen »

Wederom 'n brief van EDR ontvangen.
De strekking van de brief is de volgende.

Aangezien ik het Dexia aanbod en de Duisenberg regeling heb getekend. Wel 'n opt-out verklaring maar die is volgens hun (EDR) nu ongeldig zoals hun in de brief verwoorden.
De rechtsverhouding tussen partijen is opnieuw gedefinieerd door deze vaststellingsovereenkomst en de opt-out verklaring heeft op die vaststellingsovereenkomstgeen betrekking.

Dit is volgens EDR bevestigd door de kantonrechter in Den Bosch op 8 mei 2008 en in Eindhoven op 11 juni 2008.

Dan staan er in de brief enige voorwaarden waaraan we moeten voldoen het eea terug te ontvangen.
Deze punten zijn al vaker aan ons beschreven zoals vernietigingsbrief en echtgenoot geen toestemming gegeven.

Het belangrijkste in ons geval. Er staat letterlijk.

** U en/of u echtgenoot heeft niet reeds een schikking getroffen met Dexia voor de desbetreffende effectenlease- overeenkomst. Dat zou bevoorbeeld wel het geval zijn wanneer u het dexia aanbod heeft geaccepteerd, de Duisenberg regeling heeft aanvaard, of als gerechtigde onder de WCAM-overeenkomst automatisch gebonden bent aan de Duisenberg regeling omdat u en/of u echtgenoot geregisteerd partner geen opt-out verklaring heeft ingediend.**

Ga morgen direct LeaseProces maar weer eens informeren want als ik voor 29 oktober niets heb betaald zullen er juridische rechtmaatregelen volgen.

Heb LeaseProces al meerdere malen gebeld en die zeggen niets doen afwachten maar het begint steeds meer te knijpen.

Zijn er meerdere mensen die vandaag zo'n gelijksoortige breif hebben ontvangen. LeaseProces heeft voor mij geopt-out maar ik ga daar nu wel aan twijfelen moet ik eerlijk zeggen.

Wordt vevlogd

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Brief van EDR

Ongelezen bericht door cornelis »

Joriskunnen je zegt:Aangezien ik het Dexia aanbod en de Duisenberg regeling heb getekend.

En EDR schrijft aan jou:



** U en/of u echtgenoot heeft niet reeds een schikking getroffen met Dexia voor de desbetreffende effectenlease- overeenkomst. Dat zou bevoorbeeld wel het geval zijn wanneer u het dexia aanbod heeft geaccepteerd, de Duisenberg regeling heeft aanvaard,

Hoe kan dat volgens jou?

joriskunnen
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 dec 2007 20:34

Re: Brief van EDR

Ongelezen bericht door joriskunnen »

Ik kan het eigenlijk niet verklaren maar hieronder het hele stuk uit betreffende brief.
Heb hem reeds 5x gelezen.

Er staan 5 ptn in waaraan je moet voldoen om in aanmerking te komen voor terug betaling.

1. Je moet 'n effectenlease overeenkomst hebben. (ja)
2. Ten tijden van het aangaan van de overeenkomst gehuwd zijn. (ja)
3. U heeft van deze echtgenoot geen schriftelijke toestemming gekregen voor het aangaan van deze effecten lease overeenkomst.(ja)
4. Deze echtgenoot heeft binnen 3 jaar na het aangaan van de overeenkomst schriftelijk de vernietiging van de overeenkomst kenbaar gemaakt bij Dexia (ja)
5. U en/of u echtgenoot heeft niet reeds een schikking getroffen met Dexia. (Dat heb ik dus wel) Dan staat er vet gedrukt Dat zou bv wel het geval zijn wanneer u het Dexia aanbod heeft aanvaard.
de duisenbergregeling heeft aanvaard of als gerechtigde onder de WCMA-overeenkomst(??) automatisch gebonden bent aan de duisenbergregeling omdat u en/of uw echtgenoot geen opt-out verklaring heeft ingediend (hebben we wel)


Bedankt voor je reactie

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Brief van EDR

Ongelezen bericht door cornelis »

Joriskunnen,

is de opt out door jullie beiden ondertekend?
En heb je een bevestiging gekregen van de notaris?

joriskunnen
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 dec 2007 20:34

Re: Brief van EDR

Ongelezen bericht door joriskunnen »

Dat heeft Lease proces gedaan voor ons.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Brief van EDR

Ongelezen bericht door cornelis »

Is er dan niet door jullie zelf ondertekend?
Mijn advocaat heeft het ook gedaan voor ons maar we moesten toch zelf[beiden] tekenen,en kregen een bevestiging van de notaris.

joriskunnen
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 dec 2007 20:34

Re: Brief van EDR

Ongelezen bericht door joriskunnen »

Cornelis

Heb vanmiddag 'n hele tijd via de telefoon gesproken met 'n medewerker van LeaseProces. Duurde wel 11 minuten voordat ik iemand aan de telefoon had maal €0,45.
Allereerst het opt-out was allemaal keurig geregeld maar waar de knijp zit is dat we te laat zijn geweest met de vernietigingsbrief en het tekenen van het Dexia aanbod.
Na de rechtelijke uitspraak van 14 oktober mbt het tekenen van het Dexia aanbod adviseerde LeaseProces me om toch maar te gaan betalen (onder protest) aan EDR!
Zou van hun daar post over hebben ontvangen maar had nog niets in huis. Heeft u soms 'n ander adres zei de mevrouw ook nog!
Zo ga je toch niet met je klanten om zei ik haar!

Dus maar contact gezocht met EDR om te proberen om alsnog 'n betalingsregeling te krijgen.
Die mevrouw gaat nu het eea versturen en het ziet er dus niet goed uit voor ons.

Hoop dat andere er beter voor staan dan ons.
Succes en hou jullie op de hoogte omtrent onze betalingsregeling met EDR.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Brief van EDR

Ongelezen bericht door cornelis »

Joriskunnen,

Had je het aanbod niet op tijd getekend?

joriskunnen
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 dec 2007 20:34

Re: Brief van EDR

Ongelezen bericht door joriskunnen »

Nee dat is helaas te laat gebeurd en dat is jammer genoeg niet meer terug te draaien.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Brief van EDR

Ongelezen bericht door cornelis »

Maar het aanbod moest toch juist tijdig getekend en verstuurd zijn aan dexia?
Er was toch maar een beperkte tijd dat men gebruik van het aanbod kon maken,daarna kon het niet meer.

Kan je advocaat daar dan niets mee,het is te laat verstuurd dus zou het niet geldig kunnen zijn.

joriskunnen
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 dec 2007 20:34

Re: Brief van EDR

Ongelezen bericht door joriskunnen »

Cornelis

Het Dexia aanbod is wel op tijd getekend maar de vernietigingsbrief is te laat verstuurd naar Dexia.
Die moest binnen 3 jaar nadat ik het contract afsloot met Dexia.
Dat is het punt waarop we nu het schip mee ingaan.
Wat ook niet positief is dat de betaling aan Dexia zijn afgeschreven van 'n en/of rekening.
Hou je op de hoogte hoe het verder gaat met onze zaak.
Heb contact gehad met EDR betreffende 'n betalingregeling.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Brief van EDR

Ongelezen bericht door Pieter »

Joris,

Partner niet binnen 3 jaar vernietigd na afsluiten contract is geldig zodra aannemelijk gemaakt wordt dat partnter echt niets wist dat hij/zij mocht vernietigen. Dus er gloort nog steeds hoop aan de horizon :!:
Dexia aanbod door jullie beide ondertekend?
Zo niet, dan glanst het met vette zonnestralen hoop aan de horizon.
Zo ja. Dan is Leaseproces niet de geschikte partij om je bij te staan. Leaseproces is geschikt voor de algemene rechtsvragen. Wanneer het in de diepte gaat haakt de rechtsbijstand van Leaseproces af en dien je een geschikte rechtshulpverlener te zoeken tenminsten als je iets van je geld wilt terug zien.


Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Brief van EDR

Ongelezen bericht door aert0001 »

Dat er sprake is van een enorme chaos aan de overkant blijkt wel nu EDR ook dagvaardingen af laat geven bij Dexia-slachtoffers welke reeds volop in procedure zijn.

Ton

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Brief van EDR

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

En dat allemaal terwijl dexia wellicht niet eens (alle) aandelen heeft gekocht en weer verkocht en er dan ook helemaal geen sprake van schuld zou zijn...

Ik zou toch met zekerheid willen weten of dexia voor mij aandelen heeft gekocht en weer verkocht.

anders is het nog steeds fraude, verjaard of niet.

Is dexia dan niet meer te vervolgen wegens fraude, dan wil dat nog niet zeggen dat haar slachtoffers dan maar klakkeloos die niet bestaande schuld moeten betalen,

de rechter kan toch nooit medeplichtig worden aan fraude.

Misschien heeft EDR wel een kat in de zak gekocht...

Gesloten