LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De dexia egalease truc ?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

De dexia egalease truc ?

Ongelezen bericht door JOOST1 »

IK zeg nee en nog eens nee

Ik mag eerst in de ega situatie 36oo euro betalen van de niet betaalde termijnen om 3500 euro restschuld kwijt te raken waar gaat dit over?

Ook nu is dexia weer de gene die de regels wil bepalen.


Joost

Sodomer
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2005 21:43

Re: De dexia egalease truc ?

Ongelezen bericht door Sodomer »

De Stichting Leaseverlies gaat extra uitkering betalen indien het Duisenbergakkoord door de leden wordt geaccepteerd.
Niet dus, het betreft de terugbetaling van eerder betaalde bijdrage om voor de leden te procederen en dit is heel iets anders.
Het ruikt sterk naar beinvloeden van het stemgedrag, immers alleen wanneer de regeling voldoende "JA"stemmers gaat opleveren gaat men tot terugbetaling over.
Voorwaar een kwalijke zaak om de ja-stemmers over de streep te trekken.
Daarom mijn advies: STEM NEE !!!!!

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: De dexia egalease truc ?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Probeer je nog eens voor de geest te halen hoe die man van SLV keek tijdens de uitzending..
en hoe die bruinmeel alle oogcontact met hem trachtte te vermijden..

dan weet je genoeg.

Hoe kan SLV nu ineens iedereen hun bijdrage van 45 of 90 Euro teruggeven

???????????????????????????????????????????????????

Als je geld (ons geld) genoeg hebt (dexia) dan is omkopen natuurlijk een reele mogelijkheid.

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: De dexia egalease truc ?

Ongelezen bericht door bromtol »

het vergoeden van incassokosten is geen omkoping, maar gewoon een verplichting op grond van artikel 6:96 BW.

Sodomer
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2005 21:43

Re: De dexia egalease truc ?

Ongelezen bericht door Sodomer »

Beste Bromtol als je het verschil niet weet tussen incassokosten en kosten voor het voeren van een proces kun je beter niet reageren.
De bijdrage was bedoeld voor de proceskosten en die bijdrage wordt nu teruggegeven zogenoemd als extra uitkering maar is gewoon bedoeld om je over de streep te trekken om ja tegen het akkoord te zeggen, dus "omkoping".

J Hopman
Berichten: 268
Lid geworden op: 04 mei 2005 17:52

Re: De dexia egalease truc ?

Ongelezen bericht door J Hopman »

Beste Mensen,

Hebben jullie het ook gelezen van bromtol?
Die heeft net zoveel kennis van zaken als een rotte appel, en wil andere mensen allen maar kwaad maken, bromtol pas op, we kijken nu boos naar je :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: De dexia egalease truc ?

Ongelezen bericht door bromtol »

De stichtingen hebben niet met volmacht namens de aangeslotenen geprocedeerd, maar op eigen naam. Het bedrag van 45 resp 90 EUR is voor de betrokkenen weldegelijk buitengerechtelijk. Immers, die mensen procederen zelf niet en moeten zelf nog procederen als de Stichtingen de procedures zouden winnen.

Kortom de kosten behorend bij het aansluiten bij zo'n Stichting zijn voor degene die het aangaat buitengerechtelijke kosten.

Niet boos worden hoor!

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: De dexia egalease truc ?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

26 Januari 2004 schreef SLV nog:
Informatie over de gang van zaken in het vervolg
Het bestuur moet u helaas meedelen, dat het uit kostenoogpunt niet mogelijk is om degenen, die niet over internet beschikken, structureel bij brief op de hoogte te stellen van de ontwikkelingen. Het opstellen van informatie, het laten drukken, in een enveloppe stoppen en verzenden kost per persoon al een paar euro. Gezien het grote aantal aangeslotenen zult u begrijpen dat zo’n mailing behoorlijk in de papieren loopt. Uw bijdragen moeten echter gebruikt worden voor het in stand houden en regelmatig bijhouden van de website, de kosten van advocaten en het raadplegen van andere deskundigen (waaronder wetenschappers) om uw zaak zo goed mogelijk te behartigen. Het bestuur vertrouwt erop dat u hiervoor begrip zult hebben, en dringt er bij deze groep op aan om, indien zij niet besluit zelf een internetaansluiting te nemen, hulp te vragen aan anderen, die deze aansluiting wel hebben, zoals de plaatselijke bibliotheek en van tijd tot tijd de website, www.leaseverlies.nl en www.eegalease.nl, te raadplegen. Hierop worden nieuwe ontwikkelingen gemeld.

Vanwege beheersing van de kosten blijft het helaas ook niet mogelijk om persoonlijk te reageren op via internet en brieven gestelde vragen. De vragen worden wel gelezen en zoveel mogelijk in het algemeen beantwoord via de “Veelgestelde vragen” op de website.

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: De dexia egalease truc ?

Ongelezen bericht door bromtol »

Beste Sodomer en Hopman,

Al een beetje bijgekomen?

Verontschuldigingen voor jullie emotionele reacties lijkt mij wel op zijn plaats!

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: De dexia egalease truc ?

Ongelezen bericht door JH »

Verontschuldigingen hoef je niet te verwachten van dit soort personen. Die blijven hardleers en geven alles en iedereen de schuld die niet in hun straatje meepraten. Wel schreeuwen en bleren langs de zijlijn.

De stichtingen hebben niet met volmacht namens de aangeslotenen geprocedeerd, maar op eigen naam. Het bedrag van 45 resp 90 EUR is voor de betrokkenen weldegelijk buitengerechtelijk. Immers, die mensen procederen zelf niet en moeten zelf nog procederen als de Stichtingen de procedures zouden winnen.

Kortom de kosten behorend bij het aansluiten bij zo'n Stichting zijn voor degene die het aangaat buitengerechtelijke kosten.

Bromtol, bedankt voor dit heldere antwoord.
m.a.w. een aansluitingsbijdrage, dus geen extra uitkering of bonus.

shamyrah
Berichten: 395
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:52

Re: De dexia egalease truc ?

Ongelezen bericht door shamyrah »


Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: De dexia egalease truc ?

Ongelezen bericht door Janny »

als ze de eegaleasers 100% van de restschuld willen kwijtschelden/terugbetalen,is Dexia toch wel degelijk overtuigd van Huurkoop. Anders ga je toch geen gift weggeven?

en moeten we dus zeker geen genoegen nemen met een 100% restschuld weg. maar doorgaan voor ontbinding van het contract met alle daaraan verbonden goede gevolgen. voor ons.

janny

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: De dexia egalease truc ?

Ongelezen bericht door Elias »

Juist geconcludeerd Janny !

Groet
Elias.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: De dexia egalease truc ?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Bericht van SLV :
Overigens: eenieder die via de thuisbezorgde antwoordkaart zijn stem over de deal uitbrengt, krijgt zijn contributie van de stichtingen terug, 45 euro per lidmaatschap. Dexia betaalt die geste.
Alle beetjes, alle truckjes helpen om dexia bij het strafrecht weg te houden, nietwaar bruinmeel !

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: De dexia egalease truc ?

Ongelezen bericht door Elias »

Ikwaseenbeetjedom,

Als DAT inderdaad zo is, dan worden we dus via een "omweg" omgekocht en IS klaarblijkelijk St LV op die manier omgekocht. Zij mogen het werkelijke contributigeld vooralsnog in de zak houden ???

Elias.

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: De dexia egalease truc ?

Ongelezen bericht door bromtol »

De bijdrage is gebruikt voor de procedure, de internetsite, de stemronde etc. Als de procedure eindigt en er is nog geld over, dan zullen waarschijnlijk de statuten van de stichting bepalen waar het geld naartoe moet gaan en ander bepaalt het bestuur dat. Reken er niet op dat dit geld verdwijnt in de zakken van het bestuur.

Het valt mij wel op dat iedereen hier erge negatief en argwanend is en volgens mij is dat nergens voor nodig.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: De dexia egalease truc ?

Ongelezen bericht door pluutje »

Het valt mij wel op dat iedereen hier erge negatief en argwanend is en volgens mij is dat nergens voor nodig.
Hoe zou dat toch komen :?: :roll: :idea:

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: De dexia egalease truc ?

Ongelezen bericht door Elias »

bromtol,

Volgens mij moet je weer een mep hebben met het touwtje; je bent uitgetold en valt bijna om.....
Ik doe dat trouwens niet, moet een van je "vriendjes" maar doen.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: De dexia egalease truc ?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 28 Mei 2005 14:24 door Elias

Als DAT inderdaad zo is, dan worden we dus via een "omweg" omgekocht en IS klaarblijkelijk St LV op die manier omgekocht. Zij mogen het werkelijke contributigeld vooralsnog in de zak houden ???

dat heb je goed begrepen Elias.

Ik heb nog nooit van "onderhandelingen" gehoord waarbij een dergelijke "geste" werd gedaan.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: De dexia egalease truc ?

Ongelezen bericht door Elias »

Ikwaseenbeetjedom,

't Zal aan mij liggen maar ik zie op dexia.nl toch echt staan:
PERSBERICHT

Stichtingen Leaseverlies en Eegalease, de Consumentenbond en de VEB

21 mei 2005

• Raadpleging 100.000 aangeslotenen Stichtingen over schikkingsvoorstel Duisenberg gestart.
Alle aangeslotenen die hun stem uitbrengen krijgen – bij het doorgaan van de regeling – de contributie van de stichtingen terug.
• Effectenleasecontractanten krijgen tot 20 juni 2005 de tijd om mening kenbaar te maken.
• Consumentenbond neemt zitting in onafhankelijke commissie die toeziet op uitvoering verruimde coulanceregeling

Gesloten