LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duisenberg regeling geaccepteerd maar achteraf......

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Martinvdm

Duisenberg regeling geaccepteerd maar achteraf......

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Beter kunnen procederen of juist niet ??

Naar aanleiding van een ander topic of mensen hun verloren rechtzaken willen delen met ons, hier mijn verzoek om mensen die destijds ingegaan zijn op de Duisenberg regeling, details over hun schikking met Dexia kwijt willen.

Ook mogen deze (ex) gedupeerden ons vertellen WAAROM ze hebben geschikt, en of ze, in het licht van de uitspraken die momenteel bekend zijn, misschien nu spijt hebben van het accepteren van de Duisenberg regeling en misschien achteraf de gang naar de rechter hadden willen maken.

Ik ben erg benieuwd naar de reacties die zullen komen aangezien er duizenden geschikt hebben...

gerrit dekzeil
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jun 2006 21:40

Re: Duisenberg regeling geaccepteerd maar achteraf......

Ongelezen bericht door gerrit dekzeil »

Een vrij onzinnig geopende topic MartinvdM. Jij weet als vaste forumaanhanger de mening van een aantal forumbezoekers die de Duisenbergregeling hebben geaccepteerd en waarom. Veel van de overige gedupeerden die geschikt hebben overeenkomstig de Duisenbergregeling zijn hiermee tevreden en zij bezoeken het forum al lang niet meer. Voor hen is het over en uit en zij hebben vandaag mogen genieten van het fraaie najaarsweer met de fraaie hersttinten, kleuren en geuren.

Wat tracht je te bereiken met deze topic ? Of is het wellicht een poging om dit doodgebloede forumonderdeel weer nieuw leven in te blazen.
Er kan eigenlijk maar beter een slotje op dit topic komen. :wink:

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Duisenberg regeling geaccepteerd maar achteraf......

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Wat een vraag. Wat dacht je van de tijd die procederen met zich mee brengt? Of al eens gedacht aan het kostenaspect?

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Duisenberg regeling geaccepteerd maar achteraf......

Ongelezen bericht door Navarre »

Het lijkt verdorie wel of jij, Martinvdm, het niet zo goed kan verteren dat die DR door zo veel mensen is geaccepteerd.

Ik ga er verder maar niet meer over in discussie, want alles is wel zo'n beetje gezegd, maar ik vind het wel amusant dat het je zo bezighoudt.

Één kleine hint.....lees die paar woorden van JeroenEUR nog eens goed, dat omvat het wel zo'n beetje, eigenlijk te simpel om er zoveel energie aan te besteden. :wink:

Martinvdm

Re: Duisenberg regeling geaccepteerd maar achteraf......

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Eigenlijk was het wel te verwachten welke reacties en van wie dit oproept, terwijl ik toch een serieuze vraag stel...

Jammer dat diegene die ik wil bereiken, (nog) niet reageren...

@Navarre...

Ik heb niets tegen mensen die geschikt hebben maar het geheel houdt me wel erg bezig helaas...
De aard van het beestje zullen we maar denken :wink:

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Duisenberg regeling geaccepteerd maar achteraf......

Ongelezen bericht door Navarre »

terwijl ik toch een serieuze vraag stel...
Dat durf ik te betwijfelen, aangezien jij net zo goed als iedereen hier weet, dat dit forum enkel nog door een selectief groepje bezocht wordt.
Hoogstwaarschijnlijk heeft het gros vd schikkers misschien nog een wat nare nasmaak in de mond van de aandelenlease, maar is men allang weer verder gegaan met hun leven.
Je kunt er dus gerust van uitgaan dat je geen enkel antwoord van DR- schikkers krijgt, behoudens die van mij dan, maar die antwoorden bevallen je geloof ik niet zo.

Aandelenlease bestaat alleen nog voor de opt-outers en voor een paar oud gedienden.
Jij leeft nog in een wereld waarin je denkt dat de aandelenleaseproblematiek een groot maatschappelijk probleem is.

Dus of jouw vraag als serieus moet worden gezien.....ik weet het niet, maar als het echt serieus is.... dan heb ik je toch iets te hoog ingeschat.

RinusVH003

Re: Duisenberg regeling geaccepteerd maar achteraf......

Ongelezen bericht door RinusVH003 »

Op degenen, die de Duisenbergregeling hebben geaccepteerd:

Eén ogenblik van onbedachtzaamheid geeft vaak jarenlange spijt.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Duisenberg regeling geaccepteerd maar achteraf......

Ongelezen bericht door Janny »

ik heb niet geaccepteerd omdat ik:

al 4 jaar bezig was met procederen en daarvoor mijn geld had uitgegeven.

Dat was èèn van de doorslaggevende redenen om door te gaan.
Dus een afweging van kosten.
Maar niet uitsluitend om het procederen en m'n gelijk willen halen. hoewel dat zeker een rol speelde.
Daarom vind ik ook niet dat alle schikkingen met èèn grote zwaai de vuilnisbak in moeten. Echter hoe langer het duurt hoe hoger de kosten die er mee gepaard gaan aan beide zijden Gedupeerde/Dexia
Iedereen zal afgewogen hebben wat ik zijn of haar situatie, de beste oplossing zou zijn.
Janny

Martinvdm

Re: Duisenberg regeling geaccepteerd maar achteraf......

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Jij leeft nog in een wereld waarin je denkt dat de aandelenleaseproblematiek een groot maatschappelijk probleem is.
De aandelenlease is een onderdeel van een groot maatschappelijk probleem n.l. het liegen, bedriegen en het op slinkse wijze geld afhandig maken van mensen onder legio valse voorwendsels.

En zolang de Goodwoodjes, Pacific Continentals, teakbeleggers, scheepscv's, een stukje Dubai of Turkije de kans krijgen hun rotzooi te verkopen, zie ik het als een groot maatschappelijk probleem ja.

Gelukkig hebben we nog een orgaan, wat, het zij beperkt, controle kan houden op de diverse aanbieders maar die eerst door een mooi rapport te publiceren het 'eigen straatje' moest schoonvegen.

Gelukkig is er een goede schikking opgetuigd die men kan accepteren om het af te ronden want dat willen we toch graag. Een nare ervaring snel vergeten, de map met de leasestukken snel op zolder zetten en doorgaan met het eigen leven hopende niet in een volgende valkuil te trappen !!

Maar ik leef in mijn eigen wereld en til niet hoog...

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Duisenberg regeling geaccepteerd maar achteraf......

Ongelezen bericht door Navarre »

En zolang de Goodwoodjes, Pacific Continentals, teakbeleggers, scheepscv's, een stukje Dubai of Turkije de kans krijgen hun rotzooi te verkopen, zie ik het als een groot maatschappelijk probleem ja.
Martin toch, dat is toch van alle tijden man, zolang er mensen zijn zal er oplichterij zijn.
Gewoon goed opletten, zeker na de ervaring met de aandelenlease. Zie de hele affaire heeft als voordeel gehad dat de mensen die er mee te maken hebben gehad, extra goed opletten in het vervolg.

Maar een groot maatschappelijk probleem? Hou op zeg, maak het niet groter dan het is.

Martinvdm

Re: Duisenberg regeling geaccepteerd maar achteraf......

Ongelezen bericht door Martinvdm »

zolang er mensen zijn zal er oplichterij zijn.
Je geeft het zelf al aan....maar je hebt volkomen gelijk, er is/zijn geen problemen...

De aanbieders kunnen lekker doorgaan, waarom overheidscontrole?
Men moet gewoon goed opletten... :wink:

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Duisenberg regeling geaccepteerd maar achteraf......

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Navarre heeft wel gelijk. Juist door de aandelenleaseaffaire vertrouw ik geen enkele bank of verzekeraar meer. Ik zet mijn geld op een spaarrekening, houdt mij verre van kredieten, rood staan en creditcards en heb alleen nog maar verzekeringen lopen bij maatschappijen met duidelijke heldere voorwaarden. Mijn pensioen laat ik niet door een verzekeraar beheren maar zet ik gewoon zelf opzij - uit een uitgebreide berekening die ik vooraf heb uitgevoerd bleek dat zelfs voordeliger te zijn.

De advertenties van investeren in onroerend goed in Turkije en Dubai met onwaarschijnlijk hoge rentementen van soms meer dan 10% heb ik dan ook altijd als oplichterij gezien. Nu snap ik ook niet waarom er mensen zijn die zich daar wel door hebben laten leiden, maar misschien is dat te gemakkelijk gezegd.

Moraal van het verhaal: zolang je goed oplet, gebeurt er niets. Iedereen leert in het leven wel een keer een harde les en voor mij is dat de aandelenleaseaffaire geweest. Het had net zo goed een dubieuze hypotheekverstrekker, brandverzekering met talloze clausules of iets met de garantie van mijn net voor 30.000 euro gekochte auto kunnen zijn.

Dit soort witteboordencriminaliteit is onuitroeibaar. Simpelweg omdat de wet altijd achter de ontwikkelingen zal aanlopen. De wet loopt daar nooit op vooruit en zelfs wanneer dat wel het geval zou zijn is het toezicht door de overheid nooit in staat om alle oplichtingsgevallen aan het licht te brengen.

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Duisenberg regeling geaccepteerd maar achteraf......

Ongelezen bericht door Navarre »

De aanbieders kunnen lekker doorgaan, waarom overheidscontrole?
Wat is dit nu weer voor onzin?
Natuurlijk moet er controle zijn, in Nederland wordt bijna alles gecontroleerd, dus aanbieders van aandelenleaseprodukten ook.

Als iets gecontroleerd wordt wil dat niet zeggen dat het een maatschappelijk probleem is.
En als iets gecontroleerd wordt wil dat ook niet zeggen dat men dan zelf niet meer hoeft op te letten.

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Duisenberg regeling geaccepteerd maar achteraf......

Ongelezen bericht door B17 »

Het zuiver een schending van vertrouwen wat de Dexia Bank in Nederland heeft beoogd, na willens en wetens overname van de bankinstelling Labouchere. juist doordat het anders gelopen is heeft u
Dexia op haar best leren kennen, een incasso draak, met een achterhaalde afdeling klantenservice "Wij weten u te vinden hoor"

Omdat dit willens en wetens gebeurd is, om de gedupeerden tegen zich in het harnas te jagen, is een kerngroep die niets meer accepteert, en zeker niet ingaat op de door Dexia bekokstoofde regelingen, met afzien van alle rechten.

Daar kunnen enkele negatievellingen goed over nadenken

b17

Martinvdm

Re: Duisenberg regeling geaccepteerd maar achteraf......

Ongelezen bericht door Martinvdm »

in Nederland wordt bijna alles gecontroleerd, dus aanbieders van aandelenleaseprodukten ook
Vandaar dat er een spel van 6 miljard (!) euro gespeeld wordt, met talloze rechtzaken als inzet...

Omdat de controle zo goed is... :cry:

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Duisenberg regeling geaccepteerd maar achteraf......

Ongelezen bericht door Navarre »

Ook de toezichthouder(s) zal van deze zaak geleerd hebben, wat voor voor gedupeerden geldt, geldt ook voor toezichthouders, men leert van fouten om ze in het vervolg te voorkomen.

Ook Dexia zal geleerd hebben, zij hebben tenslotte ook zeer dure fouten gemaakt en dan is dat nog maar zeer de vraag of een aantal van die dure fouten opzettelijk gemaakt zijn.

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Duisenberg regeling geaccepteerd maar achteraf......

Ongelezen bericht door B17 »

Er wel degelijk opzet aanwezig was in de verkoop van leaseproducten
De gedupeerden zijn er willens en wetens ingeluisd
Hij ontkent categorisch iedere eigen verantwoordelijkheid van de deelnemers
De verkopers hebben de woorden “verlies”en “schuld” et cetera vermeden

Martinvdm

Re: Duisenberg regeling geaccepteerd maar achteraf......

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Even ter aanvulling:

Dexia kan deze fout zich financieël permitteren, veel gedupeerden niet of nauwelijks...

Medelijden in die zin met Dexia, nooit !!
Vergeet niet dat Aegon, en later Dexia, de aanbieders waren van deze producten !

RinusVH003

Re: Duisenberg regeling geaccepteerd maar achteraf......

Ongelezen bericht door RinusVH003 »

Dexia en "dure fouten onopzettelijk maken"? Laat me niet lachen. Bij die bank geldt het devies "après nous le déluge" en ook "we gaan door tot het schip strandt". Nou, dat "schip van bijleg" aan het Amsterdamse IJ is nu zo diep gezonken dat er geen pompen meer aan is. Denk ook even aan de affaire L & H in België: ook onopzettelijk gemaakte fouten zeker?
Die bank deugt gewoon niet!

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Duisenberg regeling geaccepteerd maar achteraf......

Ongelezen bericht door Navarre »

Ik heb geen medelijden met Dexia, met Aegon en al helemaal niet met de mensen van Legiolease en al die andere gehaaide verkopers.

Ik wilde alleen maar reageren op jouw stelling dat het nog een maatschappelijk probleem is en op het onderwerp van deze topic.

Aandelenlease een maatschappelijk probleem? Nee
DR schikkers komen hier hun bevindingen niet vertellen. Die mensen zijn alweer op een volgende pagina denk ik zo.

Dit forum is simpelweg alleen nog interessant voor de opt-outers die niet bij PAL zijn aangesloten en een paar oud gedienden.

Gesloten