Effectenlease: Nieuwe Ronde Nieuwe Kansen

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ClaimConcept
Contacteer:

Effectenlease: Nieuwe Ronde Nieuwe Kansen

Ongelezen bericht door ClaimConcept » 16 sep 2016 09:28

Tropische temperaturen, de telefoon roodgloeiend en een overkokende mailbox. De visie waarmee ik in 2012 in de openbaarheid trad en die Kifid tot halverwege 2014 grotendeels volgde, wordt nu door de Hoge Raad volledig onderschreven.

Velen van u is een veel te rooskleurig beeld voorgespiegeld via tussenpersonen, die bovendien niet beschikten over een vergunning voor beleggingsadvies. In dat geval moet de bank 100% van de inleg terugbetalen, zonder correctie van een restschuld. Inclusief kosten.

Bij sommigen had de adviseur mogelijk wel een vergunning, zoals VSB Bank bij Fortis GroeiVermogen. In dat geval zullen wij moeten aantonen, dat de adviseur desondanks de risico’s heeft verbloemd.

Voor de weinigen waar in het geheel geen (telefonische) adviseur aan te pas is gekomen, zijn er alleen nog mogelijkheden wanneer bij het afsluiten aantoonbaar sprake was van een onaanvaardbaar zware last.

Het zijn tropenjaren geweest, maar we zijn er nog (lang) niet. Banken zullen zich tot het einde toe verzetten, iedere afvaller is meegenomen. Ze zullen bewijzen eisen, en zich beroepen op verjaring. Ook hier geldt weer dat dit per individu kan verschillen.

Heeft u - afgezien van collectieve procedures - meer dan 5 jaar niets van u laten horen (stuiting verjaring), dan kan het een moeilijk verhaal worden. Gelukkig is mijn trukendoos ruim gevuld, zo heb ik in ieder geval afgelopen week de verdere verjaring collectief gestuit bij Achmea, Aegon, Defam, Delta Lloyd, Dexia, GroeiVermogen, Levob en Ohra.

De aanhouder wint!
Jelle Terpstra ( Het ClaimConcept ® sinds 2011 :wink: )

Gesloten