LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen geld om te schikken, geen geld om te procederen. En nu?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Piet

Re: Geen geld om te schikken, geen geld om te procederen. En nu?

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Elias,

Dat was ook de bedoeling.
Door alle informatie die we elkaar kunnen geven op de diverse forums en websites, is het mogelijk een goed overdacht besluit te nemen.
Samen staan we sterk en we blijven elkaar helpen, of iemand nu kiest voor de Duisenberg regeling of voor procederen.

Groeten,
Piet

Pieter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pieter »

1. Wat als je geen geld hebt om te procederen

Zoals Janny als schreef, voor 125 euro kun je al gaan procederen bij Leaseproces.
Bereken ook of je geen recht op toevoeging (gesubsidieerde rechtsbijstand) hebt.
Kijk hiervoor op de website van PAL onder Procedure toevoeging.
Ook dit is betaalbaar en eventueel in termijnen te betalen aam de advocaat.
Procederen is dus betaalbaar voor iedereen.

Aanvulling op bovenstaande.
€200,- via www.beursklacht.nl bij winst totaal €350,-

125,- via leaseproces bij winst, plus staffel van wat meer binnegehaald wordt als de duisenberg regeling.

Zie voor meer vergelijkingen http://www.pay-back.nl/duisenbergschikking.asp

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Piet

Hallo Adne,

De Duisenberg regeling is niet gebaseerd op enige wet of wetsartikel.
Het is slechts een deal tussen een paar partijen waarbij eigen belangen prevaleren boven de belangen van de gedupeerden.
De rechter kan en mag niet vonnissen conform de Duisenberg regeling.
De rechter moet rechtspreken conform de wet.
Het ontbreken van een handtekening en Wck vergunning is al voldoende voor inleg terug.
Er zijn een paar eigenwijze kantonrechters in Nederland die afwijkend vonnissen.
Daarom is het te hopen dat er snel uitspraken (arresten) komen van de andere 4 gerechtshoven in Nederland, waardoor sommige bananenrechters niet meer van die kromme uitspraken kunnen doen.

We moeten een lange adem en geduld hebben, maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat we deze strijd gaan winnen.
De stichting Platform Aandelen Lease zal als belangenbehartiger er alles aan doen om dit te ondersteunen.

Groeten,
Piet

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

Piet,1. Wat als je geen geld hebt om te procederen

Zoals Janny als schreef, voor 125 euro kun je al gaan procederen bij Leaseproces
.

Piet dit heb ik niet geschreven. al zal het wel door iemand aangegeven zijn.

Janny

Piet

Hallo Janny,

Je hebt gelijk, had was Trudy een paar postings hierboven, ik heb het al veranderd.
Bedankt voor de tip.

Groeten,
Piet

Janny

Voor € 125,00 kun je bij lease proces procederen.

Mijns inziens is deze stand van zaken niet helemaal terecht om het zo te stellen.

Oke, dat is het aanvangsbedrag. Maar bij winnen moet er wel afgerekend worden. en dat bedrag moet je niet wegpoetsen. Het is een wezenlijk bedrag wat alsnog moet worden afgedragen.(tenminste zo ben ik geinformeerd.) Voor € 125,-- ben je niet klaar.!!!!!!

Dus om een goed beeld te hebben moet je wel de eindbedragen noemen. en die verschillen niet zodanig dat het mijn enige keus zou zijn.

Janny

justice man 007

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Mooi bericht Piet!

Wanneer de Duisenberg- regeling algemeen verbindend wordt verklaart dan vrees ik dat je gelijk krijgt, wat betreft massale dagvaardingen van Dexia om de restschuld binnen te halen.
Ik denk dat ze dan ook weinig clementie meer tonen voor afbetalingsregelingen e.d.

Maar ik verwacht niet dat de Duisenberg- regeling algemeen verbindend wordt verklaard, daarvoor is deze WCAM niet bedoeld, bovendien denk ik dat de rechter SLV niet als representatief beschouwt.
In werkelijkheid zullen er naar mijn schatting slechts 20.000 a 30.000 mensen daadwerkelijk VRIJWILLIG de schikking aannemen, dat terwijl Dexia bijna 15x zoveel leasecontracten heeft afgesloten.
De groep mensen die echt uit eigen beweging de Duisenberg- regeling een goede deal vinden is dan maar en zeer klein percentage en in mijn ogen echt niet representatief te noemen!!

Daarbij is middels de stemkaarten aangegeven dat de keuze een vrijwillige actie was, wat achteraf dus niet zo wordt uitgelegd door SLV en niet iedereen in de gelegenheid werd gesteld om te stemmen en dat de mensen min of meer zijn omgekocht doordat ze bij “ja” stemmen hun inleg a € 45,-- zouden terugkrijgen.

Kortom genoeg redenen om aan te nemen dat een weldenkende gemiddelde opzichtige rechter door de vertragingstruc van Dexia met 2 vingers in de neus prikt!

m.v.g. justice man

Notenkraker

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Ook bij een NEE-stem kreeg je die € 45 terug.

empie

Ongelezen bericht door empie »

Ik schrok al, toen ik het stukje van justice man 007 las, want ook ik heb NEE gestemd, maar wel geld terug ontvangen.

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Maar ik verwacht niet dat de Duisenberg- regeling algemeen verbindend wordt verklaard, daarvoor is deze WCAM niet bedoeld, bovendien denk ik dat de rechter SLV niet als representatief beschouwt.
In werkelijkheid zullen er naar mijn schatting slechts 20.000 a 30.000 mensen daadwerkelijk VRIJWILLIG de schikking aannemen, dat terwijl Dexia bijna 15x zoveel leasecontracten heeft afgesloten.
Ik begrijp niet dat jullie zo gemakkelijk denken dat dit allemaal niet zo zal gaan.
De rechtspraak zit verstopt door alle rechtszaken, en men weet ook dat er nog vele in aantocht zijn.
Ik vrees met grote vreze dat de rechtspraak maar wat blij is, dat ze al die zaken straks op een hoop kunnen vegen.
Zijn ze eindelijk van die enorme papierberg af die dexia steeds opnieuw genereerd, en waar ze steeds maar weer enorme tijdseenheden mee bezig moeten zijn.
Als ik zie wat ik vandaag weer heb binnengekregen.Pffff, er is niet doorheen te komen. Ze halen alles uit de kast, om het systeem te frustreren.
Nee ik ben er niet zo gerust op beste justis.

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Ik vrees met grote vreze dat de rechtspraak maar wat blij is, dat ze al die zaken straks op een hoop kunnen vegen
.

't Is maar hoe je het bekijkt Ad. Met name Dexia krijgt de laatste tijd steeds meer een veeg uit de pan, omdat het halstarrig blijft doorwringen op punten die al lang duidelijk en/of in hoger beroep afgezegend hadden kunnen zijn !

Ik heb er nog steeds alle vetrouwen in, dat het beerputaandelenverhaal EN het oneigenlijk ( lees misbruik ) van de WCAM de bekende druppels worden.

Adne

Ongelezen bericht door Adne »

Geplaatst op 06 Dec 2005 10:14 door Piet

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo Adne,

De Duisenberg regeling is niet gebaseerd op enige wet of wetsartikel.
Het is slechts een deal tussen een paar partijen waarbij eigen belangen prevaleren boven de belangen van de gedupeerden.
De rechter kan en mag niet vonnissen conform de Duisenberg regeling.
De rechter moet rechtspreken conform de wet.
Beste Piet,

Het is niet te geloven wat Dexia allemaal voor elkaar krijgt . Elk vonnis wordt uitgesteld tot dat het hof een uitspraak doet of de Wcam van toepassing is.

De kantonrechters zijn het zat om te vonnissen en de corruptie van dit kabinet wordt steeds duidelijker. Donner wat die man vandaag weer presteert je zou bijna gaan denken, dat elke minister in dit kabinet een dictator op zich is.

Sorry Piet maar het net sluit zich en de rest mag je zelf invullen.

Groeten.

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Toch hou ik goede hoop dat WCAM niet van toepassing wordt, zie 007.

Voor argumenten als overbelasting ben ik niet bang.
De rechters doen niet anders dan wat de wet voorschrijft.
Dexia verzoekt om uitstel, de rechtbank is denk ik min of meer verplicht de D-regeling te bestuderen.

Zodra zij er achter komt dat de D-regeling hooguit gemiddeld goed is of alleen goed voor een bepaalde groep dan zal zij het verzoek niet honoreren.

WCAM is bedoeld voor iedereen.
SLV kan wel zeggen dat als je het er niet mee eens bent dat je er dan onderuit kan maar zo werkt het volgens mij niet.

De (tegen)partij moet van homogene samenstelling zijn, de rechter kan toch moeilijk zeggen dat hij VOOR een collectieve afhandeling is maar dat men individueel tot niets verplicht is.

Bij bestudering van Duisenberg zullen de rechters er achter komen dat grote groepen mensen bij toepassing financieel tekort gedaan wordt.

Om de SCHIJN te vermijden dat hun vonnis is gebaseerd op eigenbelang (geen overbelasting rechtbanken) zullen zij dan juist TEGEN toepassing WCAM vonnissen.

Te veel zaken is niet hun probleem maar een politiek (Donners) probleem.

Maar ja, in een land als Nederland, vooruitstrevend en conservatief, weet je maar nooit, met een goed gevoel wachten we met de hand op het hart af.

OD.

Janny

en als er nou in de WCAM . een clausule staat dat je na schriftelijk verweer, er niet onder hoeft te tevallen.?

Mag ik dat dan niet geloven. Moet ik dan bang zijn dat ik er wel onder ga vallen?

Door schriftelijk mee te delen dat er ik niet onder wens te vallen. sta ik er buiten.( hiervoor gaat een meldpunt werken.)

Ik kan me natuurlijk enorm angstig maken dat ik verzuip, maar door de angst verlies ik mijn kracht om te overleven.
Dus heb vertrouwen dat wat je niet wilt niet tegen je zin gebeurt.
Garanties kan ik niet geven.

Janny

ad snoeren

Door schriftelijk mee te delen dat er ik niet onder wens te vallen. sta ik er buiten.( hiervoor gaat een meldpunt werken.)
Janny

Ik wil je niet bang maken, maar ik heb dit 2 maanden geleden medegedeeld aan de rechter.
zelfs de duisenbergregeling is niet van toepassing op mij.
Toch werd mij gisteren gezegd, voor onbepaalde tijd opgeschort, vanwege het Wcam verzoek van dexia.
Terwijl ik in twee tussenvonnissen in het gelijk werd gesteld.
De rechter hoefde eigenlijk alleen nog maar een handtekening onder het vonnis te zetten.
dexia krijgt angstig veel voor elkaar.
Ik zie ze er voor aan dat ze tegen de rechter zullen zeggen,
Ook bij dit geval kan gewoon de restschuld worden kwijtgescholden.
Dat betekend dan inleg kwijt en nog 5 jaar een vette BKR notering.
Dan heeft dexia in hun wraakacties "want dat zijn het toch" hun zin gekregen.
Dat is mijn situatie.
En ik vrees momenteel het ergste.

Janny

ik weiger het op te geven voordat het eindschot gelost is.
van dat opschorten ben ik op de hoogte. voel het zelf.
Maar ik wil hoop overhouden.
alsik de hoop verlies en me overgeef aan angst verdrink ik. en ik wil leven.en angst maakt me zwak.

Janny

Piet

Hallo Janny,

Ik heb er nog steeds alle vertrouwen in dat we dit gaan winnen..... alleen vandaag nog even niet en morgen ook niet.
We hebben een lange adem, geduld, maar ook vechtlust nodig.
We hoeven niet alles te accepteren wat anderen zeggen of doen.
Mocht de Duisenberg regeling verbindend worden verklaard (wat ik niet geloof!) dan kunnen we via de opt-out regeling hiervan afzien en (doorgaan met) procederen.
Waar ik bang voor ben is dat vele gedupeerden niet weten dat zij die mogelijkheid hebben om daar binnen een bepaalde periode gebruik van te kunnen maken.
Dexia en Leaseverlies hebben gevraagd om de beslissing van het gerechtshof via een advertentie in de kranten bekend te maken en niet (zoals in de Wcam verplicht is gesteld!) per persoonlijke brief aan alle betrokkenen.
Deze mensen worden een slachtoffer van het niet weten en worden hier keihard op afgerekend door Dexia.

We hoeven het schorsen van onze rechtszaken niet klakkeloos te accepteren.
Art 1015 van de Wcam geeft duidelijk aan wat je kunt doen als je het er niet mee eens bent.
Wij moeten dat ook massaal doen!

Janny, ik ben niet bang voor jou of mij of een aantal anderen die regelmatig dit forum en het forum van PAL lezen.
Wij redden het wel, maar al die anderen, zonder internet, zonder die kennis en steun die wij hebben, daar ben ik bang voor....

Groeten,
Piet

ad snoeren

alsik de hoop verlies en me overgeef aan angst verdrink ik. en ik wil leven.en angst maakt me zwak.

Janny.

Dat wil ik je zeker niet aanpraten.
Ik wil enkel dat de feiten zichtbaar blijven, en die zijn niet altijd rooskleurig. Maar is wel nodig om niet in te slapen.
Dat ik het ergste vrees heeft te maken met weer een teleurstelling.
Maar wil niet zeggen dat ik niet doorga.
Want doorgaan zullen we.
Met z'n allen hoop ik!!!!

Liefs Ad

Bruce

Ongelezen bericht door Bruce »

De mensen die geen internet hebben, zullen in hun omgeving echt wel mensen hebben die over toegang tot het internet beschikken, ik geloof er niks van dat mensen tegenwoordig niet aan de informatie kunnen komen die ze willen hebben, ze moeten er wel wat voor doen.

Wij redden het wel, maar al die anderen, zonder internet, zonder die kennis en steun die wij hebben, daar ben ik bang voor....
En wie mogen "al die anderen" wel niet zijn? Ben jij op de hoogte van het aantal gedupeerden zonder internetaansluiting?

empie

Ongelezen bericht door empie »

Bruce, daar zul je nog versteld van staan, hoeveel mensen geen internet hebben, ikzelf heb het ook nog niet zolang, geen geld om een computer te kopen, vanwege Dexia. Krant opgezegd vanwege Dexia enz.
Zo zullen er nog tig zijn!

Gesloten