LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen vacantie

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
AvB
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2004 09:45

geen vacantie

Ongelezen bericht door AvB »

Eindelijk hebben we ons aangesloten bij LeaseLeed,dit geeft wat rust zou je denken. Ik ben al weken bezig met alle contracten uit te zoeken en weet nu heel goed hoe een kopieermachine werkt ! Het grootse voordeel van zoveel werk is dat je een gevoel hebt dat je nu daadwerkelijk de strijd bent aangegaan tegen Dexia. Op het moment ben ik helemaal gaar en echt aan vacantie toe. Wij zijn vanaf het moment dat er maandelijks zo een hoge kosten waren al zeker niet met vacantie geweest(dus de laatse 3 jaar )
Wij zijn een gezin met 4 kinderen,en zijn al blij als ik straks het boekengeld kan betalen. Heel deze misere lijdt tot wanhoop en ik hebt nooit zo beseft dat Dexia ons zo klein kon krijgen. Ieder keer vind ik toch weer de moed om door te gaan,maar als straks de kinderen op school niks kunnen vertellen wat ze meegemaakt hebben in de vakantie,aleen maar door geldgebrek,dan moet je wel even heel erg slikken.Dit is geen klaagzang maar ik vraag me af of er nog meerder gezinnen zo zitten.Wisten we maar hoe lang dit gaat duren,dan zou ik daar wat moed uit kunnen putten. gr. AvB

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: geen vacantie

Ongelezen bericht door Idaho »

Lees de kranten er maar op na AvB, naast jullie kinderen zullen er nog wel een aantal zijn die niet over exotische plekken kunnen vertellen, maar kom op zeg, neem ze mee naar weet ik veel wat in Nederland, de kinderen zien het verschil niet en hebben achteraf de leukste dingen te vertellen.

a survivor
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 jan 2004 13:55

Re: geen vacantie

Ongelezen bericht door a survivor »

Beste AvB,

Ik vind het heel triest om dit te moeten horen..
Dexia heeft heel wat gezinnen gedupeerd, sommige kunnen het financieel en emotioneel beter opvangen dan de andere.
Dit is werkelijk een maatschappelijk probleem geworden die uit de hand is gelopen.
Ook ik had niet verwacht dat ik opgezadeld zou worden met een grote restschuld en ga ook zwaar gebukt onder deze grote last.
Ik hoop ook vurig dat de dag aanbreekt dat alles achter de rug is en dat wij deze vreselijke periode kunnen vergeten.

Houd moed en wens iedereen heel veel kracht en laat je hoofd niet zakken!

:wink:

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: geen vacantie

Ongelezen bericht door JH »

Is het vakantievieren onlosmakelijk verbonden met leuke dingen meemaken ??. Ook hier is genoeg te beleven, die mooie praatjes over hoe goed de vakantievierende nederlander het heeft is slechts schijn. Zij moeten nu eenmaal voor de buurt en de collega´s de schijn ophouden dat zij met vakantie zijn geweest. Oost west thuis nog altijd het best. :wink:
De meeste vakantiegangers komen eerder gestresst terug dan dat zij uitgerust zijn. 8)

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: geen vacantie

Ongelezen bericht door Elias »

Ach, je (JH) zegt het vaak zelf, wie de schoen past, trekt hem aan.
Wel misselijk van je...
Kan deze opmerking even niet laten en kom er niet op terug.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: geen vacantie

Ongelezen bericht door trudy »

Geplaatst op 19 Jul 2005 19:06 door Idaho


--------------------------------------------------------------------------------

Lees de kranten er maar op na AvB, naast jullie kinderen zullen er nog wel een aantal zijn die niet over exotische plekken kunnen vertellen
De familie AvB heeft het niet over exotische plekken. Misschien bedoelen ze wel dat ze zich niet eens een camping in Nederland kunnen veroorloven.

Vakanties in Nederland zijn ook niet bepaald goedkoop.

En aangesloten bij Leaseleed zegt mij al genoeg.

Fam. AvB veel sterkte toegewenst en succes.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: geen vacantie

Ongelezen bericht door anne_ »

Lieve mensen laten we reëel blijven, het is ontzettend jammer dat er geen vakantie inzit, als je door Dexia in de financiële problemen zit. Maar ik ken tientallen gezinnen die ook niet op vakantie kunnen, zij hebben niets met Dexia te maken. Als je een paar kinderen hebt die studeren, niet zo'n hoog inkomen, een uitkering, of je staat er alleen voor, noem maar op, dan is een vakantie een droom. Dexia is niet alleen de schuld dat er zoveel mensen niet op vakantie kunnen. Er is meer stille armoede in ons land, laten we daar onze ogen niet voor sluiten. En natuurlijk zijn er schrijnende gevallen door Dexia. Maar buiten Dexia is er nog zoveel ander leed, dat ik wel eens denk waar maak ik me druk over!!!!!! Zinloos geweld, discriminatie, huiselijk geweld, kinderen die zomaar vermoord worden, of verkrachtingen, etc. etc.

Fam AvB probeer ondanks alles toch een beetje te genieten in jullie vakantie.

Gr. Anne.

jdelooff
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2004 18:49

Re: geen vacantie

Ongelezen bericht door jdelooff »

Het is de vraag of al die stomkoppen die met geleend geld zijn gaan gokken ook zo zouden reageren als ze wel winst zouden hebben gemaakt. Toen ik de eerste "aanbiedingen" hiertoe in de bus kreeg begonnen mijn hersens te waarschuwen dat het ook mis kon gaan.
Dat DEXIA daar nog geld in steekt is mij een raadsel. Van mij zouden ze geen cent hebben gekregen. In de folders was geen sprake van misleiding, gewoon goed lezen en je hersens gebruiken in plaats van speculeren met geleend geld. SUKKELS. eigen schuld !!!

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: geen vacantie

Ongelezen bericht door santygo »

Wat is het toch gemakkelijk om iemands intelligentie te herkennen aan z'n taalgebruik....









.

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: geen vacantie

Ongelezen bericht door santygo »

Beleggen met geleend geld is inderdaad verschrikkelijk onhandig, maar natrappen is nog veel onhandiger.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: geen vacantie

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Avb,
Als de laatste nieuwsbrief van Leaseleed hebt ontvangen kun je lezen wat hun tijdschatting is.
Mijn groep staat voor de eerste keer in december gepland maar ze gaan proberen dat naar voren te krijgen. Bij elkaar igaat het in elk geval zeker nog een jaar of langer duren.
Het laatste jaar heb ik trouwens nooit meer betaald.
Ook heb ik enige tijd geleden geschreven dat ik het contract niet meer wil verlengen maar daar hebben ze nooit op gereageerd.
De maandtermijn is nl hoger dan dat de Aex gemiddeld stijgt.
Als je met geleend geld hebt geleased is het vrijwel zeker dat je bij de rechter niet verantwoordelijk wordt gesteld voor de restschuld, nalatigheid van de zorgplicht van de aanbieder.
In hoeverre je je betaalde termijnen terug krijgt en in hoeverre je niet betaalde termijnen alsnog moet voldoen is afwachten, maar vergelijkbare gevallen kregen bij de rechter vaak een deel en soms alles terug.
Ik ga al 4 jaar niet meer op vakantie en leg zoveel mogelijk opzij voor dat het toch mis mocht gaan, bij geen schoolgaande kinderen geen probleem.
Succes en maak er wat van.
OD.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: geen vacantie

Ongelezen bericht door JH »

Dexia is niet alleen de schuld dat er zoveel mensen niet op vakantie kunnen. Er is meer stille armoede in ons land, laten we daar onze ogen niet voor sluiten
Hoeveel mensen zijn er niet die in stille armoe leven, ook zonder dexia dus, die niet eens de beschikking hebben over een pc met internetaansluiting om via de fora te klagen ???

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: geen vacantie

Ongelezen bericht door Janneke52 »

JH hou nu eens op met dat geneuzel van jou. Je wordt irritant.

Wij klagen niet, we houden elkaar op de hoogte :roll:

leeuwtje
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 mei 2005 13:47

Re: geen vacantie

Ongelezen bericht door leeuwtje »

Jdelooff, JH, ga lekker in je zandbak spelen en laat het echte werk aan echte volwassenen over. Dank je.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: geen vacantie

Ongelezen bericht door JH »

hou nu eens op met dat geneuzel
dat geneuzel is helaas van toepassing op AvB. Er zijn mensen die OOK ZONDER DEXIA niet op vakantie kunnen.
Dus AvB carpe diem, zo slecht heb je het niet waneer je via internet kunt klagen en zeuren !!!!!! Discussie mijnerszijds gesloten.

cynny
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 jul 2005 07:41

Re: geen vacantie

Ongelezen bericht door cynny »

misschien is het een tip om te wisselen van huis met anderen die ook geen vakantie kunnen betalen. Zo zit je toch eens in een andere omgeving en het kost bijna niks.
sterkte

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: geen vacantie

Ongelezen bericht door JH »

misschien is het een tip om te wisselen van huis met anderen die ook geen vakantie kunnen betalen. Zo zit je toch eens in een andere omgeving en het kost bijna niks.
sterkte
cynny, dat is een goed advies voor AvB Zo maakt men tenminste van de nood een deugd en men is toch even elders. :wink:
Bovendien kan men dan tevens de zorg voor huisdieren en planten of tuin op zich nemen.

AvB
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2004 09:45

Re: geen vacantie

Ongelezen bericht door AvB »

Wat een reakties,van heel hatelijk naar heel aardig.Degene die zo hatelijk doen weten vaak niet hoe wij die contracten hebben afgesloten,en in plaats van elkaar te helpen proberen ze mensen nog dieper te treffen.Hebben ze daar zo een plezier in ?. En ik schreef toch duidelijk dat het geen klaagzang was. En dan nog dit: wij zitten nu in deze financiele positie,maar ik zou voor geen geld van de wereld willen ruilen met een slechte gezondheid !!! Dit proberen we zo goed mogelijk op te lossen met een letterlijk gezond verstand. Enne ja we maken er wel wat van met de vacantie,en elk nadeel heeft zo zijn voordeel wordt er gezegd. Want mijn kinderen leren met minder om te gaan en leren de waarde van het geld.Want al zouden we daar heel veel van hebben dan zouden ze er ook van profiteren,toch ! gr AvB

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: geen vacantie

Ongelezen bericht door trudy »

Geplaatst op 20 Jul 2005 17:30 door AvB


--------------------------------------------------------------------------------

Wat een reakties,van heel hatelijk naar heel aardig.Degene die zo hatelijk doen weten vaak niet hoe wij die contracten hebben afgesloten,en in plaats van elkaar te helpen proberen ze mensen nog dieper te treffen.Hebben ze daar zo een plezier in ?.


Ja AvB, daar hebben ze plezier in, maar het zijn eigenlijk ook wel zielige figuren, die graag aandacht willen, zelfs al is het negatief.

Gewoon negeren.

jdelooff
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2004 18:49

Re: geen vacantie

Ongelezen bericht door jdelooff »

Komt hard aan wanneer je er op wordt gewezen dat je door je eigen stommiteit in de problemen komt. Ik neem aan dat degenen die commentaar hebben op mijn stukje ook krokodillentranen huilen als ze bijvoorbeeld een wrakkige auto kopen met geleend geld. Weten de comentatoren op mijn stelling geen beter, d.w.z. steekhoudend antwoord te vinden ? Treurige zielepoten die dus verder in de zandbak mogen spelen, zonder mij, die periode heb ik achter mij.

Gesloten