LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Herinneringsbrief ontvangen van Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
hathor
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:44

Herinneringsbrief ontvangen van Dexia

Ongelezen bericht door hathor »

Vandaag weer een brief ontvangen van Dexia. Ik word eraan herinnerd dat ik nog niet gereageerd heb op het persoonlijke voorstel. Wanneer dringt het nu eens door dat, wanneer ik dit voorstel acceptabel had gevonden, die brief met handtekening per kerende post had geretourneerd. Maar nee hoor, gewoon doorgaan met de druk opvoeren. Er wordt in de brief vermeld dat er zooooveeeeel mensen het aanbod hebben geaccepteerd en ook dat als ik de moeite neem op hun eigen site te gaan kijken ik zal zien dat lang niet alle rechtzaken worden gewonnen. Met andere woorden: kies voor zekerheid (kost ons dan een kleine EUR 6000) of kies voor een onzekere toekomst. Toch is het heel slim wat ze doen, want ik begon toch weer te twijfelen. Gelukkig dat zowel mijn man als mijn zoon (heeft een 50% financieel belang in de hele zaak) mij weer snel hebben overtuigd om door te zetten. Ergens heeft het natuurlijk ook wel voordelen als zoveel mensen accoord gaan: des te eerder zullen straks de rechtzaken worden afgehandeld. Graag reacties van mensen die ook deze herinnering hebben ontvangen.
Groetjes van Annette

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Herinneringsbrief ontvangen van Dexia

Ongelezen bericht door pewi »

Ook ontvangen en weer als kennisgeving terzijde gelegd.

Vrgr pewi

carmen112
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2006 13:47

Re: Herinneringsbrief ontvangen van Dexia

Ongelezen bericht door carmen112 »

Heb net ook een herinneringsbrief ontvangen. Ga zeker niet accoord en ik hoop maar dat de rechtbank de duisenberg regeling van de tafel veegt. Ze moeten maar eens met een reeël aanbod komen dan hebben ze misschien een kansje dat ik teken.

Van Dalen

Re: Herinneringsbrief ontvangen van Dexia

Ongelezen bericht door Van Dalen »

Idem ditto hier.

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Herinneringsbrief ontvangen van Dexia

Ongelezen bericht door denmar »

Ook gekregen vandaag en vrolijk verscheurd, inderdaad wel slim vandexia want er was toch wel weer eventjes twijfel, ca. 1minuut. groet.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Herinneringsbrief ontvangen van Dexia

Ongelezen bericht door Janny »

Janny
Geplaatst op 19 Mei 2006 12:03 door Janny :

Net de post uit de bus gehaald,
Ook op kantoor van Dexia zijn de bijen aan het werk. ik werd verrast met een herinneringsbrief om te schikken.
Maar nu toegevoegd, of de werkelijk advocaatkosten veel hoger waren, we daarover konden overleggen. Ze voelen zich dus nog niet helemaal zeker van de overwinning via de Duisenbergregeling

Janny

elende
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:47

Re: Herinneringsbrief ontvangen van Dexia

Ongelezen bericht door elende »

Halo gedupeerden!!
Ook ik ben verblijd met een herinneringsbrief van Dexia vandaag.

De laatste stuiptrekkingen zijn begonnen Ja Ja Dexia trekt alle registers open om weer een aantal gedupeerden over de streep te trekken met hun gladde voorstellen zo vlak voor - en tijdens het proces bij het gerechtshof. Hopende een schouderklapje leest: (valse recht) te behalen om dan nog meer gedupeerden de grond in te helpen.

Uiteindelijk komt het er op neer dat je te allen tijde de verliezer bent als je nu instemt met hun bleke voorstel.
Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat het echt te heet gaat worden onder hun zw...t voeten.

Moet je nagaan (in mijn geval...) eerst een inleg van 37.00 euro kwijt dan 37.00 euro proceskosten kwijt . Voorts een stukje..... ja stukje.... renteverlies van pakweg 3,3 % (zij rekenen pakweg 28%rente naar hun zelf toe) dus een eigen verlies van pakweg 8000 euro en daarbovenop die 5300 euro, die je aan Dexia mag/moet betalen. Dit betekent een verlies van in totaal 13.300 Euro

Volgens Dexia is er een restschuld van13.5000, (van een niet bestaand contract) dan een massageschikking van 13.500 - 8200
te betalen aan DEXIA?????????? juist 5300 euro :twisted: + 3700 euro inleg, blijft over voor DEXIA 9000 EURO.!! KASSA!! KASSA!! KASSA!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Daarbovenop voor de gedupeerde(n) de proceskosten van 3700 + 1500 overige kosten!!!
Wie is het ***.????? Juist de gedupeerden. Totaal verlies 5300 + inleg 3700 euro + 3700 euro proceskosten en overige kosten.

Mensen wees niet bang!! wees wijs!! maar accepteerd deze massage regeling met zeer lange stekels niet :twisted: :twisted:
Het zou dan ook werkelijk schandalig zijn als het hof oordeelt in het voordeel van een stelletje D...ia oplichters.

Ook de politiek is er uiteraard debet aan dat er zoveel ellende is aangericht aan burgers (leest gedupeerden) die door verschillende financiele instellingen, op kundige wijze leasecontracten zijn aangesmeerd. Waarbij diezelfde burgers (dat wisten die ratten al!!!) toch geen verstand hebben van aandelen, opties, beleggingen etc. etc. maar dit wel toevertrouwde aan financieel maatschappelijk ingestelde instellingen, die normaal hun vertrouwen moeten uitstralen naar die burgers :oops:

Kortom is de uitspraak ongunstig en dus in het voordeel van Dexia dan betekent dit voor een groot aantal gedupeerden wederom en nog meer ****!! :( :( Ik hoop in dit geval dat zij eens flink gaan afrekenen met diezelfde politiek(e) verandwoordelijken door absoluut niet op hun partij te stemmen (Zalm??? en zijn kornuiten?)). Want dan is het bewijs geleverd dat zij de burgers niet serieus neemt. Nogmaals laat u niet verleiden door mooie toezeggingen en voorwendsels van Dexia maar zet door tot het uiterste.

Groet, Elende.

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Herinneringsbrief ontvangen van Dexia

Ongelezen bericht door faeks »

Kortom is de uitspraak ongunstig en dus in het voordeel van Dexia dan betekent dit voor een groot aantal gedupeerden wederom en nog meer ****!! Ik hoop in dit geval dat zij eens flink gaan afrekenen met diezelfde politiek(e) verandwoordelijken door absoluut niet op hun partij te stemmen (Zalm??? en zijn kornuiten?)).
Goed advies om nog verder in de 'Elende' te komen.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Herinneringsbrief ontvangen van Dexia

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Wat ik niet begrijp is waarom dexia zo'n haast tracht te maken met het vangen van slachtoffers voor de duisenberg regeling.

Ze zijn toch bezig met de wcam en als dat voor dexia slaagt, dan is het voor hun toch veel gemakkelijker om alle slachtoffers tegelijk af te handelen (excl. diegene die voor de opt-out mogelijkheid kiezen).

Niemand hoeft dus haast te maken om de duisenberg schikking met dexia te accepteren, anders hoeft de wcam natuurlijk ook niet.

Ik zou alleen niets meer betalen aan dexia, want anders zou geldgebrek wel eens de reden kunnen worden om te moeten schikken met dexia.

Ik weet het, ik heb gemakkelijk praten.. ik ben gestopt met betalen en heb ook niet de spook-restschuld betaald.

Maar mensen die wel de zgn. restschuld hebben betaald, moeten nog jaren wachten alvorens zij iets terugkrijgen, dan kan schikken wellicht, noodgedwongen, verlichting brengen in de financiele situatie.

Beter is dus voor diegene die nog steeds betalen om daar direct mee te stoppen. Je gaat toch niet zo maar je wapens naar de tegenpartij brengen die je dan vervolgens daarmee kan chanteren...

samueel
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 mei 2006 22:12

Re: Herinneringsbrief ontvangen van Dexia

Ongelezen bericht door samueel »

Mijn advocaat heeft Dexia een voorstel gedaan, inhoudelijk dan met een voorstel, gisteren een brief ontvangen van Dexia en dat was niets beter dan de schikking :shock:

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Herinneringsbrief ontvangen van Dexia

Ongelezen bericht door Willems »

fonie,

Indien ik niet weet wat voor allende en schade deze lease-affaire met zich had mee gebracht, kan ik mij nu heel breedddenkend opstellen, omdat de afwezigheid van het leedgevoel dit toelaat. Indien wie dan ook, na 41 jaar hard werken en veel onrechtvaardigheden ondergaan, zijn opgespaard pensioen en dromen door deze zwendel ziet verdampen, dan besef je pas wat er aan de hand is.
Elke breeddenkendheid buiten de proporties leidt naar criminaliteit, waar men ook geen rekening houdt met goed fatsoen en normen, maar pakken wat er gepakt kan worden.
Iedere roof en oplichting dient gestraft te worden en wanneer de rechter, goed bewust van de situatie, dit niet doet, dan is deze rechter medeplichtend zoals alle anderen, die uit eigenbelang de roof en oplichting goedkeurt. Hun ogen zijn gericht, als gevolg van breeddenkendheid uitsluitend op eigenbelang en hun aandeel, maar de ellende en leed van anderen zeggen hen niks zoals in iedere criminele zaak. Wij zullen ons moeten blijven verzetten tegen iedereen en vooral deze moderne slavernij en brutale onderwerping door afpersing en kuiperij.

AT
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 okt 2003 17:03

Re: Herinneringsbrief ontvangen van Dexia

Ongelezen bericht door AT »

ook wij hebben een brief van Reats incasso gehad met de mededeling dat de Duisenberg regeling tot stand is gekomen. DeXia heeft tot op heden nog geen aanvraag voor deze regeling van ons ontvangen!!!!
zal ook niet gebeuren; we kunnen eerdaags een schrijven van Dexia ontvangen met een acceptatieformulier.
Er zullen uiteraard toch weer gedupeerden op deze uitnodiging ingaan.
Smerig spelletje wordt er weer gespeeld.

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Herinneringsbrief ontvangen van Dexia

Ongelezen bericht door Julika »

Ik heb de brief van Dexia teruggestuurd met het bericht

Totale advocaatkosten moeten van jullie overgenomen worden
Schuld sowieso null en de haelft van mijn inleg van 18.600 Gulden terug -
Onder deze omstandigheden wil ik met mijn advocaat graag onderhandelen, anders kunnt u zich het papier besparen om mij nog een keer te contacteren.

LG Julika

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Herinneringsbrief ontvangen van Dexia

Ongelezen bericht door aert0001 »

hou er a.u.b. rekening mee dat Dexia zegt dat de zogenaamde restschuld nul is, maar dat je straks nog wel een afrekening gaat krijgen voor de achterstallige termijnen, het lijkt voor sommigen een goede schikking, maar er is wederom sprake van enorme misleiding,

T :cry: n

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Herinneringsbrief ontvangen van Dexia

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Totale advocaatkosten moeten van jullie overgenomen worden

Voor een "Schuldnerin" heeft U opvallend hoge eisen.....


B+

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Herinneringsbrief ontvangen van Dexia

Ongelezen bericht door Julika »

Belegger -

Beleger - je bent gewoon jealous omdat je geen huurkoop heb.
So ein Ekel wie Dich wuerde auch keiner heiraten.

liefs van Julika

Kelder2
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 nov 2005 21:57

Re: Herinneringsbrief ontvangen van Dexia

Ongelezen bericht door Kelder2 »

Klasse Julika !!!

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: Herinneringsbrief ontvangen van Dexia

Ongelezen bericht door * »

Voor een "Schuldnerin" heeft U opvallend hoge eisen.....
En terecht. Dexia doet net alsof ze nog iets in te brengen heeft, maar de rollen zijn al lange tijd omgekeerd. Dexia probeert de schijn nog hoog te houden, maar het zijn de gedupeerden die zo langzamerhand bepalen wat er gaat gebeuren. Via de wet komen we verder.

De brieven van Dexia zie ik meer als smeekbeden in de trend van:
we kunen niet eeuwig tijd blijven rekken,we hebben geen poot meer om op te staan zeg nou aub ja want anders gaan we verliezen.......alsjeblieft klantje, anders pakt de rechter ons dadelijk ook zo hard aan zoals wij met jou deden.

Schiet toch op, het is slechts Dexia die een schikking krijgt aangeboden van de grote groep die nu nog over gebleven is. Ik hou het erop dat wat afgelopen vrijdag gebeurd is een signaal richting Dexia is. De rechterlijke macht heeft het met deze criminelebank helemaal gehad en als Dexia niet bijdraaid zal ze rechtvaardig en dus keihard aangepakt worden.
Het hof van Amsterdam is kennelijk uit op een snelle en complete afronding van deze zaak. Zodra de indiaan met zijn broodje aap is onderzocht is de rol van Dexia slechts het gedwongen vergoeden van alle schade van álle slachtoffers.

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Herinneringsbrief ontvangen van Dexia

Ongelezen bericht door Navarre »

Jouw optimisme siert je *, het is alsof ik piet Koremans hoor praten.

Toch kan het je niet ontgaan zijn dat er nog een onderzoek volgt, waarna de rechter een beslissing zal nemen over toepassing van de Wcam.
Al met al nu niet een situatie zoals jij 'm schetst, sterker, ik denk dat wanneer door Dexia het bewijs wordt geleverd dat de aandelen gewoon gekocht zijn, de Wcam zal worden toegepast.

Dat houdt in dat je via de opt out je gelijk nog kunt halen bij de rechter ofschoon deze waarschijnlijk ook zal kijken naar de (verruimde) Duisenbergregeling.

Optimisme is mooi en moet je ook zeker hebben in dit leven, maar een realistische kijk op de dagelijkse gang van zaken is ook onontbeerlijk.

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: Herinneringsbrief ontvangen van Dexia

Ongelezen bericht door * »

Je zegt:
"Optimisme is mooi en moet je ook zeker hebben in dit leven, maar een realistische kijk op de dagelijkse gang van zaken is ook onontbeerlijk."

Maar je zegt ook':
"ik denk dat wanneer door Dexia het bewijs wordt geleverd dat de aandelen gewoon gekocht zijn, de Wcam zal worden toegepast."

Schiet mij maar lek! Als dat realistisch is weet ik het niet meer.
Ten eerste is Dexia vele malen gevraagd en zelfs door de rechter gesommeerd om aankoopbewijzen te tonen. Dexia is daar tot op heden niet toe in staat geweest.
Verder heeft de rechter meer vragen open staan waarop hij WCAM zal afwijzen. Zo liet de rechter al merken het niet acceptabel te vinden dat dit een "schikking"is waarbij velen helemaal niets terug krijgen of zelfs gewoon moeten betalen. Hij zij letterlijk dat teken in veel gevallen slechts inhoud dat men van zijn rechten afziet!

Ik denk dat mijn kijk toch iets realistischer is. Ik kan het onderbouwen. Jij komt niet verder dan "ik denk dat.....".
Laatst gewijzigd door * op 25 mei 2006 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten