LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
J.Vermeer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 jan 2006 20:16

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door J.Vermeer »

Van beiden het stopt niet :lol:

aaron
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:23

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door aaron »

ik ben een eega leaser en denk toch dat ik gezien velle uitspraken van de rechter sterk sta

J.Vermeer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 jan 2006 20:16

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door J.Vermeer »

Oh dan moet ik je met respect behandelen "Een eegaleaser" ben je dan gehuwd of vrijgezel :?:

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 22 Feb 2006 16:15 door faeks

......

Laatst aangepast door faeks op 22 Feb 2006 21:20, in toaal 27 keer bewerkt
feeks, kun je eens uitleggen (graag bronvermelding etc.) wat al die ... betekenen?
Bovendien ziet het argument voorbij aan het feit dat de door Dexia berekende rente ongeveer de helft hoger ligt dat het statistische langjarige rendement op aandelen volgens diverse publicaties (6-8% per jaar), wat betekent dat de kans verwaarloosbaar klein was dat de onderhavige 9 contracten in hun 20-jarige looptijd winst voor de consument konden opleveren. Dexia had dit moeten begrijpen.
tuurlijk begreep dexia dat...

en het voldeed ook prima aan hun doelstelling :

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=33235

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door faeks »

feeks, kun je eens uitleggen (graag bronvermelding etc.) wat al die ... betekenen?
:lol: :lol: nee, helaas, je hebt gelijk, suggestieve posting :wink: :lol:
27 keer bewerkt???? :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door faeks op 23 feb 2006 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Het lijkt wel of steeds meer rechters steeds vaker DExia bewust voluit in haar hemd zetten.
Wellicht omdat ze het gekronkel van Dexia zat zijn?
Wellicht een signaal naar Dexia dat indien WCAM afgewezen wordt ze niet tienduizenden keren moet gaan procederen maar direct met een beter bod moeten komen?

Helaas, te laat Dexia, de tijd van schikken is voorbij.
Betalen tot de laatste cent.
Geen restschuld.
Inleg terug.
Betaaalde rente van de lening terug.
Wettelijke rente over alles.

Bij de jaaropgaaf zat er een brief van Dexia bij:

"Stem in met de Duisenbergregeling"
en
"50.000 gedupeerden gingen u reeds voor"

Dexia zit helemaal klem en probeert ten koste van alles
nog binnen te halen wat er te halen valt.
Schande voor een bank, van mij krijgen ze geen cent.

gr.OD.

D. Idaho
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 jan 2006 12:01

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door D. Idaho »

Volgens mij is het nog altijd zo:
D. Idaho moet een deel van de restschuld betalen + de inleg is hij kwijt.
Je snapt het echt niet he?
Daarom staat er ook een - ipv een + achter je naam denk ik. :lol:

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Janny »

Bij de jaaropgaaf zat er een brief van Dexia bij:

"Stem in met de Duisenbergregeling"
en
"50.000 gedupeerden gingen u reeds voor"
en als je dan bedenkt dat er ongeveer 400.000 personen een contract van dexia hebben, is 50.ooo toch maar een klein aantal!!

het getal 400.000 is in een door dexia gevoerd proces genoemd.
janny

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Schande voor een bank, van mij krijgen ze geen cent.

gr.OD.


Terug van wintersport O.D. ?
Ik zag een weekje geen postings van de toch wel 'rijkste' van het forum.

B+

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Pieter »

D. Idaho


Geplaatst op 22 Feb 2006 15:32 door D. Idaho

Zelf heb ik zoals bekend is geschikt, het percentage voor mij lag op ca. 75% voor dexia en 25% voor mij.
Mijn kans om die 25% als eegaleaser ook binnen te halen was natuurlijk levensgroot, maar daar zouden dan uiteraard de kosten vd advocaat nog af moeten, ik zou nog wel een tijdje bezig zijn geweest en last but not least vond ik dat ik zelf ook wel enige verantwoording droeg voor hetgeen mij is overkomen inzake aandelenlease.
Deze punten tezamen zorgen ervoor dat ik een uitstekend gevoel heb overgehouden aan de schikking.
Idaho,

Je hebt gelijk. In jouw situatie lijkt mij dit een goed compromis. Dit om de dood eenvoudige redenen. Als het bij jouw tot een gerechtelijke procedure zou komen en de rechter zou je kritische vragen stellen, dan zou je jouw zienswijze niet onder stoelen of banken steken. Althans zo schat ik je naar aanleiding van al je reacties op dit forum in. Wat in zou houden dat je dan je eigen verdediging had ondermijnt.
Het siert je dat je er openlijk over praat wat gespeeld heeft in jouw persoonlijke omstandigheden.

Echter het merendeel wist niet waar ze aan begonnen en voelen zich in hun beleving opgelicht. Jouw beleving, alle respect hiervoor, wilt niet zeggen dat andere deze delen of het op eenzelfde manier ervaren.
Gezien de verhalen die we als Payback met regelmaat binnen krijgen durf ik gerust te stellen dat minimaal 95% van de gedupeerden een terechte claim hebben.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door wreker »

Van de personen die ik ken heeft 100% een terechte claim. :!:

*Idaho
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 feb 2006 15:27

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door *Idaho »

Echter het merendeel wist niet waar ze aan begonnen en voelen zich in hun beleving opgelicht. Jouw beleving, alle respect hiervoor, wilt niet zeggen dat andere deze delen of het op eenzelfde manier ervaren.
Of het merendeel wist waar ze aan begonnen durf ik sterk te betwijfelen Pieter, volgens mij wisten een heleboel mensen destijds dat ze een zeker risico aangingen, in het licht van die tijd gezien leek het een bijzonder klein risico, maar toch....

Mijn beleving is mijn beleving en dring ik ook zeker aan niemand op, ik heb nooit geroepen dat mensen moeten schikken, dat is ook onmogelijk natuurlijk.
Iedereen moet doen waar hij/zij een goed gevoel bij heeft.

Waar ik me aan stoor op dit forum is het feit dat velen de schuld krijgen, van ministers tot aan zo'n beetje het hele bankwezen, van de media tot allerlei stichtingen en verenigingen. Allemaal dragen zij schuld aan het aandelenlease-drama en de gedupeerde treft geen enkele blaam.
De meesten lopen hier maar te schreeuwen hoe slecht de wereld en met name Nederland wel niet is, een bananenrepubliek en om dat te staven worden er zo af en toe wat misstanden in de maatschappij en dan met name uit het bankwezen hier op het forum geplakt. Nou ja het kan erger, vroeger had je hier ene Loes/Woest die plempte het hele forum vol met dit soort verhalen.

En dan is daar nog Piet/PAL, hij heeft inmiddels bewezen dat advies geven niet z'n sterkste punt is, maar hij blijft hier mee doorgaan tot grote vreugde van een aantal volgzame schaapjes.
Uiteraard is dat Piet z'n goed recht, zoals het ook mijn recht is om daar mijn kommentaar op te geven (al denkt de TROS daar anders over... :wink: )

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

idaho (met * en zonder d.)

óf jij snapt er echt helemaal niets van en bent niet van deze wereld
want wat jij zegt klopt volgens mij niets van

óf jij behoort zelf tot het selecte groepje van corrupte en frauduleuze personen en probeert jezelf wit te praten

óf je schept er een duivels genoegen in om zout in open wonden te strooien...

óf jij bent nóg dommer dan ik was toen ik eens (maar nooit meer) zo'n stom contract aanging met een "financiele dienst/hulpverlener" die alleen aan zijn eigen inkomen dacht en zich absoluut niet bekommerde om de ellende de hij daarmee aanrichtte bij zijn slachtoffers (klanten).

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door wreker »

Ik denk dat Idaho zelf dit soort producten aan de man heeft gebracht, er destijds zelf in geloofde en ze zelf toen ook heeft aangeschaft. :roll:
De meesten lopen hier maar te schreeuwen hoe slecht de wereld en met name Nederland wel niet is, een bananenrepubliek en om dat te staven worden er zo af en toe wat misstanden in de maatschappij en dan met name uit het bankwezen hier op het forum geplakt.
Idaho, heb jij misschien een betere benaming voor een land, waar mensen onder toeziend oog van de overheid, door de financieele instellingen worden opgelicht, en daarna jaren bezig zijn hun geld terug te krijgen?

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Janny »

dat ik dom was, ben ik me nu maar al te goed van bewust.
Echter!
Om financiele diensten te mogen aanbieden was het ook toen vereist, om dat te doen onder bepaalde voorwaarden.
En naar mijn bescheiden mening zijn die voorwaarden, waarvan velen niet op de hoogte waren, niet nageleefd.
En daarover gaat voor mij de discussie . Ik ben niet onschuldig. maar was wel onwetend. En van die onwetendheid , is op een gruwelijke manier misbruik gemaakt.

informatie ten behoeve van" moet vooraf verstrekt worden voor een contract wordt afgesloten.
janny

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door pewi »

Alweer een nieuw stukje van Mr. Bob den Boer (XS2Justice)

http://www.planet.nl/planet/show/id=219 ... /sc=7051c6

Vrgr pewi

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Elias »

Ik hoop dat de heren rechters het ook lezen en vooral....toepassen.

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door wreker »

Het zal nog wel enige tijd duren voordat het tot de rechters doordringt, op welke schaal de financieele bedrijven hun klanten hebben opgelicht en overeenkomstig gaan straffen. :roll:

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door faeks »

Het zal nog wel enige tijd duren voordat het tot de rechters doordringt, op welke schaal de financieele bedrijven hun klanten hebben opgelicht en overeenkomstig gaan straffen.
Dat zeg ik al maanden!!!! Maar ja, je ziet het licht nu pas blijkbaar :roll: ...het is maar de vraag of rechters ooit het licht gaan zien...dat heb je op ze voor in ieder geval 8)

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Janneke52 »

He Faeks, vanavond een beetje eerder gaan slapen hoor, anders hou je alles niet vol! :wink:

Gesloten