LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hof A'dam: 25 januari uitspraak over Duisenberg regeling

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Hof A'dam: 25 januari uitspraak over Duisenberg regeling

Ongelezen bericht door Piet »

donderdag 25 januari uitspraak in de effectenlease Dexia procedure

Het gerechtshof Amsterdam zal op donderdag 25 januari 2007 een beschikking zal geven inzake WCAM-procedure effectenlease Dexia.
De uitspraak van de beschikking zal om 16:00 uur plaatsvinden op het Paleis van Justitie aan de Prinsengracht 436.

Bron: Gerechtshof Amsterdam
Datum actualiteit: 22 januari 2007

Martinvdm

Re: Hof A'dam: 25 januari uitspraak over Duisenberg regeling

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Ik ben erg benieuwd....

Hopelijk voor alle gedupeerden snapt de rechter de bedoeling van Dexia en prikt daar doorheen...

Veel sterkte en wijsheid toegewenst voor de rechtsheren... :D

p.s. Een beschikking geven...Betekent dit dat er nog geschorst kan worden naar een latere data of is a.s. donderdag ECHT DEX-Day..?

john.elsewhere
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jan 2004 12:59

Re: Hof A'dam: 25 januari uitspraak over Duisenberg regeling

Ongelezen bericht door john.elsewhere »

Deze Duitenbergregeling zal de gedupeerden wel weer door de in Nederland heersende klassejustitie door de strot worden geduwd, ondanks dat Dexiliaanse Bank en diens rechtsvoorgangers geen vergunning hebben en hadden en dat niet overtuigend is aangetoond dat alle aandelen zijn aangekocht en zeker niet op naam zijn gesteld. En waar volledig aan voorbij gegaan wordt is, dat die Dekselse Bank ook niet heeft kunnen aantonen dat mijn "aandelen" gedwongen zijn verkocht middels het overleggen van verkoopbewijzen. Het bevreemdt mij zeer dat aan dit laatste volledig wordt voorbij gegaan, ook op dit forum, Maar stel dat die oplichters het voor elkaar krijgen dat die verdomde Duitenbergregeling algemeen verbindend wordt verklaard door de bovengenoemde klassejustitie en vele tienduizenden gedupeerden kiezen voor opt-out dan zal Dekselia de gedupeerden, die niet zelf procederen, voor de rechter moeten sleuren in de woonplaats van de betrokkenen. Bovendien komen "wanbetalers" sowieso niet in aanmerking voor de Duitenbergregeling, waarvan (wijlen) Dr. Duitenberg zelf heeft gezegd dat deze regeling geen juridische grondslag heeft!

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Hof A'dam: 25 januari uitspraak over Duisenberg regeling

Ongelezen bericht door Janny »

nou dan hoeven we ons over de uitslag dus niet zo druk maken. Veel zal er dus niet veranderen , Nee toch!
Maar stel dat die oplichters het voor elkaar krijgen dat die verdomde Duitenbergregeling algemeen verbindend wordt verklaard door de bovengenoemde klassejustitie en vele tienduizenden gedupeerden kiezen voor opt-out dan zal Dekselia de gedupeerden, die niet zelf procederen, voor de rechter moeten sleuren in de woonplaats van de betrokkenen. Bovendien komen "wanbetalers" sowieso niet in aanmerking voor de Duitenbergregeling, waarvan (wijlen) Dr. Duitenberg zelf heeft gezegd dat deze regeling geen juridische grondslag heeft!
dan is dit toch gewoon de weg om een oplossing via juridische weg te krijgen.
Janny

dido
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:23

Re: Hof A'dam: 25 januari uitspraak over Duisenberg regeling

Ongelezen bericht door dido »

Dexia hoeft niet meteen te denken dat alles is opgelost na de duisenbergregeling. Want ik en natuurlijk veel meer mensen zetten de rechtzaak gewoon door!! Hierbij is het natuurlijk ook belangrijk dat ons onrecht is aan gedaan. Waarom denken jullie dat ze telkens met een aanbod naar voren komen. Degene die niet schuldig is zou toch geen moeite hoeven doen. Of zie ik dit verkeerd??

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Hof A'dam: 25 januari uitspraak over Duisenberg regeling

Ongelezen bericht door Hans A »

Hopelijk verder geen uitstel meer.
En misschien wordt ook bekend gemaakt wanneer de rechtzaken weer hervat worden.
Het kan mij niet snel genoeg zijn.
Ik heb nu lang genoeg moeten wachten om Knuppel door het stof te zien gaan.

Hopelijk hebben de juiste gedupeerden geschikt (klein verlies wat niet tegen pcocederen opweegt) en de juiste besloten te procederen (sterke zaak, maar die heeft bijna iedereen wel, neem bijvoorbeeld de zorgplicht). Dexia gaat een zware tijd tegemoed vrees ik.

Gr Hans A

Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Re: Hof A'dam: 25 januari uitspraak over Duisenberg regeling

Ongelezen bericht door Brabander »

UITSPRAAK NEGATIEF. DAN OPT OUT INDIENEN EN DOOR PROCEDEREN TEGEN DEXIA. We zijn toch niet gek !!!!

dido
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:23

Re: Hof A'dam: 25 januari uitspraak over Duisenberg regeling

Ongelezen bericht door dido »

Zo denk ik er ook over Brabander en zeker nog veel meer mensen.
:wink:

B-
Berichten: 273
Lid geworden op: 23 jan 2006 15:52

Re: Hof A'dam: 25 januari uitspraak over Duisenberg regeling

Ongelezen bericht door B- »

http://www.ad.nl/economie/article1015217.ece
bron: www.ad.nl

Ik persoonlijk verwacht er niet veel van, tenslotte leven we hier in Nederland wel in een bananenrepubliek.

masterofdisaster
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 jan 2006 20:35

Re: Hof A'dam: 25 januari uitspraak over Duisenberg regeling

Ongelezen bericht door masterofdisaster »

Duisenberg en zijn schikking....nou ja hij dacht ook dat roken geen kwaad kon.

Martinvdm

Re: Hof A'dam: 25 januari uitspraak over Duisenberg regeling

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Bij een verbindendverklaring kunnen gedupeerden niet zomaar doorgaan met procedures tegen Dexia.
Uit het stukje van de AD...
En waarom kunnen we niet zomaar doorgaan met procedures..?

Is het dus toch slikken of stikken..? Nou, dacht het niet... :D

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Hof A'dam: 25 januari uitspraak over Duisenberg regeling

Ongelezen bericht door Janny »

Nee, dat klopt niet zomaar, maar wel via opt-out dus ,
Zomaar aanvaarden! zeker niet. als ik moet verzuipen dan wel strijdend.
Echter, de overwinning komt steeds dichterbij. 8) :lol: :D

Dexia zal in alle gevallen moeten aantonen dat ik ongelijk heb.!!!!
ik daag uit, via de dagvaarding . Dexia is opgeroepen.
dexia zal moeten bewijzen dat ze gelijk hebben. En ik heb in de dagvaarding feiten aangedragen waarin Dexia fouten, gemaakt heeft. Hele grote.Dus geen rechtspraak zonder voldongen feiten.

Janny

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Hof A'dam: 25 januari uitspraak over Duisenberg regeling

Ongelezen bericht door B17 »

Er is al jarenlang gebleken dat Dexia kwaadwillig aan de gang is, anders zou je niet alle juridische regelgeving manipuleren en overhoop schoppen, zij blinken uit in het ontkennen en vertragen.

Bij al hun argumentatie kun je een levensgrote vraagteken plaatsen

Wij gaan voor de opt-out.


B17

shamyrah
Berichten: 395
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:52

Re: Hof A'dam: 25 januari uitspraak over Duisenberg regeling

Ongelezen bericht door shamyrah »

Is er al onderzocht of we ook beroep kunnen aantekenen tegen de uitspraak, ik denk dan aan de hoge raad.

Nadeel is dan wel weer dat de rechtszaken misschien wel weer stil gelegd worden.

Groetjes A3
Ver.Payback.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Hof A'dam: 25 januari uitspraak over Duisenberg regeling

Ongelezen bericht door Janny »

persoonlijk heb ik geen behoefte aan Hoger beroep.. voor mij is er nu genoeg vertraagt. en wil ik maar een ding: dat mijn proses wordt afgewerkt.
Waarom overigens Hoger beroep. We kunnen toch verder met een opt out?
janny

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Hof A'dam: 25 januari uitspraak over Duisenberg regeling

Ongelezen bericht door peewee »

Janny,
Tegen de beslissing van het Gerechtshof in de Wet CAM zaak staat er GEEN hoger beroep open.
In je eigen rechtszaak kun je zelf geen behoefte hebben aan hoger beroep, maar als je wederpartij (ik neem aan Dexia) door de Rechtbank wordt veroordeeld tot betaling van enigerlei schadeloosstelling aan jou, dan is er een kans dat Dexia wel in hoger beroep gaat en dan zul je hier toch min of meer in mee moeten gaan. Of je nu wilt of niet. Dat betekent dat je advocaat ook in de hoger beroepsprocedure zal moeten reageren op de memorie van Grieven die er door Dexia in de hoger beroepsprocedure wordt ingebracht. Doet hij dat niet, dan loop je het risico dat je jouw rechtszaak dan in hoger beroep alsnog verliest.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Hof A'dam: 25 januari uitspraak over Duisenberg regeling

Ongelezen bericht door Janny »

peewee,
mijn reactie betrof het WCAM miracle. niet mijn eigen procedure, die zal zal ik nl UITVECHTEN

:P janny

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: Hof A'dam: 25 januari uitspraak over Duisenberg regeling

Ongelezen bericht door bromtol »

Beroep in cassatie staat uitsluitend voor de verzoekers open en kan uitsluitend door de verzoekers samen worden ingesteld (artikle 1018 Rv).

Dexia kan in cassatie tegen een (gedeeltelijke) afwijzing; het publiek kan niet in cassatie tegen een toewijzing van de gevraagde verbindend verklaring. Je kunt wel kiezen voor opt out .

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Hof A'dam: 25 januari uitspraak over Duisenberg regeling

Ongelezen bericht door peewee »

Bromtol,

Dank voor je correctie. Ik had even meer oog voor de mogelijkheden voor verweerders dan voor die van de verzoekers. Je correctie riep bij mij overigens wel de vraag op: wat indien de verzoekers (Dexia, SLV, CB) in het geval hun verzoek door het Hof wordt afgewezen en zij hiertegen gezamenlijk cassatieberoep instellen. Leidt de schorsende werking uit 404 Rv dan ook tot voortgaande schorsing van de lopende procedures ?? Het lijkt mij niet, maar helemaal gerust ben ik hier niet op. De nu al ontstane anderhalf jaar tijdverlies wordt dan al snel 3 jaar.
Eerst de beslissing van het Hof maar even afwachten a.s. donderdag.

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: Hof A'dam: 25 januari uitspraak over Duisenberg regeling

Ongelezen bericht door bromtol »

M.i. heeft cassatie schorsende werking m.b.t. de weigering tot verbindend verklaring (art. 404 Rv). Dit houdt volgens mij in dat de behandeling wordt voortgezet en dat de lopende procedures geschorst blijven.

Gesloten