LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kortgeding tegen Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

kortgeding tegen Dexia

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Beursklacht spant kortgeding tegen Dexia aan.

Behandeling kortgeding dagvaarding Beursklacht tegen Dexia op 21 april 2006

De voorzieningenrechter van de Rechtbank te Amsterdam is verzocht in kortgeding een uitspraak te doen waarin wordt bekrachtigd dat Dexia de gedupeerden bij niet-betaling:

niet zal (aan)manen tot betaling;
geen incassoprocedure in werking stelt;
de overeenkomst(en) niet tussentijds beëindigt en niet overgaat tot ‘gedwongen’ verkoop van de effecten;
niet overgaat tot melding van een achterstand in betaling bij het BKR.

De zittingsdatum waarop het kortgeding zal worden behandeld is 21 april 2006.

Uitspraak volgt op 4 mei.

Beursklacht www.beursklacht.nl
is de uitspraak al ergens te lezen?

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: kortgeding tegen Dexia

Ongelezen bericht door Pieter »

Wegens dodenherdenking en bevrijdingsdag heeft de procureur geen kans gezien het vonnis op te halen en is het derhalve pas aanstaande maandag beschikbaar.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: kortgeding tegen Dexia

Ongelezen bericht door Pieter »

Naar aanleiding van mijn bovenstaande reactie heb ik van dhr Knuppe zelf het vonnis per mail toegestuurd gekregen. Mijn dank hiervoor.

Vonnis wordt momenteel omgezet zodat het gepubliceerd kan worden in de uitspraken database.

De eisen zijn overigens afgewezen. Dexia stelt dat zij geen incasso procedures start of heeft gestart zolang WCAM verzoek loopt. Derhalve kon de rechter niet ingaan op eventueel schenden van wettelijke normen.

Beursklacht overweegt hoger beroep. Waarbij aangetoond kan worden dat Dexia in eerste instantie niet de waarheid aan de rechter heeft vertelt en ondanks haar toezeggingen wel incasso procedures start of heeft gestart zolang WCAM verzoek loopt.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

B-
Berichten: 273
Lid geworden op: 23 jan 2006 15:52

Re: kortgeding tegen Dexia

Ongelezen bericht door B- »

Die Ben toch..........altijd zo behulpzaam. :shock:

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: kortgeding tegen Dexia

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ik begrijp het even niet, Dexia stuurt mij ook nog tijdens de WCAM-periode wel regelmatig dreigbrieven dat als ik niet voor een bepaalde datum betaal dat ik dan met incassokosten, telefonieproblemen en BKRregistratie te maken krijg.
Gelukkig blijft het bij dreigementen, maar toch klopt het ergens niet.
OD.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: kortgeding tegen Dexia

Ongelezen bericht door trudy »

wat voor kwaliteit personeel denk je dat Dexia nog heeft Dagobert, waarschijnlijk wat uitzendkrachten die maar één opdracht krijgen: nog zoveel mogelijk geld proberen binnen te slepen.

Naar persoonlijke dingen wordt echt niet gekeken.

M.a.w.: ze rotzooien maar wat aan !

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: kortgeding tegen Dexia

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ik bedoel tegen de rechter heeft Dexia dus gezegd dat ze geen incassoprocedure tijdens WCAM opstart, wat ook schijnt te kloppen, maar haar personeel mag er in die periode wel mee dreigen....
Een schijnheilig gedrag van Dexia en ook vreemd dat de rechter daar niet op in gegaan is.
OD.

Martinvdm

Re: kortgeding tegen Dexia

Ongelezen bericht door Martinvdm »

M.a.w.: ze rotzooien maar wat aan !
Ben ik het niet helemaal mee eens...

Onderschat Dexia niet !!

Ondanks dat ze op het randje van de afgrond balanceren en nog maar een heel klein beetje houvast hebben aan een touwtje (WCAM) proberen ze nog steeds van alles om mensen over te halen de D-Regeling te accepteren...

Vergeet niet dat iedereen die getekend heeft en met Dexia schoon schip heeft gemaakt (al dan niet in zijn of haar voor/nadeel) een rechtzaak minder is. En ga er maar van uit dat er zat mensen geschikt hebben. Mensen willen niet graag bang gemaakt worden door deurwaarders, dwangbevelen, BKR noteringen en een lange nasleep met de nodige druk !!

Ik ben in 1998 besodemieterd en dat zal niet nog een keer gebeuren. Ik ga ook door tot het gaatje waar dat ook mag zijn :P

Wat wel belangerijk is, en dat blijf ik zeggen, dat deze zaak in de publiciteit blijft. Dat iedereen op deze aardbol bij de naam Dexia aan deze affaire denkt....

Gaat deze zaak in de doofpot dan gaan wij ook in de doofpot en daar pas ik voor !!

Groet,
Martin

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: kortgeding tegen Dexia

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Ik denk dat de hele aandelen lease affaire de doofpot in gaat.
't duurt al te lang.

B+

empie
Berichten: 258
Lid geworden op: 19 sep 2005 13:46

Re: kortgeding tegen Dexia

Ongelezen bericht door empie »

Als Dexia had gewild had de hele aandelen lease affaire al lang opgelost geweest, er gaat niets in de doofpot.

Martinvdm

Re: kortgeding tegen Dexia

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Ik denk dat de hele aandelen lease affaire de doofpot in gaat.
't duurt al te lang.
Je hoopt dat het de doofpot ingaat beste b+...

Helaas is dit valse hoop voor je... :P

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: kortgeding tegen Dexia

Ongelezen bericht door Janny »

Waarom gaat het niet de doofpot in?

Omdat er zeer veel mensen zijn die door deze affaire geleerd hebben dat ze een stem hebben.

We laten ons nu dus niet monddood maken.

en, al zouden we verliezen, Dan nog zal onze stem blijven klinken!

We zijn wakker geworden op een hardhandige manier. en hebben geleerd onze krachten gebundeld te gebruiken.

En ook de gestage drup holt de steen.

Janny

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: kortgeding tegen Dexia

Ongelezen bericht door Piet »

De uitspraak in het kort geding is hier te lezen:
http://www.beursklacht.nl/toondetails.p ... JUR&ID=984

Groeten,
Piet

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: kortgeding tegen Dexia

Ongelezen bericht door Elias »

En ook hier gaat de rechter er maar weer van uit dat......
GRONDEN VAN DE BESLISSING

1. In dit vonnis wordt uitgegaan van de volgende feiten.
- - -
c. De inhoud van de diverse effectenlease-overeenkomsten verschilt. Zij hebben gemeen dat Dexia aan de betrokken Beursklacht-lessee een bepaald bedrag leent, dat Dexia daarvan ten behoeve van die Beursklacht-lessee effecten van een bepaalde uitgevende instelling koopt en dat Dexia DIE effecten aan die Beursklacht-lessee levert onder de opschortende voorwaarde van de voldoening van een bepaald aantal uit rente en/of aflossing bestaande maandelijkse termijnen.
Elke keer als ik dat weer lees krijg ik kotsneigingen, sorry hoor.

Als je zo'n kort geding voert, en je accepteert dit voor de zoveelste keer (wellicht ongemerkt, omdat dit op dat moment niet de feitelijke klachten zijn in het kort geding) bestaat dan niet het gevaar, dat dit algemeen goed en zoete koek wordt/blijft ?????

Onbegrijpelijk, dat de rechtspraak zo gemakkelijk te beinvloeden en te besodemieteren is, terwijl er geen bal van klopt. :shock:

Ik ben me bewust dat ik t.z. een leek ben en de koe van achteren bekijk, maar dit geding lijkt me een wel erg simpel "inkoppertje" voor Dexia ( en die rechter).
Zijn de juridische kansen tevoren wel goed ingeschat ????

Groet,
Elias.
Laatst gewijzigd door Elias op 06 mei 2006 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Martinvdm

Re: kortgeding tegen Dexia

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Kortom:

U vraagt en WIJ kopen !!

Schandalig dat dit geslikt word... :evil:

Dexia haalt ook alle truukjes uit de kast en dat bedoel ik met 'Dexia niet onderschatten'....

Gelukkig zijn de belangenbehartigers ook goed wakker en uitgeslapen :wink:

Groet,
Martin

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: kortgeding tegen Dexia

Ongelezen bericht door Hans A »

Dexia voert tot haar verweer in de eerste plaats aan dat de effectenlease-overeenkomsten van de Beursklacht-lessees kunnen niet worden gekwalificeerd als overeenkomsten van koop op afbetaling en als overeenkomsten van huurkoop.
Het al oude liedje van Dexia, steeds maar weer proberen.
Hier zakt je broek toch van af. Welke rechter gaat hier nog op in?
Helaas, deze keer wel.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: kortgeding tegen Dexia

Ongelezen bericht door Elias »

Tja daar had ik nog overheen gelezen ook, je ziet die leugens al zo vaak, dat het soms niet eens meer opvalt..... :?

Ben benieuwd wat Beursklacht hiermee nog kan en wil doen....

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: kortgeding tegen Dexia

Ongelezen bericht door Elias »

Naar aanleiding van mijn bovenstaande reactie heb ik van dhr Knuppe zelf het vonnis per mail toegestuurd gekregen. Mijn dank hiervoor.
Knuppe lacht zich rot.
Zelden zo'n "behulpzaam figuur" gezien......

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: kortgeding tegen Dexia

Ongelezen bericht door Elias »

Gelukkig zijn de belangenbehartigers ook goed wakker en uitgeslapen
Volgens Martin.
Helaas ben ik het daar nu een keer niet helemaal mee eens.
Duidelijk is, dat Dexia o.a. het "klantenbestand" beter kent en handiger en nuchterder kan cijferen.....

Verder blijkt dat bij elke procedure, in welke vorm dan ook, steeds maar weer de "tenlastelegging" in uitvoerige vorm ( geen vergunningen/handtekening/overtredingen wetgeving etc ) richting Dexia en andere leaseverstrekkers opgevoerd moeten worden.

Dexia draait in dit kort geding met een handomdraai - en met steun van die rechter - de klok simpelweg weer pakweg vijf jaar terug, bij wijze van spreken.

Werkelijk onbegrijpelijk..... Leven we dan toch in een bananenrepubliek ???

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: kortgeding tegen Dexia

Ongelezen bericht door faeks »

Een bananenrepubliek zou ik dit land niet willen noemen, want ik vind dat een term die naar mijn optiek toch niet van toepassing is op NL, na menigmaal intensiever dan de gemiddelde met 'echte' bananenrepublieken in aanraking te zijn geweest. Dat hier verborgen corruptie heerst moge duidelijk zijn, en zoals eerder gezegd, dat is veel erger!
Dat het niet loopt zoals 'we' hoopten en hopen, moge eveneens duidelijk zijn. Maar die signalen zijn echt al lange tijd heel erg overduidelijk vind ik. Kun je hier wel gillen zoals sommigen doen dat 'Dexia het in de broek doet', dat mensen die voor een schikking zijn 'angsthazen' zijn, dat het allemaal weer een stap is in de 'goede richting'....Volgens mij zijn degenen die eieren kiezen voor hun geld (afhankelijk van hun situatie) en schikken de echte realisten. Bombastisch geblèr heb je niets aan, want het is niet de realiteit te denken dat je 'zomaar' zal winnen. Rechters weten het echt niet meer en gaan meer en meer (zelfs nog niet opgestelde) richtlijnen volgen....
Maar goed... ik zal wel weer een dexiamedewerker zijn of een afvallige of een doemdenker of weet ik wat, als ik dit zeg... :? De 'belangenbehartigers' bedoelen het vast goed, maar zijn niet meer dan een speelbal die heen en weer gekaatst wordt in dit (ook in mijn optiek) unfaire spel.

Gesloten