LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Manifest

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Manifest

Ongelezen bericht door Piet »

Manifest

Jan van de Beek uit Tilburg heeft een Manifest geschreven over de aandelenlease affaire en verstuurd naar alle overheidsinstellingen en betrokken instanties.
Dit manifest is te lezen op www.platformaandelenlease.nl onder Documenten of klik op deze link:
http://www.platformaandelenlease.nl/Doc ... nifest.htm
Steun dit manifest door het sturen van een e-mail naar: [email protected]
Vermelding van je naam en woonplaats is voldoende.
Nederland zal weten wat ons is overkomen en welk onrecht ons is aangedaan.
Dit manifest heeft al voor grote beroering gezorgd bij diverse instanties en de media.
Steun dit Manifest door je e-mail te versturen.
De banken hebben Duisenberg en Zalm maar de gedupeerden staan PAL achter elkaar en vormen één front!!

Ook jouw stem telt mee en zorgt ervoor dat er wel naar ons moet worden geluisterd.
Binnenkort wordt er in een landelijk dagblad aandacht besteed aan dit Manifest.

Groeten,
Piet

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Okerene »

Mijn reactie is verstuurd.

o Een zeer verontrustend Manifest uit het hart van de schrijver Jan van de Beek;

o Met gevoel voor de medemens en hart voor bescherming van alle burgers;

o Met een roep om noodzakelijke waarheidsvinding om Nederland weer op het juiste spoor te zetten;

Dat Gerechtigheid mag zegevieren!


Okerene

ik ben er net
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 okt 2004 18:26

Re: Manifest

Ongelezen bericht door ik ben er net »

Manifest is verstuurd.
en kom naar de manifestatie.

PS mijn zaak komt op de rolzitting van 6 april 2005.
we wachten af..


hennie

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Hans2 »

Een prima manifest.

Maar het staat zo slordig de verschillende typefouten in het betoog.

Graag nog een keer zorgvuldig de spellingscontrolle zijn werk laten doen en dan pas versturen.

Mvr gr
Hans 2

Pleuni
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 mar 2005 13:52

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Pleuni »

Maar het staat zo slordig de verschillende typefouten in het betoog.
Graag nog een keer zorgvuldig de spellingscontrolle zijn werk laten doen en dan pas versturen
Had je 'm zelf even afgezet :wink:

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Okerene »

Hans2,

Het is toch bijzonder moedig van deze bijna 70-jarige, eveneens gedupeerde man, om dit Manifest te versturen. Het hoeft er niet altijd even gelikt uit te zien. Als de intensie er maar is en dat is er zeker. In dit licht gezien kan ik er alleen maar waardering voor hebben dat ook deze vorm van protest wordt ingezet. Het blijft daarmee wel heel authentiek en is kennelijk ook gemaakt op zijn 'antieke' tekstverwerker.

Dit Manifest is met koninklijk zegel reeds verzonden naar de diverse instanties naar ik vernomen heb.

We zullen er nog wel wat van horen, want een Manifest mag niet zomaar terzijde geschoven worden naar ik begrepen heb. De krant zal er wel iets meer over schrijven denk ik zo. Piet houdt ons op de hoogte als het goed is. Naam en woonplaats zijn genoeg om het Manifest te ondersteunen. Doen dus.

Okerene :wink:

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Manifest

Ongelezen bericht door trudy »

Naam en woonplaats zijn genoeg om het Manifest te ondersteunen. Doen dus.
Begrijp het niet precies wat te doen.

Je stuurt een mail en geeft alleen je naam en adres? moet je dan dat Manifest niet noemen (vond het erg goed trouwens).

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Piet »

Het Manifest is officieel notarieel vastgelegd.
Het Manifest, wat reeds verstuurd is, krijgt extra kracht door een namenlijst die o.a. zal worden aangeboden aan een grote krant ter ondersteuning van dit manifest door de gedupeerden.
Wij verzamelen de namen voor Jan en deze zal als bijlage dienen richting media dus heel Nederland.
De oproep om ondersteuning is geplaatst op Tros Radar, Vara's Kassa en de website van PAL.
In 4 uur tijd hebben al 26 gedupeerden hun steun betuigd en een e-mail gestuurd.

Het Manifest is gestuurd naar en in behandeling bij o.a. Gedupeerde Staten (Provinciale Staten), Minister President, de regering, diverse ministerie's, De Nederlandsche Bank, de voorzitters van de Eerste en Tweede Kamer, Wim Duisenberg, DSI, AFM. O.M. en natuurlijk Dexia.

Er zijn al reacties binnen van diverse kanten, maar ook van belangstellenden waaronder een zeer bekend advocatenkantoor.

Wacht niet langer en steun dit (ons) Manifest en stuur je e-mail nu nog op.

Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 01 apr 2005 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Hans2 »

Pleuni

Een typefout is snel gemaakt (bijv.controle)
ik zou dan eerst een reaktie in "word"' moeten typen, spellingscontrole
erover en dan knippen en plakken.Je reaktie is duidelijk!

Okerene.

Ik heb veel ontzag voor deze bejaarde heer die met naam en toenaam
al zijn twijfels, gedachten, vooronderstellingen en vooral zijn boosheid op papier heeft gezet.

Hoeveel uren heeft deze man nagedacht gepraktiseerd zich bezig gehouden over al hetgeen hem dwars zat en hoe hij dat moest gaan formuleren. Hij verwoord misschien wel wat heel veel ook denken.
Dat doet hij op zijn eigen wijze, met een prachtig taalgebruik.

De fouten die hij typt zijn dan ook authentiek.
Het is een uit het hart geschreven betoog.
Hier past geen schoolmeesteren bij, alleen maar respect.

Okerene, met nog steeds de complimenten voor jouw recherchewerk, gebasseerd op feitenmateriaal en ook het beeld wat weer voren komt en wat jij schets over de vele vraagtekens over onze Belgische
bank . Deze vraagtekens worden alleen maar groter !

Het hele gebeuren zou passen in een "Roman"van Willem Elschot, een Belgische schrijver, waarbij ook het bedonderen en beduvelen van de medemens centraal staat.

Ik ben heel benieuw naar de reaktie die deze mijnheer krijgt.
De bank is zeer opportunistisch en reageerd zeer arogant naar haar klanten.
Het wordt tijd dat het tij keert.(MaarHoe?)

De bank lijkt overschillig over alle kritiek. In 3 jaar tijd is een Bank nog nooit zo vaak en slecht in het nieuws geweest in de krant en op TV

Wat zich gaat vreken bij mij is de tijd,bij mij is boosheid langzaam over gegaan in onverschilligheid. Ik heb iets gekregen van het lijkt hier wel een Bananenrepubliek.
Dexia lijkt een ongrijpbare crimineel.

Te veel mensen die met het mes op de keel het dexiaanbod hebben getekend.
Te veel mensen die niet het recht hebben gekregen waar ze volgens mij recht op hadden.
Te veel mensen bij die uit geld gebrek bij verstek veroordeeld zijn, met alle bijkomende kosten.

Te weinig bemoeïenis van de politiek.
Een belangengroep als legiolease met een kapitaal op de bank, maar in wezen totaal niet een organisatie is die haar tanden laat zien.
Maar wel is gevraagd de belangen van de gedupeerden te behartigen, in een voor mij uit de lucht komen vallen onderhandelingsoverleg.
Een consumentenbond die gewoon over zich lopen.
De enorme onzekerheid waarin mensen nu weer zijn gebracht.


En dan..... plots zo'n mijnheer die dan met zo,n manifest komt!

Ik ga de brief nog eens lezen op www.platformaandelenlease.nl

Hans2
Laatst gewijzigd door Hans2 op 01 apr 2005 21:49, 4 keer totaal gewijzigd.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Een belangengroep als legiolease met een kapitaal op de bank, maar in wezen totaal niet een organisatie is die haar tanden laat zien.
Maar wel is gevraagd de belangen van de gedupeerden te behartigen, in een voor mij uit de lucht komen vallen onderhandelingsoverleg.
Hans, niet om flauw te doen! Want je hebt gelijk wat betreft de 'fouten' in dat manifest vind ik. Toch denk ik dat je hier niet Legiolease, maar Leaseverlies bedoelt!

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Hans2 »

Pipa je corrigeert mij goed ik bedoel natuurlijk!


http://www.leaseverlies.nl/

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Manifest

Ongelezen bericht door trudy »

Manifestmail verstuurd :)

Hans 2,

Het is ook de bedoeling van Dexia dat de mensen het niet volhouden, mede ook daarom dat tijdrekken. We worden murw gemaakt door het lange wachten. Een psychologische oorlogsvoering. Dexia heeft een hele lange, hete en stinkende adem en die zullen we straks allemaal in ons nek voelen.

Des te eerder zullen we dan ook de ons aangeboden aalmoes accepteren.

Dit is ook haast niet vol te houden. Ik heb er ook problemen mee. Heb ook soms de neiging om het bijltje erbij neer te gooien. Ik word er vaak zo vreselijk moe van. Wil graag verder met mijn leven. Een leven dan zonder Dexia. Wanneer zal dat gebeuren? en hoe zal de afloop zijn? :cry:

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Manifest

Ongelezen bericht door woest »

Trudy, ik onderschrijf helemaal wat je zegt (tot en met het versturen van de steunbetuiging van het manifest).

We mogen niet verslappen - hoe lang het ook mag gaan duren en hoe moedeloos je er ook van zou worden.

Met een aalmoes nemen wij geen genoegen!

Sterkte en vriendelijke groet,
Woest

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Manifest

Ongelezen bericht door trudy »

Bedankt Woest. Heb soms zin om een kussen over m'n hoofd te leggen en niks meer te weten en te horen over Dexia-ellende, maar ja met Struisvogelpolitiek bedrijven komen we ook niet verder.

Het is niet iets wat maanden duurt, maar er gaan onderhand jaren overheen en dat is eigenlijk voor iedereen te lang. Door die laatste uitspraak in Utrecht ben ik weer bang om zelf te gaan dagvaarden. Heb het steeds weer uitgesteld in de hoop dat de rechters wat meer op één lijn komen, maar er is werkelijk geen touw aan vast te knopen aan al die verschillende uitspraken. Ben helaas geen eegaleaser. Moet er niet aan denken om ook zo'n vonnis te krijgen. Zou dan echt diep in de schulden raken.

En van mensen om je heen die niets van doen hebben met aandelenlease, krijg je al gauw te horen (of je merkt het gewoon aan de reakties), dat je niet zo moet zeuren, dus praat ik er ook nooit meer over. Dat heb ik inmiddels wel afgeleerd.

Maar bedankt voor je medeleven en ook sterke toegewenst.

Vr.gr. Trudy

johan 1
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 mei 2004 11:53

Re: Manifest

Ongelezen bericht door johan 1 »

Piet ik heb mijn bericht ook weg gedaan en ik hoop dat vele ons zullen volgen.
Was een flinke lap tekst en was soms moeilijk te lezen en te begrijpen maar ik ga er voor.
Laten we PAL tegenover de oplichters gaan staan en hun aanpakken.

samen staan we sterk en zullen we gehoord worden.

mvg Johan 1

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Manifest

Ongelezen bericht door pluutje »

Manifest ondersteund!

Zo langzamerhand komt er wel 'garen op de klos', daarvan ben ik overtuigd!!!

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Manifest

Ongelezen bericht door woest »

Trudy en andere medegedupeerden, goeiemorgen,

ik hoop dat je een beetje geslapen hebt. Zoals ik al onder de topic van Pipa zei; er gebeuren nu echt weer dingen. Zo'n initiatief van Pipa en het manifest van Jan van de Beek trekken je (mij, in ieder geval) er weer helemaal bij op een positieve manier. Ik begon me ook weer moedeloos te voelen, maar bleef daarom wel sterk de behoefte houden iets te doen. Dergelijke initiatieven maken de drempel lager.

Blijf er in geloven; heus, we krijgen die rotzakken nog wel!

En ... we zijn met velen!

Kop op en fijn weekend! :wink:
hartelijke groet,
Loes

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Hans2 »

Mijn brief ter ondersteuning van het manifest.
En even een CC naar Dexiaklantenservice.

CC: [email protected]

Betreft: Ondersteuning Manifest


Ondanks de verschillende taalfouten en typfouten die volgens mij niet voor hoeven te komen in een "Officieel Manifest", steun ik de Heer Jan Van De Beek in het door hem verzonden Manifest.

Ik heb veel ontzag voor deze bejaarde heer die met naam en toenaam al zijn twijfels, gedachten, en onderzoekingen op papier heeft gezet.

Hoeveel uren heeft deze man nagedacht, geprakkiseerd, zich bezig gehouden over al hetgeen hem dwars zat en hoe hij dat moest gaan formuleren.
Hij verwoordt misschien wel wat heel veel ook denken.
Hij schetst een beeld over de vele vraagtekens die er zijn t.a.v. de financiële trucs die worden uitgehaald door Dexiabank en haar voorgangers.
Daarnaast geeft hij een beeld hoe hij onheus en intimiderend wordt bejegend door medewerkers van Dexiabank

De vraagtekens over de handel en wandel van deze bank worden steeds maar groter ;met name over de toegepaste afhandelingen van aan- en verkopen van aandelen.

Daarnaast is er een groot vraagteken bij het opleidingsniveau van de medewerkers gezien de vele fouten die er gemaakt worden, en die worden gemeld op het internet. Daarnaast zijn er klachten over hun sociale vaardigheden en de asociale wijze van cliëntbenadering.
Waarschijnlijk werkt de bank met mensen met een te laag opleidingsniveau, die moeten werken onder te grote druk.

Ook ik heb zo mijn twijfels over het waarheidgehalte over de informatie die verstrekt is en wordt over de "voorgangers"van Dexia, de medewerkers van Legio Lease.
(Dit Bijv. In het Dexiaaanbod, ter opmerking: dit aanbod voldoet niet aan de Europeesche richtlijnen, Dexiabank komt hier nog wel achter)

Volgens het beeld wat ik nu heb van de medewerkers van het Callcentrum in Zaandam Van Legio Lease, waren dat gewoon pure oplichters.
"Cold Calling" is in Nederland toch verboden bij de wet?

Deze mensen waren ongediplomeerd, waren niet bevoegd om over grote bedragen t.a.v. cliënten beslissingen te nemen.
De bedragen waar wij het over hebben, daarvoor is in Nederland een vereiste dat je op zijn minst een diploma op niveau Assurantie-B bezit.

De situatie is vergelijkbaar met het plaatsen van een ongediplomeerde kracht voor een klas met kinderen op een basisschool!


Daarnaast blijkt nu dat de bank in die tijd niet eens beschikte over de nodige papieren, deze waren vereist om transacties met cliënten aan te gaan.

De mensen deden gewoon aan oplichting zonder de nodige papieren, en dat onder het toeziend oog van de AFM en de Nederlandse Bank!
Bijvoorbeeld: Als ik in een auto rijd zonder een rijbewijs moet ik deze auto inleveren, omdat ik niet in het bezit ben van de juiste papieren!!!!!

Een duistere zaak nu deze plotselinge benoeming van de heer Duisenberg als bemiddelaar.

In dit land wordt met verschillende maten gemeten.

Met Minister Zalm aan het hoofd van financiën zijn wij afgezakt naar een laakbaar niveau.

Wat doet de heer Duisenberg bijvoorbeeld met de bevindingen zoals die te vinden zijn t.a.v. Eegaleasers in het Rapport Oosting?

Het hele gebeuren rond de problemen met Dexia zouden zo passen in een "Roman" van Willem Elschot, een Belgische schrijver, waarbij ook het bedonderen en beduvelen van de medemens centraal staat.

Ik ben heel benieuw naar de reactie die deze mijnheer krijgt.

Dexia bank is een zeer klantonvriendelijke bank puur gedreven door opportunisme en reageert daarbij, ondanks haar slechte naam, zeer arrogant naar haar klanten.
Het wordt tijd dat het tij keert.

Deze bank is in 3 jaar tijd nog nooit zo vaak en slecht in het nieuws geweest zowel in de krant als ook op TV; dit in vergelijking met elke andere bank in Nederland.


Ik wens de heer Jan van Beek alle kracht om door te gaan om de waarheid over alle duistere zaken rond de Dexiabank duidelijkheid te krijgen.

Dit zal niet meevallen omdat de Dexiabank in Nederland (speciaal gezien zijn televisie presentaties en toelichtingen) voor ons als Nederlanders als verbazingwekkend iemand die gekenmerkt kan worden als "PSEUDOLOOG "als directeur heeft aangesteld.

Bij deze mijn steunbetuiging aan Jan Van de Beek!

Hans2

Tip: zoek bij google naar: Pseudoloog
Laatst gewijzigd door Hans2 op 02 apr 2005 16:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Manifest

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Pipa en Jan E.W. van de Beek komen precies op tijd met een actie toen ik het even niet meer zag zitten en moedeloos werd van de macht die dexia blijkbaar heeft over het Nederlandse rechtstelsel.

Dank jullie wel, jullie verwoorden precies wat ik ook voel en denk.

Nu ga ik wat mails sturen.. en het manifest ondersteunen..

ik ben er net
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 okt 2004 18:26

Re: Manifest

Ongelezen bericht door ik ben er net »

goede middag allen

Trudy en vele andere hier ik wil dit even kwijt.
Dankzij jullie heb ik juist de moed gekregen om daar te gaan
dankzij jullie voel ik me niet alleen tegen DEXIA.
dankzij jullie ben ik juist tegen DEXIA gaan procederen,

Dus denk dat wat jullie doen een grote steun is.

Ik wilde dit even kwijt omdat ik best snap dat het niet mee valt maar het is wel nuttig wat jullie doen.

Van hier uit mijn dank voor alles, en mischien een beetje steun voor jullie.

met de vriendelijke groeten en veels sterkte met jullie strijd tegen DEXIA.

hennie

Gesloten