LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Myra Koomen (CDA)

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
burning inside
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 dec 2005 17:52

Myra Koomen (CDA)

Ongelezen bericht door burning inside »

De financiële wereld (banken, verzekeraars en pensioenfondsen), toezicht en betalingsverkeer: ik vind het belangrijk dat iedere burger op een makkelijke, toegankelijke en veilige manier aan zijn eigen geld kan komen. Feitelijk is het betalingsverkeer een publiek goed maar dat wel in private handen is. Door bij de banken aan te dringen op hun maatschappelijke verantwoordelijkheid en daarop toe te zien, verwacht ik dat er overal in Nederland kantoren, bankshops of op zijn minst geldautomaten blijven.

Ook is gebleken dat instorting van de beurzen grote gevolgen heeft voor het vertrouwen in de financiële dienstverleners. Voor een deel is dat terecht: het afgelopen jaar is het publiek geconfronteerd met verschillende beursschandalen. Ook lijken veel mensen verkeert ingelicht over financiële constructies en worden hier nu de dupe van. Voorbeeld zijn de enorme verliezen van gezinnen die een aandelen-lease constructie zijn aangegaan. Vanuit de tweede Kamer probeer ik hier iets aan te doen en dit in de toekomst te voorkomen. De nieuwe Wet Financiële Dienstverlening als onderdeel van de nieuwe Wet op het Financieel Toezicht zorgen voor scherpere regels ten aanzien van de zorgplicht en het toezicht erop.


http://www.myrakoomen.nl/pages/woordvoer.html

mailen dus

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Myra Koomen (CDA)

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Voorbeeld zijn de enorme verliezen van gezinnen die een aandelen-lease constructie zijn aangegaan. Vanuit de tweede Kamer probeer ik hier iets aan te doen en dit in de toekomst te voorkomen.
Hier staat dus weer:
de enorme verliezen van gezinnen die een aandelen-leaseconstructie zijn aangegaan

Hier had moeten staan.
De enorme verliezen van gezinnen die een aandelen-
leaseconstructie zijn aangesmeerd


Zolang deze mevrouw er nog steeds van uitgaat dat wij iets zijn aangegaan, hebben we niets van haar te verwachten.

Ze zijn weer op stemmenjacht, net als zalm die vandaag zonodig de stoute banken op de vingers tikt omdat ze nauwelijks hypotheken verstrekken aan allochtonen.
En daar komt meneer zalm nu natuurlijk voor op als hij de gemeenten bezoekt. Stemmen mogen deze mensen wel natuurlijk.

Jaja zo gaat dat :evil:

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Myra Koomen (CDA)

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Wouter B. gaat straks alles richten en goed voor jullie zorgen.
Hij gaat uitdelen en verdelen.
Even geduld nog.

B+

FW
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 jan 2006 11:15

Re: Myra Koomen (CDA)

Ongelezen bericht door FW »

Snoeren je accountant had die papieren getekend zonder dat je het wist jij dacht dat je spaarde!!! Komt wel goed hoor pinkeltje.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Myra Koomen (CDA)

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Snoeren je accountant had die papieren getekend
Zo had ik het nog niet bezien FW, Nou dan moet hij er dus gewoon voor opdraaien Bedankt hoor. :o

En B+
Het was jou toch zeker wel bekend dat Wouter bos ooit de wandelende calculator van willem vermeent onder zalm was.

Dacht je nou echt dat die lui verschillen van elkaar.
Je moet nog veel leren B+, maar het zal de leeftijd wel zijn en je slechte politieke gevoel..

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: Myra Koomen (CDA)

Ongelezen bericht door wreker »

Voorbeeld zijn de enorme verliezen van gezinnen die een aandelen-lease constructie zijn aangegaan. Vanuit de tweede Kamer probeer ik hier iets aan te doen en dit in de toekomst te voorkomen. De nieuwe Wet Financiële Dienstverlening als onderdeel van de nieuwe Wet op het Financieel Toezicht zorgen voor scherpere regels ten aanzien van de zorgplicht en het toezicht erop.


Eerst laten ze toe dat de financiële instellingen hun klanten oplichten, en nu gaan ze er iets aan proberen te doen? Wat moet ik mij hier bij voorstellen? De woorden "iets en proberen" vind ik al heel zwak. :roll:

B-
Berichten: 273
Lid geworden op: 23 jan 2006 15:52

Re: Myra Koomen (CDA)

Ongelezen bericht door B- »

Ze zijn weer op stemmenjacht, net als zalm die vandaag zonodig de stoute banken op de vingers tikt omdat ze nauwelijks hypotheken verstrekken aan allochtonen.
En daar komt meneer zalm nu natuurlijk voor op als hij de gemeenten bezoekt. Stemmen mogen deze mensen wel natuurlijk.
Vraag meneer Zalm.....welke banken zijn volgens u betrouwbaar genoeg voor onze allochtonen? Of mogen deze mensen ook rücksichtslos opgelicht worden?

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Myra Koomen (CDA)

Ongelezen bericht door Elias »

Antwoord van Zalm !

Op vraag 1:
Alle banken in Nederland, want de meeste allochtonen kunnen met een gestolen pinpas je rekening binnen een paar seconden leeghalen.

Op vraag 2:
Ja, want dat zijn die mensen gewend, zie bijv. Bulgarije, Roemenie etc. en ze zouden het juist verdacht gaan vinden als het niet het geval zou zijn.

:lol: :wink:

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Myra Koomen (CDA)

Ongelezen bericht door trudy »

Voorbeeld zijn de enorme verliezen van gezinnen die een aandelen-lease constructie zijn aangegaan.



Was deze mevrouw Koomen van het CDA niet diegene die stijf haar mond dichthield (in tegenstelling tot b.v. mevrouw Kant) toen de heren Zalm en Donner tijdens het openbare debat in Den Haag in de Thorbeckezaal van de Tweede Kamer zo stellig beweerden dat de Wck niet van toepassing was op aandelenlease?

Wat bedoelt ze dan nu eigenlijk te zeggen over die arme gezinnen met de enorme verliezen door deze beruchte aandelen-lease constructies?
Destijds kwam ze bij mij meer over van: eigen schuld, dikke bult !
Haar hele houding en lichaamstaal spraken destijds boekdelen, zo van: stelletje onbenullen, wat willen jullie nu eigenlijk. Ik zit hier omdat het moet, maar eigenlijk zonde van mijn tijd.

Nu maar weer proberen te redden wat er nog te redden valt voor het CDA? Deze partij gaat - of ik moet me sterk vergissen - samen met de VVD straks een geweldige duik maken. Ze hebben een puinhoop van Nederland gemaakt en corruptie viert hoogtij.
Laatst gewijzigd door trudy op 12 feb 2006 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.

B-
Berichten: 273
Lid geworden op: 23 jan 2006 15:52

Re: Myra Koomen (CDA)

Ongelezen bericht door B- »

Misschien heeft ze ooit met Frits Wester en vrouw gesproken.

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: Myra Koomen (CDA)

Ongelezen bericht door wreker »

Wat gaat uw partij aan het aandelenlease schandaal doen of is dit gewoon een loze kreet om zieltjes te winnen? De woorden iets en proberen in uw artikel komen zeer zwak over,wat moet ik mij hier bij voorstellen??

met vriendelijke groet.
Verzonden aan Myra Koomen.

Ben benieuwd of ze met een antwoord komt.

Feydakin
Berichten: 204
Lid geworden op: 25 jul 2005 09:01

Re: Myra Koomen (CDA)

Ongelezen bericht door Feydakin »

Arme myra koomen, ze heeft nu DE wreker achter haar broek aan.
Laten we haar in gedachten steunen en hopen dat zij de toorn van deze wanhopige aandelenleasegedupeerde en tevens ex-fortisklant kan weerstaan. :) :D :lol:

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Myra Koomen (CDA)

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ik heb een paar jaar geleden een paar brieven met M.K gewisseld en heb daar nog steeds spijt van.
Ze maakt zich alleen druk om dit kabinet te steunen en om de E.grondwet er doorheen te krijgen.
Ze verschuilt zich achter de acties van Zalm, de mogelijkheid tot procederen en ze zal zich inspannen dat aandelenlease in de toekomst niet meer mogelijk is.
De vraag wat ze voor MIJ kan doen TEGEN Dexia heeft ze nooit beantwoord, haar stijl was zelfs behoorlijk afstandelijk.
OD.
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 12 feb 2006 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: Myra Koomen (CDA)

Ongelezen bericht door wreker »

Weer zo'n ongefundeerde conclusie van Feydakin.

1. Ik ben niet wanhopig

2. Ik ben nog steeds geen ex-fortisklant of ex-fortis werknemer. :roll:

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Myra Koomen (CDA)

Ongelezen bericht door Hollander »

De vraag wat ze voor MIJ kan doen TEGEN Dexia heeft ze nooit beantwoord
Nou, ze KAN helemaal niks voor jou doen. Politici kunnen en mogen niet ingrijpen in rechtszaken.

Het enige wat ze kan doen is je valse hoop geven, zoals bijvoorbeeld Agnes Kant doet: die doet alsof ze je wat belooft terwijl ze zelf weet dat ze niks voor je kan betekenen.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Myra Koomen (CDA)

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

De kamer is er voor ons en om de regering te controleren.
Ze kunnen dus wel degelijk wat voor ons doen.
Maar ze komen alleen in aktie als er een meerderheid is.
Laffaards zijn het.
OD.

D. Idaho
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 jan 2006 12:01

Re: Myra Koomen (CDA)

Ongelezen bericht door D. Idaho »

Politiek? Iets doen voor jou persoonlijk O.D.? Ik kan me voorstellen dat je blikveld wat wazig is geworden door de "Dexia-jaren", maar om nu te hopen op een -ja zelfs- persoonlijke steun van deze of gene uit de politiek heeft niks meer met wazig te maken, maar meer met een zeer onrealistische kijk op de wereld waarin je op dit moment leeft.

Denk jij nu echt dat ene mevr. Koomen of Agnes Kant aan het eind vd dag naar huis gaat met het idee "hoe kan ik die aandelenleasegedupeerden nu toch wat op weg helpen" ?

Echt niet!!!!

Het is waarschijnlijk meer de gedachte; "hoeveel langer mag ik van de smaak van het pluche blijven genieten door de dingen die ik vandaag weer heb lopen uitkramen"

Hahahahaha wat een wereld toch! Oja....voor de mensen die denken dat het elders beter is...forget it!!! It only gets worse! :wink:

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Myra Koomen (CDA)

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ik had gehoopt dat ze de gemaakte fouten rond het aandelenleasedrama zou aankaarten.
Inderdaad een vergissing mijnerzijds.
OD.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Myra Koomen (CDA)

Ongelezen bericht door Elias »

Hahahahaha wat een wereld toch! Oja....voor de mensen die denken dat het elders beter is...forget it!!! It only gets worse!
Ohhh...vandaar dat je hier maar blijft rondkwallen.
Dus via een omweg zeg je eigenlijk toch nog iets positiefs over dit forum. 8)

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Myra Koomen (CDA)

Ongelezen bericht door Janny »

Ze zijn weer op stemmenjacht, net als zalm die vandaag zonodig de stoute banken op de vingers tikt omdat ze nauwelijks hypotheken verstrekken aan allochtonen.


Dhr Zalm en iedereen die meent kennis te hebben. moeten zich eens gaan verdiepen in de reden waarom deze mensen bij de reguliere banken geen Hypotheek nemen.!!!
Een moslim mag geen rente vragen. dus komt hij , met de werkwijze van onze banken in konflikt met zijn levensovertuiging.. Daarom zullen deze mensen, Nederlander of allochtoon , niet een Hypotheek willen bij onze reguliere banken. Daar kun je als bank niets aan veranderen.! Of ,
Alleen door een Bank te zijn die aan de Islam voorwaarden van lening voldoen.
Woekerrente vragen is een doodzonde voor een Moslim. en voor veel andere mensen een struikelblok.
Janny

Gesloten