LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw persoonlijk schikkingsvoorstel van Dexia:

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Rasputin1
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 aug 2005 19:53

Nieuw persoonlijk schikkingsvoorstel van Dexia:

Ongelezen bericht door Rasputin1 »

Zojuist lag bij de post een dik pakket met een nieuw schikkingsvoorstel van dexia. Ze bieden aan de overeenkomsten direct af te kopen, de duisenbergregeling toe te passen en ze geven daarbij een eenmalig bedrag van 500 euro voor gemaakte advocaatkosten.

Jammer van de moeite die ze nu weer gedaan hebben, maar ik ga door tot het gaatje. Mochten er mensen zijn die wel overwegen akkoord te gaan met zo'n aalmoes: pas op voor de addertjes onder het gras. Bij mij is bijvoorbeeld gerekend met slechts 66,6 % korting op de zogenaamde restschuld terwijl er meer als voldoende is gecommuniceerd dat er sprake is van eegalease. De boefjes......

hathor
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:44

Re: Nieuw persoonlijk schikkingsvoorstel van Dexia:

Ongelezen bericht door hathor »

Ze hebben het maar druk gehad de afgelopen tijd bij Dexia. Ook bij mij is vandaag de dikke envelop met pen in de bus gevallen. Heb alles doorgelezen (uit nieuwsgierigheid) en daarna mijn advocaat bij Leaseproces ingelicht. In de brief stond namelijk dat de advocaat een kopie zou ontvangen. De advocaat had nog geen brief ontvangen. Toen ik zei dat ik me zo langzamerhand toch enigszins bedreigd voelde en bang was dat die WCAM er misschien toch wel doorgedrukt werd zei ze: denk je echt? dan had je nu dat voorstel niet gekregen. Op slag vielen de schellen van mijn ogen. Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is of alleen de zeer sterke gevallen (eegaleasers) deze brief hebben gekregen of dat dit voor ons allemaal geldt.
Groetjes van Annette

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Nieuw persoonlijk schikkingsvoorstel van Dexia:

Ongelezen bericht door Janny »

waarom krijgt de € 1000,-- voor de afkoop aan advocaat kosten, en moet een ander genoegen nemen met € 500.00

bovendien willen ze een door de gemeente gewaarmerkt formulier waaruitblijkt dat ik op die bewuste datum gehuwd was..

als ik dat nog even lever, dan kom ik voor 100% teruggave in aanmerking, maar moet mijn inleg vergeten.

De pen hebben ze als enige terug gestuurd gekregen, de rest via de advocaat.
Bovendien, mijn echtgenoot zet geen pennestreek op papier, ik vertrouw het voor geen cent.en zonder die handtekening geen eega afwikkeling. Bovendien, teken je voor een voorlopig bedrag, als je getekend hebt gaan ze pas echt rekenen, maar heb jij wel getekend, en afgezien van verdere stappen.
Janny
Laatst gewijzigd door Janny op 28 apr 2006 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

saleh01
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 aug 2003 00:51

Re: Nieuw persoonlijk schikkingsvoorstel van Dexia:

Ongelezen bericht door saleh01 »

Beste mensen

Ook ik kreeg die dikke brief maar let op Julika ze vragen gelijk of je partner even wil mee tekenen, hebben ze dat ook weer binnen.
Het is weer een brief met bedreigingen dus trap er niet in.
Bij mij willen ze dus 1000 euro advokaatkosten vergoeden.
NIET DOEN DUS !!!

Bootje

amersvoort
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:53

Re: Nieuw persoonlijk schikkingsvoorstel van Dexia:

Ongelezen bericht door amersvoort »

Ik krijg dit voorstel voor Eega/Spaarextra-overeenkomst.

Geld dit ook voor andere overeenkomsten als Winstverdriedubbelaar?

groet

Amersvoort

RenévR
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 apr 2004 20:33

Re: Nieuw persoonlijk schikkingsvoorstel van Dexia:

Ongelezen bericht door RenévR »

Zojuist ook post gehad van Dexia en de pen schrijft fijn, verder ben ik niet van plan als eegaleaser om het voorstel te tekenen zeker ook omdat er nog winst ? (lees eigen inleg) uit een vorig contract verrekend wordt. Je eigen inleg kaqn volgens mij nooit geen winst zijn. Heeft iemand van jullie ervaring met groeivermogen asl eegaleaser ? Ik heb hen nml ook een brief geschreven om het contract per ingangsdatum te laten ontbinden en verder nooit meer iets vernomen en de collectieve advocaat die ik nu in handen heb genomen is alleen voor Dexia in de weer en niet voor groeivermogen. Vraag is of ik hiervoor weer een aparte advocaat voor in de arm moet nemen om het contract te laten ontbinden omdat mijn ega niet heeft meegetekend.

m.vr.gr,

René

Van Dalen

Re: Nieuw persoonlijk schikkingsvoorstel van Dexia:

Ongelezen bericht door Van Dalen »

Ook bij mij plofte vandaag een schikkingsvoorstel van Dexia op de mat. Mij willen ze als vergoeding voor gemaakte advocaatkosten zelfs € 1.500,00 betalen. Is mijn advocaat soms beter dan die van anderen? :lol:

Op mijn antwoord kunnen bij Dexia tot Sint Juttemis wachten. Ik wacht rustig af wat het rechterlijk oordeel in de door mij aangespannen eegalease-procedure wordt.

hathor
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:44

Re: Nieuw persoonlijk schikkingsvoorstel van Dexia:

Ongelezen bericht door hathor »

Ik denk dat het voor veel regelingen geldt. Zelf heb ik een WinstVerdubbelaar die in 2002 was afgelopen. Daarnaast een "Feestplan" (een feest zoals nog nooit is geweest!!!) en 3 jaar later (2000) gevolgd door nog zo'n Feestplan (exclusief voor personen die al eerder zo'n feestplan hadden afgesloten). Het vreemde is dat ik absoluut niet geloof dat ze niet weten dat ik al bijna 37 jaar gelukkig getrouwd ben. Dat is natuurlijk allang door mijn advocaat doorgegeven. In deze brief staat wel dat, als ik een echtgenoot heb, hij even mee moet tekenen. Verder gaan ze inderdaad uit van een restschuld van 66,67% terwijl dat natuurlijk 100% moet zijn. Ook heel bizar vind ik zelf dat, terwijl ik netjes in 2002 bij beeindiging van 1e contract de restschuld heb betaald (749,65) deze nu weer vrolijk op het lijstje van schulden staat. Zo lust ik nog wel peultjes. Ben benieuwd naar mensen die dit voorstel hebben gekregen en geen eegaleaser zijn. Zijn die er nog wel???

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Nieuw persoonlijk schikkingsvoorstel van Dexia:

Ongelezen bericht door Hans A »

Ook ik heb zo'n mooie pen ontvangen, met een paar formulieren erbij.
Dexia hoopt dat ik hiermee de formulieren teken.
Echt niet!
Het lijkt op het eerste gezicht zo leuk.
Er wordt vermeld wat ik ONTVANG en wat ik moet betalen.
Deze bedragen vallen aardig tegen elkaar weg. Lijkt dus dat ik rond de nul uit kom.

Maar ook weer misleiding, want als ik alles een paar keer doorlees en e.e.a. ga combineren kom ik tot de slotsom dat ik helamaal niets ontvang, maar gewoon even flink wat euro's moet betalen.

Dus:
"TOTAAL DOOR U TE ONTVANGEN" is gewoon niets!
"TOTAAL DOOR U TE BETALEN" wil Dexia ook echt nog van mij afpakken.
EN DUS NIETS TEGEN ELKAAR WEG STREPEN.

Ik denk dat de enige juiste conclusie is dat degene die dit aanbod ontvangen een sterke zaak hebben!

Gr Hans A

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Nieuw persoonlijk schikkingsvoorstel van Dexia:

Ongelezen bericht door aert0001 »

precies beste medeslachtoffers,
waarom doet Dexia dit? Denk eens even na!
Denk ook nog eens terug aan "CONTRACT ÏS CONTRACT!
aan de slapeloze nachten,
aan de stalking en belaging,
aan de begin angst.
aan hun eerder gedrag,
denk even na! WAAROM en waarom nu?
Het is wel Dexia hoor! niet de sociale dienst of het pastoraal werk.

T :wink: n

Rasputin1
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 aug 2005 19:53

Re: Nieuw persoonlijk schikkingsvoorstel van Dexia:

Ongelezen bericht door Rasputin1 »

Klopt Hans, goochelen met bedragen van dickie heel goed. Maar zelfs als ik het tegen elkaar had kunnen wegstrepen had ik niet ingestemd.

Enne dat verschil in bedragen advocaatkosten is inderdaad vreemd. Voor mij klopt die 500 euro wel. Dat is het bedrag wat ik ongeveer betaald heb bij mijn procedure bij groep 7 van HollaPoelmann.

Wij zullen doorgaan zongen Ramses Shaffy en Andre van Duin jaren geleden. Ik zing het nog steeds.... :wink:

medium
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 apr 2006 12:55

Re: Nieuw persoonlijk schikkingsvoorstel van Dexia:

Ongelezen bericht door medium »

denk even na! WAAROM en waarom nu?
Waarschijnlijk omdat het mei-vakantie is en Dexia het vakantiegeld moet uitbetalen aan haar werknemers :lol:

Ik heb het voorstel al in de papierbak gedeponeerd :shock:

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: Nieuw persoonlijk schikkingsvoorstel van Dexia:

Ongelezen bericht door painter »

Ik heb deze post en de bijgesloten pen in 1000 stukjes gehakt en meteen weggegooid, ik wil niet het vonnis voltrekken met een door hun aangereikte galg , om het zo maar te zeggen.

Weg met deze laatste strohalm van dexia, voor de wcam afgewezen wordt, dit is de laatste stuiptrekking om nog zoveel mogelijk gedupeerden over de streep te trekken, de zwijnen.

Groeten

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: Nieuw persoonlijk schikkingsvoorstel van Dexia:

Ongelezen bericht door painter »

Als we nou eens de envelop met zijn allen leeg terug sturen, dan jagen we ze toch nog even op kosten.

VR GR

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Nieuw persoonlijk schikkingsvoorstel van Dexia:

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Toch maar even niet tot 10 mei.
Laatst gewijzigd door ad snoeren op 29 apr 2006 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Nieuw persoonlijk schikkingsvoorstel van Dexia:

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Nou,nou, jullie zijn weer lekker bezig zeg !
66% van de restchuld terug, is 't nog niet genoeg ? Wilt U er een huis bij dan of een LCD-tv.
Laat me toch niet lachen.
Ik zou werkelijk elke kans aangrijpen om mijn financiele pijn te verzachten en onder zo'n BKR-juk weg te komen.
Je zal er maar mee zitten, je krijgt nog een minderwaardigheids gevoel: geen mobieltje meer, geen kredietje, geen dingetje, je kan niet kopen wat je ziet. Ik zou het wel weten: deal met Dexia, even slikken en doorgaan met leven.

B+

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: Nieuw persoonlijk schikkingsvoorstel van Dexia:

Ongelezen bericht door painter »

Walgelijke belegger+ , welke functie bekleed je in dat nest van duivelse dexia, laat het even weten en verdwijn dan van dit forum, want je hebt geen meerwaarde voor de gedupeerden, dus get off.

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: Nieuw persoonlijk schikkingsvoorstel van Dexia:

Ongelezen bericht door Math »

Ik zie dat na mijn melding van 15 april waar mijn advocaat mij per brief mededeelde dat Dexia met een schikkingsvoorstel zou komen en dat dat aan haar zou worden gestuurd, in een keer overal in den lande Dexia schikkingsvoorstellen op de deurmat vallen. Het rare is dat het schikkingsvoorstel rechtstreeks naar de gedupeerde wordt gestuurd en in mijn geval krijgt mijn advocaat een brief dat haar het voorstel zal worden toegezonden. Waarom is het voorstel niet rechtstreeks naar mij gezonden zodat ik ermee naar mijn avocaat kan gaan en niet andersom?

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Nieuw persoonlijk schikkingsvoorstel van Dexia:

Ongelezen bericht door Hans A »

Het bewijs dat B+ er echt niets van begrijpt.
Nou,nou, jullie zijn weer lekker bezig zeg !
66% van de restchuld terug, is 't nog niet genoeg ?
Nee dat is niet genoeg! Destijds begon het met de ontdekking dat men zijn "inleg" kwijt was. Het ging dus om de inleg. De restschuld kwam pas later aan het licht! Dus: inleg terug en restschuld doen we helmaal niet aan! Die bestaat alleen in Dexia's fantasie.
En heeft iemand die toch betaald dan uiteraard ook volledig terug.
Laat me toch niet lachen.
Ik zou werkelijk elke kans aangrijpen om mijn financiele pijn te verzachten en onder zo'n BKR-juk weg te komen.

Als je had opgelet wist je dat door dit te tekenen velen (ook ik) juist vele duizenden euro's aan Dexia mogen schenken. Vreemd dat jij dat financieële pijn verzachten noemt.
Je zal er maar mee zitten, je krijgt nog een minderwaardigheids gevoel: geen mobieltje meer, geen kredietje, geen dingetje, je kan niet kopen wat je ziet.
ik heb absoluut geen minderwaardigheids gevoel, dat zou ik juist krijgen door zelf mijn ondergang te tekenen. Een keer bedonderd door Dexia is genoeg hoor. Ik zie dit als een bevestiging dat we sterk staan, en dat geeft een steeds beter gevoel.
En hoezo geen kredietje meer, alsof wij leners zijn. Dat zijn we juist niet, Dexia hield de lening niet voor niets verborgen.
En die BKR daar heb ik al helemaal geen last van. Ik zal hem wel hebben maar heb er nog nooit iets van gemerkt. Pas mijn hypotheek aangepast, heb in dit gezin diverse mobieltjes, en we kopen gewoon wat we willen. Nooit problemen mee gehad.

En dat wil ik graag zo houden, WAT VOOR MIJ BETEKEND: VOORAL NIET TEKENEN!

yvonne s
Berichten: 122
Lid geworden op: 05 feb 2004 19:54

Re: Nieuw persoonlijk schikkingsvoorstel van Dexia:

Ongelezen bericht door yvonne s »

Hallo,

Ik denk dat ik die pen met nog iets zwaarders terug stuur aan Dexia

Groetjes yvonne s

Gesloten