LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Elias »

Zij hadden ook, misschien met moeite, kunnen begrijpen hoe de effectenlease in elkaar stak.
( zij = de gedupeerden )


Juist Hans A. :!: , deze zeer bedenkelijke zin viel mij ook al op en juist deze motivering van die rechter drukt een zeer, niet objectieve stempel op deze uitspraak en alles wat er uit gaat of kan voortvloeien.

Ons wordt in de precontractuele fase zelfs al het onbreken van kennis en inzicht verweten.
In de 5 jaren van strijd en procederen daarna is echter overduidelijk gebleken, dat juist vele rechters, juristen overheid/politiek , om maar te zwijgen over de CB, SEL SLV en VEB, die de gedupeerden "zogenaamd" verdedigden en de meest belangrijke feiten niet boven water brachten, niet wisten c.q. lieten blijken en aldus oordeelden.

En hoe kan nu deze rechter op dit punt zo'n uitlating lanceren???? Juist deze feiten en andere juridische haken en ogen, mochten immers geen deel uitmaken van het AFM-onderzoek :!:
En kwamen ook niet boven water, noch werden ze gemeld bij die feiten en omstandigheden, die AFM als bevindingen tijdens haar onderzoek naar voren had mogen brengen.


Goed beschouwd is dit dus een niet door het onderzoek gedragen conclussie van deze rechter en formeel NERGENS op gebaseerd :!:
Laat hem anders maar eens aangeven welke uitspraken van andere rechters, DSI etc, etc hij wel of juist niet naar zijn eigen mening heeft laten meewegen

Naar mijn mening een smerige, bewust geplaatste adder onder het gras dus......

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Hierover hoeft men zich ook geen zorgen te maken. Laat Dexia maar bewijzen dat je dat wist. Nergens werd over een lening of betaalde rente gesproken.
De risico's werden verzwegen en navraag hielp niet.
En toch konden we dit allemaal weten ???????
Ik denk niet dat deze argumenten bij doorprocederen nog interessant zijn, ook al zijn ze waar.
Het Hof heeft er het afgelopen jaar alle tijd voor genomen alles te onderzoeken. En gisteren kwam ze met de conclussie dat we ALLES HADDEN KUNNEN WETEN.
Punt uit.
Ik denk niet dat een individuele rechter nu nog eens opnieuw dit alles gaat onderzoeken, laat staan ons gaat geloven.
Normaal komt het hoger beroep later, nu ligt de uitkomst daarvan als het ware al klaar.
Het eindoordeel ligt al klaar in de kamer van het DExia-rechtersteam.
Tegensputteren heeft nu nog weinig zin denk ik.
Tenzij je een rechter treft die een eigen kijk op alles heeft.
Maar ik verwacht dat de rechters voor de opt-out afhandeling allemaal gescreend zullen worden zodat ze allemaal hetzelfde over ons denken.
"Jullie hadden kunnen weten etc."
Afwachten dus welke vrijheid de rechters krijgen of nemen.
Maar gezien de bindendverklaring tegen alle verwachtiing in valt er van de opt-out uitkomst weinig goeds te verwachten.
We worden met z'n allen te graze genomen door DExia en al degene die voor ons behoorden op te komen, de rechters, de politiek, stichting LV, CB, AFM en ga maar door.
Het heeft Dexia allemaal veel geld gekost, meer dan Bruneel gedacht heeft.
Maar de gedupeerde heeft het uiteindelijk meer gekost.
Dexia is er met en paar jaar weer bovenop, menig gedupeerde komt er nooit meer bovenop.
Inleg weg en bovendien nog eens 1/3 van de restschuld betalen.
OD. grrrrrrrrrrrrr

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Janny »

Oom dagobert, heeft u de strijdbijl neergelegd? :cry:
Er is geen nacht zo zwart of er is wel een lichtpuntje. Inderdaad, we zullen nu onze argumenten moeten wegen om ze te gebruiken, en ze dus niet als een boemerang in zettten.
Sterkte Janny

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

dank je wel.
nee hoor
niets neergelegd.
maar 't gaat op en neer
vandaag denk je het is hopeloos
en morgen denk je dit kan toch niet
zo mag Dexia niet wegkomen
Duisenberg accepteren?
Ik?
Nooit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
INLEG TERUG !!!!!!!!!!!!!!
gr. OD

Lavi
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 nov 2006 10:13

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Lavi »

Naar mijn mening een smerige, bewust geplaatste adder onder het gras dus......
Gelukkig doet jouw mening er geen ene moer toe. Althans niet waar het er toe zou moeten doen.
Zij hadden ook, misschien met moeite, kunnen begrijpen hoe de effectenlease in elkaar stak.


( zij = de gedupeerden )
Een correcte uitspraak "hadden moeten begrijpen" zegt genoeg, men had met een beetje onderzoek naar het "artikel" wat men aanschafte moeten begrijpen dat het om aandelen ging.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ook bedankt Lavi,
Wat jij naar voren brengt is helemaal nieuw voor ons.
OD.

Martinvdm

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Gelukkig doet jouw mening er geen ene moer toe. Althans niet waar het er toe zou moeten doen.
Gelukkig gaat dit voor jou ook op...

:D

Lavi
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 nov 2006 10:13

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Lavi »

Ook bedankt Lavi,
Wat jij naar voren brengt is helemaal nieuw voor ons.
Het zal zeker niet nieuw zijn oom dago, daarom is het zo erg dat je hier al die idiote verhalen hoort over sparen enzo, dat is nog eens jezelf voor de gek houden.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Janny »

gefeliciteerd, meneer lavi dat u nog nooit een foute stap gedaan hebt, en vanuit die situatie heerlijk al die mensen die in een dom ogenblik een verkeerde beslissing hebben genomen kun neerhalen. Fijn dat er nog mensen zijn die die taak op zich willen nemen. ga zo door, en u zult daarvoor zeker beloond worden.Dexia zal u een held vinden.
Laat ons dan maar elkaar steunen, zodat we de pijn iets kunnen verzachten.
U moet maar zo rekenen, gedeelde smart( want dat is het) is halve smart. Gedeelde vreugd is dubbele vreugd.
Janny

Lavi
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 nov 2006 10:13

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Lavi »

gefeliciteerd, meneer lavi dat u nog nooit een foute stap gedaan hebt
Heel vaak juffie janny, en dat gaf ik dan ook altijd toe ipv te blijven volharden, zouden enkele van jullie ook eens moeten doen.

Maar ja er lopen op dit moment zelfs nog mensen rond die durven te beweren dat er helemaal geen aandelen zijn gekocht. Je gelooft het toch niet?

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Janny »

Meneer Lavi,
ga vooral zo door , ik ben er heel blij mee. er zitten nl zoveel waardwolle onderdelen in uw betoog , missen zou gewoon jammer zijn.
Weet u, het houd ons juist scherp.
Dank u En laat dat juffie maar, ik weet nl niet wat het betekent.
Janny

Martinvdm

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Je gelooft het toch niet?
Nee inderdaad...We geloven het ook niet .. :D

Of heb jij bewijs dat er voor alle gedupeerden aandelen gekocht zijn en op naam zijn bijgeschreven zoals in het contract staat vermeld..?

Wil je dan die stukken even mailen naar me. Rechtsboven op het envelopje klikken.. :D

En stuur nu niet het AFM rapport naar me op want dat heb ik al...

Ik zal ook toegeven dat ik een foute stap heb gedaan en daar heb ik ook spijt van. Alleen hoe die stap tot stand is gekomen, de fouten die aan het licht zijn gekomen na de stap en de manier waarop die foute stap opgelost dient te worden is voor mij aanleiding om niet zomaar te schikken maar door te procederen.

En dat laatste ga ik ook doen !!

In het ergste geval zal het mij meer geld kosten dan als ik zou schikken maar dat is een bewuste keuze. De schrale troost zal zijn dat ik in ieder geval alles in het werk heb gesteld wat in mijn vermogen ligt om mijn recht te halen.

Groet,
Martin

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door B17 »

Bij doorvragen of het ooit verkeerd kon gaan, werd steevast ontkent

Uiteraard, anders zou het aantal verkochte contracten niet zo hoog kunnen zijn, bij echte en eerlijke informatie.

Het wanbeleid van Dexia wordt nu over de gedupeerden hun rug uitgevochten,

Uw betrouwbare partner ?

Het is nu beleggen met geleeend geld, wel als dat zo was dan was de
effectieve rente per maand al lang al aangepast aan de marktconforme
ontwikkelingen, maar neen, niet volgens Dexia

De extra inkomsten hebben wij nodig om de gedupeerden een genadeklap te geven.

Dat er nu een boemerang effect komt, is nu wel duidelijk,
Dexia mag zelf opdraaien voor het wanbeleid.

De kreet wij kunnen nergens aan doen, terwijl nu blijkt dat zij drie jaar
doorgegaan zijn met de vermaledijde contracten op de markt te smijten, ter meerdere glorie van de bank alleen.

b17 (squadrons worden in gereedheid gebracht)

Lavi
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 nov 2006 10:13

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Lavi »

b17 (squadrons worden in gereedheid gebracht)
:lol: :lol: :lol:

Lavi
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 nov 2006 10:13

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Lavi »

In het ergste geval zal het mij meer geld kosten dan als ik zou schikken maar dat is een bewuste keuze.
Zonde geld lijkt mij, je zult er wel genoeg van hebben dan. :wink:

Lavi
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 nov 2006 10:13

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Lavi »

Meneer Lavi,
ga vooral zo door , ik ben er heel blij mee. er zitten nl zoveel waardwolle onderdelen in uw betoog , missen zou gewoon jammer zijn.
Weet u, het houd ons juist scherp.
En daar gaat het tenslotte om janny :wink:

Joop(K)
Berichten: 325
Lid geworden op: 24 mei 2004 08:02

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Joop(K) »

B17 roept
b17 (squadrons worden in gereedheid gebracht)
B 17 heeft blijkbaar nog steeds niet door dat hij zichzelf met zijn strijdlustige doch nietszeggende taalgebruik volledig belachelijk maakt. De realiteit is dat het Amsterdamse Hof op 25 januari zwart op wit en met zoveel woorden heeft aangegeven dat óók de afnemers van aandelenlease producten hadden kunnen weten welk risicovol product ze afnamen. Diverse kritische schrijvers op dit forum roepen dat al vele jaren. En werden vanwege hun afwijkende uitspraken weggehoond, verketterd of geband. Terwijl het veel verstandiger was geweest hun welgemeende en van realisme getuigende advies in acht te nemen om, waar mogelijk, voor een schikking te gaan in plaats van door te gaan met het spekken van de kas van de advocatuur. Of, anders gezegd, het verder plunderen van je eigen portemonnee.
Vooral de mensen vanuit de PAL-stam hebben met hun boude uitspraken al jaren aangetoond dat ze absoluut en blijkbaar nog steeds niet hun grenzen kennen. Uiteraard met opperhoofd Piet in gevechtstenue voorop. Die kende zijn grenzen al niet toen hij destijds met zijn volle verstand een aantal droomcontracten voor het kopen van aandelen met geleend geld met een forse pennenstreek van zijn handtekening voorzag. Het opportunistische opperhoofd zal, na de domper van de uitspraak over het verbindend verklaren van Duisenberg Regeling, ongetwijfeld alle gedupeerden nogmaals massaal oproepen nog minstens drie á vier jaar juridisch door te vechten. Het zou me totaal niet verbazen dat Oom Dagobert gelijk krijgt met de realistische verwachting die hij recent ergens op dit forum uitspraak dat de contractanten die in een eerder stadium zijn ingegaan op een schikkingsvoorstel van Dexia, uiteindelijk wel eens het beste af kunnen zijn…..

concept
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:12

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door concept »

Het Hof heeft eigenlijk alleen maar bepaald dat de Duisenberg-Regeling, in het kader van de Wet Massaschade, als vaststellingsovereenkomst , niet onredelijk is en daarom, binnen de kaders van de WCAM, in aanmerking komt voor algemeen verbindend verklaren.
Niets meer en niets minder.

Joop(K)
Berichten: 325
Lid geworden op: 24 mei 2004 08:02

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Joop(K) »

Beste Concept, vooral doorgaan met je eigen moed inspreken. Droom maar lekker verder, zou ik er aan toe willen voegen.

hilbrand
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 jul 2006 07:34

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door hilbrand »

Beste Joop(K),

Het zou u sieren als u wat meer respect toonde voor anders denkenden.
Toevallig heb ik als gedupeerde meer steun gehad van PAL dan vanuit uw kamp.
Het is duidelijk dat u een Dexia sympathisant bent, dit is uw goed recht, maar laat anderen dan wel in hun waarde, en laat de kreten als paljassen maar achterwege.

Gesloten