LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Op gesprek geweest bij advocaat van leaseverlosser.nl

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ochtendgloren
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2005 12:31

Op gesprek geweest bij advocaat van leaseverlosser.nl

Ongelezen bericht door ochtendgloren »

Ik ben vorige week op gesprek geweest bij Leaseverlosser van de website www.leaseverlosser.nl voor de groep die wordt gevormd voor dexia gedupeerden waar ik ook een van ben. Een zeer positief gesprek heb ik gehad en ik constateerde ook dat de advocaat goede ervaring heeft met bank zaken en ook effectenzaken.

Zoals je wel weet hebben de meeste advocaten en juristen deze kennis niet, zoals ik dus ook in een ander topic lees op dit forum. PAL zet zelfs allerlei advocaten op zijn lijst die helemaal geen enkele ervaring hebben met dit soort zaken. Sorry, maar ik zit niet te wachten op een bestuursrechtexpert. Wil de mensen het toch niet onthouden. Bij de meeste clubs heb ik een beetje een slecht gevoel en dit is bijvoorbeeld bij Payback en bij leaseverleas en PAL dus ook.

De kosten die ik kwijt ben vallen bij leaseverlosser ten opzichtenvan me restschuld nog mee, want die is meer dan 20000 euro. Misschien dat de kosten voor mij nog iets lager uitvallen dan 2000 euro voor de procedure, als er meer deelnemers waren werd er gezegd. Ik heb ook wel geinformeerd bij andere adovocaten die ook niet echt met effectenzaken bezig waren maar die waren vaak nog duurder. Zag het best als een buitenkansje dus.

Ik slaap al een tijd slecht nu me contracten zijn afgelopen en ik incassobrieven van dexiabank krijg. Advocaat heeft met gerust kunnen stellen door het gesprek en veel adviezen meegeven, heb hier op het forum niet alles wat ik wilde weten kunnen ontdekken, want helaas veel gescheld en ruzie.

Ook heb ik de gratis klachtbrief gestuurd die op hun side staat, http://www.leaseverlosser.nl/modelbrieven.php

kun je ze downloaden en opsturen. Nog geen bericht van de bank, maar zal wel standaard bericht zijn.

Hoop dat anderen er ook wat aan hebben en ben benieuwd wat dexia gaat doen.

Wendela
Berichten: 39
Lid geworden op: 21 jan 2005 19:51

Re: Op gesprek geweest bij advocaat van leaseverlosser.nl

Ongelezen bericht door Wendela »

Ik zie dat ze korting kado behandelen en hun side ziet er best goed uit. Ik ga ze bellen mijn rest schuld is 12 K euri ik had alwat rondgebeld gisteren naar advocaten maar erg duur allemaal.

Wendy

wijzijnactief
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mar 2004 21:59

Re: Op gesprek geweest bij advocaat van leaseverlosser.nl

Ongelezen bericht door wijzijnactief »

Als iemand erover denkt met deze advocaat in zee te gaan, lees dan eerst eens zijn ZEER BIJZONDERE VOORWAARDEN, het lijkt wel een contract met DEXIA OF GROEIVERMOGEN.
Ik zou eerst tien keer nadenken alvorens hiermee in zee te gaan.


BIJZONDERE VOORWAARDEN LEASEVERLOSSER

1. Definities

a. Onder een Aanbieder wordt verstaan een Nederlandse effecteninstelling die één of meer Contracten met natuurlijke personen heeft gesloten en de rechtsopvolgers van deze instelling onder algemene of bijzondere titel.
b. Onder de Advocaat wordt verstaan Advocatenkantoor Wendelgelst te Amstelveen en de rechtsopvolgers van deze laatste onder algemene of bijzondere titel.
c. Onder de Cliënt wordt verstaan de natuurlijke persoon die één of meer Contracten heeft gesloten met een Aanbieder en die door deze Contracten schade heeft geleden en die de Advocaat door middel van een Deelnemingsformulier opdracht heeft gegeven om namens hem de Procedure in te stellen.
d. Onder de Contracten worden verstaan zogenaamde effectenlease contracten, zijnde overeenkomsten waarbij de Aanbieder voor de Cliënt effecten aankoopt of doet aankopen van een tevoren door de Aanbieder vastgestelde soort en/of fondsen en aan de Cliënt voor (een deel van) het aankoopbedrag een krediet verleent, welk krediet gedurende of aan het einde van de looptijd van de overeenkomst door de Cliënt dient te worden afgelost en waarbij de Aanbieder zich de eigendom van deze effecten voorbehoudt tot zekerheid van de aflossing van dit krediet.
e. Onder een Groep wordt verstaan de verzameling van Cliënten die door de Advocaat is samengesteld op basis van bepaalde gemeenschappelijke kenmerken, in het bijzonder de identiteit van de Aanbieder en/of het type Contract. Een Groep bestaat uit minimaal 30 en maximaal 60 Cliënten. Of een Cliënt tot een bepaalde Groep wordt toegelaten, is uitsluitend ter beoordeling van de Advocaat.
f. Onder de Procedure wordt verstaan de civiele procedure bij de Rechtbank Amsterdam, Sector Kanton die de Advocaat namens de Groep waartoe de Cliënt behoort. instelt tegen de betreffende Aanbieder.

2. Diensten

2.1 De diensten en werkzaamheden van de Advocaat bestaan in de Eerste Fase uitsluitend uit (i) het verstrekken van een uitgebreide vragenlijst aan de Cliënt, (ii) het bestuderen van de antwoorden van de Cliënt op deze vragenlijst en de daarbij horende documenten en (iii) het voeren van een intake en adviesgesprek van op het kantoor van de Advocaat (maximaal 45 minuten).
2.2 De diensten en werkzaamheden van de Advocaat bestaan in de Tweede Fase uitsluitend uit het instellen en voeren van de Procedure, dat wil zeggen het opstellen en indienen van de nodige processtukken en het optreden in rechte en het aan de Cliënt toezenden van een concept en de definitieve versies van de processtukken.
2.3 De Cliënt is verplicht de diensten in de Tweede Fase af te nemen, en hij is de daarvoor geldende vergoeding verschuldigd, tenzij hij binnen 10 dagen nádat hij het in lid 1 genoemde intake en adviesgesprek heeft gevoerd, aan de Advocaat te kennen geeft niet (langer) te willen deelnemen.
3. Vergoedingen en kosten

3.1 Voor de diensten en werkzaamheden in de Eerste Fase (als bedoeld in artikel 2.1) is de Cliënt aan de Advocaat een vergoeding verschuldigd van € 250,00, te vermeerderen met 19% BTW. Dit bedrag dient te zijn voldaan vóórdat het intake- en adviesgesprek plaatsvindt.
3.2 Voor de diensten en werkzaamheden in de Tweede Fase (als bedoeld in artikel 2.2) is de Cliënt aan de Advocaat een vergoeding verschuldigd die minimaal € 1.600,00 en maximaal € 2.100,00 bedraagt, te vermeerderen met 19% BTW.
3.3 De in het tweede lid bedoelde vergoeding is afhankelijk van het aantal Cliënten in de Groep waarvoor de Procedure wordt ingesteld, als volgt:
30-40 Deelnemers € 2.100,00 per deelnemer (plus 19% BTW)
41-50 Deelnemers € 1.850,00 per deelnemer (plus 19% BTW)
51-60 Deelnemers € 1.600,00 per deelnemer (plus 19% BTW).
3.4 De Advocaat zal de definitieve vergoeding bekend maken zodra het aantal Cliënten dat deelneemt aan de Procedure definitief is vastgesteld.
3.5 De vergoeding als bedoeld in artikel 3.2 is verschuldigd in 2 termijnen, te weten 50% te betalen vóór 1 maart 2005 en 50% vóór 1 september 2005. Cliënten die het volledige bedrag betalen vóór 1 maart 2005 krijgen een korting op de vergoeding van € 120,00 inclusief BTW.
3.6 Voor alle werkzaamheden en diensten die níet behoren tot de in artikel 2 genoemde werkzaamheden en diensten, daaronder mede begrepen correspondentie en adviezen buiten het intake- en adviesgesprek, wordt aan de Cliënt een tarief in rekening gebracht van € 175,00 per uur plus 19% BTW.
3.7 Naast de bovengenoemde bijdrage komen alle kosten die verband houden met de opdracht voor rekening van de Cliënt, daaronder mede begrepen de kosten van uittreksels, deurwaarderskosten, griffierecht (vastrecht) en kosten van eventuele getuigen en deskundigen. Voor zover het betreft kosten die zijn gemaakt ten behoeve van de Groep in het kader van de Procedure zullen deze kosten in de onderlinge verhouding tussen de Cliënten gelijk worden verdeeld. De Cliënt is hoofdelijk verbonden voor deze kosten jegens de Advocaat samen met de andere Cliënten die behoren tot de Groep en vrijwaart de Advocaat tegen deze kosten.
3.8 De Cliënt blijft de in dit artikel genoemde vergoedingen en kosten verschuldigd, ook indien de relatie tussen de Cliënt en de Advocaat wordt beëindigd voordat de Procedure is geëindigd. Dit geldt niet voor de vergoeding als bedoeld in artikel 3.2 en de kosten die verband houden met de Procedure indien de Cliënt binnen 10 dagen nádat het intake- en adviesgesprek heeft plaatsgevonden, per e-mail de Advocaat bericht dat hij niet aan de Procedure zal deelnemen. In dat geval eindigt de opdracht.
3.9 In afwijking van het bepaalde in de Algemene Voorwaarden van Advocatenkantoor Wendelgelst (juli 2003) geldt een betalingstermijn van 8 dagen na toezending van een declaratie.

4. De Procedure

4.1 De Cliënt stemt er mee in dat namens alle Cliënten die behoren tot zijn Groep één en dezelfde Procedure wordt ingesteld – dat wil zeggen door middel van één dagvaarding.
4.2 De Advocaat verstrekt de Cliënt uiterlijk 10 werkdagen voordat een bepaald processtuk moet worden ingediend een concept voor dit processtuk. De Cliënt dient dit processtuk voor zover het betreft feiten en omstandigheden die betrekking hebben op hem persoonlijk te controleren op juistheid en volledigheid. De Cliënt dient de Advocaat uiterlijk 6 werkdagen vóórdat het processtuk moet worden ingediend per e-mail te informeren over eventuele onjuistheden en/of onvolledigheden onder gelijktijdige toezending van de juiste en/of volledige gegevens. Met gegevens die ná dit tijdstip worden verstrekt kan geen rekening worden gehouden.
4.3 De Advocaat verstrekt de Cliënt binnen 7 werkdagen nadat een processtuk is ingediend per e-mail een elektronische kopie van dit processtuk.
4.4 De Cliënt verleent de Advocaat hierbij toestemming en last om alle (proces)handelingen te verrichten die hij in het belang van de Procedure acht, daaronder mede begrepen het vragen van een comparitie of vonnis en het vragen en/of verlenen van uitstel voor het verrichten van proceshandelingen.
4.5 De persoonsgegevens van de Cliënt zullen vertrouwelijk worden behandeld. Cliënt stemt er evenwel mee in dat deze persoonsgegevens worden opgenomen in de processtukken die in het kader van de Procedure worden opgesteld en ingediend.

5. Verstrekking van gegevens

5.1 De Cliënt is verplicht om de Advocaat alle gegevens te verstrekken die naar het redelijke oordeel van de Advocaat nodig zijn in het kader van diens werkzaamheden en diensten. De Cliënt verstrekt deze gegevens binnen de door de Advocaat aangegeven termijn en op de door deze aangegeven wijze.
5.2 De Cliënt staat in voor de juistheid en volledigheid van de door hem verstrekte gegevens.
5.3 Met andere gegevens dan die conform artikel 5.1 door de Advocaat bij de Cliënt worden opgevraagd kan géén rekening worden gehouden resp. daarop wordt niet gereageerd. Mocht de Cliënt wensen dat de Advocaat deze andere gegevens en informatie toch betrekt in de werkzaamheden en diensten is de Cliënt een vergoeding verschuldigd voor de tijd die hiermee bij de Advocaat is gemoeid conform een tarief van € 175,00 per uur plus 19% BTW.
5.4 De Advocaat zal géén rekening houden met gegevens die conform artikel 5.1 door hem zijn opgevraagd maar die door de Cliënt niet binnen de door de Advocaat aangegeven termijn en/of niet op de door de Advocaat aangegeven wijze zijn verstrekt.

6. Communicaties

6.1 De Advocaat kan mededelingen plaatsen op de website www.leaseverlosser.nl. De Cliënt zal deze website regelmatig bezoeken. De Cliënt wordt geacht berichten die op deze website zijn geplaatst, te hebben ontvangen.
6.2 De Advocaat kan berichten aan de Cliënt sturen per e-mail op het door de Cliënt in het Deelnemingsformulier genoemde e-mail adres. De Cliënt staat er voor in dat dit adres juist en operationeel is en zal zijn mailbox regelmatig controleren. De Cliënt wordt geacht berichten die aan dit e-mail adres zijn verzonden, te hebben ontvangen.
6.3 De Cliënt zal alle berichten aan de Advocaat versturen via e-mail aan het e-mail adres [email protected]. De Advocaat zal niet kunnen reageren op berichten die op andere wijze aan hem worden verzonden.
6.4 De Advocaat kan niet reageren op andere berichten die worden ontvangen op het in artikel 6.3 genoemde e-mail adres dan het Deelnemingsformulier en berichten die op uitdrukkelijk verzoek van de Advocaat zélf worden verstrekt. Voor zover de Cliënt andere vragen wenst te stellen of mededelingen wenst te doen geldt terzake van de tijd die hiermee is gemoeid het in artikel 5.3 bepaalde.

7. Grondslag van overeenkomst

7.1 De rechtsvoorhouding tussen de Advocaat en de Cliënt wordt uitsluitend beheerst door deze Voorwaarden en de Algemene Voorwaarden van Advocatenkantoor Wendelgelst (juli 2003), voor zover daarvan niet wordt afgeweken in deze Voorwaarden. Aan andere documenten, zoals bijvoorbeeld mailings, de tekst van de website en/of informatiebrochures kunnen géén rechten worden ontleend.
7.2 Indien enige bepaling van deze Voorwaarden nietig, vernietigbaar of onverbindend mocht zijn, treedt daarvoor een andere bepaling in de plaats die niet zodanig niet, vernietigbaar of onverbindend is en die naar aard en strekking zoveel overeenkomt met de eerstgenoemde bepaling.
7.3 Advocatenkantoor Wendelgelst is bevoegd de rechten en verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst(en) waarop deze Voorwaarden van toepassing zijn, over te dragen aan een derde (contractsovername). De Cliënt geeft hiervoor toestemming.

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Op gesprek geweest bij advocaat van leaseverlosser.nl

Ongelezen bericht door JOOST1 »

GRIEZELIGE VOORWAARDEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ochtendgloren
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2005 12:31

Re: Op gesprek geweest bij advocaat van leaseverlosser.nl

Ongelezen bericht door ochtendgloren »

Ja het lijkt me wel nodig voorwaarden en afwijkende voorwaarden te hebben. Er bestaat altijd een groep mensen die moeite houdt met lezen. Duidelijkheid moet je dan wel bieden.

Wat ik er van heb gezien is alles zeer duidelijk. Dus jij vindt het bieden van uitgebriede voorwaarden en reden om niet mee in zee te gaan? Vertel me eens hoe jouw telefooncontract tot stand is gekomen dan :D
Of denk je dat die ook vrijblijvend is?

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Op gesprek geweest bij advocaat van leaseverlosser.nl

Ongelezen bericht door JOOST1 »

De leden van de orde van advocaten hoeven dergelijke contractuele voorwaarden mijns inziens niet te maken.

Joost

Wendela
Berichten: 39
Lid geworden op: 21 jan 2005 19:51

Re: Op gesprek geweest bij advocaat van leaseverlosser.nl

Ongelezen bericht door Wendela »

De voorwaarden zijn duidelijk en je weet in ieder geval waar je aan toe bent.

Verder is het een kwestie van, take it or leave it.

Wendy

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Op gesprek geweest bij advocaat van leaseverlosser.nl

Ongelezen bericht door Hans A »

Zoals je wel weet hebben de meeste advocaten en juristen deze kennis niet, zoals ik dus ook in een ander topic lees op dit forum. PAL zet zelfs allerlei advocaten op zijn lijst die helemaal geen enkele ervaring hebben met dit soort zaken. Sorry, maar ik zit niet te wachten op een bestuursrechtexpert. Wil de mensen het toch niet onthouden. Bij de meeste clubs heb ik een beetje een slecht gevoel en dit is bijvoorbeeld bij Payback en bij leaseverleas en PAL dus ook.
En maar schoppen tegen alles en iedereen. Lijkt wel een beetje op eigen belang. Alleen iets over belcontractjes e.d. ontbreekt nog.
Is geplaatst door.........
Alles over ochtendgloren

Geregistreerd op: 25-1-2005
Totaal berichten: 2
[0.00% van het totaal / 2.00 berichten per dag]

WIJ KUNNEN WEL RADEN WIE DIT IS!!!!!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Op gesprek geweest bij advocaat van leaseverlosser.nl

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Hans

Tel even de taalfouten per zin, dan is het zeker duidelijk.

Lfs Ad

Michiel Luidens

Re: Op gesprek geweest bij advocaat van leaseverlosser.nl

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

taalfouten tellen is voor mietjes.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Op gesprek geweest bij advocaat van leaseverlosser.nl

Ongelezen bericht door Hans A »

Bij de meeste clubs heb ik een beetje een slecht gevoel en dit is bijvoorbeeld bij Payback en bij leaseverleas en PAL dus ook.
Das ook raar. Schadeloos-stelling istie vergete.

villa_cees
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 okt 2003 18:14

Re: Op gesprek geweest bij advocaat van leaseverlosser.nl

Ongelezen bericht door villa_cees »

Maar hij gebruikt nu wel de spatie na de komma.

vr.gr. Cees :wink:
Laatst gewijzigd door villa_cees op 25 jan 2005 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

wijzijnactief
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mar 2004 21:59

Re: Op gesprek geweest bij advocaat van leaseverlosser.nl

Ongelezen bericht door wijzijnactief »

Ik werd gewoon een beetje misselijk van alle "zogenaamd positieve verhalen" en mijn vermoeden werd na een klein onderzoekje mijnerzijds bevestigd. De leaseverlosser is kennelijk een advocaat die gebrek heeft aan clientele en alle mogelijkheden aangrijpt om deze te werven.
Een goede advocaat heeft in mijn perceptie dit soort voorwaarden niet nodig. Immers, hij is advocaat, wanneer hij dan echt zo goed is, sleept ie je toch gewoon voor de rechter. Daar heb je niet zulke duistere voorwaarden voor nodig.

Reclame wordt gemaakt over het feit dat deze advocaat goedkoop is, uit de voorwaarden blijktwel goedkoop is duurkoop. Tel bij de standaardtarieven van 1900 tot 2300 euro nog even 19% BTW,
vervolgens alle eventueel bijkomende kosten, dan ben je even duur (aldan niet duurder) uit als een kwaliteitsadvocaat.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Op gesprek geweest bij advocaat van leaseverlosser.nl

Ongelezen bericht door croosjes »

wijzijnactief,elke advocaat heeft voorwaardens opgesteld naar de klant toe om zich zelf te beschermen tegen wanbetalers.(dit klikt raar hé voor een gedupeerde)

19% BTW betaal je overal bij elke advocaat en de prijzen zijn altijd ex-btw.



vrgr.Andre

villa_cees
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 okt 2003 18:14

Re: Op gesprek geweest bij advocaat van leaseverlosser.nl

Ongelezen bericht door villa_cees »

Toch die spatie weer vergeten?
En wat zijn nou weer voorwaardens?

vr.gr. Cees :wink:

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Op gesprek geweest bij advocaat van leaseverlosser.nl

Ongelezen bericht door JOOST1 »

De regels ook wanbetaling zijn alle al in begrepen in de voorwaarden die de ned. orde van advocaten heeft opgsteld. Als er dan op eens andre of aanvullende voorwaarden zijn dan moet je volgens mij echt achterdochtig worden zeker bij "advocaten"

volgens mij is een keer genoeg?????

Joost

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Op gesprek geweest bij advocaat van leaseverlosser.nl

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 25 Jan 2005 18:38 door croosjes


--------------------------------------------------------------------------------

wijzijnactief,elke advocaat heeft voorwaardens opgesteld naar de klant toe om zich zelf te beschermen tegen wanbetalers.(dit klikt raar hé voor een gedupeerde)

vrgr.Andre


Ja Croosjes, dit klikt héééél raar. Ook voor niet gedupeerden.

Gast

Re: Op gesprek geweest bij advocaat van leaseverlosser.nl

Ongelezen bericht door Gast »

Het is duidelijk dat croosjes, dit klinkt heel raar etc. bedoelt.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Op gesprek geweest bij advocaat van leaseverlosser.nl

Ongelezen bericht door CB »

Muisje jij mag door naar de volgende ronde. Gefeliciteerd, hier was ik zelf nooit op gekomen.

Gast

Re: Op gesprek geweest bij advocaat van leaseverlosser.nl

Ongelezen bericht door Gast »

Dat weet ik daarom help ik ook.

Gesloten