LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
moeggie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2007 15:23

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door moeggie »

:lol: KOM OP idemdito.......

Aan het werk......en niet van deze stompzinnige opmerkingen plaatsen!!!
Maar ach....natuurlijk heb jij geen werk....je zit alleen maar een beetje je tijd vol te maken.....tja dat heb je met die werklozen....geen knip voor de neus waard...zielig figuur.. :oops:

Idemdito
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 dec 2006 13:34

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door Idemdito »

Geen werk? Ik werk toch bij de bank? Jullie weten het echt niet meer he?
Kan me wel voorstellen hoor, na jarenlang hetzelfde zielige verhaal op te lepelen kan je natuurlijk geen enkel onderscheid tussen wat dan ook maken. Best wel sneu eigenlijk :cry:

Martinvdm

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Inderdaad...

Je bent ook erg sneu... :cry:

vrachtrijder
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2006 17:56

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door vrachtrijder »

Dexia is gewoon een zeer onbeschofte bank en die moet maar eens goed voelen hoe het is om genaait te worden.
Gelukkig heeft mijn vrouw maar een kleine schuld laten staan en ja als een bank er om vraagt heb ik het bewijs op papier staan .
Mijn zaak komt al gauw voor en ik wnes geen schikking van Dexia ik zal alles tot op de laatste cent moeten terug krijgen ookal duurt het mijn hele leven.
Een bank met dit soort mentalieteit om een ieder te belzaren moet helemaal uitgekleed worden en mag niet blijven bestaan.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Werkte Idemdito niet bij de Nederlandse bank? Maar eens even bellen met de afdeling personeelszaken om te vertellen dat hier een medewerker in kantoortijd druk bezig is met het verkondigen van het standpunt van de Nederlandse Bank in Dexia zaken. De afdeling ICT zal met een eenvoudige controle wel kunnen nagaan met wie we hier te maken hebben waarna passende maatregelen kunnen worden genomen.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door pluutje »

Goed Idee! :D

Als Idemdito al bij de NB [werkt?] zal dat niet lang meer duren! :idea:

:arrow: De baas z'n centen zij nl niet van blik. :oops:

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door Piet »

Schuldregistratie van gedupeerden Dexia geschrapt

NRC Handelsblad 30 mei 2007

Door een onzer redacteuren

Rotterdam, 29 mei. Het Bureau Krediet Registratie (BKR) schrapt de negatieve aantekening achter de namen van gedupeerden van de zogeheten Legiolease-affaire, waarbij beleggers met geleend geld aandelen kochten en na afloop bleven zitten met een restschuld.

Het is voor het eerst dat het BKR besluit zijn registraties collectief bij te stellen. In totaal staan meer dan 300.000 personen geregistreerd met schulden door de affaire. Voor de wijziging moeten gedupeerden akkoord zijn gegaan met een schikkingsregeling of dat alsnog doen.

Veel van de gedupeerde beleggers hebben het zwaarste alarmsignaal achter hun naam staan in Tiel, de zogeheten 'code 3'. Die notering bemoeilijkt het aanvragen van krediet of een hypotheek. Hun schulden ontstonden toen de Belgische Dexia Bank openstaande schulden van Legiolease-beleggers ging vorderen na het instorten van de beurzen in 2001.

Duizenden investeerders dreigden naar de rechter te stappen, waarna Dexia onder leiding van Wim Duisenberg een schikking voorstelde. Die regeling houdt in dat gedupeerden van juridische stappen afzien, in ruil voor kwijtschelding van tweederde van hun restschuld. Die bleef echter wel als schuld geregistreerd in Tiel.

Het BKR besloot tot de wijziging naar aanleiding van de uitspraak van het gerechtshof in Amsterdam, op 2 mei, dat het BKR de negatieve notering achter de naam van Piet Koremans, voorzitter van het Platform Aandelen Lease, moest weghalen. Ook de geschillencommissie van het BKR adviseerde dat de code voor beleggers die een schikking troffen ingetrokken moet worden. Inmiddels is bij 900 personen deze notering verwijderd.

Volgens Koremans, die beleggers namens zijn platform adviseert niet op voorhand in te stemmen met de schikking, is het BKR-besluit een geslaagde lobby van Dexia om meer particulieren over te halen akkoord te gaan met de Duisenberg-regeling. "Het BKR zegt altijd alleen te registreren.
Opeens gaat het bureau zelfstandig noteringen terugtrekken, dat is vreemd."

Een woordvoerster van Dexia spreekt Koremans tegen en zegt dat het besluit van het BKR zelfstandig is genomen, ook al heeft Dexia wel het voorstel gedaan. "Dit is een bijzondere situatie. Veel mensen hebben nu een onterechte notering en dat vinden wij oneerlijk." Volgens Koremans moeten particulieren niet zomaar akkoord gaan met de Duisenberg-regeling. "Ze moeten goed bekijken wat hen het meeste oplevert."

Copyright (C) NRC Handelsblad

http://www.platformaandelenlease.nl/Nie ... 2007-3.htm

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door B17 »

De woordvoerder van de leugenfabriek Dexia Bank Nederland heeft alweer gesproken:

Nee het is door Dexia voorgesteld, waarom dat nu nog een rechtzaak
om de Code A onmiddellijk te doen verdwijnen.

Eerder sprak Dexia over een vergoeding volgens de Duitenbergweg-
Regeling, wat bleek, over niet bestaande schulden werd een vergoeding gegeven. Het is een weggegooidgeld-regeling



Oh, ja huurkoop (Intern) klopt echter extern ontkennen, door vertragingen van Dexia zijn het hopelijkde stuitingsbrieven verjaard voor die bank verjaard, dan heeft ze wel heel wat op haar geweten.

Idemdito
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 dec 2006 13:34

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door Idemdito »

Werkte Idemdito niet bij de Nederlandse bank? Maar eens even bellen met de afdeling personeelszaken om te vertellen dat hier een medewerker in kantoortijd druk bezig is met het verkondigen van het standpunt van de Nederlandse Bank in Dexia zaken. De afdeling ICT zal met een eenvoudige controle wel kunnen nagaan met wie we hier te maken hebben waarna passende maatregelen kunnen worden genomen.
Nog niet gebeld? :lol:

Dexia vernietigen, DNB bellen om de ict-afdeling aan het werk te zetten... :lol: :lol: :lol:
Beetje last van grootheidswaanzin jeroentjegeur? :o

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door peewee »

Door de samenspanning van het BKR met Dexia (alleen schrapping van de codering wanneer je de Duisenberg-regeling aanvaardt) loopt het BKR grote imagoschade op. De maatschappelijke rol die het BKR zegt te willen spelen, o.a. participatie in het NIBUD, wordt nu wel een heel erg BLA BLA BLA verhaal.

De aap komt uit de mouw. Het BKR is gewoon een onderdeel van de financiele wereld.

peus306
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 okt 2004 22:51

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door peus306 »

Maar hoe zit het nu met mensen die hun "restschuld" onder protest en met voorbehoud van alle rechten hebben betaald en een A-codering hebben vanwege betalingsachterstand. Wat ik begrepen heb is dat je gewoon aan die A codering vastzit. Dit terwijl je geen schuld meer aan Dexia hebt!

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

xx
Laatst gewijzigd door Procesvoerder op 27 aug 2007 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door faeks »

Peus heeft gelijk met zijn of haar conclusie denk ik , zo lees ik het ook.
Enige mogelijkheid om van a2 codering af te komen is procederen. Tsja of je er bij neerleggen.

CvdH
Berichten: 177
Lid geworden op: 23 okt 2006 19:42

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door CvdH »

Geplaatst op 28 Mei 2007 22:28 door faeks


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
BKR is een instelling van alle banken gewoon checken wie een wanbetaler is en wie niet

Een zinloos proces dus

Dat lijkt mij op het eerste oog ook, echter de ervaring leert inmiddels dat advocaten bij voorbaat zinloze zaken niet in behandeling nemen, laat staan een proces beginnen. Ergens moet er dus een lichtpunt zijn. En laten we daar dan maar voor duimen en niet meteen zo pretentieus zjn om de plaats van de rechter in te nemen CvdH!

Sommige mensen moeten echt wel tegen zichzelf beschermd worden vandaar die instelling BKR :shock:

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door faeks »

Goed lezen CvdH, kijken wat de quotes zijn, die goed weeergeven in je bericht en dan proberen te begrijpen. Lukt zelfs jou ooit! :wink:

CvdH
Berichten: 177
Lid geworden op: 23 okt 2006 19:42

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door CvdH »

Zal wel het enige algemene doel van de BKR is het geven van informatie over leningen en het besteed patroon van mensen.

Leasen is misschien een ander verhaal :!:

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door faeks »

Natuurlijk CvdH. Sweet dreams. :lol:

CvdH
Berichten: 177
Lid geworden op: 23 okt 2006 19:42

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door CvdH »

:?: :?:

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door faeks »

Het was al duidelijk dat het je niet helemaal duidelijk is, dat blijkt vaker het geval :wink:
Jammer dat je vanuit onwetendheid stelling neemt. Ik ga je ook dit niet uitleggen in ieder geval. :wink:
vr.gr.

CvdH
Berichten: 177
Lid geworden op: 23 okt 2006 19:42

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door CvdH »

Geen idee waarover u spreekt u lijkt mij een interessante man... :lol:

Gesloten