LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

xx
Laatst gewijzigd door Procesvoerder op 27 aug 2007 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Martinvdm

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Ik ben toch benieuwd of hij wat los laat over zijn 'gewonnen' zaak want ben wel een beetje nieuwsgierig geworden. Zo niet, komt hij erg ongeloofwaardig over en kan ik niks anders dan concluderen dat het iemand is die op sensatie uit is en daarmee zichzelf inderdaad bestempeld als een bluffende loser...

CvdH is aan zet...
:wink:

CvdH
Berichten: 177
Lid geworden op: 23 okt 2006 19:42

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door CvdH »

Er is geen woord van gelogen :lol: Verder geen reacties meer :wink:

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

ein Hochstapler.
Procesvoerder, was jou opa ook fout geweest?

Martinvdm

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Er is geen woord van gelogen Laughing Verder geen reacties meer Wink
Da's duidelijk...Ik weet genoeg... :wink:

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

xx
Laatst gewijzigd door Procesvoerder op 27 aug 2007 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Ook ik heb rond 2000 een contract met het beruchte Dexia gesloten.
In mei 2002 hebben ze melding gemaakt bij het BKR dat er achterstand(en) waren in de betaling en is er een “A’ codering geregistreerd.
Vandaag viel een opvraag van mijn nieuwe gegevens (oude overzicht was reeds van 2004) op de mat en daarin bleek dat de “A” codering niet was weggehaald terwijl de 5 jaren om zijn.
Ik mag er dus vanuit gaan dat bij betaling en/ of vernietiging door de rechter het BKR de “A” codering pas weggehaald?
Voordat je stappen gaat ondernemen voor een financiering kijk altijd zelf naar registraties bij het BKR (op te vragen bij de eigen bank), de bank doet dit ook en wanneer je geen toelichting geeft dat het gaat om Dexia achterstanden dan wordt je gevraagde financiering in 99% van de gevallen gelijk geweigerd. TIP!

Ik zag wel dat er bij mijn “A” geen cijfers stonden…

Gelukkig heb ik toch een hypotheek gekregen, mede doordat mijn inkomen voldoende was en een eerdere doorlopende lening netjes was ingelost zonder betalingsachterstanden of overige problemen.
Wel vind ik het triest dat het een hele hoop gedoe is om duidelijk te maken hoe e.e.a. is gekomen en dat de achterstanden bij BKR Dexia contracten blijken te zijn.
Mijn tip aan BKR is om niet alleen bedragen te laten opvragen door een bank of overige geldverstrekker maar ook door wie dat is geregistreerd.

Nogmaals in mijn geval is alles goed nagekomen maar dit heeft wel menig extra uurtje gekost.

Ik wil geen reclame maken voor een bepaalde geldverstrekker maar er waren meerdere banken die een offerte afgaven of wilde afgeven, dus in het financiële land van geldverstrekkers wordt anno 2007 niet meer moeilijk gedaan met (achterstands)coderingen van Dexia.

Het gaat om het totaalplaatje van:

1) inkomen
2) is het inkomen vast (vaste baan of geeft de werkgever een intentieverklaring hiervoor af)
3) waarde onderpand (veelal woonhuis)
4) heb je overige schulden? Zo ja hoe is het betalingsgedrag hier geweest. Kortom is je betalingsmoraal goed?

Daarbij als richtlijn: wanneer je een Dexia contract hebt kijk dan door middel van het opvragen van een BKR overzicht bij je eigen bank (bijvoorbeeld) of de geregistreerde bedragen kloppen.
In mijn geval was dit ook onjuist, waarbij ik na het overleggen van mijn contract e.e.a. heb kunnen aantonen en bewijzen waardoor de hypothecaire financiering wel lukte.

Mocht het na bovenstaande tips ook niet lukken probeer dan een durfinvesteerder, je weet bij voorbaat dat je wel gemiddeld 2% a 3% meer rente betaald dan bij een reguliere geldverstrekker maar de kans dat het je lukt is wel zeer groot hier.

Groetjes justice

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door Piet »

Nog even een aanvulling op het "maatschappelijke" en “zelfstandige” besluit van het BKR om de BKR registratie aan te passen voor al die gedupeerden die hebben getekend voor de Duisenberg regeling.
Deze aanpassing gebeurt pas na beëindiging van het contract en na betaling van de eindafrekening.
Daarna komt er een einddatum achter je huidige codering.
Heb je een A-codering dan komt er een einddatum achter de A te staan als je contract is beëindigd en je alles hebt betaald volgens de eindafrekening.
Dan pas en niet eerder.
Deze notering blijft 5 jaar staan en kan invloed hebben op aan te vragen financieringen in die periode.

Hoezo iemand blij maken met een dooie mus?

Groeten,
Piet

CvdH
Berichten: 177
Lid geworden op: 23 okt 2006 19:42

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door CvdH »

Als je altijd goed bent geweest van betalen ook te controleren via de BKR dan is BKR geen probleem afhankelijk van wat je volgende transactie wordt 8)

CvdH
Berichten: 177
Lid geworden op: 23 okt 2006 19:42

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door CvdH »

Geplaatst op 03 Jun 2007 03:00 door ad snoeren


--------------------------------------------------------------------------------

Nog zo'n zak tabak
Ga lekker smoren op een barbecue En maak je schoonmoeder gelukkig
***
Zag ik net pas :lol: Je zult wel hoofdpijn hebben :D

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Nee ik ben gestopt met roken.

CvdH
Berichten: 177
Lid geworden op: 23 okt 2006 19:42

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door CvdH »

En dat heb je laten registreren bij de BKR natuurlijk :?

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Rare jongens die gedupeerden.

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

xx
Laatst gewijzigd door Procesvoerder op 27 aug 2007 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door Janny »

Daarbij als richtlijn: wanneer je een Dexia contract hebt kijk dan door middel van het opvragen van een BKR overzicht bij je eigen bank (bijvoorbeeld) of de geregistreerde bedragen kloppen.
Ik heb het jaren geleden al gecontroleerd. en daaruitbleek dat de bedragen afgerond op de euro's kloppen.
Wel met dien verstande dat ze de inleg/rente bedragen inclusief het leenbedrag hebben genomen. Dit is zeer merkwaardig daar op het moment van de ingangsdatum de inleg/rente al betaald was.
Opmerkelijk is daarnaast dat de BKR gelijktijdig op het zelfde papier ook de creditkaart gegevens van mijn echtgenoot meezond. over privé gesproken. De registratie vermelde de codering A en aflopend krediet, zonder toevoeging en was geregistreed 4 maanden na afloop van het contract, registratie is gebeurt doordat mijn echtgenoot 1 1/2 jaar daarvoor had vernietigt .en ik na afloop dus niet heb afgerekend.maar procedeerde
Janny

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door pluutje »

CvdH en Flipvanderwaal,

Zijn jullie buren?

't lijkt er wel op! In elk geval wel twee roddeltantes.

Wat zielig die uitlatingen! :idea: :cry: :oops:

Martinvdm

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door Martinvdm »

En dan vraag je nog eens naar een 'gewonnen' zaak aan die CvdH, en dan krijg je geen serieuze reactie terug....

Speltip 90: Hang jezelf aan de kapstok :wink: of gooi jouw PC uit het raam.

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

xx
Laatst gewijzigd door Procesvoerder op 27 aug 2007 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Martinvdm

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Goed werk !!

Af en toe een geintje moet kunnen, maar deze personen hebben duidelijk andere gedachten en behoeftes op dit forum...

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: PAL spant rechtszaak aan tegen het BKR

Ongelezen bericht door pluutje »

Waarschijnlijk zijn het in de maatschappij twee bangsch.....s! :idea:

:arrow: Anoniem durven ze wel. :oops:

Gesloten