LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.

Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Peiling eindigde op 14 mar 2005 15:54

Ja
55
82%
nee
12
18%
 
Totaal aantal stemmen: 67

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door Piet »

Ik laat me niet zo snel overbluffen door wie dan ook, wees daar maar niet bang voor.

Na al die gesprekken in de afgelopen jaren met de politieke partijen, overheidsinstellingen, CGA en de vertegenwoordigers van Dexia, Aegon en hun advocaten, weten wij wat we aan elkaar hebben en weten zij ook wat wij als gedupeerden willen.

Wim Duisenberg heeft inmiddels onze e-mail ontvangen en ik hoop op een spoedig antwoord.

We moeten ons op dit forum niet te druk maken over onderlinge meningsverschillen.

Als Ajax en Feyenoord tegen elkaar spelen dan schoppen zij elkaar bij wijze van spreken van het veld, maar als zij samen in het Nederlands elftal spelen dan vallen zij elkaar om de hals na een doelpunt.

Dat is ook altijd onze kracht geweest en daarom gaan wij dit ook winnen.
Samen maken wij die vuist en wat er nu gebeurt in Nederland is uniek in de geschiedenis!!

Wij, gewone mensen, Jan met de Pet, winnen het van één van de grootste banken in Nederland en zelfs Zalm trekt nu aan de noodrem door een bank legende als Duisenberg in te schakelen om de schade voor de banken te beperken.
De missie van Duisenberg is al bij voorbaat mislukt als hij alleen maar met Leaseverlies en Dexia als gesprekspartner gaat onderhandelen.
Het is te hopen dat hij dit ook inziet.

Wij hebben ons standpunt duidelijk gemaakt en wachten nu op de reactie van Wim Duisenberg.

De overheid (Zalm) is bang dat het “landsbelang” schade oploopt en probeert dit door een ingrijpen, samen met Donner en De Nederlandse Bank, te beperken ten koste van de honderdduizenden gedupeerden.

Gelukkig zijn dit soort dingen verleden tijd en zullen wij SAMEN opkomen voor onze belangen en ook van onze Volksvertegenwoordigers verwachten dat zij de naam Volksvertegenwoordiger waardig zijn en opkomen voor onze rechten en hun plichten.

Groeten,
Piet

PS.
De voorbereidingen voor ons grote feest zijn al begonnen.
Het zal een keer tijd worden dat wij de gezichten achter de namen zien van dit forum en samen kunnen napraten over het grootste financiële drama ooit in de Nederlandse geschiedenis.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door Truus2004 »

We moeten ons op dit forum niet te druk maken over onderlinge meningsverschillen.

Als Ajax en Feyenoord tegen elkaar spelen dan schoppen zij elkaar bij wijze van spreken van het veld, maar als zij samen in het Nederlands elftal spelen dan vallen zij elkaar om de hals na een doelpunt.

Dat is ook altijd onze kracht geweest en daarom gaan wij dit ook winnen.
Samen maken wij die vuist en wat er nu gebeurt in Nederland is uniek in de geschiedenis!!
Precies!
Mijn vertrouwen heb je, go for it!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door ad snoeren »

OKE Piet
Het hoefde niet echt.

Maar je hebt me overtuigd van je kunnen.
Ga ervoor en wij staan achter je.

Samen staan we sterk

Liefs Ad

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Zij zouden dan mee kunnen denken met SLV in een horzelrol, want onder die club zullen we niet uit kunnen denk ik.

In SLV heb ik nix nakkes nada vertrouwen meer! Nog minder dan niets! Moet er niet aan denken dat die mijn belangen behartigen. De gedachte alleen al vind ik een nachtmerrie! Maar ja..... :cry:

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door Idaho »

Beste Piet, maak je het antwoord van dhr. Duisenberg ook bekend?
Ik zou dat erg op prijs stellen en ik denk menigeen alhier.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ik ook niet Pipa maar ze wapperen met meer dan 90.000 leden inschrijvingen.
Wat doe je daar aan?
Die 90.000 leden massaal vragen achter Piet te gaan staan en SLV opzeggen, Dan zullen we toch minstens Trosradar de kranten en Kassa, kortom de komplete media moeten bewerken.

Utopie?

Liefs Ad

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Elke partij die het belang van de dexia-slachtoffers voor ogen staat is welkom bij een bemiddelingspoging. Ieder draagt op zijn manier een steentje bij, zelfs SLV, al vind ik het wel verdacht dat dexia alleen SLV als serieuze partner beschouwd.
Stel dat duisenberg een akkoord smeedt tussen dexia en SLV,
hoe gaat het dan verder. Zegt SLV dan het is klaar, take it or leave it, of wordt er dan eerst nog overlegd met de achterban, met de leden van SLV of die ook akkoord gaan? En wat als die niet accoord gaan?
Het blijft een beetje duister. SLV overlegt nooit met haar leden.

Tijdens de eerdere bemiddelingspogingen heeft SLV de rechtzaken op een laag pitje gezet, hoewel dexia steeds doorging met slachtoffers te dagvaarden en te bedreigen.
Nu hoopt dexia dat de rechtzaken worden stilgelegd? Dat zal SLV met de les uit het verleden toch niet doen?

Het verbaast me wel dat dexia nu opeens wil schikken. Dat is volgens mij niet alleen om de schade voor dexia te beperken, er is volgens mij nog iets aan de hand wat het daglicht niet kan velen.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door ad snoeren »

IWEBD

De arrogante houding van SLV door niet met de achterban in discussie te gaan, terwijl ze tot nu toe foute adviezen en een foute rechtzaak hebben bewerkstelligd. maakt ze zeer onbetrouwbaar.

Dat is mijn mening.

lfs Ad

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door pluutje »

Piet,

Volgens mij staan wij niet alleen achter jou maar in gedachten ook naast jou!!

Zet je schrap en laat je niet ondersneeuwen!

Jij hebt er de capaciteiten voor. 8)

Alvast veel succes,

Anton

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Geplaatst op 15 Feb 2005 20:03 door ad snoeren


--------------------------------------------------------------------------------

IWEBD

De arrogante houding van SLV door niet met de achterban in discussie te gaan, terwijl ze tot nu toe foute adviezen en een foute rechtzaak hebben bewerkstelligd. maakt ze zeer onbetrouwbaar.

Dat is mijn mening.

lfs Ad
Zo is het! Bedankt SLV, op uw advies hebben we betaald. En met een beetje pech pissen we daardoor zometeen naast het potje :x Natuurlijk wil Dexia wel met SLV om de tafel. Dankzij SLV hadden ze enige inkomsten.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door pluutje »

SLV Gaat dit straks soms heten STICHTING LAAT VERLIEZEN?

[laat de verliezen aan de Gedupeerden] :roll:

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door impact »

Piet Koremans hoort zonder enige twijfel de gelegenheid te krijgen om namens de gedupeerden aan de onderhandelingstafel te zitten.
Misschien kan hij dan tegelijkertijd eens aan de Stichtingen Leaseverlies en Eegalease vragen wanneer zij rekening en verantwoording aan hun leden gaan afleggen omtrent de besteding van de ontvangen contributies.

john
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jul 2003 10:03

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door john »

Ik heb geen vertrouwen in onze Wim Duisenberg. Mijn advocaat heeft dexia inmiddels een dagvaarding overhandigd die in goed overleg is opgesteld. Ik ben inmiddels op een punt beland dat ik het onderste uit de kan wil hebben. Schikken, no way......... De rechter mag het nu bepalen en niet Duisenberg en Dexia. Piet klasse voor je inzet, ik heb veel waardering voor je.


Groeten,


John

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door Okerene »

Het is niet raadzaam te wachten totdat Dexia weer na overleg eventueel over de brug komt met een aalmoes.

Zelf het initiatief nemen lijkt mij beter, door te stoppen met betalen (als dat kan) en naar de rechter te stappen (altijd in overleg met een advocaat). Laat je in ieder geval goed voorlichten door een advocaat. Het eerste bezoek is gratis in de meeste gevallen - vooraf vragen. Dat verhoogd in ieder geval de druk om tot een betere oplossing te komen dan nu wordt aangegeven.

Wat betreft de vertegenwoordiging bij een eventueel schikkingsvoorstel.
Piet heeft als aanvoerder al bewezen zeer geschikt te zijn. Daarom heeft hij mijn volledige steun. Zie ook het intervieuw 'Dit is erger dan werken in het leger' uit de Volkskrant, Economie, 15 februari 2005. Dit artikel heeft van mij een apart plaatsje gekregen op het forum "Scoren met Piet van PAL" Dat heeft hij al verdient.

Okerene :D

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Okerene kun je dat artikel uit de volkskrant hier plaatsen?

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door woest »

Dit artikel heeft van mij een apart plaatsje gekregen op het forum "Scoren met Piet van PAL" Dat heeft hij al verdient.
Groet :wink:
Laatst gewijzigd door woest op 16 feb 2005 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Sorry, had weer eens niet goed gekeken.
Heb het al gevonden :D

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door pallu »

ondanks de reacties van de kamerleden
blijft mijn oproep om Piet te laten aanschuiven.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Pallu,

Deze week krijg ik van Wim Duisenberg antwoord op mijn vragen.
Tot die tijd vindt ik het te vroeg om al een echte mening te geven over de bemiddelingspoging van Duisenberg.
Eerst wil ik o.a. weten wie de gesprekspartners zijn en wie onder "gedupeerden" worden verstaan die meetellen in deze beniddelingspoging.
Zijn dit ook de ruim 90.000 gedupeerden die het Dexia Aanbod hebben getekend en zijn dit ook de bijna 50.000 Eegaleasers onder ons?

Wat is het aanbod van Dexia in deze bemiddelingspogingen?
Gaan zij alle procedures stilleggen in de hoop dat wij dit ook doen?
Misschien morgen in de Telegraaf meer hierover....

Groeten,
Piet

Gesloten