LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.

Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Peiling eindigde op 14 mar 2005 15:54

Ja
55
82%
nee
12
18%
 
Totaal aantal stemmen: 67

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door 16again »

Met Piet erbij duurt die gehele bemiddeling maar 5 minuten!
Er valt namelijk alleen te bemiddelen als beide partijen bereid zijn water bij de wijn te doen.
Piet wil m.i. geen concessies doen en gaat alleen voor gehele kwijtschelding restschuld + inleg. Partijen zijn dan dus snel uitgepraat.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door Willems »

16again,

Vind je dan 5 minuten raar? Wij lijden al vijf jaar geen vijf minuten. Geen schikking laat dan de rechter zijn werk afmaken!

h.klaas
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jan 2005 00:31

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door h.klaas »

We kunnen het er over eens zijn dat Piet voldoende kennis in huis heeft. Maar nogmaals, met de beste wil van de wereld wie vertegenwoordigd hij officieel? Namens wie kan hij het woord voeren? Piet en of PAL is niets meer als een advies buro/maatschap that's it. In die hoedanigheid krijg je geen poot aan de grond als gesprekspartner.

Mijn inziens lijkt het beter, als je aangesloten bent bij leaseverlies, eegalease en of andere kenbaar te maken hoe je over de bemiddeling denkt en hoe je jouw belangen behartigd wilt laten zien door deze of gene. Stuur ze bijvoorbeeld het onderwerp "Hoe moet het schikkingsvoorstel worden?" dat zet meer zoden aan de dijk en daarmee geef je jouw partij de opdracht mee hoe ze zich moeten opstellen ipv Piet en of PAL naar de onderhandelingstafel sturen die niemand officieel kan vertegenwoordigen.

H.Klaas

jantje1111
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 mei 2004 00:06

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door jantje1111 »

Als Piet dat wil moet hij zeker er bij aanwezig zijn lijkt me. Hij staat meer aan onze kant dan bijv de stichting Eegalease die adviseert te betalen. Ook in de media wordt 'onze' Piet steeds serieuzer genomen. Op zijn minst lijkt me een structuele wisselwerking tussen Piet en Wim van belang.

PP
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:17

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door PP »

Piet heeft altijd geroepen; vraag naar de aan-en verkoopbewijzen;tot nu toe nog geen enkele keer getoond.
Piet heeft altijd geroepen; stop met betalen; weer gelijk want al het geld wat nu nog is betaald is weggegooid geld.
Ik ben wars van persoonsverheerlijking maar Piet is in mijn ogen het boegbeeld in de aandeleleaseaffaire en als we met z'n allen ook maar 1/10 van de inzet van Piet tonen dan krijgt deze hele affaire alsnog de uitkomst die het verdient nl; inleg terug; kwijtschelding restschuld; proceskosten terug.
Ik zit zelf op een uitspraak te wachten die er dus waarschijnlijk niet komt maar mensen doe iets!!!!!!!! En stop zeker met betalen!!!!

h.klaas
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jan 2005 00:31

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door h.klaas »

Allemaal leuk en aardig
Maar Piet spreekt tegenwoordig niet meer voor een of andere vereniging en staat in deze dus buitenspel.

H.Klaas

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door Willems »

Klaas,
Wie dacht je dan dat Piet zal vertegenwoordigen? Doe maar een gok!
Gewoon voor de virtuele achterban waarvoor hij altijd klaar staat om te helpen. Een advies-bureau. Oké, is dat dan niet voldoende om representatief op te treden?
Klaas ik heb sterk het vermoeden dat je gewoon zegt wat je denkt, that's it!.
Die Stichtingen die jij bedoelt, is het niet gebleken, dat zij met één oog kijken naar de belangen van de gedupeerden en met twee wagenwijd open ogen naar hun eigen? Zij hebben tegen een miljoen of meer geïncasseerd, wat staat er concreet tegenover? Niets! Betalen, onder protest zeggen zij, maar van de andere kant zeggen ze weer: misleiding, zorgplicht, eega's, maar waarom dan toch doorbetalen? Je moet wel weten wat je zegt!
Je hebt het over iemand je wensen bekend maken om te laten uitvoeren?
Heb je dat eens uitgeprobeerd bij de stichtingen? Probeer dat eens en komt dan terug met commentaar! Aan Piet hoef je geen opdrachten mee te geven. Ken jij de stichtingen van dichtbij? In het begin had ik ze voorzien van alle mogelijke deugdelijk materiaal om Dexia onderuit te halen, maar Schonewille had meer behoefte zich aan te sluiten en te kruipen voor de grote advocaten van Dexia, waarmee hij eerder bevriend wil zijn , dan ze aan te vallen, Ze vroegen aan hem of hij een Cola wenst te drinken!

Nee, Klaas, gaande weg heb ik het vermoeden, dat jij het fijne van de zaak niet weet en zegt wat je denkt; maar wat jij denkt is niet het fijne weten van geheel de zaak!!

PP
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:17

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door PP »

Maar zeker goed om zijn aanwijzingen te volgen want vergeet niet; talloze mensen betalen nog steeds!!!

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door pluutje »

nvt
Laatst gewijzigd door pluutje op 13 feb 2005 00:39, 3 keer totaal gewijzigd.

h.klaas
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jan 2005 00:31

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door h.klaas »

Willems,

Of ik het fijne van de zaak wel of niet weet doet niets af dat Piet of PAL nimmer een gesprekspartner kan zijn, daar zij geen officiele achterban hebben of kunnen hebben gezien hun rechtsvorm. we kunnen daar lang en breed over discusieren en steeds weer op dezelfde conclusie uitkomen. Piet heeft kennis maar kan niemand officieel vertegenwoordigen. Jammer maar helaas.

H, Klaas

studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door studex »

Er zijn genoeg problemen in de financiele wereld,mede onder de werkloze gezinnen met een minimum inkomen,gezinnen met een minimun inkomen waarvan ze nauwelijk rond kunnen komen en enkele honderden euro`s in het rood staan.
Waarom zou duisenberg en piet niet bij dexia bemiddelen??
Dat is juist goed,duisenberg neemt het initiatief om er absoluut een einde aan deze affaire te maken.
En dexia denkt er ook zo over,ze verwachten ( volgens de krant ) over een half van deze problemen af te zijn?????????
Dat denkt dexia, eerst zien en dan geloven.

h.klaas
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jan 2005 00:31

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door h.klaas »

PP,

Wat heeft jouw reactie met dit onderwerp te maken?
Piet van Pal heeft wel meer dingen verkondigd die achteraf soms waar zijn en soms ook niet.

H, Klaas

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door pluutje »

Jij ook. :lol:

h.klaas
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jan 2005 00:31

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door h.klaas »

Klopt Pluutje,

Ik was overtuigd dat inschrijving in KvK nodig was. Maar dat is niet nodig voor maatschappen zoals PAL. Ze zijn alleen verplicht om de donaties als persoonlijk inkomen op te geven bij hun eigen belasting aangifte.

H, Klaas

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door impact »

Houten Klaas, het enige dat jij probeert te doen is stemming kweken tegen PAL. Je verdraait de waarheid op een ergerlijke manier: PAL is GEEN maatschap maar slechts een los samenwerkingsverband van drie vrijwilligers zonder enig winstoogmerk.
Hoe Piet Koremans zijn inkomstenbelastigbiljet invult, gaat jou totaal niets aan. Daarbij hoe durf jij te suggereren dat hij dat niet correct zou doen zonder daarvoor met keiharde bewijzen te komen? Bovendien maakt PAL aantoonbaar veel onkosten. Mogen die alsjeblieft in mindering worden gebracht op dat door jou verzonnen "inkomen"?
En ten laatste: het gaat jou allemaal geen ene sodemieter aan. PAL is aan jou geen enkele verantwoording schuldig. Ga je Machiavelliaans gekonkel maar ergens anders botvieren en laat Piet Koremans met rust, die heeft wel iets beters te doen dan zijn tijd te besteden aan jouw insinuaties. Volgens mij kan jij niet anders een afgezant van Dexia zijn.

h.klaas
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jan 2005 00:31

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door h.klaas »

Beste Impact,

Jouw primitieve reactie(s) en insignuaties hebben op mij geen impact.
Voor wat betreft of piet en andere maten hun inkomsten belasting wel of niet goed invullen, gaat mij inderdaad geen donder aan. En voor de goede orde, dat heb ik nooit verkondigd. Het enigste wat ik zeg is dat donaties aangemerkt worden als persoonlijk inkomen. thats it.
Wat jij er verder bij verzint zijn niet mijn woorden geweest maar jouw woorden.


H, Klaas

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door impact »

Waar bemoei jij je dan mee H. Klaas? Wat je in je laaste posting stelt, is 100% correct: het gaat je inderdaad "geen donder" aan! Ben jij soms een belastinginspecteur die ook in zijn vrije tijd met zijn vak bezig is?

h.klaas
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jan 2005 00:31

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door h.klaas »

Impact,

Zodra iemand verkondigd dat hij/zij gratis werkt en daarnaast een inkomen op na "kan" houden dmv donaties (los van het feit of donaties wel of niet toereikend zijn), staan bij mij de haren recht overeind. Want deze twee zaken stroken niet met elkaar.
Men behoeft wettelijk aan niemand verantwoording af te leggen. In mijn ogen is PAL een verbloemde commerciële instelling.
PAL is GEEN maatschap maar slechts een los samenwerkingsverband van drie vrijwilligers zonder enig winstoogmerk.
Voor wat betreft bovenstaande uitlating. Juist om deze reden kan PAL in mijn ogen niet als vertegenwoordiger van gedupeerden optreden.

H, Klaas
Laatst gewijzigd door h.klaas op 13 feb 2005 02:49, 1 keer totaal gewijzigd.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door impact »

H. Klaas, je kraamt onzin uit. (Ik had dit graag iets feller verwoord, maar ik heb even geen zin in dat sterretjes gedoe.) Wil je dan dat Piet Koremans alles uit zijn eigen zak blijft betalen? Hij is toch geen naamgenoot van jou?

johan 1
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 mei 2004 11:53

Re: Piet moet aanschuiven bij de bemiddelings poging

Ongelezen bericht door johan 1 »

Zeg beste h(oute) klaas,
Je doet me denken aan een Dexia mannetje die zijn bantje ziet verdwijnen en daarom maar wat gaat verkondigen om mensen van de wijs te krijgen.
PAL weet heel goed hoe de vork in de steel zit en dat moet jij als oud penningmeester ook weten.
Maar bazel nog maar een tijdje door, wij gaan de strijd met de banken aan en dat kost geld en die vele kilometers die wij rijden en de uren lange telefoongesprekken met diverse politisie, advokaten, gedupeerden enz.
kan niet uit je huishoudboekje worden betaald.
Wat een donateur bijdraagt is om de onkosten te dekken en dat gaat op dit moment nog lang niet, maar daar hoor je ons niet over.
Wij hebben al veel stof doen opwaaien en als Piet en Lourens niet zo hard hadden geknokt dan hadden we nog geen enkele uitspraak gehad, sterker nog dan was er geen dagvaarding geweest van onze kant.
Ja PAL geeft gratis advies en helpt waar het kan, maar met de beperkten middelen die er zijn doen wij meer dan jij met je ellelange blokken tekst hier op dit forum.

Piet en Lourens steken hun nek uit en dat geeft veel reakties, maar als zij er niet waren geweest dan had Dexia al lang gehakt van ons gemaakt, die twee oude tijgers vechten harder dan wij met z'n alle bijelkaar en daar ben ik blij mee. Want als we winnen en ons geld geheel of een deel terug krijgen dan is dat door de strijdlust van deze mensen en hun vaste naaste medewerkers (allemaal werkend voor weinig of niets).

Gesloten