LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rekening

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

rekening

Ongelezen bericht door painter »

Volgens mij stuurt dexia geen rekeningen meer, ik heb al een tijdje na de bekendmaking van de bemiddeling niets meer vernomen van ze.

Ze hadden mij geschreven dat ze na 4 februari automatisch zouden afschrijven voor een contract, maar tot op heden hebben ze nog niets afgeschreven, zouden ze hiermee stoppen tot de onderhandelingen zijn geweest of is dit een truc van ze zodat we geen rechtzaken meer aanspannen, want dat was ik van plan te doen, maar nu wacht ik hier nog even mee.

Gegroet medegedupeerden

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: rekening

Ongelezen bericht door Hans A »

Dat zelfde idee kreeg ik ook. Heb ook al langer dan voorheen niets meer ontvangen.

Heb nog wel een brief ontvangen n.a.v. de stuitingsbrief. Hierin probeerd Dexia nog wat angst aan te jagen door te verwijzen naar de oude eegalease uitspraken van Roermond. Maar deze zijn inmiddels in hogerberoep door Dexia verloren!!!!!! HOE DOM KUN JE DOEN BRUNEEL!!!!!!

Hoe zit het trouwens met de incassoburo's? Eerst las je van alles over Intrum Justitia en daarna was het Reats meen ik. Maar wat speelt er nu?
Zijn er nog incassoburo's actief voor Dexia? Worden er nog mensen aangeschreven of telefonisch lastig gevallen in de hoop iemand nog zo bang te krijgen dat hij gaat betalen?

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: rekening

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Die incassobureau's zullen het zo langzamerhand ook wel af laten weten, nu ze steeds meer voor nop moeten werken.

Lifs Ad

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: rekening

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Waarom zou Dexia incasso zaken nog uitbesteden?

Ze zijn toch zelf (al) één groot incassobureau.

Verder zelf laatste brief van Raets in april 2004 ontvangen.

Daarna niks meer, behalve een reactie op mijn dagvaarding J

Groeten justice

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: rekening

Ongelezen bericht door painter »

Is er geen ander die meer weet

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: rekening

Ongelezen bericht door Truus2004 »

of is dit een truc van ze zodat we geen rechtzaken meer aanspannen
Lijkt me gezien de ontwikkelingen van vandaag goed mogelijk.

villa_cees
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 okt 2003 18:14

Re: rekening

Ongelezen bericht door villa_cees »

Hallo painter,

Ik heb na twee aanmaningen van D. en een telefoontje sinds november 2003 (!) niets meer van ze gehoord. Dus ook geen incassoburo's!

Ik weet niet wat de bedoeling van D. is.
Het gaat toch om een aanzienlijke "restschuld".
Ben Eegaleaser.

vr.gr. Cees

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: rekening

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ik heb alleen vorig jaar 3 brieven van Dexia gehad met dreiging van incasso Villa_Cees, verder niets meer. Ben ook Eegaleaser met het product Overwaarde Effect.

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: rekening

Ongelezen bericht door painter »

Ik ben geen eegaleaser maar ik betaal geen rooie cent meer, want alles wat je nu nog in die zwijnenput gooit is weggegooit en als ze gaan dreigen met incasso dan gaat mijn advocaat meteen dagvaarden.
Ik geloof niet de sinterklaas en zeker niet in de belgiese sint.

Er word een vies spelletje gespeeld want dit is wel erg toevallig allemaal
ik zeg dat er voor april een schikkings voorstel komt want ze zijn als de dood dat er aan het licht komt dat de aandelen niet zijn gekocht, dit is een kwestie die voor 2006 aan het licht komt, ik heb in de wandelgangen vernomen dat het ministerie van justitie een onderzoek aan het doen is naar de misstanden die dexia heeft gepleegt, dus het is een kwestie van tijd, maar dan zijn er weer een aantal mensen die op het nieuwe aanbod in zijn gegaan, dus word het weer aantrekkelijker voor dexia om nu de rechtzaken aan te houden tot er een voorstel is.

Mensen hou ze tegen nu het nog kan, want dit is weer slager die zijn eigen vlees keurt (Duisenberg) !!!!!!!!!!!!!

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: rekening

Ongelezen bericht door Math »

Heb afgelopen donderdag nog voor een van mijn kinderen een Raets dreigbrief gehad, dit is ruim een jaar na afloop contract of hij effe 4896 wilde storten binnen 7 dagen, dus niet want deze jongen heeft o.a. vel ervaring met andere reeds lopende rechtzaken. Gr. Math

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: rekening

Ongelezen bericht door painter »

Ik heb vandaag weer een rekening gehad van de zwijnenbank, ik snap die gasten niet, ze leggen de rechtzaken stil maar de rekeningen sturen ze wel, maar ze dagen je toch niet meer.
Dus je bent wel gek als je betaalt je ziet nooit meer iets terug van dit betaalde geld, want meer dan de restschuld weg is toch niet haalbaar.

Een niet snappende gedupeerde

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: rekening

Ongelezen bericht door pluutje »

Heel eenvoudig Painter!
Die z......bank denkt, wie niet waagt wie niet wint! 8)

Fooko
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 aug 2004 12:17

Re: rekening

Ongelezen bericht door Fooko »

Hello everyone!
Vorige week heb ik 'n derde brief van VAN REETS incasso gehad en met heel veel plezier voor die derde keer gebeld om hun te laten weten dat ik GA NIET BETALEN en dat ik zou liever m'n geld uitgeven om 'n advocaat ....of 'n fles bier en 'n pot vaseline voor die bos(sanova)

Verder wens ik iedereen veel success!
Groet,
Fooko

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: rekening

Ongelezen bericht door * »

Ik heb weer een brief ontvangen.

Die gekken gaan de overeenkomst beëindigen.
Als ik niet binnen 8 dagen betaal zal de overeenkomst beëindigd worden.
Het vermelde bedrag dat Dexia wil dat ik betaal klopt niet. Er zijn door Dexia bedragen afgeschreven die nooit verwerkt zijn!
Ik heb hierover diverse malen gebeld en keer op keer wordt er gezegd dat ze het zullen uitzoeken. Hierop komt echter nooit antwoord. Ik heb het hele verhaal op papier gezet en inclusief kopieën van de bankafschriften naar ze opgestuurd. Hierna nog eens ter controle gebeld en de naam gekregen van de persoon die de brief behandeld.
De afgeschreven bedragen waren toen nog steeds niet terug gevonden!!!!
Ik heb (natuurlijk) nog steeds geen reactie ontvangen.
En nu eist Dexia dat ik binnen 8 dagen het GEHELE bedrag voldoe anders wordt de overeenkomst beëindigd!!!

Aangezien Dexia de fout in gaat door MIJN geld kwijt te maken en daardoor een te hoog bedrag op te eisen hoef ik DIT bedrag uiteraard niet te voldoen!
Naar mijn idee is dit gunstig. Dexia gaat de overeenkomt onterecht beëindigen. Mooi toch!!!!!

Ik ben dan wel eegaleaser maar deze fout van Dexia is welkom!! Als het zover komt kan dit altijd nog van pas komen voor de rechter......

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: rekening

Ongelezen bericht door * »

villa_cees en Janneke 52,

zijn jullie contracten inmiddels ook beëindigd?

villa_cees
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 okt 2003 18:14

Re: rekening

Ongelezen bericht door villa_cees »

Mijn 3 WVD's waren in mei en november 2003 afgelopen.
Daarna dus het voorstel gehad om de aandelen over te nemen of om te verlengen.
Allebei niet gedaan dus.

vr.gr. Cees

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: rekening

Ongelezen bericht door impact »

Cees, waren dat 3 WVD's of waren het WV3D's?

villa_cees
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 okt 2003 18:14

Re: rekening

Ongelezen bericht door villa_cees »

Het waren 3 winstverdriedubbelaars, impact!

Twee voor mezelf en een voor mijn minderjarige dochter.

vr.gr. Cees

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: rekening

Ongelezen bericht door woest »

Vandaag heb ik ook weer een pakket van dexia gehad, met daarin de aangename vooruitblik op het aflopen van mijn laatste (! derde) 'contract' Legio "Bespaar" Plan nummer zoveel en de te verwachten restschuld, enzovoort. De standaard mogelijkheden 1. verkopen, 2. overnemen, 3. verlengen van de overeenkomst(sic!) en ik dien zus en ik dien zo te doen...

Dit ondanks het feit, dat ik:
* hen gedagvaard heb
* hen heb geschreven, dat ik geen correspondentie wens tot na de uitspraak ('die ik met het volste vertrouwen tegemoet zie')
* hen in niet mis te verstane bewoordingen duidelijk heb gemaakt, hoe ik over hen denk (tot en met de belofte van strafvervolging toe).

groeten,
Loes

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: rekening

Ongelezen bericht door * »

Villa_cees,

dat is al bijna 2 jaar! Je lijkt wel de kampioen wat betreft langste tijd niet betalen. Ik dacht dat iedereen na zo'n tijd we een dagvaarding ontving. Maar hieruit blijkt wel dat Dexia niet zeker van zijn zaak is.

Gesloten