LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RESTSCHULD BETAALD OP ADVIES!!

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
anne
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:42

RESTSCHULD BETAALD OP ADVIES!!

Ongelezen bericht door anne »

Nu is er door de stichtingen en bonden geadviseerd als je kan de restschuld betalen nou dat heb ik dus gedaan maar hoe zit dat dan als dexia gaat schikken iedereen die NIET heeft betaald heeft geluk en degene die OP ADVIES wel heeft betaald kan fluiten naar zijn centen hoe zit dat eigelijk?

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: RESTSCHULD BETAALD OP ADVIES!!

Ongelezen bericht door rust »

nou, die hebben goed werk geleverd, die stichtingen. ze kruipen voor de dexia honden. Iedere cent die je aan dexia betaald hebt zie je nooit meer terug. dexia denkt met € 218,00 miljoen de mensen af te kopen
de mensen die het aanbod geaccepteerd hebben daar doen ze niks voor.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: RESTSCHULD BETAALD OP ADVIES!!

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Anne,

Hier is al vaker voor gewaarschuwd, de toegevoegde waarde van de stichtingen Leaseverlies en Eegalease.
Het is helemaal frustrerend als deze stichting aan de onderhandelingstafel gaat zitten met de wetenschap dat het maximum haalbare is dat de restschuld wordt kwijtgescholden.

En wat heeft de stichting altijd geadviseerd: blijf betalen, blijf je termijnen betalen en betaal je restschuld.
wie worden nu de grootste verliezers, die mensen die dit gedaan hebben.

Wat is mijn advies om nu te doen: Dexia dagvaarden.

Wil je ooit nog iets van je geld terugzien dan zul je een gerechtelijke procedure tegen Dexia moeten beginnen.

De beide stichtingen worden bedankt!

Groeten,
Piet

anne
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:42

Re: RESTSCHULD BETAALD OP ADVIES!!

Ongelezen bericht door anne »

Nee heb betaald onder protest!!

Anke
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:43

Re: RESTSCHULD BETAALD OP ADVIES!!

Ongelezen bericht door Anke »

Hoi Anne, dat was inderdaad geadviseerd door de stichtingen. Je moest dan ook een protestbrief de deur uitdoen waarin je toelichtte dat je het bedrag onder protest betaalt. Dus het lijkt mij sterk dat de stichtingen het niet gaan opnemen voor de gedupeerden die volgens hun advies hebben gehandeld. Dan komen de klachten binnen bij de stichtingen en wordt het probleem immers verschoven! Dan heb je een groep gedupeerden die vervolgens de stichtingen wijzen op het 'verkeerde' advies dat hen is gegeven.

anne
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:42

Re: RESTSCHULD BETAALD OP ADVIES!!

Ongelezen bericht door anne »

Ja zo dacht ik er dus ook over ja!
Hoop dat dexia redelijk gaat worden dus iedereen hetzelfde of je nou betaald hebt of niet!

mono67
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 feb 2005 23:02

Re: RESTSCHULD BETAALD OP ADVIES!!

Ongelezen bericht door mono67 »

hoi Anne


Heb jij alleen je restschuld betaald,of de restschuld min de waarde van de aandelen?Zodat je de aandelen wel behoud op een depot?

Ik wil namenlijk hetzelfde gaan doen.
OF HELEMAAL NIETS MEER BETALEN!!! Maar ja net zoals je zegt:Zie je dan nog wat van je geld,of ben je alles kwijt!

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: RESTSCHULD BETAALD OP ADVIES!!

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Anne,

De enige mogelijkheid om je geld terug te kunnen krijgen is om te gaan procederen tegen dexia.
Niemand anders zal dit voor jou doen of zorgen dat jij je geld terugkrijgt.
Veel informatie over procederen en wat je kunt doen vindt je op www.platformaandelenlease.nl

Succes en groeten,
Piet

dagwaarde
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jan 2005 22:37

Re: RESTSCHULD BETAALD OP ADVIES!!

Ongelezen bericht door dagwaarde »

he he...eindelijk begint door te dringen dat jezelf aansluiten bij zo'n stichting alleen maar mee geldverlies is..
:?:

maar goed, ze hebben al wel geld zat verdiend :evil: :(

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: RESTSCHULD BETAALD OP ADVIES!!

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Sluit me bij Piet zijn advies aan.

Als je je geld terug wilt moet je een procedure opstarten (Dexia dagvaarden), en aangezien het niet zeker is of er nog vele aandelenlease uitspraken zullen komen en binnen welk tijdsbestek raad ik je dringend aan NIETS meer te betalen aan Dexia.

Ze moeten jou je geld teruggeven want het contract is toch helemaal niet rechtsgeldig.

Ze hadden namelijk tot januari 2003 géén vergunning.

1+1=2.

Groeten justice

Gast

Re: RESTSCHULD BETAALD OP ADVIES!!

Ongelezen bericht door Gast »

justice,

is dat dan al bewezen dat ze geen vergunning hadden?

.cheers.

:o

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: RESTSCHULD BETAALD OP ADVIES!!

Ongelezen bericht door Okerene »

Als iemand, in dit geval Dexia je wil tegenhouden (dwarsbomen) dan zul je om te winnen juist harder moeten terugduwen als je kunt. De enige definitieve hulp is die van de rechter en daarvoor zul je de mogelijkheid je recht te halen met een advocaat solo of in groepsverband moeten onderzoeken. Hiervoor zijn al wel diverse mogelijkheden. Het kost veel tijd en moeite maar lijkt mij het beste om te doen. En de kans op slagen is groter dan ooit.

Okerene :wink:

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: RESTSCHULD BETAALD OP ADVIES!!

Ongelezen bericht door Willems »

Justiceman en Okerene,

Het lijkt mij dat jullie mooi praten hebben. Indien de rechters bepalen er is een schikking je hoeft niet meer te procederen, je mag wel, maar het vonnis zal minder worden dan de schikking ...wat dan?? Vanaf het begin
héél deze zwendel berust op macht pure macht en oplegging ZÓ EN NIET ANDERS, wat normen en waarden en democratie.....dat zijn illusies!!!!

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: RESTSCHULD BETAALD OP ADVIES!!

Ongelezen bericht door Okerene »

Als het kiezen wordt tussen twee kwaden dan is dit land niet meer te redden. Momenteel kan het ook inderdaad voorkomen dat je bent overgeleverd aan de willekeur van de rechter. Zie Arnhem en anderen.
Democratisch recht bestaat dat?

Okerene :wink:

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: RESTSCHULD BETAALD OP ADVIES!!

Ongelezen bericht door Willems »

Jazeker bestaat dat, mits het de macht en maatschappij bepalers het goed uikomen!!!

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: RESTSCHULD BETAALD OP ADVIES!!

Ongelezen bericht door Idaho »

Een kleine kanttekening.....Eegalease doet helemaal niet mee in dit verhaal, het hoger beroep in deze zaak loopt dan ook gewoon door.
Kortom, Eegaleasers worden niet meegenomen in de bemiddelingspoging.
Wat nu dus de grote vraag gaat worden voor de mensen die bij BEIDE stichtingen zijn aangesloten, is, wat doe ik met het aanbod wat straks gaat komen, terwijl de hoger beroep zaak van Eegalease nog loopt?

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: RESTSCHULD BETAALD OP ADVIES!!

Ongelezen bericht door Willems »

Idaho,
Is het niet zo, indien je zelfstandig gaat procederen dat je dan uit de maand valt bij de stichtingen?

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: RESTSCHULD BETAALD OP ADVIES!!

Ongelezen bericht door Idaho »

Dat idee had ik wel Willems.
Het probleem voor de meesten die het advies van Eegalease hebben opgevolgd, is dat ze nu geen geld meer hebben om een procedure op te starten.

Jaap Bakker
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 dec 2004 17:56

Re: RESTSCHULD BETAALD OP ADVIES!!

Ongelezen bericht door Jaap Bakker »

Met een toevoeging en of aanmelding bij Payback en Pal kun je in groepsverband gaan procederen.

Als Dexia je dagvaardt dan kun je geen beroep meer op de stichtingen SLV en EL doen.

Wel kan je een advocaat een handleiding aanvragen bij EL.

RP1975
Berichten: 119
Lid geworden op: 24 nov 2003 15:01

Re: RESTSCHULD BETAALD OP ADVIES!!

Ongelezen bericht door RP1975 »

Ik weet dat de omstandigheden van iedereen weer anders zijn maar door te betalen maak je het alleen maar makkelijker voor Dexia.

Zelf heb ik nog niets betaald, slechts 2 aanmaningen gehad van ze in Januari 2004 (contract liep af in december 2003 met een restschuld van ruim € 27.000).

Ik heb toen een brief gestuurd met het verzoek mij de aan- en verkoopslips van de gekochte en verkochte aandelen te tonen alsmede een berekening van het dividend en heb toen een brief gehad van ze dat ze 'van mening waren / niet gehouden geacht werden' deze te sturen blablabla en ze hadden daar 2 en een half kantje voor nodig. Daarna niets meer gehoord. Ik wacht het wel af.

De mensen die het zogeheten Dexia aanbod hebben getekend heb ik nooit begrepen, dat is wel het domste wat je kunt doen. Hun verweer is dat ze met het mes op de keel hebben getekend maar dit betekent dat ze wel geld hadden om hun schuld af te betalen, met dat geld hadden ze beter een advocaat kunnen inhuren...........

Groet,

RP

Gesloten