LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schikking aandelenlease geen oplossing

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Schikking aandelenlease geen oplossing

Ongelezen bericht door 16again »

Prima dat Piet met dit soort berichten de media haalt, om een ander bericht te laten horen als alle andere "verheugde" partijen (Zalm, VEB, Dexia SLV, consumentenbond, egaalease).

Wellicht te overwegen voor Piet om altijd een getallenvoorbeeld toe te voegen: Neem iemand met een restschuld ter grootte van een kwart van de inleg, en reken voor hoeveel een gunstige rechterlijke uitspraak meer oplevert dan het accepteren van de schikking.

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Schikking aandelenlease geen oplossing

Ongelezen bericht door jll »

jll


Geplaatst op 09 Sep 2004 16:40 door jll


--------------------------------------------------------------------------------

uit WinstVerDrieDubbelaar Art. 6:
...Voor het recht en de plicht tot de tweede en derde aankoop...

Zoals vaker op dit forum gesteld moet hier met gekochte call-opties in combinatie met een geschreven put-opties zijn gewerkt. Als de uitoefenprijs de huidige koers is (dus de koers bij aangaan contract), dan ontvangt Legio voor de put-optie ongeveer evenveel premie als voor de call betaald moet worden. En dus is het saldo: 0

Zie ook topic BOETECLAUSULE! http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=20276

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Schikking aandelenlease geen oplossing

Ongelezen bericht door Idaho »

Kan Piet ook de immateriele schade/winst bepalen? Natuurlijk niet!

Je kunt wel met cijfers komen, maar naast de cijfers spelen er voor een aantal mensen ook nog andere zaken denk ik.

Ik vraag me trouwens af waarom Piet alles moet doen, Piet moet dit maar eens doen, Piet moet dat maar eens nakijken.......

Als je een advocaat gevonden hebt, al dan niet via PAL, dan kun je toch zelf aan die advocaat vragen wat de hele handel gaat kosten?

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Schikking aandelenlease geen oplossing

Ongelezen bericht door henkgeluk »

hallo,

ik heb de tekst naar brabants dagblad gestuurd met nog wat aanvullingen!

oa toen zalm in den haag tijdens de vragen van 2e kamerleden opmerkte dat ik citeer " de wck wel niet van toepassing zou zijn op de contracten!"
wij weten inmiddels beter.

ik heb er wel bijgeschreven naar het BD dat Zalm dat niet had mogen zeggen! sterker nog hij was als minister van financien in overtreding!
minister donner zat er bij en keek ernaar maar zij niets!

enfin zoals vandaag verwoord in het nieuws bij P.A.L in het ref dagblad
weten we waarom!

dubio> ji moet eens goed lezen met name> de verdriedubbelaar!
daar kun je duidelijk zien dat er opties in het spel zijn!

niet een bank of whatever zal aandelen kopen 1 en 2 jaar later zonder de prijs te weten!! of dacht je dat dexia (labouchere) een kat in de zak zou kopen zonder de prijs te weten! LOMPERD!!

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Schikking aandelenlease geen oplossing

Ongelezen bericht door Dubio »

Idaho,
Als je inleg €4000 was, dan was je leasesom zo'n €18000, restschuld waarschijnlijk tussen €9000 en €13000 (dit weet je zelf exact). Kosten voor Dexia: €11000 (schatting restschuld) - €4000 = €7000
Plus nog de kosten voor haar administratie en courtagekosten en dergelijke.
En Henk, je maakt wel duidelijk dat je geen verstand hebt van opties, je tekende bij een WV3D voor het recht en de PLICHT om hetzelfde pakket voor dezelfde prijs te kopen. De opties zijn verder verhandelbaar op de beurs, wie daar aan verdiend heeft, heeft niks met de contractuele relatie tussen Dexiabank en lessee te maken.

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: Schikking aandelenlease geen oplossing

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

ik zie een zekere dubio die reageerde op een henk.

hoe weet die dubio nou dat die henk een w3vd had?

2e ik heb wel die w3vd ,maar opties ? heb ik geen verstand van .

er staat dan wel in het 2e en 3e jaar,maar er staat niet bij opties oid
ook niet in de folder!

dus dubio ,wat moeten wij daarmee! labouchere had dat m.i moeten vermelden! dan hadden we meer geweten!

dexia cs heeft dan m.i fraude gepleegd om in de aanmelding en retour getekend formulier te schrijven dat de aandelen al waren gekocht toch?

gr

wiewatwaar

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Schikking aandelenlease geen oplossing

Ongelezen bericht door Hollander »

Maar als je een tussenpersoon had die verzekerde dat je geen verlies kan lijden vind ik deze onbenul verantwoordelijk, niet perse de bank.
Als een bank er voor kiest om iemand die een ONBENUL is als tussenpersoon aan te stellen, dan is er iets grondig mis met die bank.

Leuk dat je zelf dat woord ONBENUL introduceert Dubio. Waarom kiest Legio onbenullen uit als tussenpersoon? Dom hoor!

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Schikking aandelenlease geen oplossing

Ongelezen bericht door Dubio »

Geef de bank maar weer de schuld. Als je een dealer hebt die zegt dat je voor deze auto geen rijbewijs nodig hebt omdat je er toch geen ongelukken mee kan krijgen dan is dat toch ook niet de schuld van Mercedes/BMW.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Schikking aandelenlease geen oplossing

Ongelezen bericht door Belegger+ »

wiewatwaar


Geplaatst op 08 Jul 2005 16:43 door wiewatwaar


--------------------------------------------------------------------------------



er staat dan wel in het 2e en 3e jaar,maar er staat niet bij opties oid
ook niet in de folder!



-----Dat van die opties hoeft er niet bij.....je zag de prijs, je zag dat ie gold voor de komende twee tranches, en was op dat moment blij (of niet). Was je happy met die prijs...dan tekende je (je ging er van uit dat 't ging stijgen). Was je niet happy met zo'n prijs, dan liet je het contract liggen. Persoonlijk vond ik de prijzen te hoog en ging ervan uit , dat de AEX in het jaar 2000 wel op z'n max. stond. De opties waren dus te duur.

b.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Schikking aandelenlease geen oplossing

Ongelezen bericht door JH »

Kan Piet ook de immateriele schade/winst bepalen? Natuurlijk niet!

Je kunt wel met cijfers komen, maar naast de cijfers spelen er voor een aantal mensen ook nog andere zaken denk ik.

Ik vraag me trouwens af waarom Piet alles moet doen, Piet moet dit maar eens doen, Piet moet dat maar eens nakijken.......

Als je een advocaat gevonden hebt, al dan niet via PAL, dan kun je toch zelf aan die advocaat vragen wat de hele handel gaat kosten?
Voor een groot deel van de gedupeerden die niet willen schikken is dat nu het probleem. Wel procederen, maar wie zal dat betalen ???
Men verwacht gewoon dat PAL wel betaalt. SLV en EL krijgen nu overal de schuld van, over enkele maanden is het PAL die de schuld krijgt omdat deze stichting te weinig heeft gedaan, behalve voor het verstrekken van adviezen etc.

a survivor
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 jan 2004 13:55

Re: Schikking aandelenlease geen oplossing

Ongelezen bericht door a survivor »

Als je niet wist wat je tekende heb je een bepaalde eigen verantwoordelijkheid. Maar als je een tussenpersoon had die verzekerde dat je geen verlies kan lijden vind ik deze onbenul verantwoordelijk, niet perse de bank. Een tussenpersoon straalt toch wat deskundigheid uit.
Voor alle duidelijkheid..de persoon die mij de garantie gaf dat ik mijn inleggeld ten alle tijde niet zou verliezen was iemand van Legio Lease!

Het enige wat ik belangrijk vond in dit produkt was: Of ik na 3 jaar minimaal mijn eigen geld zou terug krijgen!

Omdat ik totaal geen verstand van beleggen heb vond ik het beter om met iemand er over te spreken die bekend wat met dit produkt.

Deze persoon bevestigde dit, waarom zou ik die persoon niet moeten geloven?

Nu merk ik dat je voortaan heel erg argwanend moet zijn tegenover je medemens, want je ziet wat er gebeurt als je goedgelovig bent.

Een ding is zeker dit is een eenmalige gebeurtenis voor mij geweest want ik wil nooit meer iets met aandelen o.i.d. te maken hebben!
:!:

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Schikking aandelenlease geen oplossing

Ongelezen bericht door woest »

Kunnen we dit bericht misschien nog eens in onze uitgebreide maillijst doen ???

Elias.
Ik vraag me trouwens af waarom Piet alles moet doen, Piet moet dit maar eens doen, Piet moet dat maar eens nakijken.......
Idaho

Helemaal mee eens (overigens; welkom terug, Idaho :wink: )


Piet, hartstikke goed! Ook HenkGeluk, goed initiatief!

Dat is toch wat we nodig hebben, dat de informatie die wij allen kennen, ook het land in gaat. Ideeën over hoe de media te bereiken en andere manieren om gedupeerden te bereiken, die geen internet hebben; graag naar Piet mailen en het is helemaal fantastisch als je ook wilt meewerken aan de uitvoering ervan.
Groet,
Woest

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Schikking aandelenlease geen oplossing

Ongelezen bericht door HvdB »

Piet


Geplaatst op 08 Jul 2005 12:17 door Verstuur mail Piet
Hallo Dubio,

In welke krant kom jouw verhaal te staan?
Of ben je alleen maar een stoorzender op dit forum?

Gelukkig weten de meeste gedupeerden beter.

De boodschap is duidelijk: we vechten terug en we gaan tot het gaatje, Bruneel!

Groeten,
Piet
Stichting Platform Aandelen Lease
We vechten terug???? Wie dan?? 99% heeft al geschikt!!

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Schikking aandelenlease geen oplossing

Ongelezen bericht door woest »

Onzin!

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Schikking aandelenlease geen oplossing

Ongelezen bericht door HvdB »

Piet en Pieter verkopen onzin.
Dit is een ordinaire strijd tussen alle verenigingen/stichtingen.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Schikking aandelenlease geen oplossing

Ongelezen bericht door woest »

Categorie: Gezondheidszorg Geplaatst op: 08 Jul 2005 20:36 door HvdB Onderwerp: Plastische chirurgie Turkije
Knotsknieen? Jubeltenen?

Twas maar een geintje hoor
Kun je niet weer even verhuizen naar een ander forum?
Laatst gewijzigd door woest op 08 jul 2005 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Schikking aandelenlease geen oplossing

Ongelezen bericht door HvdB »

Zeg het maar....het is jou feestje vandaag!!
8)

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: Schikking aandelenlease geen oplossing

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Wat jammer toch dat een serieuze topic altijd moet worden verstoord door een nitwit als HvdB.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Schikking aandelenlease geen oplossing

Ongelezen bericht door woest »

Laatste opmerking aan HvdB; In het laatste half uur heb je je ongenuanceerde 'mening' gegeven over; medicinale canabis, de poortwachtersfunctie van een huisarts, plastische chirurgie en weet ik wat niet al; op alle fora willen ze je weg hebben. Hoe zou dat toch komen. Ik reageer niet meer en wil de anderen vragen hetzelfde te proberen.

Schikking aandelenlease is geen oplossing voor de gedupeerden. :!:
Laatst gewijzigd door woest op 08 jul 2005 20:57, 2 keer totaal gewijzigd.

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: Schikking aandelenlease geen oplossing

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

hallo allemaal,

ik ben maar pas op dit forum!

maar ik wrijf telkens mijn ogen uit! omdat ik nog jong ben heb ik niet veel ervaring met dergelijke ingewikkelde zaken.

ik zie hier oa mensen die goed bezig zijn,ik zal er toch een aantal noemen
piet koremans ,woest ,ton aerts ,ikwaseenbeetjedom ,impact,julia,anneke52,henk geluk etc etc ik zal er zeker veel vergeten.

maar een ding is zeker ,met deze mensen aan het roer zag nederland er beter uit,deze mensen hebben het hart op de goede plaats!

ik wens jullie allemaal veel succes! en ik hoop nog lang (alhoewel?) op dit forum te mogen blijven reageren!

allemaal veel goeds gewenst,

hartelijke groeten

wiewatwaar

Gesloten