LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tealinez opvolger van Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
goudsekaas
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2013 17:25

Tealinez opvolger van Dexia

Ongelezen bericht door goudsekaas »

Begin 2000 heb ik 2 Legio Lease rekening met minimale rendement. In 2002 voor het verkrijgen van hypotheek ben ik verplicht om alle schulden af te lossen. Heb extra geld moeten lenen bij mijn werkgever en alle schulden incl. van Legio Lease af te lossen.
Nu, in 2019 ontvangt ik een brief van Deurwaarder Boiten Luhrs met een vordering van Tealinez betreffende restschuld van Legio Lease. Het blijk dat vorderingen van Legio Lease worden vrij verhandeld, eerst Dexia neem het over en daarna verkocht aan Asset Refinance Company BV, dit bedrijf verkocht verder aan Tealinez BV en vervolgt EDR Works. Deurwaarder BoitenLuhrs doet de vorderingen.
Heeft iemand ook ervaringen met deze zaak?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tealinez opvolger van Dexia

Ongelezen bericht door Moneyman »

goudsekaas schreef:
10 mar 2019 09:36
Begin 2000 heb ik 2 Legio Lease rekening met minimale rendement. In 2002 voor het verkrijgen van hypotheek ben ik verplicht om alle schulden af te lossen. Heb extra geld moeten lenen bij mijn werkgever en alle schulden incl. van Legio Lease af te lossen.
Nu, in 2019 ontvangt ik een brief van Deurwaarder Boiten Luhrs met een vordering van Tealinez betreffende restschuld van Legio Lease. Het blijk dat vorderingen van Legio Lease worden vrij verhandeld, eerst Dexia neem het over en daarna verkocht aan Asset Refinance Company BV, dit bedrijf verkocht verder aan Tealinez BV en vervolgt EDR Works. Deurwaarder BoitenLuhrs doet de vorderingen.
Heeft iemand ook ervaringen met deze zaak?
Je hebt neem ik aan betaalbewijzen? Even laten zien en klaar.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Tealinez opvolger van Dexia

Ongelezen bericht door peewee »

Juist deze week werd er zo'n claim van TEALINEZ tegen een leasegedupeerde afgewezen door de Rechtbank Rotterdam.

Claim was al verjaard ! Zal vermoedelijk bij jou ook het geval zijn, dus geen zorgen.

Overigens heeft Dexia het bestaan van restschulden op effectenleasecontracten überhaupt nooit aangetoond !

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Tealinez opvolger van Dexia

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Vragen staat vrij, direct deurwaarder sturen vind ik behoorlijk brutaal...

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Tealinez opvolger van Dexia

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

goudsekaas schreef:
10 mar 2019 09:36
Begin 2000 heb ik 2 Legio Lease rekening met minimale rendement. In 2002 voor het verkrijgen van hypotheek ben ik verplicht om alle schulden af te lossen. Heb extra geld moeten lenen bij mijn werkgever en alle schulden incl. van Legio Lease af te lossen.
Nu, in 2019 ontvangt ik een brief van Deurwaarder Boiten Luhrs met een vordering van Tealinez betreffende restschuld van Legio Lease. Het blijk dat vorderingen van Legio Lease worden vrij verhandeld, eerst Dexia neem het over en daarna verkocht aan Asset Refinance Company BV, dit bedrijf verkocht verder aan Tealinez BV en vervolgt EDR Works. Deurwaarder BoitenLuhrs doet de vorderingen.
Heeft iemand ook ervaringen met deze zaak?

En nog 1 van Aegon's Legio Lease>Dexia>ARC>Tealinez (>EDR Works), een goed jaar later: uitspraak ECLI:NL:RBROT: 2020:6614

Hoe is uw zaak afgelopen, @goudsekaas?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Tealinez opvolger van Dexia

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik lees; geleend via werkgever en alle kosten van Legio betaald.

Dit is al jaren terug blijkbaar en er is dus geen schuld voor zover ik zie.
Bij doorverkopen oude zooi zitten vaak geen betaal bewijzen en lastig aantoonbaar.

Als je meerdere keren doorverkocht is dit Oude kaas, en lastig bewijsbaar wat er wel betaald is.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Tealinez opvolger van Dexia

Ongelezen bericht door juwita »

@peewee,

Ik las zojuist op rechtspraak.nl dat het verjaringsvonnis van de Rechtbank Rotterdam in hoger beroep is vernietigd. Klant moet toch deel van de (onbewezen) restschuld betalen aan Tealinez. Behoudens natuurlijk cassatieberoep, maar kans daarop is (-gezien de kosten ervan voor de klant) vrij klein. Kennelijk werd door de advocaat van geïntimeerde (gedaagde in eerste aanleg) geen verweer gevoerd tegen het überhaupt onbewezen zijn van de restschuld. Tja.

Gesloten