LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tot het bittere einde

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Tot het bittere einde

Ongelezen bericht door Piet »

Tot het bittere einde

In het weekblad Elsevier staan regelmatig artikelen over aandelenlease.

PAL informeert regelmatig de media over de laatste nieuwtjes en ontwikkelingen op aandelenlease gebied.
Zo ook Elsevier.
De reeds verschenen artikelen uit dit weekblad zijn hier te lezen:
http://www.platformaandelenlease.nl/Nieuws

Deze week in Elsviers weekblad:
Tot het bittere einde
http://www.platformaandelenlease.nl/Nie ... 122005.htm


Aandelenlease gedupeerden is onrecht aangedaan, de rechter zal hierover een uitspraak moeten doen.
Gezien de uitspraken van dit jaar heeft Dexia keer op keer in het stof moeten bijten en is door de rechtbanken in het ongelijk gesteld.
Vele gedupeerden hebben hun geld teruggekregen en velen zijn met een gerechtelijke uitspraak beter af als de goedkope Duisenberg regeling.
Vele gedupeerden hebben bewust, gezien hun eigen situatie, gekozen voor deze Duisenberg regeling.
Dat is voor hun een juiste beslissing geweest waar ze niet over hoeven te twijfelen!
Proficiat, vergeet Dexia, kijk niet om en ga door met je leven, dat is heel belangrijk en nogmaals, een juiste beslissing.

Degene die nog geen beslissing hebben genomen, denk twee keer na voor je tekent voor de definitieve oplossing die Duisenberg regeling heet.

Wij zijn opgelicht, misleid en belazerd door Dexia en andere aandelenlease aanbieders.
Er was, o.a. door Aegon en Dexia, geen vergunning om deze producten te verkopen.
Zij hebben op vele gebieden zich niet aan de wet gehouden en ons een ondeugdelijk product verkocht en zich niet aan de zorgplicht gehouden.
Wij worden in deze mening gesteund door de vele rechtbanken die Dexia keer op keer veroordelen en in het ongelijk stellen.

Wat ga je doen?
Dexia betalen en het wel goed vinden dat je al je geld kwijt bent, bestolen bent door Dexia?
Of ga je procederen, stop je met betalen aan Dexia, heb je nog een stukje rechtsgevoel in je en ga niet akkoord met het feit dat je bestolen bent.

Dexia manipuleert de Nederlandsche Bank, de overheid en zelfs de stichting Leaseverlies heeft zich laten omkopen met een belachelijke Duisenberg regeling, gezien de gerechtelijke uitspraken die er dit jaar zijn gedaan.

Leaseverlies heeft van Dexia bijna 5 miljoen euro gekregen om de Leaseverlies en Eegalease aangeslotenen over te halen om zogenaamd "vrijblijvend " JA te zeggen, zogenaamd als "vrijblijvende mening, meer niet"!

Ook de pagina grote advertenties van Leaseverlies waarin opgeroepen wordt om de Duisenberg regeling re accepteren zijn betaald door Dexia.
Bloedgeld!!
Leaseverlies met Lemstra en de Hooft Graafland voorop hebben ons verraden.
De Hooft Graafland zegt zelfs “ Dexia is een een heel brave bank” en “ eigenlijk had ik medelijden met ze.”
Dat is nu onze belangenbehartiger.
Een wolf in schaapskleren, een Judas die zijn ware gezicht heeft laten zien.

Gelukkig weten we nu wie de belangen van de aandelenlease gedupeerden wel goed behartigt.
Gelukkig zijn er steeds meer gedupeerden die schriftelijk het vertrouwen in Leaseverlies en Eegalease opzeggen.
Deze zogenaamde belangenbehartigers hebben zelfs de onbeschoftheid om het gerechtshof in Amsterdam te vragen om de Duisenberg regeling verplicht te stellen voor alle aandelenlease gedupeerden van Dexia.
Dit is te gek voor woorden!
Wij, gedupeerden, moeten zelf mogen uitmaken of wij de Duisenberg regeling accepteren of gaan procederen, dat maakt Leaseverlies toch niet uit!

Wij gaan door.
Wij blijven procederen tot er recht is gesproken.
Degene die nog niet procedeert: ga procederen, wij hebben het recht aan onze zijde.
Betaal je nog aan Dexia, overweeg te stoppen, elke euro betaald aan Dexia is een verloren euro.
Er zijn diverse rechtsgeldige redenen om te stoppen met betalen.
Vraag je advocaat of ons hiernaar.

De uitspraken van de rechtbanken dit jaar spreken boekdelen.
De uitspraken van het komende jaar zie ik met vertrouwen tegemoet.
Zo ook de uitspraken van de gerechtshoven, die Dexia op alle mogelijke manieren probeert te voorkomen, net zoals zij de uitspraken van de rechtbanken probeert te frustreren.
Zij weten dat zij gaan verliezen.

Wij gaan het winnen zolang wij maar PAL achter elkaar blijven staan en jullie achter ons.
Samen staan we sterk, Dexia mag een lange adem hebben, maar onze gezamenlijke adem veroorzaakt een storm die Dexia en zijn vazallen nooit kunnen weerstaan.

Tot het bittere einde

Groeten,
Piet
www.platformaandelenlease.nl

renske
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 nov 2003 16:18

Re: Tot het bittere einde

Ongelezen bericht door renske »

Piet ik hoop niet dat het einde bitter zal zijn, maar wij vechten ook door!
ondanks het verziekte jaar door Dexia toch een prettige jaarwisseling.
Renske

DEX-AEGO
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:48

Re: Tot het bittere einde

Ongelezen bericht door DEX-AEGO »

Piet,

Dit was weer een goed stuk.

Vandaag in het Ad de wens van Donner in 2006.


'IK GA DOOR MET WERKEN AAN EEN LAND WAAR MENSEN TOT HUN RECHT KUNNEN KOMEN.DAT IS NOOIT AF.DAT KAN ALTIJD BETER.'


DAT KAN ALTIJD BETER DAAR KAN DIE IN 2006 METEEN AAN BEGINNEN.MENEER DONNER.

MAAK MAAR DAT DEXIA ZICH AAN DE REGLS VAN DE WET HOUD.

DAT MOETEN WIJ DE GEDUPEERDE OOK

DEZE MAN PRAAT OVER RECHT IN 2006 WAT HEEFT DIE VOOR DE GEDUPEERDE GEDAAN IN 2005

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Tot het bittere einde

Ongelezen bericht door Elias »

Kortom, hij ( Donner) praat recht wat krom is.

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: Tot het bittere einde

Ongelezen bericht door wreker »

Hoe vaak zal Donner in 2006 in opspraak komen?

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Tot het bittere einde

Ongelezen bericht door cornelis »

Hoop dat Donner waar maakt wat ie zegt

hoekandat1
Berichten: 190
Lid geworden op: 05 okt 2005 20:25

Re: Tot het bittere einde

Ongelezen bericht door hoekandat1 »

'IK GA DOOR MET WERKEN AAN EEN LAND WAAR MENSEN TOT HUN RECHT KUNNEN KOMEN.DAT IS NOOIT AF.DAT KAN ALTIJD BETER.'

Laat mij niet lachen 'meneer Donner', mooie woorden.

Volgens mij, zal het net als in de voorgaande jaren voor de mensen die door de banken en verzekeringsmaatschappijen zij opgelicht hetzelfde liedje zijn:

Piet Hein, Piet Hein,
Piet Hein, zijn naam is klein,
Zijn woorden bennen groot
Zijn woorden bennen groot
Maar zijn daden bennen klein.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Tot het bittere einde

Ongelezen bericht door Piet »

Goede voornemens voor 2006

Stoppen met betalen aan Dexia

(doorgaan met) Procederen tegen Dexia

Schriftelijk het vertrouwen opzeggen in de stichtingen Leaseverlies en Eegalease

http://www.platformaandelenlease.nl/Ver ... rloren.htm

Aansluiten bij een gratis belangenbehartiger, zoals PAL, die opkomt en vecht voor jouw en onze belangen
http://www.platformaandelenlease.nl/aan ... melden.php

Zelf actief meehelpen en niet passief toekijken en hopen dat anderen het voor ons opknappen
We hoeven niet allemaal alles te doen, als we allemaal maar iets doen.

Aangifte doen over de strafbare feiten en fraude van Dexia en Aegon.

Geen Wck vergunning, maar wel honderdduizenden contracten verkocht.
Geen aandelen gekocht, maar wel niet bestaande restschulden claimen.
Het O.M. dient een onderzoek te starten.

Samen staan we sterk, vooral in 2006.
In 2006 moeten we laten zien waar we voor staan, geen verplichte Duisenberg regeling, maar uitspraken van de rechtbanken en de gerechtshoven.
Geen uitstel meer voor Dexia, er dient recht te worden gesproken, zelfs over Dexia.
Het einde zal voor Dexia bitter zijn en voor ons zoet.
Het zoet van de overwinning.
Samen kunnen we hier voor zorgen.
Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen voor 2006.

Groeten,
Piet

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: Tot het bittere einde

Ongelezen bericht door wreker »

Strafbare feiten van Dexia en Aegon,volgens mij ben je er nog een paar vergeten Piet.

Van ons ook gelukkig nieuwjaar en de beste wensen voor 2006.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Tot het bittere einde

Ongelezen bericht door trudy »

Een kennis van mij met een WV3D had de restschuld (plm. € 10.000) destijds onder protest betaald. Geld bij familie moeten lenen, via bank ging dit niet i.v.m. BKR-notering. Schuld inmiddels aan familie terugbetaald in termijnen.

Partner had niet meeondertekend. Vernietigingsbrief geschreven.

Akkoord gegaan met de Duisenbergregeling.

Kreeg nu bericht van Dexia dat ze niet in aanmerking komen voor deze regeling zonder reden waarom niet.

Einde verhaal voor deze mensen.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Tot het bittere einde

Ongelezen bericht door pluutje »

Trudy,

Hadden deze mensen een advocaat?

Bruce
Berichten: 169
Lid geworden op: 16 jun 2004 16:34

Re: Tot het bittere einde

Ongelezen bericht door Bruce »

Een kennis van mij met een WV3D had de restschuld (plm. € 10.000) destijds onder protest betaald. Geld bij familie moeten lenen, via bank ging dit niet i.v.m. BKR-notering
Die BKR-notering had men dus al buiten Dexia om gekregen?

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Tot het bittere einde

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Kijk op www.leaseproces.nl . Ook in deze gevallen schijnt het mogelijk te zijn via Leaseproces alsnog een procedure te beginnen om de aan Dexia betaalde inleg te recupereren.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Tot het bittere einde

Ongelezen bericht door trudy »

Pluutje

Nee, deze mensen hadden geen advocaat. Nooit iets ondernomen, alleen een vernietigingsbrief geschreven. Misschien te laat, dat weet ik niet.

Duidelijk een geval van bang van Incassoprocedure en deurwaarder. Toen wisten we ook nog niet dat de deurwaarder zonder gerechterlijk bevel niets kon ondernemen.

Ze hebben eigenlijk alles op zijn beloop gelaten, zich wel bij Leaseverlies destijds aangesloten in de hoop ooit nog iets van hun geld terug te zien. Ze waren er van overtuigd de restschuld terug te krijgen met de Duisenbergregeling.

Bruce
Die BKR-notering had men dus al buiten Dexia om gekregen?
Waar slaat dit nu weer op.

Met het afsluiten van deze contracten werd je meteen al bij het BKR aangemeld met een grote schuld. Ik heb dit in ieder geval NOOIT geweten. Dit is mij ook niet door de verkoper van het product verteld. Waarschijnlijk bewust verzwegen. Eerst na weigering van het betalen van de restschuld werd er bij het BKR een A-codering vermeld.

Ná het betalen van de restschuld zal die BKR-notering wel verwijderd zijn, neem ik toch aan? Maar bij Dexia weet je het maar nooit. De restschuld werd immers "onder protest" betaald.........dat zal Dexia ook wel niet in dank afgenomen hebben.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Tot het bittere einde

Ongelezen bericht door pluutje »

Ná het betalen van de restschuld zal die BKR-notering wel verwijderd zijn, neem ik toch aan? Maar bij Dexia weet je het maar nooit. De restschuld werd immers "onder protest" betaald.........dat zal Dexia ook wel niet in dank afgenomen hebben.
Trudy,

Ook ik heb onder protest betaald!
In mijn geval was er bij het opnieuw afsluiten van een hypotheek in elk geval geen BKR-notering meer.

Misschien kunnen deze mensen nog iets met wat Notenkraker hierboven aangeeft? www.leaseproces.nl.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Tot het bittere einde

Ongelezen bericht door trudy »

Ik weet niet of deze mensen "nog steeds" een BKR-notering hebben. Ze praten niet graag over dit drama wat hen overkomen is. Het is er beetje bij beetje uitgekomen en ik ga me er verder niet mee bemoeien wanneer ze er niet om vragen.

Natuurlijk kunnen ze naar Leaseproces. Geen idee of ze dit weten, alhoewel Leaseproces veel adverteert.

Wat dus eigenlijk paradoxaal was (is) aan deze producten, is dat we praktisch allemaal met een restschuld opgescheept worden (waar we geen idee van hadden dat dit überhaupt kon) en dat Dexia dan ook nog verlangt dat deze restschuld betaald wordt - was het niet binnen twee weken na afloop contract - ?, terwijl we bij geen bank geld kunnen lenen om deze restschuld te KUNNEN betalen (dit laatste natuurlijk hypothetisch), omdat we (ook al zonder het te weten) bij het BKR genoteerd staan voor een gigantische lening.

Ik herinner me nog al die dagvaardingen van Dexia bij de kantonrechter (omdat het toen ging om restschulden van onder de fl. 5.000,00, - niet dus omdat het om huurkoop ging -) en al die mensen die bij verstek veroordeeld werden. De tactiek van Dexia om de rest van ons angst aan te jagen.

Diegene die dus "onder protest" betaald heeft om geen incassobureau aan de broek te krijgen, had dus óf nog een spaarcentje óf heeft het bij familie of vrienden moeten lenen.

Wat een geweldig spaarprodukt toch ! Om te janken !

En wat een a-sociale ellendige rotbank.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Tot het bittere einde

Ongelezen bericht door Janny »

ik zou hier alleen aan willen toevoegen dat velen op advies van Lease-verlies alles onder protest hebben betaald en nu dus van de kouwe kermis thuiskomen.

V E R S C H R I K K E L I J K

om zo misleid te worden, doordat je niet ingewijdt bent in deze manier van werken van Dexia. Hoeveel volgen er nog?

Janny

D. Idaho
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 jan 2006 12:01

Re: Tot het bittere einde

Ongelezen bericht door D. Idaho »

Een kennis van mij met een WV3D had de restschuld (plm. € 10.000) destijds onder protest betaald. Geld bij familie moeten lenen, via bank ging dit niet i.v.m. BKR-notering. Schuld inmiddels aan familie terugbetaald in termijnen.
Als dit inderdaad kennissen van jou zijn Trudy en aangezien uit de informatie die deze mensen jou geven blijkt dat het hier in ieder geval om vrij goede kennisen moet gaan, dan kan de volgende uitspraak natuurlijk niet kloppen......

Natuurlijk kunnen ze naar Leaseproces. Geen idee of ze dit weten, alhoewel Leaseproces veel adverteert.
Want op deze mogelijkheid had jij deze mensen natuurlijk wel gewezen, of mis ik hier iets?

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Tot het bittere einde

Ongelezen bericht door trudy »

Want op deze mogelijkheid had jij deze mensen natuurlijk wel gewezen, of mis ik hier iets?
Deze informatie (dat ze niet in aanmerking komen voor de D-regeling) heb ik van familieleden van deze mensen. Ik heb destijds wel gezegd dat ze een vernietigingsbrief moesten schrijven, maar of ze dat op de juiste manier hebben gedaan, weet ik niet en nee, ik wijs ze verder nergens op omdat ik nog steeds de indruk heb dat het om een soort taboe gaat, tenzij het mij gevraagd wordt.

En ja Idaho......er ontgaat jou wel vaker iets.........

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Tot het bittere einde

Ongelezen bericht door Piet »

Hulde voor de doorzetter Ad.
Zonder advocaat knokken tegen de Dexia bank.
Rechtszaak geschorst dankzij de zoveelste Dexia vertragingspoging (ditmaal met behulp van Leaseverlies), maar hij zat niet bij de pakken neer en heeft gevraagd om de zaak weer op de rol te zetten.
Resultaat:
Ik heb toch weer een stukje gewonnen.
Mijn zaak was ook stopgezet tot medio juli.
IK heb daarop protest aangetekend, waarop dexia gisteren mocht reageren.
En mijn zaak staat nu weer op de rol.
Het is nu weer aan de rechter om op 15 februari te beslissen wat te doen.
Ik vind er toch weer een lichtpuntje in omdat dexia nu ook in mijn zaak aan de kant staat.
Ad gefeliciteerd!
Terugvechten heeft wel degelijk zin.
Wij staan in ons recht, maak er gebruik van.
De Duisenberg regeling praat alleen over schadevergoeding en niet over nietigheid en vernietiging.
Vraag je advocaat naar jouw mogelijkheden.
Laat niet over je heenlopen en vecht voor jouw geld en tegen het onrecht wat jou is aangedaan.
De eerste helft van 2006 is beslissend en wij allen kunnen daarin iets betekenen met doorzettingsvermogen, vastberadenheid, opzeggen vertrouwen in Leaseverlies, (doorgaan met) procederen, stoppen met betalen aan dexia, meedoen met het grote verweerschrift tegen het verzoek tot verbindendverklaring.
Samen maken wij een vuist die de beslissende K.O. toebrengt.
Samen hebben wij een langere adem als Dexia
Samen gaan wij onze strijd winnen.
Doe jij ook mee?

Groeten,
Piet

Gesloten