LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veel afwachters

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Veel afwachters

Ongelezen bericht door Brabander »

Er zijn ongeveer 700.000 lease-contracten afgesloten. Op dit moment procederen ongeveer 4.000 gedupeerden.

Daarnaast zijn er 100.000 die mee doen met de Duisenberg Deal dit zijn de gedupeerden die zijn aangesloten bij Lease-verlies.

Van de overige 600.000 zullen er diverse zijn met meerdere contracten.
Er blijven er zeker 400.000 over.

Hiervan procederen er dus 4.000 dit is dus maar 1 %.
De rest wacht af of denkt mee te kunnen liften.

Het enige waar je met mee kunt liften is een aanbod of bemiddeling.
Wil je geld terug krijgen of stoppen met betalen dan zul je moeten procederen.

Willen we echt een vuist maken dan moeten zeker 200.000 gedupeerden gaan procederen. Dan loopt het rechtsysteem zeker vast en zal er sneller aan een oplossing gewerkt worden.

PP
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:17

Re: Veel afwachters

Ongelezen bericht door PP »

Hallo Brabander,

Weer spijkers met koppen die je daar slaat maar helaas is dit forum toch zo klein dat het wel bij die spijkers zal blijven!

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Veel afwachters

Ongelezen bericht door cornelis »

Hallo

En die 4000 die procederen word door dexia op vakundige wijze het zwijgen opgelegd.
Omdat zij sterk blijken te staan en rechters werken daar aan mee schande is het.
Geeft aan hoe machtig dexia is en welk een beerput gesloten moet blijven.

groetjes

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Veel afwachters

Ongelezen bericht door trudy »

Niet alle rechters werken daar aan mee. Gelukkig niet. Dan zou het er nog triester voor ons uitzien. Kijk naar alle uitspraken in ons voordeel.

Je mag niet alle rechters over één kam scheren.

Gast

Re: Veel afwachters

Ongelezen bericht door Gast »

Niemand durft te procederen en de rechters , willen er niets van begrijpen, omdat de belangen te groot zijn.

Gezamenlijk procederen is de enige oplossing. Kijk maar naar de heer Ton, hoeveel processen deze tot stand brengt !!!

Ton is slimmer dan menig advocaat !!!!

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Veel afwachters

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Er werd gezegd:
Wel of niet rechten !! De enige die het goed doet is Ton van het advocatenkantoor Holla Poelman in Eindhoven.
Ton heb je een nieuwe baan bij Holla Poelman?? :wink:

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: Veel afwachters

Ongelezen bericht door Kor S »

o.k dan, bedankt.
ton,mr hendrik jan bos,en college ,kunnen jullie tegen grote werkdruk?
anders biedt ik mij aan voor assistentie.
goed om te weten dat uiteindelijk ieder voor de RECHTER stoel komt.
ook de z.g bank top.
h.g kor. :wink:

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Veel afwachters

Ongelezen bericht door pluutje »

Nee hoor Janneke 52,

Holla Poelman werkt voor Ton! 8) [en ons] :D

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Veel afwachters

Ongelezen bericht door Janny »

goed om te weten dat uiteindelijk ieder voor de RECHTER stoel komt.
ook de z.g bank top.
h.g kor
wat hierboven geschreven staat is voor mij een punt om rust te vinden, in de warboel van de hele aandelenlaese problemen.
Natuurlijk, ik wil ook heel graag nu recht, verwacht ook dat dat gaat gebeuren. Die hele onderhandelings fase is een periode waar we ook doorheen moeten. En wanneer ook Dhr. Duisenberg moet toegeven dat met onwillige honden het moeilijk hazen vangen is, zal de rechtbank almeer overtuigd zijn van onze goede wil om een oplossing te vinden.Hetgeen weer in ons voordeel zal werken.

Janny

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Veel afwachters

Ongelezen bericht door ad snoeren »

goed om te weten dat uiteindelijk ieder voor de RECHTER stoel komt.
ook de z.g bank top.
Ik kon het niet laten Kor.
Hoe zit het met de LINKER stoel t.o.v de bank? :wink:

LFS Ad

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Veel afwachters

Ongelezen bericht door Janny »

Ad Snoeren.

Je mag het vragen. mijns inziens gaat het hier niet om de rechter of de linkerzijde van een stoel, maar om de functie van de persoon die op die stoel zit. Een Rechter. dus beter is RECHTERstoel.

zo een beetje duidelijk?

groeten Janny

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Veel afwachters

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Janny

grapje :wink:

Lfs Ad

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: Veel afwachters

Ongelezen bericht door Kor S »

juist janny ik had het hier noch over een mag ik hopen [rechtvaardige]
wijze aardse rechter] h.g allen. kor.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Veel afwachters

Ongelezen bericht door Janny »

Janny

grapje

Lfs Ad
daar hou ik van .

janny
Op dit moment procederen ongeveer 4.000 gedupeerden
.
Deze 4000 zullen ook ergens anders geregisstreerd staan.

Nl , voor mijzelf geld dat ik en lid (?) ben van Leaseverlies, en mijn man van Eegalease.
en ik procedeer, dus ook meegeteld in die 4000.
dus die aantallen zijn niet helemaal zuiver uit te splitsen. er zijn over en weer zeer veel overlappingen. Maar grote aantallen zullen zich gezien de cijfers dus niet hebben verenigd. daar bestaat dus geen inzicht in. hoe zij dit afwerken.en daar zal Dexia zeker goede sier mee maken. Maar Al draagt een aap een gouden ring ! het is en blijft een lelijk ding. Dus het eind is verantwoording door Dexia . aan al die gedupeerden van hun wandaden.

Al die personen die niet getraceerd kunnen worden, kunnen ook bestaan uit zeer kleine *spaar *bedragen, waarvoor het duurder is om actie te voeren en te procederen.

janny

Atje
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jul 2004 11:22

Re: Veel afwachters

Ongelezen bericht door Atje »

Brabander, ik heb geen geld om te procederen en heb ook geen recht op toevoeging met mijn inkomen van eur 1100 in de maand.
Er kunnen wel eens meer mensen zijn met hetzelfde probleem.

toras
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:22

Re: Veel afwachters

Ongelezen bericht door toras »

Bovendien wordt geadviseerd als je het DEXIA-aanbod hebt getekend te
wachten op de aangespannen rechtzaak.Dit zijn ook wel aardig wat ge-
dupeerden.Dan zijn er nog gedupeerden waarbij de restschuld relatief
klein is t.o.v. de advocaatkosten en zo kan ik nog wel meer zaken opnoemen waarbij gedupeerden even enkele beslissingen van recht-
zaken afwachten.
Dus brabander al met al valt het aantal" bewuste " afwachters wel mee
toras

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Veel afwachters

Ongelezen bericht door aert0001 »

Geplaatst op 04 Apr 2005 10:51 door pluutje


--------------------------------------------------------------------------------

Nee hoor Janneke 52,

Holla Poelman werkt voor Ton! [en ons]

Naar boven
----------------------------------------------------------------------------
nou het meest en op de eerste plaats voor jullie, en ik doe vrijwilligerswerk.

Ton

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Veel afwachters

Ongelezen bericht door woest »

31-03-2005 De Telegraaf

Wildgroei rechtszaken treft bedrijfsleven VS


NEW YORK - Het aantal rechtszaken dat gedupeerde beleggers hebben aangespannen tegen beursgenoteerde bedrijven in de VS is vorig jaar aanzienlijk gestegen. Dat blijkt uit een rapport dat gisteren door consultancybureau PriceWaterhouseCoopers is gepresenteerd, zo meldt De Financiële Telegraaf donderdag.
Het tempo waarin rechtszaken worden aangespannen lijkt vooralsnog niet af te nemen en bedrijven schikken voor steeds hogere bedragen.
Er zijn vorig jaar 203 aanvragen voor zogenoemde class-action rechtszaken (één eiser stelt voor een hele groep benadeelden een bedrijf aansprakelijk voor de schade) door beleggers ingediend. Dat is een stijging van 16% ten opzichte van 2003.
Het aantal collectieve procedures dat vorig jaar van start is gegaan nam in 2004 met 7% toe ten opzichte van de periode 1996 tot 2003.
Vooral bij de hoogte van de schikkingsbedragen is een opwaartse trend te bespeuren. Er werd door Amerikaanse bedrijven en buitenlandse concerns die in de VS actief zijn meer dan $5 miljard opgehoest om schadeclaims van gedupeerde beleggers af te kopen.
Er werd in 22 zaken een schikking van boven de $20 miljoen bereikt. Volgens PWC zal het aantal zaken waarin er voor honderden miljoenen dollars wordt geschikt gestaag oplopen.
Ook in Europa krijgen bedrijven in de nabije toekomst te maken met Amerikaanse toestanden. In Nederland is een class-action nog niet mogelijk maar er gaan steeds meer stemmen op om dit beproefde middel ook in ons land in te voeren.
Benadeelden krijgen op een eenvoudige wijze hun schade vergoed, zonder er enige moeite voor te hoeven doen. Ook voor de gedaagde zijn er voordelen omdat op deze manier wordt voorkomen dat er allemaal individuele rechtszaken tegen bijvoorbeeld een bedrijf of overheid worden aangespannen. Daarnaast is een classaction-zaak een ontlasting van de rechterlijke macht.
In Nederland kunnen advocatenkantoren wel middels een volmacht een groep gedupeerden vertegenwoordigen, zoals recentelijk in de Dexia-zaak.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Veel afwachters

Ongelezen bericht door pluutje »

en ik doe vrijwilligerswerk.

Ton
En met veel succes uiteraard. :wink:

Gesloten