LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door Chris G »

sylvia1974 schreef:ja ook ik heb vanmorgen een mail van Legalconcepts ontvangen nadat ik gisteren een mail had gestuurd met een aantal vragen. Het blijkt dus dat het weer ergens doodloopt. Van stichting spirit, Payback naar Beursklacht en nu?? ik ben geen lid van Vereniging Consument en geldzaken. Zal ik hen contacten om te kijken of ik mij nog kan aanmelden?
en o ja wat te doen met de 440 euries die betaald zijn aan Beursklacht? zeker ook weer weggegooid geld?? ik heb de curator daar al over gemaild maar of hij dat mee kan nemen in het faillissementsproces vraag ik me af...
Het lijkt me dan ook verstandig om in ieder geval zich niet aan te sluiten bij de stichting 'Zinloos Betalen'!!
In de eerste plaats omdat de voorzitter van deze stichting een van de eigenaars/oprichters van Beursklacht was dus (mede)veranwoordelijk was/is voor het faillissement en in de tweede plaats er weer relatief flink betaald moet worden om deze stichting van financieën te voorzien.

ClaimConcept
Berichten: 1972
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Toch maar weer naar de volgende hulpverlener?
Misschien kunnen wij het vertrouwen herstellen...

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door Captain-America »

IMHO echte 'hulpverleners' in geval aandelenlease e.d. doen het belangeloos (gratis).
Zo deden vele anderen, in en out here, incl. ikzelf, dat...

Maar ja, dat waren andere tijden...vrees ik...

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door peewee »

"Captain America´´
''Belangeloosheid'' is vooral van belang voor de rechter en de rechtspraak die uiteindelijk te oordelen heeft.
Voor belangenorganisaties is vooral van belang dat ze juridisch sterk opereren, zaken tot de bodem uitzoeken (liefst nog dieper) volharding tonen en van advocaten gebruik maken die even volhardend zijn. Het gaat in de aandelenlease-affaire om een snoeiharde rechtsstrijd tegen semi- of geheel malafide banken, om niets anders. Zg. belangeloze hulpverleners, al dan niet gekleed in geiten-wollen-sokken kan men daarbij missen als kiespijn. Een belangenbehartiger dient per definitie niet belangenloos te zijn.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door Piet »

Een paar alternatieven voor Beursklacht gedupeerden.

ClaimConcept

Wat doet ClaimConcept:
Via de expertise bij ClaimConcept hebben inmiddels ruim 360 beleggers hun conflicten met financiële instellingen kunnen bijleggen, veelal via schikkingen.
Bovendien is daarbij gemiddeld per persoon 50% van de inleg door de tegenpartij terugbetaald, inclusief kosten!

Ook nu nog slaagt ClaimConcept er vaak in om zaken onder te brengen bij het
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening KiFiD,.op basis van uitspraken van november 2011

Bij een juridische procedure proberen we in eerste instantie de zaak voor het KiFiD te krijgen. Ook bij de kantonrechter voeren we zelf het verweer, eventueel met juridische ondersteuning van met ons samenwerkende advocaten.
Meer informatie: http://www.claimconcept.nl/

Juridico

Wat doet Juridico:
De aandelenlease gedupeerden, welke hun zaak door Beursklacht lieten behartigen én welke nu met Legalconcepts in de maag worden gesplitst, willen wij wel helpen tegen een gereduceerd tarief (tarief met korting). wij werken grotendeels ‘no cure, no pay’, waardoor de mensen alleen vooraf een klein bedrag hoeven te betalen. Verder krijgen ze tussendoor geen facturen én betalen ze pas het ‘no cure,no pay’ tarief als ze ook écht geld ontvangen.
Wanneer een nieuwe mogelijke cliënt bij ons komt, dan worden er alleen kosten in rekening gebracht als wij ook echt iets kunnen met hun zaak.


Meer informatie: http://www.juridico.nl/

Groeten,
Piet

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door Chris G »

Het is kennelijk nogal druk met aanvragen voor een alternatief ter vervanging van Beursklacht bij Piet (PAL) omdat hij twee alternatieven noemt.
Blijkbaar hebben de gedupeerden van Beursklacht totaal geen vertrouwen meer in de stichting Zinloos Betalen. Na het debacle met Beursklacht waarvan zeker 80% van de mensen op aanraden van Payback zich daarbij hadden aangesloten, is kennelijk nu ook totaal het vertrouwen in Payback verdwenen omdat deze vereniging de oprichter is van Zinloos Betalen. Dat nu na het failliet van Beursklacht door Payback er op wordt aangedrongen om zich aan te melden bij Zinloos Betalen heeft blijkbaar weinig succes en dat lijkt mij volslagen terecht als men weet dat de voorzitter van deze stichting eigenaar/oprichter was van Beursklacht!!

ClaimConcept
Berichten: 1972
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

24 augustus, ClaimConcept schreef:
13 augustus, ClaimConcept schreef:Ook de afhandeling van Beursklacht dreigt weer een enorme klucht te worden.

Wij hebben een dossier van een Beursklacht-er opgevraagd bij de curator, die tot onze verbazing deze informatie rechtstreeks doorstuurde naar LegalConcepts. Dit terwijl de gedupeerde niet heeft ingestemd met de overdracht van het dossier. De verbazing wordt nog groter, waar LegalConcepts aan ClaimConcept een machtiging durft te vragen en een eindafrekening wil sturen voor sluiting van het dossier.
Na het bericht van LegalConcepts hebben wij de curator nogmaals gevraagd om het dossier, met een machtiging van de klant aan ClaimConcept. Hierbij is aan de curator nadrukkelijk aangegeven dat het niet de bedoeling is om met LegalConcepts te corresponderen of deze van vertrouwelijke informatie te voorzien (zoals een machtiging...), dit omdat er simpelweg geen enkele contractuele relatie bestaat met LegalConcepts.

Drie keer raden wat er vervolgens is gebeurd!
We hebben de gevraagde dossiers nog steeds niet.

Wel ontving een aantal van onze klanten een brief rechtstreeks van LegalConcepts, waarin deze aangaf dat zij door onvoldoende aanmeldingen niet de nodige extra expertise kunnen aantrekken.

Kortom, de expertise was er niet, is er niet en zal er ook niet komen.

Het dossier is gratis zelf af te halen in Rotterdam. Lekker vanuit Maastricht of Pieterburen.
O ja, opsturen kan ook, tegen vooruitbetaling van slechts € 19,50 !

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door Captain-America »

Dank voor je reactie waaarde Peewee,

Ik kan je beredenatie plaatsen, edoch ben een andere mening toegedaan.
Waarbij ik mij, bij mijn weten, niet onder de 'geiten-wollen-sokken' types, zoals door jou omschreven schaar.
Belangeloos, vanaf 2002/2003 gedupeerden bijstaan, in mijn perceptie is om ze met alle kennis en kunde bij te staan, zonder daar enerlei vergoeding o.i.d. voor te ontvangen, ondanks dat dit diverse malen is aangeboden. Los van dat dit mijn eigen manier van werken was en is.Waarbij opgemerkt zij dat ik niet de enige was/ben die zich zo heeft opgesteld, dat betreft hier (mooi passend ;)) 'legio' belangeloze medestrijders. Overigens met succes, zie de diverse berichten in hier, waardoor de gedupeerden van aandelenlease een sterkere positie hebben verkregen, denk aan WBP, contact met de Commissie Geschillen Aandelenlease enz.

Met immer belangeloze groet,

Captain-America

peewee schreef:"Captain America´´
''Belangeloosheid'' is vooral van belang voor de rechter en de rechtspraak die uiteindelijk te oordelen heeft.
Voor belangenorganisaties is vooral van belang dat ze juridisch sterk opereren, zaken tot de bodem uitzoeken (liefst nog dieper) volharding tonen en van advocaten gebruik maken die even volhardend zijn. Het gaat in de aandelenlease-affaire om een snoeiharde rechtsstrijd tegen semi- of geheel malafide banken, om niets anders. Zg. belangeloze hulpverleners, al dan niet gekleed in geiten-wollen-sokken kan men daarbij missen als kiespijn. Een belangenbehartiger dient per definitie niet belangenloos te zijn.

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door Chris G »

18 september, ClaimConcept schreef:
24 augustus, ClaimConcept schreef:
13 augustus, ClaimConcept schreef:Ook de afhandeling van Beursklacht dreigt weer een enorme klucht te worden.

Wij hebben een dossier van een Beursklacht-er opgevraagd bij de curator, die tot onze verbazing deze informatie rechtstreeks doorstuurde naar LegalConcepts. Dit terwijl de gedupeerde niet heeft ingestemd met de overdracht van het dossier. De verbazing wordt nog groter, waar LegalConcepts aan ClaimConcept een machtiging durft te vragen en een eindafrekening wil sturen voor sluiting van het dossier.
Na het bericht van LegalConcepts hebben wij de curator nogmaals gevraagd om het dossier, met een machtiging van de klant aan ClaimConcept. Hierbij is aan de curator nadrukkelijk aangegeven dat het niet de bedoeling is om met LegalConcepts te corresponderen of deze van vertrouwelijke informatie te voorzien (zoals een machtiging...), dit omdat er simpelweg geen enkele contractuele relatie bestaat met LegalConcepts.

Drie keer raden wat er vervolgens is gebeurd!
We hebben de gevraagde dossiers nog steeds niet.

Wel ontving een aantal van onze klanten een brief rechtstreeks van LegalConcepts, waarin deze aangaf dat zij door onvoldoende aanmeldingen niet de nodige extra expertise kunnen aantrekken.

Kortom, de expertise was er niet, is er niet en zal er ook niet komen.

Het dossier is gratis zelf af te halen in Rotterdam. Lekker vanuit Maastricht of Pieterburen.
O ja, opsturen kan ook, tegen vooruitbetaling van slechts € 19,50 !
Het is natuurlijk volslagen absurd dat alléén wanneer u het dossier zelf gaat afhalen in Rotterdam dat u dan dit dossier gratis krijgt en als het opgestuurd moet worden dat dit € 19,50 kost.
Zonder uw medeweten en toestemming is dit dossier door de curator overgedragen aan LegalConcepts. Nog voordat u eigenlijk heeft kunnen beslissen of u al of niet gebruik zou maken van de diensten van LegalConcepts laat LegalConcepts weten dat zij door onvoldoende aanmeldingen niet de nodige extra expertise kunnen aantrekken. Met andere woorden dat men niets kan of gaat doen met de belangen van de mensen die waren aangesloten bij het failliete Beursklacht. Dan is het merkwaardig dat de dossiers van het failliete Beursklacht al waren overgedragen aan LegalConcepts zonder medeweten en toestemming van de betreffende eigenaren van deze dossiers terwijl er kennelijk nog geen enkele onderzoek had plaatsgevonden over de haalbaarheid van een eventuele doorstart van Beursklacht.
In dit geval kan men dus spreken dat deze dossiers onrechtmatig zijn verkregen en dus onmiddelijk en zonder berekening van kosten moeten worden geretourneerd aan de rechtmatige eigenaars.
Ook de vereniging Payback zou welleens wat meer informatie mogen verstrekken want uiteindelijk zijn zij degene geweest die zeker zo'n 90 % van de mensen hebben geadviseert om zich bij Beursklacht aan te melden om gebruik te maken van hun diensten.
Op de website van Payback staat Nieuwsbrief 41. Daarin vermeld men dat het niet aan te raden is om in zee te gaan met LegalConcepts. Dat is na de reactie van LegalConcepts dat niets meer gedaan gaat worden met cliënten van Beursklacht om lopende zaken af te handelen dus ook niet meer mogelijk.
Wel wordt er in deze nieuwsbrief nogal behoorlijk aangedrongen om zich aan te sluiten bij de stichting Zinloos Betalen, welke ook door Payback is opgericht, om via deze stichting de schade die ontstaan is door het faillissement van Beursklacht te laten behartigen.
Er zijn twee redenen om niet in te gaan op dit voorstel van Payback.
In de eerste plaats is dat er reletief nogal wat kosten worden gevraagd om via deze stichting de belangen te laten behartigen.
In de tweede en belangrijkste plaats is het gegeven dat de voorzitter van deze stichting één van de eigenaars/oprichters was van Beursklacht en dus (mede)verantwoordelijk was voor het faillissement van Beursklacht.
Ook is betreffende persoon toegetreden tot de groep Payback-Team.
Het is volslagen absurd en ongeloofwaardig dat een eigenaar/oprichter van een bedrijf welke, mede door zijn toedoen, failliet is gegaan ineens voorzitter kan worden van een stichting die de belangen behartigd voor slachtoffers van dit faillisement. Het moet nu echt niet gekker worden!!
Ik heb dit al vele malen op dit forum verkondigd en ik zal dit blijven doen!
Verder heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat er kennelijk één persoon is bij Payback die aan de touwtjes trekt en verantwoordelijk zou zijn dat een aantal bestuursleden c.q. leden van het Payback-Team zijn opgestapt om het gebeuren rondom Beursklacht.
Wellicht een overweging om mee te nemen in een beslissing over Payback en/of Zinloos Betalen.

ClaimConcept
Berichten: 1972
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Bij verwijzing naar een advocaat, zit men vrijwel altijd op de verkeerde weg, richting Rechtbank en Hofmodel.

Leasebanken onderhandelen op dit moment liever met advocaten of met gedupeerden rechtstreeks, dan met ClaimConcept.

Wat zou u doen, als u in de schoenen stond van de bank?

Gesloten