LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door Chris G »

Op 17 juli j.l. ontvingen alle klanten van Beursklacht een schrijven van curator Ingwersen waarin men op de hoogte werd gesteld dat Beursklacht BV te Haarlem op 3 juli j.l. door de rechtbank te Utrecht in staat van faillisement is verklaard. Deze brief is hier te lezen.
Er werd verder meegedeeld dat alle activiteiten van Beursklacht per direct waren gestaakt. Ook werd meegedeeld dat er een derde bereid was gevonden om de dienstverlening van Beursklacht voort te zetten. Deze derde partij is PrepareConcepts te Rotterdam handelend onder de naam LegalConcepts.
LegalConcepts stuurde alle klanten van Beursklacht een brief met de mededeling dat LegalConcepts de diensten van Beursklacht had overgenomen. Deze brief is hier te lezen.
Bij het lezen van deze brief van LegalConcepts viel mij al direct iets merkwaardigs op namelijk er was kennelijk alleen maar een postbusnummer wat belangrijk was om te vermelden want alle andere normale gegevens zoals een adres stonden niet vermeld. Als in deze brief wordt gevraagd aan klanten van Beursklacht om mee over te stappen naar LegalConcepts dan lijkt het mij zeer wenselijk de mensen waaraan dit gevraagd wordt dat deze volop informatie krijgen omtrent de doelstelling, organisatie, ervaring en voorgenomen afhandeling van lopende zaken. Totaal niets van deze zaken waarbij zelfs de directe contactgegevens ontbraken en daardoor het bijna onmogelijk was om meer over betreffende organisatie te weten te komen.
Gelukkig had de curator in zijn brief hier een melding over gemaakt:

De contactgegevens van LegalConcepts zijn de volgende:

[email protected]

Kasteelweg 51
3077 BN Rotterdam

Met deze gegevens ben ik eens gaan 'Googlen' doch tot mijn verbazing was er totaal geen informatie wat gevonden werd zowel voor LegalConcepts als voor PrepareConcepts.
Nu er niets over bovenstaande te vinden was maar eens gezocht op Karansingh & Partners Gerechtsdeurwaarders welke ook vermeld staat in de brief van LegalConcepts
Daar was wat meer informatie over beschikbaar alhoewel het eigenlijk allen maar een aankondiging was dat de complete website binnenkort beschikbaar is. Verder bleek uit deze informatie dat ondanks een andere naam het adres eksakt gelijk was aan het adres van LegalConcepts namelijk Kasteelweg 51 3077 BN Rotterdam. Gevoeglijk mag worden aangenomen dat dit bedrijf minimaal nauwe banden onderhoud met LegalConcepts zoal niet dat dit bedrijf ook behoort bij LegalConcepts.
Dat zaken bij LegalConcepts nogal door elkaar lopen kwam ik, bij toeval, achter toen Google even doorzocht op 'incassobureau'. De volgende link werd door Google aangeven. Dat was vreemd, nog een incassobureau op het zelfde adres Kasteelweg 51 3077 BN Rotterdam en zoals de naam van dit bureau al gedeeltelijk aangeeft ook blijkbaar onder de paraplu van LegalConcepts.
Al met al een aantal nogal merkwaardige zaken waarbij geconstateerd mag worden dat er nogal wat ondoorzichtige en schimmige constructies zijn gebezigd als bedrijfvoering althans dat is mijn mening.
Het geheel van deze bevindingen zijn denk ik voldoende aanleiding om mensen die van plan waren om met LegalConcepts in zee te gaan te waarschuwen en zeker af te wachten tot er meer bekend wordt van LegalConcepts.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Ook de afhandeling van Beursklacht dreigt weer een enorme klucht te worden.

Wij hebben een dossier van een Beursklacht-er opgevraagd bij de curator, die tot onze verbazing deze informatie rechtstreeks doorstuurde naar LegalConcepts. Dit terwijl de gedupeerde niet heeft ingestemd met de overdracht van het dossier. De verbazing wordt nog groter, waar LegalConcepts aan ClaimConcept een machtiging durft te vragen en een eindafrekening wil sturen voor sluiting van het dossier.
Laatst gewijzigd door ClaimConcept op 13 aug 2012 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door gerland »

Beursklachtklacht?

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door Chris G »

ClaimConcept schreef:Ook de afhandeling van Beursklacht dreigt weer een enorme klucht te worden.

Wij hebben een dossier van een Beursklacht-er opgevraagd bij de curator, die tot onze verbazing deze informatie rechtstreeks doorstuurde naar LegalConcepts. Dit terwijl de gedupeerde niet heeft ingestemd met de overdracht van het dossier. De verbazing wordt nog groter, waar LegalConcepts aan ClaimConcept een machtiging durft te vragen en een eindafrekening wil sturen voor sluiting van het dossier.
Zijn er al meer mensen die hun dossier hebben opgevraagd bij LegalConcepts en die ook te horen hebben gekregen dat men hiervoor moet betalen??

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door peewee »

De wanprestaties van organisaties als Beursklacht, Pay Back, Spirit c.s. speelt helaas alleen maar figuren (als Lemstra en anderen ex-Leaseverlies; Verliespolis) in de kaart die er voor pleiten dat er alleen door een beperkt aantal geselecteerde partijen (lees: monopolisten) geprocedeerd mag worden voor gedupeerden van massaschade. Weliswaar slaat dat in de kwestie van de hier bedoelde wanpresteerders nergens op, want die hebben uberhaupt nooit collectief geprocedeerd, maar de buitenwacht kan dit onderscheid vaak niet maken.

Jammer, jammer.

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door Chris G »

Het is natuurlijk ook nogal merkwaardig dat van de stichting zinloosbetalen, ook opgericht door Payback, één van de oprichters van Beursklacht nu voorzitter van deze stichting is!!
Wellicht kan deze persoon opheldering c.q. verantwoording geven over hetgeen de curator vermelde in het faillissementsverslag.
Tot slot heeft Beursklacht nog een veertigtal cliënten dat tevens crediteur is. Ten behoeve van deze mensen heeft Beursklacht geld ontvangen van diverse financiële instellingen e/o banken van in totaal € 337.368,67. De curator heeft dit „derdengeld‟ niet op de rekening van Beursklacht aangetroffen.

BJanssen70
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2012 21:28

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door BJanssen70 »

Helaas wordt hier iedereen over 1 kam geschoren. Na contact met de Stichting is mij het een en ander duidelijk geworden. Ik wil vanuit mijn eigen situatie geen inzicht geven wel wil ik aangeven dat er geen constateringen gedaan moeten worden voordat alle partijen gehoord zijn.

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door jll »

Stichting Beursklacht?

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door Chris G »

@Bjansen70
BJansen70 schreef:Na contact met de Stichting is mij het een en ander duidelijk geworden.
Wat heeft de Stichting jou meegedeeld? Vertel, laat het ons weten zodat het ons ook duidelijk wordt.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:Ook de afhandeling van Beursklacht dreigt weer een enorme klucht te worden.

Wij hebben een dossier van een Beursklacht-er opgevraagd bij de curator, die tot onze verbazing deze informatie rechtstreeks doorstuurde naar LegalConcepts. Dit terwijl de gedupeerde niet heeft ingestemd met de overdracht van het dossier. De verbazing wordt nog groter, waar LegalConcepts aan ClaimConcept een machtiging durft te vragen en een eindafrekening wil sturen voor sluiting van het dossier.
Na het bericht van LegalConcepts hebben wij de curator nogmaals gevraagd om het dossier, met een machtiging van de klant aan ClaimConcept. Hierbij is aan de curator nadrukkelijk aangegeven dat het niet de bedoeling is om met LegalConcepts te corresponderen of deze van vertrouwelijke informatie te voorzien (zoals een machtiging...), dit omdat er simpelweg geen enkele contractuele relatie bestaat met LegalConcepts.

Drie keer raden wat er vervolgens is gebeurd!

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept heeft inmiddels via de curator Beursklacht B.V. alsmede haar (toenmalige) directe en indirecte bestuurders aansprakelijk gesteld voor schade wegens langdurig falen en verzuim, vanaf augustus 2010 tot heden.

Ook meedoen?

Rechts naast dit bericht treft u de knop PB voor een Privé Bericht
Niet geregistreerd, dus geen knop PB? Stuur dan een email via de knop WWW

BJanssen70
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2012 21:28

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door BJanssen70 »

Door vakantie niet eerder in de mogelijkheid geweest om te reageren, sorry hiervoor. Maar na telefonisch contacten met zinloos betalen ben ik er achter gekomen dat de heer burggraaf zijn werk heeft neer gelegd na tijden waarin hij zich zelf niet kon vinden in de gedachten van zijn compagnon. Verder doe ik geen uitlatingen daar mijn procedure verdere progressie heeft daar ik bij de stichting zinloos ben en een positieve afronding tegemoet zie.

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door Chris G »

@BJanssen70
BJanssen70 schreef:Verder doe ik geen uitlatingen daar mijn procedure verdere progressie heeft daar ik bij de stichting zinloos ben en een positieve afronding tegemoet zie.
Op welke gronden baseer je de hoop op een positieve afronding door de stichting Zinloos Betalen??
Realiseer je wel dat er een grote kans bestaat dat je voor de tweede keer het schip ingaat. De eerste maal door het faillissement van Beursklacht en de tweede maal doordat je in zee gaat met een stichting die zegt de belangen te behartigen van ieder die gedupeerd is door dit faillissement maar waarvan de voorzitter van deze stichting één van de oprichters/eigenaar was van het failliete Beursklacht.
Hoe geloofwaardig kom je dan nog over!!!!

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door peewee »

En zo is het maar net.
Goede resultaten zijn ALLEEN te bereiken door middel van rechtszaken die door ADVOCATEN (die van doorpakken weten) eindelijk eens goed in de verf worden gezet. Aan dat laatste schort het nogal eens !
Dat wil zeggen rechtszaken waarin bijvoorbeeld de niet-levering van de aandelen aan de klant, omdat deze aandelen feitelijk al veel eerder door Bank Labouchere aan allerlei schimmige SPV's waren geleverd (longa manu;en dus niet aan de klant), aan de kaak wordt gesteld bij de rechter.

Goede resultaten zijn NIET te bereiken door GELOOF in een nieuw schemerig clubje a la ''Zinloos betalen'' of andere vage commerciele entiteiten.
Degene die nog geld tegoed hebben van het failliette Beursklacht B.V. raad ik aan de curator onder druk te zetten om een onderzoek in te stellen naar eventuele faillissementpauliana door de bestuurders van Beursklacht. Doet de curator dit niet, dan een klaagschrift naar de Rechter Commissaris bij de Rechtbank die het faillissement van Beursklacht B.V. uitsprak.

En verder leidt dit forum item natuurlijk alleen maar af van de kern van de zaak en dat is het stevig aanpakken van Dexia en de andere aandelenleasebanken.

sylvia1974
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jan 2012 15:02

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door sylvia1974 »

echt onvoorstelbaar, want wij hebben ook een brief ontvangen van Legalconcepts naar aanleiding van het faillissement van Beursklacht en of we dan onze zaken door hen willen laten behartigen. Dat moesten we maar even laten weten want ja ons dossier is wel overgeheveld naar Legal concepts. Daar wij dit niet door vakantie etc voor 1 september hebben laten weten krijgen we nu een mail dat zij ervan uitgaan dat we niet overgaan en dat we wel ons dossier kunnen ophalen in Rotterdam (kasteelweg??) en anders sturen ze het op...

Ik ben nu helemaal de weg kwijt en bijna van plan op te geven.... waar doe ik goed aan?? wil zo graag dat het afgelopen is... We willen ons geld terug van Aegon, maar ook van Beursklacht want aan hen hebben we ook honderden euro's betaald... Zinloos betalen vertrouw ik niet en legalconcepts ook niet... we zijn nog wel lid van Payback... wat als er 17 september een uitspraak komt... pis ik dan naast de pot???

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

LegalConcepts heeft net een mail gestuurd waarin ze aangeven de belangen van ex-beursklacht mensen niet te kunnen behartigen vanwege "te weinig animo".

Wij wel.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door juwita »

@Sylvia1974,
Omdat je Aegon noemt, ben je vermoedelijk Sprintplan-gedupeerde. Voor zover mijn informatie reikt, heeft noch Beursklacht noch Pay Back, noch Stichting Spirit in juridische zin ook maar iets zinvols tegen Aegon ondernomen.
De enige serieus te nemen rechtszaak tegen Aegon wordt gevoerd door de Vereniging Consument en Geldzaken. Ben je daarvan lid, dan zou ik me geen zorgen, maken, maar gewoon de einduitkomst van die rechtszaak afwachten. Het enige waar je je eventueel zorgen over moet maken is de de rechtspraak rondom aandelenlease.

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door Chris G »

ClamConcept schreef:LegalConcepts heeft net een mail gestuurd waarin ze aangeven de belangen van ex-beursklacht mensen niet te kunnen behartigen vanwege "te weinig animo".

Wij wel.
Zijn er al meer mensen die het bovenstaande mailtje van LegalConcepts hebben ontvangen??
Dan zullen de dossiers met o.a. persoonsgegevens van betrokkenen die door de curator van Beurskacht, zonder medeweten van de betrokkenen, zijn overgedragen aan LegalConcepts direct en zonder kosten moeten worden geretourneerd aan de desbetreffende personen. LegalConcepts is nu zonder een enkele reden onrechtmatig in het bezit van deze dossiers.

Verder is de opmerking van juwita in zijn bericht hierboven over de stichting 'Spirit' een gedateerde opmerking want deze stichting bestaat al enkele jaren niet meer.
Deze stichting was door de vereniging Payback opgericht maar na enkele verloren rechtzaken is deze stichting een wisse dood gestorven zoals nogal wat stichtingen c.q. samenwerkingsverbanden met Payback het loodje leggen.

sylvia1974
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jan 2012 15:02

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door sylvia1974 »

ja ook ik heb vanmorgen een mail van Legalconcepts ontvangen nadat ik gisteren een mail had gestuurd met een aantal vragen. Het blijkt dus dat het weer ergens doodloopt. Van stichting spirit, Payback naar Beursklacht en nu?? ik ben geen lid van Vereniging Consument en geldzaken. Zal ik hen contacten om te kijken of ik mij nog kan aanmelden?
en o ja wat te doen met de 440 euries die betaald zijn aan Beursklacht? zeker ook weer weggegooid geld?? ik heb de curator daar al over gemaild maar of hij dat mee kan nemen in het faillissementsproces vraag ik me af...

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Vele vraagtekens bij 'doorstart' van failliete Beursklacht

Ongelezen bericht door peewee »

Als de curator geen aanleiding ziet om een onderzoek naar faillissementspauliana in te stellen, dan mogen Beursklacht klanten er zeer waarschijnlijk van uit gaan dat ze hun betaalde gelden aan Beursklacht kwijt zijn. Bij failiissementen van dit soort kleine bedrijfjes of organisaties valt er voor de schuldeisers in een faillissement meestal weinig tot niets te halen. Te meer ook omdat de curator voor zijn werk zich als eerste mag verhalen op de boedel. Tegen uurtarieven van vaak 200 euro per uur of meer kan het dan hard gaan met het leegraken van de boedel.

Grote vraag is verder hoe Beursklacht, dat zich kennelijk opstelde als behartiger van individuele belangen van aandelenlease-gedupeerden, zich van die taak heeft gekweten. Tijdig verjaring gestuit steeds voor iedere gedupeerde etc. etc. of steeds tijdig gewaarschuwd ? Kortom goede dossierbewaking !
Laatst gewijzigd door peewee op 06 sep 2012 11:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten