LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zielig commentaar van LEASEVERLIES

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Zielig commentaar van LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

In onze eigen krant..
Schikking Dexia: nog veel twijfel
door Rik Elfrink


Maandag 3 oktober 2005 - Bij Dexia hebben zich 71.000 gedupeerde leasebeleggers gemeld die instemmen met een door de Belgische bankverzekeraar voorgestelde regeling. Deze schikking is gebaseerd op een voorstel van wijlen Wim Duisenberg. Maar velen twijfelen nog.

Eindhoven

In totaal sloten ongeveer 600.000 beleggers een aandelenleasecontract af. Een groot deel daarvan is met winst afgesloten, maar naar schatting enkele honderdduizenden beleggers zitten met verlies. Veel gedupeerden denken nog na over een rechtszaak.
Reden voor de twijfel onder beleggers is onder meer dat de belangenverenigingen Leaseverlies en de Stichting Platform Aandelen Lease elkaar tegenspreken. Leaseverlies denkt dat beleggers er goed aan doen in te stemmen met de Duisenberg-schikking, Platform Aandelen Lease vindt die schikking niet in alle gevallen opportuun. Ook de Stichtingen AdviesVerlies, Leaseproces en Beursklacht hebben zich bij dat oordeel aangesloten.
Beide partijen hebben geen vertrouwen meer in elkaar. De Stichting Platform Aandelen Lease, die naar eigen zeggen zo’n 1.700 leden vertegenwoordigt, zegde vorige week het vertrouwen in de Stichting Leaseverlies, goed voor zo’n 100.000 leasebeleggers, op. Leaseverlies vindt dat het Platform slechts uit is op negatieve publiciteit.
P. Koremans van het Platform vindt dat beleggers te weinig terugkrijgen via de schikking. „Dexia heeft alle fatsoensnormen overschreden. Er was geen vergunning om aandelenlease te verkopen en mensen zijn gewoon bedrogen. Zelf ben ik ook een slachtoffer.“
Koremans zegt dagelijks honderden telefoontjes en mails te krijgen met het verzoek om hulp. „Ik adviseer in sommige gevallen om maar in te stemmen vanwege een te klein financieel belang. Maar in een aantal gevallen denk ik dat mensen te snel worden gedwongen om in te stemmen en hebben ze recht op meer geld.“
Volgens woordvoerder Harmen Geers van Leaseverlies zijn mensen wel degelijk vrij om in te stemmen met het Dexia-voorstel. „Wij dwingen niemand.“ Hoeveel weigeraars er zijn, of hoeveel rechtszaken er lopen, kan Geers niet zeggen. Volgens Koremans lopen momenteel nog zo’n 1000, al dan niet collectieve, rechtszaken tegen Dexia en zijn er nog tienduizenden twijfelaars.

De feiten

Beleggers die een restschuld hebben, hoeven tweederde van dit bedrag niet te betalen. Deze regeling geldt zowel voor lopende beleggingscontracten als voor beleggingen met aandelenlease die sinds januari 1997 zijn afgelopen.
Als de betrokken klanten wel geld hebben verdiend met andere lease-overeenkomsten, wordt dit bedrag verrekend met de restschuld die Dexia kwijtscheldt.
Partners van beleggers die om vernietiging van de overeenkomst hebben gevraagd, omdat hun handtekening niet onder het contract staat, krijgen een volledige kwijtschelding.
Klanten die eerder zijn ingegaan op een aanbod van Dexia om hun schulden te beperken, krijgen nu eenderde korting op de restschuld die nog uitstaat als zij deze direct betalen.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Zielig commentaar van LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door Willems »

DE FEITEN.

Het is zeer te betwijfelen, wat men hier zou willen verstaan over de “feiten”! Hetgeen hier bedoeld wordt, zijn suggestieve feiten: het gevolg van een suggestieve massa psychose. Mensen doen indenken door opgelegde angst, dat zij een schuld hebben en dat zij door hun verziekte gemoedstoestand aan dit suggestieve schuldgevoel ook moeten voldoen. Dat was de aanpak van de criminelen én dit màg, omdat in de strijd om geld en macht is kennelijk alles geoorloofd. Dit bestaat langer dan vandaag: het lukt soms, maar kan even goed op een catastrofe uitlopen zoals thans het geval is.
Feit is, dat het WVD misbruikt werd om op grote schaal de massa gedupeerden tot “inleveren” te dwingen, toen de zwarte donkere wolken zich boven Nederland begonnen samen te trekken, door het langdurige geknoei in de bedrijfboekhoudingen om de koersen gunstig te beïnvloeden met het gevolg verdamping van bedrijven. Controle was er niet, ook niet van accountancy, die uitgeschakeld werden door de TOP-MANAGERS. Hierbij komt nog de miscalculatie van grote geldhoeveelheden, die vastgelegd waren m.b.t. tot de buitenlandse handel, die thans vrijkomen i.v.m. invoering van de Euro. Een totale inflatie lag op de loer, een ware “tsunami”!
Neem bijvoorbeeld de KPN van Zalm en laat niemand zich hierin vergissen: in juni/juli 2000, toen de uitwerking van de overtollige geldomloop nog een positieve invloed op de rente en de koersen en mede het gesjoemeld in de boekhoudingen, bereikte KPN een top 47 op naar 50. Maar hierna, begonnen de tegeneffecten. In december 2000 (dus een paar maanden later) kelderde de KPN koers, om in relatieve cijfers uit te drukken, dat goed verstaanbaar is: van 47 naar 14 en hierna naar 4/5.(Onder deze omstandigheden werd deze aandeel alsnog in november 2000 aangeprezen als: “vooraanstaand, betrouwbaar en solide”. En nu vraagt men zich af of er wel sprake was van: misleiding of bedrog!!)
De politiek had geen enkele adequaat mechanisme voorhanden om snel in te grijpen en liet zijn ogen vallen op…………jawel WVD! Het werkt snel, massaal, onzichtbaar en flexibel! En alles is geoorloofd wanneer het gaat om macht en geld!!
Op het eerste zicht lijkt het WVD wel op een ideaal middel, onopvallend en effectief en manipuleerbaar, echter het venijn zit in de staart!
Men zegt thans luidop: dat het dit forum was geweest, dat door een “complot” gedachte de mening naar voren bracht, alsof de pakketten aandelen “nooit” werden gekocht! Maar indien men zich de moeite had genomen, dan had men moeten kunnen inzien, dat hoe kan men een malafide “inlevering campagne” beginnen als “doel” en tegelijker tijd massaal geld besteden om zogezegd de aandelen aan te kopen! Dan is het dweilen met de kraan open! Dit zal inhouden enerzijds “inleveren” en anderzijds “massale besteding door aankopen” wat het inleveren TENIET zou doen! En dit is dan, de ingekapselde logica zelf, die zich laat gelden en niet een complot theorie van het forum. Het nooit inkopen van pakketten aandelen was een noodzakelijke voorwaarde!
Kortom de schuldgevoelens als gevolg van “restschuld”, evenals de schikkingen, de ene is méér onzinnig als gevolg van de andere. Dat mensen, gedupeerden hieronder gebukt gaan, is omdat wanneer het gaat om geld en macht, is bij de gemeenschap “bepalers” alles geoorloofd, zoals bij de één als bij de ander: de automatische solidariteit.
Laatst gewijzigd door Willems op 05 okt 2005 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Zielig commentaar van LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door Idaho »

...
Laatst gewijzigd door Idaho op 01 nov 2005 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Marja3
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 jul 2005 14:22

Re: Zielig commentaar van LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door Marja3 »

:D Zeer zeker wel ja, zijn taalgebruik en woordkeus is op zich al boeiend te noemen!
Ben blij weer een en ander te lezen van hem, misschien Meneer Willems nog wat extra aliniea's inbouwen, dit vergroot de leesbaarheid nog meer!! ga zo door hoor!!! :D :D
Marja3

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Zielig commentaar van LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door JH »

maar toegegeven Willems, je spreekt voor een parochie waarvan de meesten jouw verhalen verslinden als bestsellers.
De parochie van de PALjassers dus 8)

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Zielig commentaar van LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door JH »

Gelukkig doorzien verstandige gedupeerden deze roeptoeter van de schurkenbank en volgen de adviezen op van www.platformaandelenlease.nl !
Verstandige gedupeerden :?: Tja, het is maar hoe je het bekijkt met al die reacties :roll:

Janneke B
Berichten: 108
Lid geworden op: 15 sep 2005 13:57

Re: Zielig commentaar van LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door Janneke B »

Met een advocaat hopelijk als ze de strijd aangaan. Maar beter kun jij je wenden tot dit forum:

http://forum.trosradar.nl/forum/viewforum.php?f=48

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Zielig commentaar van LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door Idaho »

...
Laatst gewijzigd door Idaho op 01 nov 2005 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Zielig commentaar van LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door Willems »

Respons? Is dit jou argumentatie op een openbaar forum? Je laat je kennen: op alles, onzinnig onvermoeid blijven reageren om je zelf te plezieren, maar je verliest de totale beeldvorming die je tot stand brengt.
Doe dit forum een plezier, kom met een tegenargumentatie op mijn artikel, laat zien dat je ben wat je wil zijn!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Zielig commentaar van LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ja. Nou moet ik toch ff reageren, op een aantal zaken.

Het gezeur van JH en Idaho over de door hun genoemde PALjassen.
Jullie hebben dat woord gewoon misbruikt en gestolen van het woord Paliassen dat ik al tijden gebruik om de multi gebruikers van aliassen aan te duiden. Dus is niet erg orgineel van jullie.

En verder op het gevaar af dat Idaho mij weer moet gaan verdedigen.
Willems heeft toch wel een aantal punten waar op z'n minst enige mogelijkheden van waarheid in zitten.
Het KPN verhaal b.v. Zo gaat het wel in de grote graaicultuur.
Ten koste van wie dan ook, worden zaken opgezet om alles binnen te halen wat mogelijk is om andere zaken (KPN) te redden, zo zit het zaken doen in elkaar.

Daarom zijn figuren als B+ en Joop K ook zo medogeloos in hun opvatting.
Zo zitten die figuren gewoon in elkaar. Pakken wat je pakken kunt
En al het gepeupel moet gewoon de bek houden, want ze zijn te stom enz:

Het is jammer dat ik met Willems niet in discussie kan, dat zou voor de gedupeerden een opsteker kunnen zijn tegen het domme PALjas gedoe dat hier de hele dag plaats vind!!

Zucht :?

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Zielig commentaar van LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door JH »

Het is jammer dat ik met Willems niet in discussie kan, dat zou voor de gedupeerden een opsteker kunnen zijn tegen het domme PALjas gedoe dat hier de hele dag plaats vind!!
Ach Ad, jij kent inmiddels de opvattingen van willems ook wel waarom zou uitgerekend jij in discussie met hem willen.

Janneke B
Berichten: 108
Lid geworden op: 15 sep 2005 13:57

Re: Zielig commentaar van LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door Janneke B »

Inzake Dexia kun je het beste in contact treden met je advocaat en je niet te veel blootgeven aan de zon is slecht voor je huid. :shock:

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Zielig commentaar van LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door ad snoeren »

JH en Idaho even naar jullie samen.
Vooropgesteld dat ik jullie inbreng hier wel iets vind hebben, alleen wel erg veel en vaak, en soms ook erg neerbuigend, maar dat doet men naar jullie ook regelmatig.
Dus van enig evenwicht is hierin wel sprake.

Maar wat de stellingen van Willems betreft, ze zijn erg emotievol, maar het is wel de taal van iemand die dondersgoed aanvoelt dat de wereld er een is van eten of gegeten worden.
Mensen zoals jullie en ik ook denk ik, zijn nogal geneigd om te denken dat de grote politici en knappe koppen het goed met de massa voor hebben.

Nou dat is dus zeker niet zo en daarin heeft Willems mijn inziens gelijk: Gek hë 8)

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Zielig commentaar van LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door anne_ »

JH en Idaho even naar jullie samen.
Goed gevonden Ad 8)

Gr. Anne.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Zielig commentaar van LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door Willems »

Wat hier beschouwd wordt als feiten, kunnen absoluut géén feiten zijn, omdat die zijn gebaseerd op een onbestaand schuld evenals de schikkingen. De paradox hierbij is, dat er geen schuld bestaat, maar wel een aangepraat schikking. Kan jij het nog volgen?
Wat betreft politiek, behoor je niet alleen op de hoogte te zijn van de politiek van Zalm m.b.t. KPN én Duisenberg, maar daarbij ook een dosis kennis economie, met name Geldomloop. Hierover zal ik mij niet uitlaten, gezien jou wijze op alles zo zelfverzekerd te reageren en zo onvermoeid, dat het veel op een obsessie begint te lijken. Daarom zal mijn stukken zeer moeilijk voor jou zijn om te volgen.
Waar ik kennis vandaan haal, schijnt het voor jou, en je bent niet meer zo jong, een probleem te zijn!
Ik wens niet in te gaan op het geval Snoeren, dit is een geval apart! Waarom jij het erbij haalt, typeert jouw stijl. Indien een priester hier op dit forum zijn evangelie kwam verkondigen, dan zou ik satan geweest zijn, omdat hij wel te verstaan zou gekregen hebben, dat het hier gaat om aandelenlease. En hoe hij dit zal opvatten, zal voor mij worst wezen!
Het zou jou op zijn minst gesierd hebben, hoewel niet relevant, en niet eens met precisie te zeggen wat de denkbeelden van deze tijd zijn, waardoor mijn denkbeelden niet meer van deze tijd zijn. Heb je het misschien over een gezonde maatschappij ontwikkeling die bedreigd wordt?
Indien samengevat, dit jouw argumentatie is over mijn artikel, dan lijkt het mij zeer mager en minder dan invalide. Indien jij op jouw leeftijd nog niet weet waar kennis vandaan komt en toch hier op dit forum de pretentie aanmeet over de meest vooruit geschoven intelligentie te beschikken, dan lijkt het mij een parvenu streek. Ik zou zeggen ga kennis halen en kom dan pas terug Beuntje!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Zielig commentaar van LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ik wens niet in te gaan op het geval Snoeren, dit is een geval apart! Waarom jij het erbij haalt, typeert jouw stijl. Indien een priester hier op dit forum zijn evangelie kwam verkondigen, dan zou ik satan geweest zijn, omdat hij wel te verstaan zou gekregen hebben, dat het hier gaat om aandelenlease. En hoe hij dit zal opvatten, zal voor mij worst wezen!
Allereerst ben ik geen geval heer Willems maar een mens, en merk ik op dat ik u met respect bejegen, en dat verwacht ik dus ook van U.
Ondanks dat dat voor u blijkbaar moeizaam is, maar noem uzelf dan niet steeds intelligent, want daar schort dan nog duidelijk iets aan.

Jules Degrelle
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 okt 2005 23:33

Re: Zielig commentaar van LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door Jules Degrelle »

nostalgie moeten we koesteren. Cheers!!! :lol:


normaal
Berichten: 66
Lid geworden op: 27 aug 2005 19:08

Re: Zielig commentaar van LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door normaal »


normaal
Berichten: 66
Lid geworden op: 27 aug 2005 19:08

Re: Zielig commentaar van LEASEVERLIES

Ongelezen bericht door normaal »

Zijn het niet dezelfden die dag en nacht chatten en anderen beschuldigen en een puinhoop van hun leven maakten :lol:
Laatst gewijzigd door normaal op 06 okt 2005 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten