LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

felixbeijer schreef:
Isa(a)c le Maire schreef:Er zijn in het verleden wel meer dingen onder het tapijt geveegd
http://www.platformaandelenlease.nl/nie ... erheid.pdf
Fin
Mijn meest recente brief aan de Tweede Kamer is schijnbaar ook onder het tapijt geveegd.
Tja, zo werd mijn reactie op het 'Fin' van Isa(a)c vandaag door de moderator weggejorist:
ClaimConcept schreef:Met 'Fin ' bedoel je - wat deze materie op dit forum betreft - toch hopelijk echt 'Einde' ? Genoeg gediscussieerd, alles is al 100 x gezegd en beschreven, slotje erop?
Laatst gewijzigd door ClaimConcept op 07 nov 2015 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Claimconcept, Isa(a)c leMaire,

De ontknoping nadert.
zie https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 7#p2215417
en zie https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 3#p2215573

Daar waar twee identieke gedragscodes conflicteren, begint een klucht.

Zet gewoon effe een leuk muziekje op https://www.youtube.com/watch?v=d5r3s02w2Cg
(helemaal afluisteren)

Doe verder niets meer en wacht af wat gaat gebeuren. Ik heb nu driemaal bij de Aegon gemeld dat de fondsrendementen onjuist zijn, ik heb ze zelfs de juiste methode verschaft.

Dit was mijn laatste waarschuwing. Ik kan de nalatigheid door de vingers zien gelet de enorme koersstijging, maar als het straks echt fout gaat zonder waarschuwing aan de klanten, dan gaat een bestuurder hoofdelijk aansprakelijk worden op gronde van de Algemene Wet Bestuursrecht.

Ik verwacht dan ook binnenkort een witte vlag van Aegon.

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

.
Laatst gewijzigd door Isa(a)c le Maire op 20 jul 2016 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Isa(a)c le Maire schreef:
ClaimConcept schreef:slotje erop?
Slotje erop? Straks!

Effecten / aandelenlease is een zeer ernstig misdrijf tegen de Nederlandse bevolking.
Dat is het, en zo blijf ik het zien en duiden.

Rond EURO 4.000.000.000 geusurpeerd, en de teller loopt.
Mijn samenleving laten afpersen en beroven?
Belastingen gaan via wetgeving.
Particuliere "heffingen" zonder wettelijke grondslag zijn taboe!

'The pen is mightier than the sword'

Of was het net andersom?

Wie dient er te worden uitgedaagd tot een tweegevecht?
Jos Streppel? Jacob Cornegoor? Jeroen Wendelgelst? Bregje van der Velde? Wietse de Jong? Arnold Croiset van Uchelen?

Welke van deze meest integere topadvocaten behoort in het gevang, en welke niet?

Iemand een antwoord?

Misschien dat dan toch professor Edgar du Perron nuttige dingen gaat doen in die Hoge Raad?

Wordt de grootste en ernstigste misdaad tegen de Nederlandse bevolking sinds WO II dan toch (grotendeels, althans voor een aanzienlijk deel) gecorrigeerd?

Zijn er dan toch nog nette, nobele integer lieden in (het bestuur van) dit land?

Ard en Jeroen, zijn jullie dan toch de recht(s)vaardigen?
Van mij mag nu wel een slotje op, en een afsluiter.
"slotje erop, en een afsluiter."

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door felixbeijer »

4 miljard is een schijntje vergeleken met wat met de woekerpolisaffaire aan schade is aangericht, dat gaat eerder richting de 40 miljard.
En dat is weer een schijntje vergeleken met wat ze met zogenoemde beerputpensioenen hebben aangericht, dat gaat richting de 100 miljard.
Dus als ze binnen afzienbare tijd allemaal ten gronde gaan ….. ach die 4 miljard van de lease-affaire kan er zo bij, dat valt in het niet vergeleken met het totaal.
Zouden er nu mensen zenuwachtig gaan worden………

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Isa(a)c le Maire schreef:Van mij mag nu wel een slotje op, en een afsluiter.

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

.
Laatst gewijzigd door Isa(a)c le Maire op 20 jul 2016 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Claimconcept, Isa(a)c le Maire
Nou die afsluiter zit er nu wel op hoor denk ik zo!
Er kan niets meer uit, de achteruitgang zit volledig op slot.
De druk neemt toe in de grande finale van deze immer voortslepende klucht.
Vanzelf volgt een keer de onvermijdelijke knal a.g.v. een fatale kortsluiting.
Voor de goede orde: fin betekent einde.
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 1#p2216571
Fin

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

.
Laatst gewijzigd door Isa(a)c le Maire op 20 jul 2016 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Isa(a)c Le Maire,
Yep, technisch gezien is Aegon failliet.
Alle verzekeraars overigens.
Niet alleen de woekerpolis verzekeraars.
Ook bijvoorbeeld Brandnewday is technisch gezien failliet.

Het is slechts een kwestie van tijd alvorens de fatale fout zich zal openbaren.
Het punt is reeds gemaakt, zie mijn eerdere bericht en de verwezen threads.
Ik heb nogmaals de AFM aangeschreven.

Het is niet meer aan mij om meer te doen.
Het is een kwestie van ethische normen hoe met het gegeven als omschreven in mijn paper “Meetkundige methode voor de bepaling van rendementen en de risico’s van beleggen in aandelen”om te gaan.
Ethische zaken moet je vind ik in eerste instantie aan de overheid overlaten.
Daarom heb ik dit dan ook aan de politiek gepresenteerd.

Wacht dus af wat gaat gebeuren in deze grande finale en laat de zaak nu AUB even in vrede.
Een ding weet ik al wel zeker: het zal niet de doofpot in gaan, dat gaat gewoonweg niet.
Het is dus wachten op een fatale kortsluiting.

En zeg niet dat Aegon niet kan omvallen.
De Titanic was ook “too big to fail”.

FIN

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

.
Laatst gewijzigd door Isa(a)c le Maire op 20 jul 2016 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Isa(a)c le Maire schreef:
Morele elite, waar blijft nu toch de elegante oplossing?
Ik schat dat er nog zo'n 2-3 maanden resteren om dit te bedenken.
Tot op heden heb ik geen enkele aanwijzing gezien dat er iets niet in de haak is bij de overheid.
Mijn brief https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 7#p2215417 is keurig voor ontvangst bevestigd, binnen 6 weken krijg ik zoals dat hoort teruggekoppeld welke acties er naar aanleiding hiervan genomen zijn.
Het is gewoon knap geen spier te verrekken gelet de sigaar die ik heb gepresenteerd.

Laten we gewoon afwachten wat er gaat gebeuren.
Nog een paar maandjes geduld……
Moet toch op te brengen zijn gelet de tijd dat dit reeds loopt.
De Titanic zonk binnen 2.5 uur na de fatale schamp met de ijsberg.

FIN

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:In klachten die ik bij Kifid heb aangebracht, is betoogd dat AEGON helemaal geen aandelen op naam van de Consument heeft aangekocht en dus sprake is van fictieve restschulden. Kifid gaat hier inhoudelijk niet eens op in:
De aangeboden effectenleaseconstructie komt er immers op neer dat Aangeslotene voor rekening en risico van Consument aandelen koopt, terwijl de uitkomst van de overeenkomst afhankelijk is van het koersverloop van die aandelen.
Dit terwijl mijn stelling als volgt luidde:
Bank Labouchere N.V. heeft X nooit de in artikel 8 genoemde onverwijlde kennisgeving gedaan van enig pandrecht onverwijld bijgeschreven in haar administratie.
Om die reden kan slechts sprake zijn van een synthetische constructie, waarbij X na 120 maanden en tegen betaling van €16.270 de stijging ten opzichte van de referentiewaarden boven €16.270 krijgt uitgekeerd.
Een peperdure ‘call-optie’, die pas positief rendement oplevert vanaf een referentiewaarde boven €33.082 leasesom ofwel een stijging van 120%. Een stijging die voor de multinational AEGON spotgoedkoop OTC met al dan niet exotische derivaten is af te dekken. Een papieren fake-lening.
Kifid verwerpt mijn stelling zonder enige motivering, zonder acht te slaan op deze belastende verklaring van de depotbank:
U verzocht KAS BANK u mee te delen, of in onze administratie een pandrecht is bijgeschreven ten gunste van uw cliënt. Het pandrecht zou moeten rusten op effecten die bij ons door onze relatie AEGON in bewaring zijn gegeven.
De tegoeden die AEGON bij KAS BANK bewaart, staan in de boeken van KAS BANK niet separaat naar achterliggende cliënt geadministreerd. De 'subadministratie' naar product en achterliggende cliënt vindt plaats op het niveau van AEGON. Individuele cliënten van AEGON zijn ons niet bekend.
Om deze reden is het voor ons niet mogelijk, u te informeren welke (zekerheids)rechten voor uw cliënt gelden jegens AEGON.
Juist ja, een papieren fake-constructie dus met daardoor fictieve restschulden!

Helaas, ook de Beroepscommissie walst in 1 zin over de bewijzen heen, zoals in GCHB-2014-032:
4.2.2 Dit bezwaar moet al hierom falen omdat wanneer de overeenkomst zou moeten worden gekwalificeerd als kansovereenkomst, niet valt in te zien dat hieraan consequenties zijn verbonden die tot het oordeel zouden moeten leiden dat de beslissing van de Geschillencommissie niet juist is.

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

.
Laatst gewijzigd door Isa(a)c le Maire op 20 jul 2016 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Isa(a)c,

Ik denk dat het beter is niet meteen met kwade opzet te verklaren wat ook met incompetentie verklaard kan worden.
Zie ook: https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 3#p2219393

Voor de goede orde nog even dit.
AdvL heeft niets te maken met rendementen, de AFM ook niet. Die verantwoordelijkheid lag vroeger bij de DNB die een afgevaardigde leverde voor de commissie parameters van de Pensioenfederatie.

Er gaat trouwens ook heel veel mis met ons Pensioenstelsel.
http://daskapital.nl/2015/11/er_gaat_ie ... .html#more
En er gaat nog wel meer mis met ons pensioenstelsel.......

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Bij aandelenlease heeft AEGON niet alleen nooit aandelen op naam van de cliënt aangekocht, maar evenmin ooit rechten uit eventuele aandelen gewaarborgd. Met andere woorden: alle gelegenheid voor grootschalige zwendel met veelvoudig papieren 'eerste pandrecht '.

Mijn stukken leveren daarbij een veel sterker bewijs van die stelling dan GESP, PAL en VC&G. Pandrechten van derden worden namelijk per definitie niet in jaarverslagen opgenomen!

Omdat niemand hier inhoudelijk reageert op mijn bewijzen, zal ik de relevante stukken nog eens afzonderlijk van elkaar behandelen. In de overeenkomsten Vliegwiel luidt artikel 8:
Teneinde de belangen van de cliënt te beschermen vestigt AEGON hierbij een eerste pandrecht op het aandeel van AEGON in het bij Bank Labouchere N.V. aangehouden verzameldepot (..)

AEGON draagt er zorg voor dat dit pandrecht onverwijld zal worden bijgeschreven in de administratie van Bank Labouchere N.V. en dat de cliënt daarvan onverwijld kennisgeving zal worden gedaan.
Bovendien luidt artikel 13 Bijzondere Voorwaarden:
De aandelen zullen door AEGON worden gehouden bij Bank Labouchere N.V. te Amsterdam. De algemene voorwaarden van Bank Labouchere N.V. zijn van toepassing, met dien verstande dat door Bank Labouchere N.V. afstand is gedaan van eventuele pandrechten
Maar AEGON's voormalige eigen effectenbewaarbank Bank Labouchere N.V. heeft helemaal nooit afstand gedaan van eventuele pandrechten of aan wie dan ook ooit de in artikel 8 genoemde onverwijlde kennisgeving gedaan van enig pandrecht, onverwijld bijgeschreven in haar administratie!

De enige 'onverwijlde kennisgeving ' van pandrecht komt van AEGON zelf! Tjonge, wat een waarborg...

Omdat AEGON lastige vragen steevast onbeantwoord laat, wordt op 17 februari 2004 rechtstreeks opheldering gevraagd bij Dexia die eerder Bank Labouchere van AEGON kocht:
Naar ik van cliënten heb begrepen hebben zij nimmer een dergelijke kennisgeving ontvangen
Dexia verwijst door naar haar bewaarbedrijf KAS Bank N.V. waar men al helemaal geen weet heeft van dat pandrecht:
U verzocht KAS BANK u mee te delen, of in onze administratie een pandrecht is bijgeschreven ten gunste van uw cliënt. Het pandrecht zou moeten rusten op effecten die bij ons door onze relatie AEGON in bewaring zijn gegeven.
De tegoeden die AEGON bij KAS BANK bewaart, staan in de boeken van KAS BANK niet separaat naar achterliggende cliënt geadministreerd. De 'subadministratie' naar product en achterliggende cliënt vindt plaats op het niveau van AEGON.

Individuele cliënten van AEGON zijn ons niet bekend. Om deze reden is het voor ons niet mogelijk, u te informeren welke (zekerheids)rechten voor uw cliënt gelden jegens AEGON.
Geen waarborgen en dus alle gelegenheid voor zwendel met louter fictieve restschulden! AEGON's eigen piramidespel.

Maar ja, AEGON zou AEGON niet zijn zonder optisch bedrog nog in diezelfde maand maart 2004:
De aandelen in uw contract zijn met ingang van heden door AEGON ondergebracht in een verzameldepot bij KAS Bank N.V.
AEGON heeft hierbij, in uw belang, een eerste pandrecht gevestigd op het aandeel van AEGON in het bij KAS Bank N.V. aangehouden verzameldepot.
Maar dit betekent dus dat bij aanvang helemaal geen pandrecht is gevestigd bij Bank Labouchere!
Dit betekent ook dat begin 2002 (datum jaaropgave 2001) helemaal geen pandrecht gevestigd is geweest bij Dexia Bank!
Dit betekent dat tot eind maart 2004 helemaal geen pandrecht gevestigd is geweest bij KAS Bank!

En heeft KAS Bank N.V. dan vanaf maart 2004 ooit achteraf nog die in artikel 8 genoemde onverwijlde kennisgeving gedaan van enig pandrecht, onverwijld bijgeschreven in haar administratie? Bij wie dan ook? Forget it!

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

.
Laatst gewijzigd door Isa(a)c le Maire op 20 jul 2016 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:Omdat niemand hier inhoudelijk reageert op mijn bewijzen, zal ik de relevante stukken nog eens afzonderlijk van elkaar behandelen. In de overeenkomsten Vliegwiel luidt artikel 8:
Teneinde de belangen van de cliënt te beschermen vestigt AEGON hierbij een eerste pandrecht op het aandeel van AEGON in het bij Bank Labouchere N.V. aangehouden verzameldepot (..)

AEGON draagt er zorg voor dat dit pandrecht onverwijld zal worden bijgeschreven in de administratie van Bank Labouchere N.V. en dat de cliënt daarvan onverwijld kennisgeving zal worden gedaan.
Bovendien luidt artikel 13 Bijzondere Voorwaarden:
De aandelen zullen door AEGON worden gehouden bij Bank Labouchere N.V. te Amsterdam. De algemene voorwaarden van Bank Labouchere N.V. zijn van toepassing, met dien verstande dat door Bank Labouchere N.V. afstand is gedaan van eventuele pandrechten
Maar AEGON's voormalige eigen effectenbewaarbank Bank Labouchere N.V. heeft helemaal nooit afstand gedaan van eventuele pandrechten of aan wie dan ook ooit de in artikel 8 genoemde onverwijlde kennisgeving gedaan van enig pandrecht, onverwijld bijgeschreven in haar administratie!

De enige 'onverwijlde kennisgeving ' van pandrecht komt van AEGON zelf! Tjonge, wat een waarborg...
Nee, dan Legio-Lease! Daar lijkt het ogenschijnlijk keurig geregeld. Bijzondere Voorwaarden artikel 14:
In verband met en ter uitvoering van de garantie van Bank Labouchere N.V. neemt Bank Labouchere N.V. de rechten en verplichtingen van Legio-Lease uit hoofde van de overeenkomst over, onder de tussen Labouchere en Legio-Lease overeengekomen voorwaarden.
Met - in tegenstelling tot AEGON Vliegwiel - wel keurig een persoonlijke garantie van Bank Labouchere N.V.

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

.
Laatst gewijzigd door Isa(a)c le Maire op 20 jul 2016 18:22, 2 keer totaal gewijzigd.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Isa(a)c le Maire schreef:Dames, heren consumenten,

Machtsbederf en corruptie tasten samenlevingen aan als invasieve gezwellen.
Invasieve gezwellen moeten niet met zachte hand worden aangepakt, integendeel!

Zal er over een jaar of vijftig opnieuw een historisch boek over die Hoge Raad worden gepubliceerd, dan met als onderwerp een volgende inktzwarte bladzijde?
Isa(a)c,
Veel eerder!
Medio maart 2016 is mijn schatting.
En het zal geen doofpotaffaire worden, dat is nu onmogelijk geworden.
De gehele beerput zal opengaan, is nu eenmaal onvermijdelijk.

Gesloten