LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

Als ik de werkster op pad stuur om voor mij een heel nieuw soort schoonmaak middel te kopen waarvan ik de prijs nog niet ken en niet kan kennen, en ze komt terug met de mededeling dat het honderd 100 heeft gekost terwijl het maar vijf 5 heeft gekost, dan wil ik toch graag mijn 95 terug, althans 95% van de financieringskosten.

Maar als ik haar dan heb gevraagd het voor te schieten, en ze wil dan van mij toch 100 hebben, dan wordt het toch echt oplichting en dus crimineel.

Dat wordt niet anders omdat ze Knuppe heet, of Streppel....

Rappel!

Onder condities van onwetendheid kunnen (pseudo-) elites wegkomen met vrijwel ieder belangen of misdrijven versluierend verhaal. De 'productie van onwetenheid' is een bekende politieke PR-strategie, die grote bedrijven op grote schaal gebruiken en verder verfijnen. Onder andere door gebruik te maken van 'embedded intellectuals' (prof. J K, pseudo-intellectueel!) en schijnbaar onverdachte denktanks (GvdD van/en LP BV.) die de taal van (wetenschappelijke) neutraliteit spreken en zo de belangen van hun broodheren (financiële instellingen, MvJV/MvEZ en AIVD c.s.) verhullen. Het heet 'deep lobbying'.

Bewerking van p. 143 van het boek van Ewald Engelen (slimme eloquente gast die Ewald (en lekker eigenwijs, heerlijk!))

https://www.groene.nl/artikel/de-schadu ... -de-crisis

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

Het aftellen is begonnen.

RuudVC
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 mar 2004 23:07

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door RuudVC »

Hoge Raad verwerpt stelling dat aandelen niet zijn aangekocht!

Even geleden is er een uitspraak gepubliceerd in cassatie waarbij de stelling, dat de aandelen niet zijn aangekocht, is verworpen.

De zaak is voor partijen mondeling toegelicht, namens [eiser] c.s. door mr. L.C.M. Jurgens.
De conclusie van de Advocaat-Generaal M.H. Wissink strekt tot verwerping van het cassatieberoep.

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

En waarbij het gestelde alternatieve scenario, dat verworven aandelen zijn ingeleend, onbesproken is gepasseerd.
Wonderlijk, niet?

Je moet het door hebben om het te begrijpen.

Herstelkader effectenlease... het aftellen is begonnen...

http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2016:2012
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2016:2015

http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... HR:2015:41
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... R:2015:149
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2015:1198

In het EVRM wordt een termijn van zes maanden genoemd.

Per post indienen biedt te weinig zekerheid vandaag de dag.
Zelf afleveren bij het EHRM wordt uitgangspunt.

Gaat u weer lekker slapen!

Grotius houdt toezicht op de gang der dingen bij het Ministerie van Financiën.

Hij zit (ongeveer) in het midden van de rij grote denkers, zittend voor de voorgevel van het nieuwe marmeren-paleis van de Hoge Raad aan de Korte V.... recht tegenover dat Ministerie...

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

RuudVC schreef:Hoge Raad verwerpt stelling dat aandelen niet zijn aangekocht!

Even geleden is er een uitspraak gepubliceerd in cassatie waarbij de stelling, dat de aandelen niet zijn aangekocht, is verworpen.

De zaak is voor partijen mondeling toegelicht, namens [eiser] c.s. door mr. L.C.M. Jurgens.
De conclusie van de Advocaat-Generaal M.H. Wissink strekt tot verwerping van het cassatieberoep.
En niet te vergeten het hoogverraad van toenmalig MinFin Zalm, voormalig MinFin Duisenberg, VEB, Consumentenbond en Stichting Leaseverlies van 'mr. ClaimCode ' Jurjen Lemstra met die Duivelse Dexia Duisenberg-Regeling

Maar pas op: wel de wil van het volk!
(Kamerstukken II 2011-2012, 33 126, nr. 3, p. 17):
“(..)De Dexia-zaak maakt echter duidelijk dat denkbaar is dat de vorderingen in een geval van massaclaims geen vorderingen tot vergoeding van schade zijn. De acties die in deze zaak aan de orde waren, waren veelal gebaseerd op de stelling dat de effectenlease-overeenkomsten nietig of vernietigbaar zijn. De Dexia-schikking voorzag vervolgens in een gehele of gedeeltelijke kwijtschelding van resterende schulden.

Uit het arrest van het gerechtshof te Amsterdam in de Dexia-zaak blijkt dat de WCAM er desondanks niet aan in de weg stond om deze zaak daarmee af te wikkelen. Desalniettemin verdient het aanbeveling om de WCAM zodanig aan te passen dat zonder enige twijfel is dat de WCAM een ruim toepassingsbereik heeft en dus ook andere massaclaims met gebruikmaking van deze wet kunnen worden afgewikkeld.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Isa(a)c le Maire schreef:En waarbij het gestelde alternatieve scenario, dat verworven aandelen zijn ingeleend, onbesproken is gepasseerd.
Wonderlijk, niet?

Je moet het door hebben om het te begrijpen.

Herstelkader effectenlease... het aftellen is begonnen...

http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2016:2012
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2016:2015

http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... HR:2015:41
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... R:2015:149
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2015:1198

In het EVRM wordt een termijn van zes maanden genoemd.

Per post indienen biedt te weinig zekerheid vandaag de dag.
Zelf afleveren bij het EHRM wordt uitgangspunt.

Gaat u weer lekker slapen!

Grotius houdt toezicht op de gang der dingen bij het Ministerie van Financiën.

Hij zit (ongeveer) in het midden van de rij grote denkers, zittend voor de voorgevel van het nieuwe marmeren-paleis van de Hoge Raad aan de Korte V.... recht tegenover dat Ministerie...
Luc/Isaac,

Laat de Minister van Financien maar even met rust, alsjeblieft.
Hij zal thans een beetje prikkelbaar zijn vanwege de meetkundige kwestie.
viewtopic.php?f=63&t=165769&p=2325877#p2325877
Het is ook niet niks, de Staatssecretaris van Sociale Zaken is een beetje stout geweest. :(
Een beetje heel erg stout. :( :(
Het was toch beter geweest als ze een beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor haar hadden afgesloten. :mrgreen:
Ik schat dat een paar honderd miljard euro nodig zal om het probleem dat ze heeft veroorzaakt op te lossen.

Kijk er is al een anti beweging 8)
https://nl-nl.facebook.com/AntiJettaKlijnsma/

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Isaac,

http://pensioenleugen.nl/nieuwsberichte ... h-wal.aspx

Kijk als je dit leest, dan zie je dat de DNB al eens eerder heeft bepaald dat het rendement op beleggen in aandelen laag is.
En ik moet helaas vaststellen dat de DNB gelijk heeft (itt die prutsers die veel te hoge rendementen voorspiegelen).
Ik moet zelfs vaststellen dat de DNB nog aan de hoge kant zat. :shock:

Maar ja, veel te hoge rendementen voorspiegelen (zoals ook is gebeurd bij de aandelenlease), dat gaat heel erg fout.

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

Vannacht heeft Grotius zich omgedraaid op zijn sokkel, daar voor de gevel van de Hoge Raad, en wijst met zijn linker wijsvinger - hij is toch rechtshandig ? - naar binnen, schuin omhoog naar enige van zijn in grote letters gegoten wijze woorden aan de muur van de grote hal in het nieuwe gebouw van de Hoge Raad.

Citaat Grotius' wijze woorden:
(vrij vertaald uit het Latijn)

"Waar rechterlijke uitspraken tekort schieten, begint geweld"

Einde citaat Grotius.

Met zijn rechter wijsvinger heeft hij op de dauw op het raam gekliederd:

'Waar nationale rechterlijke uitspraken te kort schieten, begint een EVRM procedure, waar de laatste te kort schiet geconcentreerd geweld'

Die Grotius toch, hij past zich toch maar mooi aan aan de tijd...

Maar, er leiden meerdere wegen naar Rome.

Een herstelkader effectenlease kan de karavaan (naar Straatsburg) rechtsomkeer doen maken.
Het Verdrag van Rome 1950 blijft dan op de plank.

Wat is dat trouwens met al dat marmer in al die nieuwe gebouwen van de rechterlijke macht....
Het stijgt ze toch niet allemaal naar het hoofd?
Laatst gewijzigd door Isa(a)c le Maire op 11 dec 2016 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Isa(a)c le Maire schreef:Vannacht heeft Grotius zich omgedraaid op zijn sokkel, daar voor de gevel van de Hoge Raad, en wijst met zijn linker wijsvinger - hij is toch rechtshandig ? - naar binnen, schuin omhoog naar die in grote letters gegoten wijze woorden.

Met zijn rechter wijsvinger heeft hij op de dauw op het raam gekliederd:

'Waar nationale rechterlijke uitspraken te kort schieten, begint een EVRM procedure, waar de laatste te kort schiet geconcentreerd geweld'

Die Grotius toch, hij past zich toch maar mooi aan aan de tijd...

Maar, er leiden meerdere wegen naar Rome.

Een herstelkader effectenlease kan de karavaan (naar Straatsburg) rechtsomkeer doen maken.
Het Verdrag van Rome 1950 blijft dan op de plank.

Wat is dat trouwens met al dat marmer in al die nieuwe gebouwen van de rechterlijke macht....
Het stijgt ze toch niet allemaal naar het hoofd?
Isaac,
Als het dossier daar gestoken wordt waar de zon nooit schijnt , :D
en daarmee de achterdeur volledig op slot gaat, :mrgreen:
dan stijgt het inderdaad (en vanzelf) naar boven. :lol:

De druk neemt toe en uiteindelijk spuit “het” vanzelf uit allerlei gaten en kieren naar buiten. :lol:
Kijk maar, jouw “kennis” de heer JS is al door de overheid met naam en toenaam genoemd inzake de woekerpolisaffaire.
viewtopic.php?f=66&t=105506&p=2327849#p2327849

En de Dijsselbloem heeft goed door hoe de financiele sector in elkaar zit en weet ook dat alles binnenkort in de krant komt
(hoe dat komt leg ik nog wel een keer uit). :mrgreen:

http://amweb.nl/news-1218322/minister-d ... verdedigen
http://daskapital.nl/2016/12/dijsselblo ... chuld.html
Het mateloos negatieve commentaar op deze fora richting de bewindslieden vind ik niet helemaal terecht. Dijsselbloem kan nog een groots ding voor het volk doen, en dat is juiste voorlichting inzake de rendementen en risico’s van beleggen via de wetgeving afdwingen. Daarmee zou hij al die verzekeraars/banken werkelijk de vinger geven en de teloorgang van de PvdA wellicht kunnen ombuigen.

Ook Asscher kan nog iets moois voor het volk doen, en dat is helpen het verzochte in mijn brieven aan de Tweede Kamer Commissies te effectueren.
Dan is het echt ”vol erin” voor de financiele sector. :D

Ik denk dat vooral Marco K. zich nu bijzonder ongemakkelijk zal voelen, maar met een beetje voorwerk moet het wel lukken het dossier weg te stoppen waar de zon nooit schijnt. En ja, dat de Aegon iemand tegenkomt die net iets te veel is beetgenomen, dat is niets meer en minder dan een bedrijfsrisico (als je zo te werk gaat als Aegon heeft gedaan en nog steeds doet).

zie ook: viewtopic.php?f=66&t=153013&p=2330053#p2330053

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

Isa(a)c le Maire schreef:Vannacht heeft Grotius zich omgedraaid op zijn sokkel, daar voor de gevel van de Hoge Raad, en wijst met zijn linker wijsvinger - hij is toch rechtshandig ? - naar binnen, schuin omhoog naar enige van zijn in grote letters gegoten wijze woorden aan de muur van de grote hal in het nieuwe gebouw van de Hoge Raad.

Citaat Grotius' wijze woorden:
(vrij vertaald uit het Latijn)

"Waar rechterlijke uitspraken tekort schieten, begint geweld"

Einde citaat Grotius.

Met zijn rechter wijsvinger heeft hij op de dauw op het raam gekliederd:

'Waar nationale rechterlijke uitspraken te kort schieten, begint een EVRM procedure, waar de laatste te kort schiet geconcentreerd geweld'

Die Grotius toch, hij past zich toch maar mooi aan aan de tijd...

Maar, er leiden meerdere wegen naar Rome.

Een herstelkader effectenlease kan de karavaan (naar Straatsburg) rechtsomkeer doen maken.
Het Verdrag van Rome 1950 blijft dan op de plank.

Wat is dat trouwens met al dat marmer in al die nieuwe gebouwen van de rechterlijke macht....
Het stijgt ze toch niet allemaal naar het hoofd?
Ps. Ik heb de verworven woorden van Grotius slechts ingeleend, doch niet aangekocht.
Het is dan toch een belangrijke nuance, die in Straatsburg nog weleens de nodige kopzorgen zal opleveren bij de vertalers: leg het verschil maar eens uit tussen 'aankopen' en 'verwerven'. Als de HR het al niet kan, al die rechters met verschillende taalachtergrond wel?

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

Beste Henk, beste Ingrid,

U vraagt zich af waar al uw spaargeld en pensioengeld, waar u voor heeft lopen zwoegen, is gebleven?

De effectenleasezwendel, de woekerpoliszwendel, de rentedrivatenzwendel, de subprimehypotheekleningen / obligaties --> CDO --> CDS - verkopen aan pensioenfondsen - zwendel, de Libor rentemanipulatiezwendel, de aandelen short-selling beurs 09/2000 - maart 2003 naar beneden manipuleren - zwendel, etc.

Weet u hoe groot het bedrag is, dat met deze criminele zwendels is geroofd van alle Henken en Ingrids?

10 nullen, met een cijfer ervoor? 11 nullen? 12? 13?

Heeft u dat interview gelezen met de heer Dijsselbloem, afgelopen zaterdag in het Financieel Dagblad?

https://fd.nl/economie-politiek/1179093 ... kt-terecht

'Er was een grote rol voor de overheid om als aandeelhouder en als wetgever de regelgeving op orde te brengen.’
'Je kunt de soliditeit van het bankwezen en de dienstbaarheid aan de economie zekerstellen met wet- en regelgeving en een toegewijde toezichthouder.'
'‘Het is primair de bankensector. Al ben ik wel vatbaar voor uw eerdere argument dat de bankensector niet in isolement is gegroeid maar in een maatschappelijke context waarin iedereen heeft geprofiteerd van de groei van deze sector.’
‘De Kamer concentreert zich terecht op dingen die niet goed gaan. Ik ben voor die vraag vatbaarder als de problemen echt zijn weggewerkt. Maar als ik in een Kamerdebat over rentederivaten of woekerpolissen zit, kan ik niet verwachten dat er een genuanceerd verhaal komt dat het de schuld van de consument zelf was.’

‘Voor die commissie zal ik graag verschijnen.’

Zeg niet dat u niet bent gewaarschuwd.
Die megaroof zou nog wel eens een kleine burgeroorlog kunnen ontketenen. En dan maak ik geen grap.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Isa(a)c le Maire schreef: Die megaroof zou nog wel eens een kleine burgeroorlog kunnen ontketenen. En dan maak ik geen grap.
Isaac,
Wat ik me nog het meest afvraag in de gehele geschiedenis van deze roofzwendels is hoe men het in hemelsnaam het voor elkaar gekregen heeft de rendementskwestie passend te krijgen zodat mensen daadwerkelijk konden worden misleid aangaande het mogelijk te behalen kapitaal door te gaan beleggen.

In de jaren 90 tot 2002 stond de rente historisch hoog.
http://www.renteontwikkeling.nl/rente-sinds-1990.htm

De hoogtijdagen van de massa-distributie van woekerpolissen en leaseproducten was 1995-2005 met een piek in 2000.
http://www.dnb.nl/binaries/DNB-rapport% ... 161213179e
(informatief grafiekje van de DNB, extrapoleren en je ziet dat het over een jaar of 5 over en uit is voor de verzekeraars. Op zijn laatst dan zullen de aandelenkoersen zeer diep crashen immers de gehele financiele sector maakt dan geen winst meer).

Om te concurreren met sparen bij een bank moet je dan wel heel hoge rendementen met beleggen voorspiegelen (veel hoger dan werkelijk kan worden behaald) om ook nog zoveel kosten in je product te kunnen verstoppen zodat het te behalen eindkapitaal in de buurt komt van sparen bij een bank.

Kijken we naar de historische koersen van het Aegon Equity Fund (laten we die even als model voor de aandelenkoersen nemen, zie document meetkundige methode),
viewtopic.php?f=66&t=153013&p=2236863#p2236863
dan zien we dat dat goed lukt tot het jaar 2000, het koersverloop tussen 1985 en 2000 is namelijk heel steil omhoog (en neem van mij aan: zo steil omlaag kan ook!).

Voor collectieve pensioenregelingen is door de wetgever altijd een rekenrente van 3 of 4% aangeduid als zijnde realistisch, met andere woorden: men wist dat het werkelijk rendement over langere periode maar in die grootte orde lag!

Hoe het dan kan dat de voorlichting aan aspirant verzekeringnemers al die jaren werd gedoogd het historisch rendement rekenkundig te nemen……ik begrijp het niet. :?
Waarom dan per 2007 de MLN methode kwam die (nog wel overigens) ook een te hoog rendement voorspiegelt, ik begrijp het niet. :?

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Begrijpen? Je moet er toch in geloven, anders werkt het niet!!!

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

Je moet het eerst geloven om het te kunnen begrijpen.

"Only the small secrets need to be protected.
The big ones are kept secret by public incredulity."

De effectenlease in het verleden: rondpompen van FRB - geld:

Moederbedrijf (Labouchere, Fortis Bank Holding (beiden met met bankvergunning)) leent geld uit aan dochterbedrijf (Bank Labouchere, Fortis Bank (beiden met bankvergunning)).

Dochterbedrijf leent op papier aan klanten geld uit voor drie jaar om drie jaar te speculeren door met de lening aan de beurs aandelen te kopen. De bank zal voor de klant de aandelen kopen, zegt ze!! Maar achter de schermen koopt de bank geen aandelen, maar dekt het risico van koersstijging af met een driejarige calloptie met enkel inlenen van aandelen van pensioenfondsen ('securities lending').

Kosten: optiepremie + inleenvergoeding (vaak gratis omdat bank effecten gratis in bewaring neemt voor institutionele beleggers).

Omdat de bank niet met 100% van de lening een aandeel koopt, maar slechts met 5% van de lening een driejarige calloptie + inleenvergoeding, blijft 95% van de lening ongebruikt op de lat staan. Dat geld wordt door de bank vervolgens naar een bankrekening van het moederbedrijf overgemaakt. Van die 95% stopt het moederbedrijf 3 of 8% in het eigen vermogen, en de rest wordt opnieuw uitgeleend aan de dochter, die het opnieuw uitleent aan een klant om daarmee aandelen te kopen, die achter de schermen opnieuw worden vervangen door 3 jarige callopties. etc, etc, etc.

Mag u uitrekenen hoe vaak de bank en het moederbedrijf dezelfde euro hebben rondgepompt en opnieuw uitgeleend!!

Mag u beoordelen of dat wel of geen oplichting / crimineel is.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Isa(a)c le Maire schreef:Je moet het eerst geloven om het te kunnen begrijpen.
Als het gelooft, dan hoef je het niet te begrijpen, dan werkt het gewoon en word je vanzelf rijk.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Isaac,

Wat Joepie bedoelt is dat als iedereen gelooft dat met beleggen veel verdiend kan worden, er dan vanzelf veel vraag komt en de koersen dan ook vanzelf stijgen. Dat klopt ook, maar er zijn grenzen.

Ik denk dat het voor de toekomst beter is dat mensen geleerd wordt dat je niet alles moet geloven.
Bij voorkeur al aan kinderen te onderwijzen, hier een educatief voorbeeld.
https://www.youtube.com/watch?v=u4TV9WIpoyc
Gaarne helemaal afkijken, het eind van dit filmpje is ook van toepassing voor beleggen. :mrgreen:

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Leuke tekenfilm (het verband zie ik echter niet)

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Joepie,

Het verband is simpel: het eindigt met een grote knal (koerscrash) waarna er een grote puinzooi overblijft.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Dus Joepie,

Even recapituleren: voor de clou men kijke alhier
https://www.youtube.com/watch?v=u4TV9WIpoyc&t=1m58s

Voor het effect hoe dit gaat aflopen, men kijke alhier:
https://www.youtube.com/watch?v=u4TV9WIpoyc&t=2m31s

En voor het leermoment, men kijke alhier:
https://www.youtube.com/watch?v=u4TV9WIpoyc&t=2m49s

FIN

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Ik ben meer van de lettertjes en vooral cijfertjes (ipv (bewegende) plaatjes).

Gesloten