LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ClaimConcept
Berichten: 1971
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Luc Jurgens, advocaat schreef:Wat loopt er in mijn beroepsgroep toch een hoop eng, eng psychisch defect volk rond.
En wie loopt er voorop, met een straatlengte voorsprong? Helemaal de weg kwijt?

Luc Jurgens, advocaat

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Luc Jurgens, advocaat »

Het is net als in de 2de wereldoorlog, toen ongeveer 8% van het volk collaboreerde met het kwaad (en rond 60 a 70% van bv de Amsterdamse politie, zo lees ik steeds weer; zou dat nu anders zijn?), 90% van de amorfe massa de andere kant uit keek, en een zeer kleine meerderheid van rond 2% actief in verzet kwam; autonome (vaak ietwat eigenaardige) geesten die voor het merendeel bereid waren de (vaak nogal rigoreuze) consequenties van dat verzet op de koop toe te nemen, inclusief hoon van gladjakkers die aan de ellende van anderen veel geld wilden verdienen: de zwarthandelaren.

Wat vandaag de dag -in het kader van de vuile oorlog die 'financiële crisis' heet- tot de categorie 'zwarthandelaren' behoort, zijn de individuele 'ik wil vanaf 25% van uw geld voor het trucje wat ik kan en u niet', oftewel zij die onder de werking van uitzonderlijke omstandigheden proberen rijk te worden van andermans ellende...

De mensheid vergeet snel en leert maar weinig van het verleden. Dat zal wat betreft financiele zwendels en fraudes niet heel anders zijn.

Desalniettemin:

Een qua levenskwaliteit en levensvreugd (en minder qua matererieel bezit) voorspoedig 2014 toegewenst, met collectief rechtsherstel!

Het ga u goed!

ClaimConcept
Berichten: 1971
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:
Luc Jurgens, advocaat schreef:Wat loopt er in mijn beroepsgroep toch een hoop eng, eng psychisch defect volk rond.
En wie loopt er voorop, met een straatlengte voorsprong? Helemaal de weg kwijt?
Voor diegenen die dit te cryptisch is:

30 december 2013 heeft een rechtszitting plaatsgevonden bij Gerechtshof Arnhem over effectenlease van Fortis Groeivermogen. Een regelrechte aanfluiting, tot grote schande voor de Vereniging Consument en Geldzaken. Een advocaat die volkomen de weg kwijt is, mooier kunnen we het niet maken. Zo werd de vorige advocaat Wendelgelst afgeschilderd als charlatan en intrigant, die voor de financiële sector en de toezichthouders als mol bij de VC&G zou zijn geïnfiltreerd. Vriendje van Fortis Groeivermogen en AEGON. Klagen bij de Raad van Discipline van de Nederlandse Orde van Advocaten of het Openbaar Ministerie van Justitie? Zinloos, die zitten ook in het complot, Edelgrootachtbare. Zelfs het Hof zelf werd beticht van partijdigheid!

ClaimConcept
Berichten: 1971
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Luc Jurgens, advocaat schreef:Wat vandaag de dag -in het kader van de vuile oorlog die 'financiële crisis' heet- tot de categorie 'zwarthandelaren' behoort, zijn de individuele 'ik wil vanaf 25% van uw geld voor het trucje wat ik kan en u niet'
Succes heeft z'n prijs, daarnaast is 25% van € 0 nog steeds € 0,00. Voor het overige is het uitermate beledigend wat u schrijft.

ClaimConcept
Berichten: 1971
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Luc Jurgens, advocaat schreef:Een uurtarief is redelijk
Wat zegt een uurtarief, als je vervolgens ruim vier uur zit te wauwelen over allerlei vage complottheorieën?

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door juwita »

Je hebt complotten en je hebt theorieen. De stap van theorie naar een echt aantoonbaar complot is vaak lastig te zetten.

Tja, en wat advocaat Wendelgelst betreft, lees de beide boeken van Kees Kooman en dan weet je genoeg. Ik heb zowiezo nooit begrepen waarom Consument & Geldzaken samenwerkte met Wendelgelst, alias de Stichting Woekerpolisclaim.
Laatst gewijzigd door juwita op 02 jan 2014 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Luc Jurgens, advocaat

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Luc Jurgens, advocaat »

(Gelegenheidscoalities van) criminele kakkers gaan als standaard reflex altijd extreem verongelijkt doen als je hun valse en misdadige aard openbaart en ze aldus ontmaskert, met noemen van de (vaak zeer complexe) samenweefsels van verdichtsels die hun verknipte breinen hebben bedacht om de naïeve medemens te beroven.

Maar ze beginnen pas echt te sputteren en te spugen, als je de rechter voorhoudt, welke kwaad ze inzetten, om ook een rechter met list en bedrog van de werkelijkheid weg te houden.

'Hoe durft u ons crimineel te noemen, wij zijn hele nette mensen!'

Nee, u bent niet fatsoenlijk, u bent het kwaad!

Wel de maniertjes, niet de moraal...

Soms kun je alle mensen voor de gek houden.
Sommige mensen kun je altijd voor de gek houden.
Maar je kunt ze niet allemaal, altijd voor de gek houden!

Ik spreek de hoop uit, dat 15 jaar na dato alsnog collectief rechtsherstel zal plaatsvinden, waarbij de financiële instellingen dat geld maar deels moeten gaan terughalen bij de veroorzakers; lees: oud-bestuurders en hun gewillige werkvolk.

2014!


Ps. Kijkt u de film Wag the Dog nog eens, en herrinner u, of leer begrijpen, wat creatieve lieden bedenken om hele samenlevingen om de tuin te leiden, omdat hun eigen narcistische persoonlijkheidsstoornis hen weer eens in de problemen heeft gebracht, op een wijze die hen volgens normaal materieel strafchtelijk gebruik voor eeuwig, althans langdurig in het gevang behoort te doen belanden.

ClaimConcept
Berichten: 1971
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

felixbeijer schreef:Dat die aandelen niet daadwerkelijk zijn aangeschaft is niet relevant voor de vraag met welk bedrag werd gegokt op een koerswinst (....) wellicht de verzwegen woekerrente op de lening.
De spijker op z'n kop. Precies dezelfde conclusie die Gerechtshof Arnhem trok op 30 december 2013.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door felixbeijer »

ClaimConcept schreef:
felixbeijer schreef:Dat die aandelen niet daadwerkelijk zijn aangeschaft is niet relevant voor de vraag met welk bedrag werd gegokt op een koerswinst (....) wellicht de verzwegen woekerrente op de lening.
De spijker op z'n kop. Precies dezelfde conclusie die Gerechtshof Arnhem trok op 30 december 2013.
Claimconcept,

Begrijp ik nu dat de rechtbank dit forum ook leest en haar oordeel zo velt dat de zaak is verloren?
Waarom heeft de rechtbank niets gedaan inzake de te hoge fondsrendementen?
Lijkt me ook een reden tot vernietiging van de overeenkomst obv misleiding?
Kan toch nog steeds ?

Toch opmerkelijk dat vrijwel niemand aan die te hoge fondsrendementen wil......

ClaimConcept
Berichten: 1971
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Vonnisdatum staat formeel voor 13 februari 2014, maar het zal waarschijnlijk langer duren.

De opmerking betrof de vraag van het Hof tijdens de zitting, wat nu precies de schade was voor de consument als leasebanken hun verplichtingen deels hadden afgedekt met derivaten. Naast (te) hoge kosten is dit echter vooral van belang voor restschuldproducten in een gedaalde markt. Zonder aandelen geen koersverlies en dus hooguit een fictieve restschuld. Fondsrendementen spelen alleen een rol bij gespreide inleg, zoals bij een 'woekerpolis '.

Het wrange van tien jaar collectief procederen is, dat het voornamelijk 'garantieproducten ' zonder restschuld betreft.

Alleen narcistische advocaten op uurtarief varen er wel bij.

Luc Jurgens, advocaat

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Luc Jurgens, advocaat »

Youp, kom er maar in:

"Vijf Hooijmaijers leggen in een kleine twee uur uit hoe het in die onderwereld toegaat. Een voorstelling om van te smullen. Vooral omdat zij zo over nu gaat. Hoe verrot het allemaal is. Ieder fraudeert. Daarom mag het. Of het nou de wielrennerij is of het vastgoed of de bankwereld of het voetballen of de kunstsubsidies...alles is één grote leugen. De grote huizen zijn voor negentig procent bij elkaar belazerd."

in:

"Quotezakken"

in:

"Wat moet ik?".

Youp van 't Hek

p. 42

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door peewee »

@Claimconcept,
De ''bedrieglijke overkreditering'' door leasebanken wil kennelijk maar niet goed tot je doordringen. Jammer, vooral voor je huidige en potentiele klanten die door ''aandelen''lease, sorry, ik bedoel ''derivatenlease'' belazerd zijn !

ClaimConcept
Berichten: 1971
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:De opmerking betrof de vraag van het Hof tijdens de zitting, wat nu precies de schade was voor de consument als leasebanken hun verplichtingen deels hadden afgedekt met derivaten. Naast (te) hoge kosten is dit echter vooral van belang voor restschuldproducten in een gedaalde markt. Zonder aandelen geen koersverlies en dus hooguit een fictieve restschuld. Fondsrendementen spelen alleen een rol bij gespreide inleg, zoals bij een 'woekerpolis '.

Het wrange van tien jaar collectief procederen is, dat het voornamelijk 'garantieproducten ' zonder restschuld betreft.

Alleen narcistische advocaten op uurtarief varen er wel bij.
Tel je zegeningen, niet je waanbeelden...

Luc Jurgens, advocaat

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Luc Jurgens, advocaat »

Lobbyisten, spindoctors, spionnen, infiltranten en saboteurs:

U heeft waarschijnlijk ten minste één eigenschap gemeenschapelijk, namelijk de genetische belasting die maakt, dat u(w brein) geen oog heeft voor collectieve belangen op lange termijn; groepsbelang op korte termijn is uw lievelingsdingetje.

Kortzicht. De tragedie van de meent!

"Het kapitalisme is gebaseerd op de merkwaardige gedachte dat zelfzuchtige mensen met egoïstische motieven op onnaspeurbare wijze het welzijn van allen dienen.".

Keynes, econoom

Ps. http://nl.wikipedia.org/wiki/Tragedie_van_de_meent

ClaimConcept
Berichten: 1971
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

peewee schreef:@Claimconcept,
De ''bedrieglijke overkreditering'' door leasebanken wil kennelijk maar niet goed tot je doordringen. Jammer, vooral voor je huidige en potentiele klanten die door ''aandelen''lease, sorry, ik bedoel ''derivatenlease'' belazerd zijn !
Zeg wijsneus, dit is gewoon standaard onderdeel van onze procedures.

thazia
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jul 2004 15:30

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door thazia »

Wij zitten al vanaf het begin bij leaseproces ivm dexia. Dit duurt nu al zo een 9 jaar. Beide hebben een relatief lage restschuld en een codering. Nu willen wij echter een huis kopen en dat wordt heel moeilijk, zo niet onmogelijk!
Ik zal niet uitwijzen wat die 9 jaar met ons hebben gedaan. Een uitspraak verwacht ik nog altijd niet.
Nu is mijn vraag: als wij nu de restschuld voldoen, verdwijnt onze codering dan? Of gaat dat toch een h codering worden en moeten wij nog 5 jaar wachten?
Ik ben nu echt op het punt dat ik er gewoon klaar mee wil zijn! Dan kunnen wij weer verder met ons leven.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door peewee »

De codering blijft gehandhaafd tot 5 jaar na de definitieve afwikkeling van dit ''vermeende'' krediet.

''Vermeend'' omdat er zeer waarschijnlijk nimmer daadwerkelijk krediet is verleend om aandelen voor je aan te kopen.

Luc Jurgens, advocaat

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Luc Jurgens, advocaat »

Hoeveel engelen passen er op een speldenknop... meneer Plasterk...

Fijn hè, zo'n parlement vol op trivialiteiten gefixeerde waan van de dag denkers...

Niccolò M. rules!

Luc Jurgens, advocaat

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Luc Jurgens, advocaat »

Fractioneel bankieren: bèta-zwendels...

Hoe kan ik hetzelfde (fictieve) geld (nagenoeg) eindeloos rondpompen en (steeds) opnieuw uitlenen?

Of: hoe werkten de zwendels van o.a. Aegon (Dexia) en Fortis in bèta-inzichten!

Leen als moeder-vennootschap 1 miljoen van de centrale bank, tegen een jaarrente van -zeg- 2,75%.

Dit geld komt uit het niets, immers wordt door de centrale bank 'bedacht' en gecreëerd en in de boeken bijgeschreven, zonder onderliggende dekking, bij voorbeeld in goud.

De (toenmalige) kapitaaleisen zeggen dan, dat 3% van dat 1 miljoen moet worden aangehouden als buffer (eigen vermogen), terwijl de resterende 97% kan worden uitgeleend.

Leen als moeder-vennootschap (Labouchere, Fortis) op papier 970.000 uit aan een dochter-onderneming (Bank Labouchere, Groeivermogen), die het op haar beurt op papier en dus fictief uitleent aan consumenten tegen 13 tot 16% rente per jaar.

Laat de dochter-onderneming (Bank Labouchere, Groeivermogen) namens de consumenten de 970.000 op papier terugbetalen aan de moeder-vennootschap (Labouchere, Fortis) als stortingen op 'certificaten' of als betaling voor gefingeerde aankoop van effecten (aandelen en vastrentende waarden).

De moeder-vennootschap heeft dan de 970.000 terug als 'vermogen', dat opnieuw kan worden uitgeleend.

Van die 970.000 moet 3% of 29.100 worden toegevoegd aan de buffer.

De moeder-vennootschap leent opnieuw aan de dochter uit (970.000 minus 29.100=) 940.900, terwijl de dochter het opnieuw (fictief) uitleent aan consumenten.

De dochter betaalt de 940.900 terug aan de moeder.
De moeder voegt 3% van 940.900 toe aan de buffer, en leent het restant opnieuw uit aan de dochter.

Etc.

Je leent dan 1 miljoen, leent het vervolgens via het rondpompen ongeveer 33 keer uit, en vangt dus 33 keer 13-16% (= 429 of 528%) rente van consumenten, terwijl je zelf maar 1 keer 2,75% rente betaalt aan de centrale bank.

Let op: %% per jaar!

Briljant en Kassa!

Ps. Als je de morele component weglaat ten minste, want het is wel oplichting....
ps.2 Op grond van welk mij nochtans onbekend (maar wellicht in historische context verklaar- en bepaalbaar) prerogatief kunnen en mogen commerciële banken überhaupt doen aan fractioneel bankieren, oftewel rentemarge verdienen op niet-bestaand door de centrale bank uit het niets gecreëerd geld? Iemand een antwoord?
Ps.3 Dexia België leende grote sommen -fractioneel bankieren en dus fictief- geld uit aan klanten, om daarmee -nieuw uit te geven- aandelen van Dexia België te kopen: het met gebakken lucht oppompen van het 'eigen vermogen' door rondpompen.
Ps.4 Had Bank Labouchere niet van die overeenkomsten effectenlease (Feestplan I en II), waarbij uitsluitend werd belegd in aandelen ... je raad het al ... Aegon N.V.? Prrrrrr....
Ps.5 Aegon Bank, Sprintplan, Certificaten Spaarbeleg / Aegon Garantiefonds en bankrekeningen bij Aegon Bank op naam van Aegon Custody N.V. Prrrrr2....

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door juwita »

Iemand een antwoord?
Fractioneel bankieren maakt gewoon onderdeel uit van het door de meerderheid in democratische samenlevingen bewust of onbewust ''gewenste'' kapitalistisch stelsel.
Zie ook de animatiefilm van de Canadees Paul Grignon ''Money as debt''. Al jaren lang op het internet te vinden.
Afgezien van de extreem hoge marges bij ''aandelenlease'' en de vraag of er wel echt sprake was van het aanschaffen van het voorgespiegelde onderpand (aankoop van aandelen !) weinig nieuws onder de zon.

Gesloten