LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon vemogens vliegwiel-extra

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
dazijnwij
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2006 21:32

Aegon vemogens vliegwiel-extra

Ongelezen bericht door dazijnwij »

Wie heeft hier ook slechte ervaringen ( ingestonken ) mee.
Onze adviseur was iemand van NBG Finance.

ihavenaar
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 apr 2006 12:10

Re: Aegon vemogens vliegwiel-extra

Ongelezen bericht door ihavenaar »

Helaas, ik kom er nu pas achter (na 5 jaar vooruitbetaling aan annuitieiten rente en enige aflossing) dat het geleende geld op is gegaan aan rente en ik us nog bijna niks heb. Ik dacht: na 5 jaar is alles van mij: klaar! HELAAS NEE. Ik probeer het contract om te zetten naar een acceptabele rentevoet (nu effectief 17% pj).
I.Havenaar, Biezelinge

ronij
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2006 17:47

Re: Aegon vemogens vliegwiel-extra

Ongelezen bericht door ronij »

Ik heb inzake een vliegwielconstructie/aandelenlease een advocaat in de hand genomen, en ben van mijn restschuld verlost en heb intussen ook al de helft van mijn inleg terug
Ook ik ben aan deze constructie gekomen door een tussenpersoon.[/b]

ihavenaar
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 apr 2006 12:10

Re: Aegon vemogens vliegwiel-extra

Ongelezen bericht door ihavenaar »

Beste Ronij, op basis waarvan heb je gewonnen?
Ik mijn situatie: ik heb helaas al eens een Acceptatieformulier voor de Duisenbergregeling ingezonden maar Aangetekend ingetrokken (daar gaan ze niet op in; het contract is reeds aangegaan). Overigens zou ik zo'n 80 euro krijgen bij een restschuld van 800 (Maar er staat ook nog een hypotheekschuld!!)
Mijn vrouw heeft niet meegetekend, dus aangetekend de contracten opgezegd (nog niets gehoord, na 4 dagen pas). Mijn Acceptatieformulier is niet rechtsgeldig omdat ook die niet is ondertekend door mijn vrouw.
Ik ga nu binnenkort het contract ongeldig verklaren op basis van "onbehoorlijk handelen" in o.a voorlichting en informatie.
Tenslotte ga ik de boel stopzetten (dat mag na die 5 jaar), zodat ik in ieder geval niet nog meer moet betalen.
Graag uw juridische situatie/ feiten, die winnen mogelijk maakte.
Vr groet Inge Havenaar

ronij
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2006 17:47

Re: Aegon vemogens vliegwiel-extra

Ongelezen bericht door ronij »

In 2000 zijn wij d.m.v tussenpersoon aan een finacieelplan begonnen met als doel om met mijn 55ste minder te kunnen gaan werken, daarin zat ook een aandelenlease gecamoufleert als koopsompolis. In mei 2005 eindigde dit contract dus met een eindschuld en onze inleg was dus weg.En wij allebij hadden dit contract ondertekent. Wij hebben onze situatie voorgelegt aan een advocaat en om advies gevraagd wat onze kansen zouden zijn bij een eventuele rechtzaak. En op hun advies zijn we ze gaan aanklagen, met als resultaat dat de verzekeraar ons de restchuld van+/-13000 euro kwijtschold + de helft van onze inleg (- de al verkregen dividenden,) terugbetaalde, en de andere helft van die inleg proberen we bij die tussenpersoon te verhalen,daar horen we binnenkort van. Op de Duisenbergregeling hebben we niets op uit gedaan. Maar bereken eerst wel of je verlies dusdanig is, want aan advocaatkosten ben je ook zo 5000 euro kwijt,
Wij hebben ervoor moeten tekenen dat we er niet mee naar "buiten"
mogen treden,vandaar dat ik geen specifieke namen mag noemen.
Maar aan de naam van de advocaat ben via de Radarsite gekomen.

hopelijk heb je hier wat aan, groetjes Ronij :?

ihavenaar
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 apr 2006 12:10

Re: Aegon vemogens vliegwiel-extra

Ongelezen bericht door ihavenaar »

hartelijk dank Ronij voor je bericht. Ik heb geen restschuld, maar wel een flinke inleg 38.000 euro, die ik grotendeels kwijt ben. Ik ga ermee verder. Een naam? telef 0113-342307. vr groet, inge havenaar (kapelle/biezelinge)

Gesloten