LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEGONVLIEGWIEL

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
vervelend
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 mar 2004 23:14

Re: AEGONVLIEGWIEL

Ongelezen bericht door vervelend »

Hartelijk dank Impact voor de gegevens.

Als ik er voordeel uithaal meld ik het.

Metvrgr.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: AEGONVLIEGWIEL

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Vervelend,

Die brief van maart is voldoende.
Hiermee kan een klacht worden ingediend bij het CBP.
Het beste lijkt mij de klachten te verzamelen en als groep een klacht in te dienen tegen Aegon bij het CBP.
Dit hebben wij vorig jaar ook gedaan met de dexia klachten
Wij zijn nog aan het overleggen hoe wij dit gaan doen.
Zodra wij een plan hebben laten wij dit horen.

Het belangrijkste nu is dat zo veel mogelijk Aegon gedupeerden hun gegevens opvragen bij Aegon, ook om zelf te controleren of deze gegevens wel kloppen.
Mocht Aegon zich niet aan de WBP bepalingen houden gaan wij met deze groep een klacht indienen bij het CBP.

Groeten,
Piet

vervelend
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 mar 2004 23:14

Re: AEGONVLIEGWIEL

Ongelezen bericht door vervelend »

Uitstekend Piet.

Dank voor de informatie.

Ik wacht verdere berichten af.

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: AEGONVLIEGWIEL

Ongelezen bericht door HvdB »

Oppassen voor Piet. Hij behoort tot de "fouten"!

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: AEGONVLIEGWIEL

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Piet behoort tot de hele fouten, VOOR DEXIA!!!!!

Karel
Berichten: 457
Lid geworden op: 15 okt 2003 00:48

Re: AEGONVLIEGWIEL

Ongelezen bericht door Karel »

Blijkbaar heeft Piet dan toch te veel naar jou gekeken, HvdB!!

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: AEGONVLIEGWIEL

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 02:24, 1 keer totaal gewijzigd.

prutvogel
Berichten: 112
Lid geworden op: 09 feb 2004 21:58

Re: AEGONVLIEGWIEL

Ongelezen bericht door prutvogel »

Is er nu al iets meer bekend om een gezamenlijke brief over de wbp gegevens die Aegon dus NIET geeft om die op te zenden naar Aegon?

Ik zit net te bedenken
'
ik heb 2 contracten dus ik kan er uiteraard 1 op laten branden door niet meer te betalen.

Aegon wordt te weinig aangepakt.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: AEGONVLIEGWIEL

Ongelezen bericht door Piet »

Mensen die bij Aegon inzage hebben opgevraagd over hun persoonsgegevens en met en kluitje het riet zijn ingestuurd, kunnen mij mailen, [email protected]
Veelal volstaat Aegon met een kopie van het contract, dit is dus een aanfluiting!
Als er voldoende aanmeldingen zijn, gaan wij als groep een klacht indienen bij het CBP.

Groeten,
Piet

kash
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 nov 2004 12:37

Re: AEGONVLIEGWIEL

Ongelezen bericht door kash »

het ziet er naar mij uit dat niemand er tot nu van af is gekomen?!
stoppen met betalen heb ik ook al geprobeerd, alleen heb ik nu wel de incassso bureau achter me aan. :roll: :twisted:

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: AEGONVLIEGWIEL

Ongelezen bericht door Piet »

Gisteren (vrijdag 26 november) is er een informatie middag geweest voor de groep Vliegwiel gedupeerden die zich hadden opgegeven voor de gezamenlijke actie tegen Aegon.

Ongeveer 60 gedupeerden waren te gast bij Holla Poelman advocaten in Den Bosch.

Mevr. Mr. Kim Schobben gaf een duidelijke uiteenzetting over aandelenlease, het Aegon Vliegwiel, de laatste ontwikkelingen en besprak de procedure die gevolgd gaat worden.
De bijeenkomst duurde de hele middag en er zijn heel veel vragen gesteld en beantwoord.

Het is nog steeds mogelijk je op te geven om mee te doen met deze groep.

Na sluitingstijd van deze groep zal er een volgende groep worden geformeerd.

Hieronder nogmaals de informatie brief van Mr. Schobben:

OPROEP: gezamenlijke procedure AEGON Vliegwielovereenkomsten

De procedures tegen Dexia zijn volop bezig. Niet alleen de collectieve procedures van de Stichting Leaseverlies en de Stichting Eegalease zijn in het nieuws, ook zaken van particulieren die het opnemen tegen Dexia leveren vaak verrassende (soms in voordelige zin, maar soms ook in nadelige zin) uitspraken op.

Minder aandacht is er weggelegd voor de effectenlease contracten die door andere aanbieders zijn afgesloten, zoals de Vliegwielovereenkomsten van AEGON. De constructie van de Vliegwielovereenkomsten lijkt echter wel op die van bijvoorbeeld de WinstVerdriedubbelaar van Dexia: er werd belegd met geleend geld. De vraag is of AEGON en Dexia hadden moeten waarschuwen voor het mogelijk kunnen ontstaan van een restschuld of dat deze mogelijkheid voldoende duidelijk bleek uit de contracten. Met andere woorden: er bestaat een spanningsveld tussen de zorgplicht van de effecteninstelling en de “eigen schuld” van de belegger. Ook dient de vraag te worden beantwoord of een overeenkomst kan worden vernietigd die voorzien is van slechts een handtekening van één van beide echtgenoten.

Duidelijk is dat het voeren van een procedure een kostbare zaak is. Het is moeilijk om een advocaat te vinden die de zaak op toevoegingsbasis kan en wil behandelen. Indien een gedupeerde niet in aanmerking komt voor een toevoeging en ook geen rechtsbijstandverzekering heeft die dekking verleent voor het voeren van een dergelijke procedure, komt al snel een “dure” advocaat met een hoog uurtarief in beeld.

Holla Poelman Advocaten biedt u in samenspraak met de Vereniging Payback de mogelijkheid van het voeren van een gezamenlijke procedure. Dit gaat als volgt in zijn werk:

- Er wordt een groep van minimaal 40 gedupeerden gevormd. Indien er veel meer dan 40 gedupeerden zijn worden er volgende groepen gevormd. Mochten zich er voor 15 november a.s. niet 40 gedupeerden hebben gemeld, dan vindt de procedure geen doorgang. Degenen die zich dan wel hebben aangemeld ontvangen hierover bericht.

- De advocaat stelt een gezamenlijke dagvaarding jegens AEGON op. Dit houdt in dat ongeveer 80% van de dagvaarding voor alle gedupeerden geldt. Een beroep op dwaling of misleidende reclame geldt voor iedereen. De overige 20% van de dagvaarding wordt gevormd door de individuele omstandigheden van iedere gedupeerde, zoals bijvoorbeeld het feit dat een gedupeerde ten tijde van het afsluiten van de overeenkomst slechts een WAO-uitkering genoot en geen eigen vermogen had;

- De gedupeerden besparen ieder gezamenlijk op advocaatkosten omdat het uurtarief (€ 200,-- per uur exclusief 19% BTW en exclusief 6% kantoorkosten) gedeeld wordt. Er wordt géén gebruik gemaakt van een toevoeging; de daadwerkelijk gemaakte uren worden afgerekend. Er vindt geen uitsplitsing plaats naar bestede tijd per persoon; het uurtarief wordt gedeeld door het aantal personen (minimaal 40). De voorschotnota per persoon bedraagt € 300,--.

Het voordeel is duidelijk: het grootste gedeelte van de procedure ziet op collectieve werkzaamheden zodat de kosten gedeeld worden.

Mocht u mee deel willen nemen aan een dergelijke procedure dan kunt u zich – uitsluitend per e-mail! – aanmelden bij mr. K.V.A.J.M.M. Schobben:

[email protected]

Indien u niet bezit over internet dan telefonisch via: 073-61611151.
Zodra er 40 aanmeldingen binnen zijn ontvangt u een oproep voor een collectieve voorlichtingsbijeenkomst bij Holla Poelman Advocaten. Na afloop van die bijeenkomst dient u definitief aan te geven of u deel wenst te nemen aan de procedure. U dient daartoe een opdracht te verstrekken aan Holla Poelman Advocaten en de voorschotnota te voldoen.

Zodra alle voorbereidende werkzaamheden zijn afgerond wordt een aanvang gemaakt van het in concept opstellen van de dagvaarding. U ontvangt op voorhand een concept van de dagvaarding thuis. U kunt vervolgens eventuele opmerkingen doorgeven aan de contactpersoon van de Vereniging Payback, die de opmerkingen zal bundelen en aan de advocaat zal doorgeven, zodat de wijzigingen in de dagvaarding kunnen worden doorgevoerd. De dagvaarding wordt vervolgens door de deurwaarder aan AEGON betekend. Hiermee is de procedure van start gegaan.

Uiteraard is de uitkomst van de procedure op geen enkele wijze te voorspellen. U dient er rekening mee te houden dat de rechter de vordering in zijn geheel afwijst.

Uw aanmeldingen zien wij graag tegemoet.

’s-Hertogenbosch, 16 september 2004
mr. K.V.A.J.M.M. Schobben

PS
De aanmeldingstermijn is inmiddels gesloten en er wordt gezocht naar een nieuw advocatenkantoor voor een nieuwe groep.
Aanmeldingen hiervoor kunnen worden gestuurd naar Peter, e-mail:
[email protected]

corrie46
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2007 11:08

Re: AEGONVLIEGWIEL

Ongelezen bericht door corrie46 »

Zijn er inmiddels al resultaten, over het vliegwiel overeenkomst van de aegon???
Ik ben namelijk ook beetgenomen door de aegon en dat is nu 5 jaar geleden,
Maar ook door de AFAB geldservice.
En ik weet echt niet hoe ik dit in behandeling moet nemen, en heeft iemand van jullie goede adviesen voor juridiche hulp???
bvd
met vriendelijke groet corrie46

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: AEGONVLIEGWIEL

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Corrie,

Kijk eens op www.platformaandelenlease.nl
Hier staat alle informatie over aandelenlease waaronder Aegon.
Ook de uitspraken in Vliegwielzaken kun je hier vinden.
Heb je vragen over je eigen situatie en de mogelijkheden, kosten en kansen om via een gerechtelijke procedure je geld terug te vorderen, stuur dan een e-mail naar [email protected]

Groeten,
Piet

corrie46
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2007 11:08

Re: AEGONVLIEGWIEL

Ongelezen bericht door corrie46 »

:wink: bedankt Piet voor de tip.
groetjes corrie :cry:

Gesloten