LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gedagvaard

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
RDG
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 okt 2003 09:00

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door RDG »

Zoals beloofd, zou ik jullie op de hoogte houden van de voortgang van mijn zaak die op 19 november dient. Het volgende is de situatie:
Ik heb een advocaat gevonden die voldoende kennis van zaken heeft, en niet duur is (150 euro per uur). Volgende week donderdag heb ik mijn eerste afspraak. Als hij ermee accoord gaat, wil ik zijn naam best noemen hier.
Als voorbereiding hierop heb ik in elk geval mijn dossier zo compleet mogelijk gemaakt.
Verder heb ik geprobeerd te achterhalen OF en zoja WAAR de aangetekende brief, waar DEXIA in haar dagvaarding over spreekt, inderdaad is aangeboden. Ik heb hiervoor de klantenservice van TPG post gebeld. Aan de hand van de barcode die op het bewijs staat van aangetekend versturen, kunnen ze dit in principe nazien, maar helaas... in mijn geval was het al te lang geleden (februari). Ze bewaren de gegevens maar 5 a 6 maanden.
Uit het eerste telefonisch contact dat ik met de advocaat heb gehad, gaf hij al aan dat DEXIA niet bereid zal zijn om in den minne te schikken. Dit omdat men als de dood is dat dit zou uitlekken. Men zal het dus volgens hem echt op een uitspraak laten aankomen en er ook niet mee akkoord gaan dat de zaak aangehouden wordt. Men heeft hier zelf geen belang bij. Men heeft juist een rechtszaak aangespannen, zodat er een uitspraak komt. De rechter dient hier in principe voor te zorgen.

Een opmerking nog voor iedereen: Bij nalezen van mijn contract las ik in de voorwaarden, dat het contract alleen rechtsgeldig is, als dit binnen 5 werkdagen door DEXIA is ontvangen. Op de kopie zoals die bij de dagvaarding zit, staat een stempel met de datum van ontvangst. Mogelijk dat dit in sommige gevallen bewijst dat de periode langer is geweest. In die gevallen is dit misschien een extra argument in een rechtszaak.

Jody
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 okt 2003 18:36

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door Jody »

Hallo RDG,
Ik ben ook gedagvaard op 19e November.
Heb hetzelfde als U meegemaakt tot nu toe want ik heb een advocaat.
Hij heeft mij verteld vanavond per telefoon dat ik kan 1 van 2 dingen doen.
1. Betalen en kijk de zaak nog effe gerust af en hoop dat het positief is.
Dus ben ik ook van mijn schuld 12.500,00 Euro af.

2. Niet betalen en betaal de advocaat. Als ik win dan heb ik alleen de kosten van de advocaat die kan tot Euro 5.000,00 oplopen.

Verlies: Heb ik mijn schuld + de rente + de kosten van de advocaat.

Ik denk me nu te gaan betalen want ik ben het allemaal zo zat nu.
Dexia wordt beschermd door een Europese wet maar wie bescheermd mij?

smits
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2003 19:47

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door smits »

Voor RDG (late reaktie 14/10) Sorry voor dit late antwoord maar onze zaak dient ook in Den Bosch. Jou/Uw verhaal is zowat identiek met dat van ons; ook bij ons gaat het om € 16.000 restschuld, ook wij hebben een aangetekende brief nooit ontvangen en zijn we nooit gebeld. Na enig heen en weer gebel met de advocaat van het deurwaardersbureau zei hij letterlijk tegen ons (we hebben zelfs documenten ontvangen van andere leasers) dat we met onze rug tegen de muur aan stonden en feitelijk niets konden doen. De advocaatkosten overstijgen het bedrag. Vanavond zei de Hr. Bos: Ga tot € 5.000 naar de kantonrechter, dan mag je je zelf verdedigen. Maar wat te doen bij dit bedrag, hij noemde het alleen nuttig vanaf € 40.000, helaas maar voor ons is €16.000 een hele hoop geld. Je wordt er moedeloos van. Nogmaals veel sterkte de 19e en we hopen wat van je te horen. P.S. hoe laat dient je zaak en ga je er zelf naar toe?

H.v.R.
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 jul 2003 21:02

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door H.v.R. »

RDG, voor zover je dit nog leest...succes woensdag. Ik werk naast de rechtbank dus probeer zeker je zitting te volgen. Hoe laat dien jij voor te komen?

gr.
Hans

RDG
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 okt 2003 09:00

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door RDG »

Bedankt voor jullie reactie. Mijn zaak dient morgen om 10:00. Ik ga er niet zelf heen. Mijn advocaat gaat er naar toe om zich "te stellen", zoals dat heet en om uitstel te vragen om een conclusie van verweer te kunnen schrijven. In dit eerste stadium verloopt het proces verder vooral nog schriftelijk. Ik houd het forum hier wel geïnformeerd.

Voor wat betreft een advocaat nemen:
Ik vond het wat kort door de bocht van dhr Bos, om de volgende redenen:
1. Ik moet me wel laten verdedigen door een advocaat, omdat de zaak niet voor het kantongerecht dient. Ik zou het toch wel gedaan hebben, omdat ik ervan overtuigd ben dat je met advocaat meer kans maakt.
2. Ik heb niet Dexia gedagvaard, ik word zelf gedagvaard. Liever had ik gewacht tot meer helderheid vanuit de rechtszaak van stichting Leaseverlies en het rapport van de DSI, de bemiddelingspoging van de CGA e.d.
3. Los van het bedrag moet iedereen voor zichzelf beslissen of hij het belangrijk genoeg vindt om zijn zaak voor het gerecht te laten komen. Ook als je in het gelijk gesteld wordt (uiteindelijk), kan het inderdaad zijn dat je er financieel niet wijzer van geworden bent. Je kunt het echter ook uit principe doen.

Zodra ik meer te berichten heb, laat ik het weer horen.

PS: Mijn advocaat is trouwens P.J.M Mommers van advocatenkantoor "van Amstel en Partners" uit Schaijk. Hij vertegenwoordigt al enkele andere gedupeerden en ook het tarief is "betaalbaar " (150,= Euro).

gjk
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 nov 2003 20:59

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door gjk »

rdg
ik heb je bericht gelezen en ben ook erg geintereseert in een eventuele advocaat in de regio 's-Hertogenbosch omdat ik ook onder dit gebied val. Mijn contract loopt eind deze maand af en ik ga niet in op het voorstel van dexia. Dus ik wacht op de dagvaarding en dat kan nog wel een tijdje duren voordat het zover is. Maar op de hoogte blijven van de ontwikkelingen is een goede zaak

Heb je intussen een advocaat gevonden laat het mij even weten.

bvd gjk

[email protected]

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door [email protected] »

ook bij mij is de eindafrekening binnen gevallen 13.534.euro. ben aangesloten bij leaseverlies hoor ik niks van ,maar zij hebben een rechtzaak lopen tegen legio.moet ik nu toch maar betalen of kan ik tegen dexia zeggen dat er een rechtzaak loopt en zolang daar geen uitspraak over is er niet tot betaling word overgegaan ?word er zo langzamerhand bloednerveus van .groetjes gerda

RDG
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 okt 2003 09:00

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door RDG »

Gerda,

Hier is al wel meer over geschreven op dit forum. Het blijft echter een persoonlijke keuze. Als je niet betaalt, zal DEXIA eerst een aantal brieven sturen en je opbellen. De toon is nogal dreigend van aard, maar dat is alles wat ze op dat moment kunnen. Vervolgens zal men de zaak aan een incassobureau overgeven. Die stuurt opnieuw een brief met acceptgiro (schuld verhoogd met incassokosten). Klinkt ook allemaal dreigend, maar ook zei kunnen niet meer dan dat. Als je dan nog niet betaalt, zal DEXIA het voor de rechter moeten brengen. Voor het zover is ben je al snel een half jaar of een jaar verder. In die tussentijd kan er al van alles gebeurd zijn. Mogelijk dat er dan al zoveel andere zaken gespeeld hebben die DEXIA in het ongelijk gesteld hebben, dat ze al zelf komen met een schikking of zo. Mogelijk ook dat er een regeling komt door de Commissie Geschillen Aandelenlease zoals die door de minister is ingesteld. Het is allemaal koffiedik kijken. Het kan ook zo zijn dat DEXIA de komende tijd rechtszaken wint en we uiteindelijk allemaal moeten betalen. In dat geval ben je extra geld kwijt in de vorm van de incassokosten en rente.

Je kunt ook nu beslissen om te betalen. In dat geval ben je in elk geval voorlopig van DEXIA af. Als je het onder protest en met voorbehoud van alle rechten doet, kun je straks, als de rechtszaak door stichting Leaseverlies gewonnen zou worden, DEXIA dwingen tot het terugbetalen van je schuld of het laten vervallen van de vordering, afhankelijk van wat de uitspraak van de rechter zal zijn. Je moet hierbij wel realiseren dat je dan weer een aantal jaren verder bent. DEXIA zal het nl. tot de hoge raad toe spelen als het nodig is, ben ik bang.

Wat de keuze wordt, is dus geheel aan jou. Wat DEXIA het liefste heeft natuurlijk, is dat je gewoon de schuld betaalt en verder nergens meer aan denkt.

Ik heb er in elk geval voor gekozen om het op een rechtszaak te laten aankomen. Zoals je hebt kunnen lezen, wordt hiervoor morgen het startsein gegeven.

Pier

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door Pier »

:evil: Als mede slachtoffer van dit geheel sta ik toch min of meer aan de zijlijn, althans zo voelt het. Machteloosheid, woede, teleurstelling maar wel de wil om iets te willen doen. Je bent afhankelijk van krachten waar je niet direct invloed op kunt uitoefenen. Het juridische krachtenveld kent geen mededogen. Het grootkapitaal tegen de kleine spaarder.
Ik zou willen voorstellen om vanuit de tienduizenden 'misleiden' een consumentenaktie te organiseren die Dexia op zijn grondvesten moet doen schudden. Daar treffen waar de bank het meest op uit is, zijn kapitaal, zijn inkomen.

Dexia is als verzekeringsbank afhankelijk van klanten. Negatieve reclame wordt door geen enkel bedrijf gewaardeerd. Een sterk wapen die wij hebben en niet onderschat dient te worden is ons aantal.
Naast het juridische gevecht kunnen wij meer doen. We maken het Dexia te gemakkelijk en dat terwijl wij zoveel te verliezen hebben.

Wij kunnen Dexia al onze grieven publiekelijk verwijten tegenover de nationale en mogelijk internationale pers middels protestdemonstraties en gerichte acties.
Keer op keer. Uitzoeken waar het bedrijf financieel geraakt kan worden. Ik ben ervan overtuigd dat ook Dexia het dan niet kan winnen tegenover een leger van 100.000 boze mensen. Voor de specifiekere acties zullen onder deze mensen zeer creatieve ideeen zitten waarmee we hen elke keer opnieuw een slag toe kunnen brengen.

Vraag is hoe organiseer je zoiets. Internet is het medium om snel met elkaar te communiceren.

Wie heeft om te beginnen ideeen om een communicatie structuur op te zetten???
Ik ga ervoor, u ook?

Gast

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door Gast »

Beste RGD,

Ook ik heb een dagvaarding gekregen van Dexia. Moet precies een week later dan jij voorkomen. Mijn advocaat gaat ook om uitstel vragen. Mijn geval is ook geen eegalease. Schuld van 23.000 euro. Ben benieuwd hoe deze poppenkast af gaat lopen.



Mvg,

Alexandra

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door pallu »

RDG
sterkte morgen en hou ons op de hoogte



een poppenkast loop altijd goed af Jan Klaasen en Katrijn leefden nog lang en gelukkig en de boef gaat het gevang in.
laten wij hopen dat dit in het eggie ook zo is.
Laatst gewijzigd door pallu op 18 nov 2003 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.

EEE

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door EEE »

sterkte RDG

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door JH »

RDG, sterkte voor morgen !

liba
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 okt 2003 11:11

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door liba »

STERKTE MORGEN LAAT EVEN WAT WETEN
IK HOOP DAT JE OOK BIJ RTL5 KOMT IN GE GOEDE ZIN VAN HET WOORD

moen
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 okt 2003 10:59

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door moen »

Beste RDG,
zelf ben ik gedagvaard voor 10dec.mijn restschuld is wel iets hoger dan die van jou.ben zelf bezig alle financien bij elkaar te schrappen voor een advocaat.
voor morgen wens ik je alle succes toe.
groeten moen.

H.v.R.
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 jul 2003 21:02

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door H.v.R. »

RDG, ik voel me gesterkt door jouw vasthoudendheid. Mommers uit Schaijk, ik zal contact met hen opnemen voor advies, kom zelf ook uit Schaijk dus beter kan het niet.
Succes morgen, ook al ben je er zelf niet bij en laat svp horen hoe het (je advocaat) is afgegaan

gr.
Hans

RDG
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 okt 2003 09:00

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door RDG »

Iedereen bedankt voor jullie meelevende reacties. Ik verwacht niet dat het zo spannend zal worden morgen. Ik begreep dat het haast min of meer standaard al verleend wordt, zo' n eerste uitstel. Ik houd jullie op de hoogte

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door Albert »

In ieder geval succes.

Albert

opnaaier
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 okt 2003 16:24

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door opnaaier »

dit eerste uitstel wordt altijd verleend. Daarin krijgt de gedaagde een termijn, in het algemeen een week of zes om schriftelijk verweer in te dienen. Dat wordt aan de eiser toegezonden en die krijgt vervolgens ook weer een termijn voor repliek. Dat gaat via de griffie weer naar gedaagde die weer termijn krijgt om te reageren en vervolgens wordt ook eiser weer termijn gegeven. Dan kan het zijn dat de kantonrechter het noodzakelijk vindt om eventuele getuigen te horen, het kan ook zijn dat hij probeert te middelen, maar het is ook mogelijk dat hij vonnis wijst. Al met al zijn we dan al maanden verder.

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: gedagvaard

Ongelezen bericht door pallu »

RDG

waar blijft de uitslag

Gesloten