LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ik ben op zoek naar nieuw bewijs voor 1986(aandelenlease)

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

ik ben op zoek naar nieuw bewijs voor 1986(aandelenlease)

Ongelezen bericht door croosjes »

we zijn een onderzoek gestart naar nieuw matriaal:

Kunnen jullie mij helpen aan nederlandse en/of europesche publicaties/contracten van voor 1986 waaruit blijkt dat toen al het begrip effectenlease-overeenkomst bestond.

Wanneer en door wie werd de leaseconstructie met effecten gecreëerd.


graag jullie medewerking voor de gedupeerden in het algemeen


iedereen alvast bedankt Andre de Croos

ertegenaan
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 sep 2004 16:40

Re: ik ben op zoek naar nieuw bewijs voor 1986(aandelenlease)

Ongelezen bericht door ertegenaan »

"europesche"

Mijnheer was van de website met spelfouten, dat was ik even vergeten.

spookje
Berichten: 211
Lid geworden op: 29 okt 2004 00:05

Re: ik ben op zoek naar nieuw bewijs voor 1986(aandelenlease)

Ongelezen bericht door spookje »

wat dacht je van matriaal

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: ik ben op zoek naar nieuw bewijs voor 1986(aandelenlease)

Ongelezen bericht door impact »

Naar ik me herinner startte Piet Bloemink met aandelen in zijn premie-obligatiefonds, Op zich was dat idee wel goed: er werden pakketten rpemie-obligaties gekocht van o.m. het Rode Kruis. Als daar een grote prijs in viel, werd die prijs door de deelnemers in het fonds gedeeld. Na de trekking werden die obligaties weer verkocht en kreeg van de opbrengst ook iedere deelnemer het hem toekomende deel.
De enige kosten waren daarbij het koersverschil tussen aan- en verkoop en de bankkosten. Eigenlijk was het een loterij zonder nieten, maar wel met kans op prijzen.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: ik ben op zoek naar nieuw bewijs voor 1986(aandelenlease)

Ongelezen bericht door croosjes »

impact, het gaat erom dat een leaseconstructie al veel langer bestond, daarom willen de advocaten nog dieper graven in de lease gebeuren. En daarom is het belangrijk hoe de basis was en de wetten hier omtrent. Ook belangrijk hoe werd dit door de media en deskundige naar voren gebracht in 1986 en eerder ""nu europa"".
De Burgerlijk Wetboek schrijft bijvoorbeeld over de koopregels 1493 tot 1576 titel 5 boek 4 BW over dit onderwerp. Maar lease bestond al voor 1986 en daar zijn wij belang stellend naar en omdat de gedupeerden het aan gaat wilden wij deze vraag hier op het forum neer leggen. En trouwens als er geen nieuws komt vanuit de hoek van de rechters, dan moet je niet stil zitten maar dan ga je zoeken naar onderwerpen voor nog betere verdediging.

iedergeval bedankt voor de reactie van jou zijde.

Gesloten