LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
MKB

incasso

Ongelezen bericht door MKB »

:( INCASSO INCASSSO INCASSO :(


Hallo vanmorgen kreeg ik via de post een brief van het incassobureau of ik binnen 14 dagen wil betalen, wat moet ik nu doen wel of niet betalen, wat zijn de gevolgen als ik niet betaal, ik heb al op het forum gekeken maar dat gaat allemaal over dat de eega niet heeft meegetekend, maar dat is niet van toepassing op mij,
:twisted: :evil: WAT MOET IK NU DOEN???????? :twisted: :twisted: GRAAG WIL IK HIER ZO VLUG MOGELIJK ANTWOORD OP HEBBEN. BEDANKT ALVAST

jammie73

Re: incasso

Ongelezen bericht door jammie73 »

Hoi MKB

Ook ik ben de gelukkige ontvanger van een incassobrief.
Heb een aantal advocaatkantoren een email verstuurd met daarin de vraag hoe te handelen.

Zonet heeft een advocaat me teruggebeld en het volgende gezegd:
- Netjes dat ze nu nog geen extra kosten rekenen
- Als je gebruik gaat maken van de DEXIA-betalingsregeling ben je nog
nog steeds van hun afhankelijk
- Mocht je het geld kunnen betalen doe dit dan onder PROTEST!

Mocht je niet gaan betalen dan krijg je weer een brief van het incassobureau met het volgende bedrag erop:

- Restschuld
+ Incassokosten
+ Rente
+ BTW

Mocht je dan nog niet reageren dan zullen er gerechtelijke stappen worden ondernomen (info komt van het incassobureau zelf).

Hopelijk heb je hier iets aan.

degroot

Re: incasso

Ongelezen bericht door degroot »

Beste mensen,
Voorlopig niet betalen. Als je wel betaald is de kans heel groot dat je het geld nooit meer terug ziet.
Kijk op www.pay-back.nl en sluit je aan voor een procedure.

pas op

Re: incasso

Ongelezen bericht door pas op »

Pas op voor payback ze beloven van alles maar u komt van een koude kermis thuis. Ik spreek uit ervaring!!!

degroot

Re: incasso

Ongelezen bericht door degroot »

Dan willen we wel graag weten welke ervaring u heeft u Payback.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: incasso

Ongelezen bericht door Piet »

Iedere gedupeerde zal een keer een besluit moeten nemen:
Of je betaalt dexia en neem je verlies en frustraties of je gaat procederen en vorder je geld terug van dexia via een gerechtelijke procedure.

De dreigbrieven van een incasso bureau kun je naast je neerleggen.
Een incasso bureau heeft geen recht om beslag te leggen, je huis binnen te komen, rekeningen te blokkeren of wat dan ook.
Alleen dreigen met brieven of telefoontjes, daar blijft het bij.
Als je niet betaalt dan zal het incasso bureau de opdracht teruggeven aan dexia, samen met de rekening van de incasso kosten, die mag dexia dus betalen.
Daarna zal dexia je dagvaarden.
Je kunt ze ook voor zijn en dexia dagvaarden.
Welke manier je ook kiest, je hebt een advocaat nodig.

Maar wat gaat je dat kosten?
Bereken eerst of je in aanmerking komt voor toevoeging (gesubsidieerde rechtsbijstand).
Op www.rvr.org bij infobalie staat de procedure en de tabellen om te berekenen of je in aanmerking komt voor toevoeging .
Heb je geen recht op toevoeging, zoek dan een goedkope maar wel goede advocaat of doe mee met het groepsgewijs procederen.

Kijk naar de inleg die je kwijt bent, kijk naar de restschuld die je betaald hebt of nog moet betalen, kijk naar de financiele ellende waar je in gekomen ben, kijk naar de slapeloze nachten en de irritatie binnen het gezin, kijk naar het onrecht wat je is aangedaan, kijk naar de mogelijkheden om hier iets aan te doen.... en neem dan een beslissing.

Groeten,
Piet

kash
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 nov 2004 12:37

Re: incasso

Ongelezen bericht door kash »

beste piet,

hoe lang zijn jullie met deze procedure bezig?
en hoe is het tot nu toe is verlopen ??

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: incasso

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Kash,

Welke procedure bedoel je, kun je wat ruimer vertellen wat je bedoelt?

Groeten,
Piet

kash
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 nov 2004 12:37

Re: incasso

Ongelezen bericht door kash »

beste piet,

als ik het goed heb begrepen is pay-back sinds maart dit jaar ( als het niet eerder is ) bezig met een zaak tegen aegon 'vliegwiel'. wat ik me afvraag is of er al positieve beweging in deze zaak is.

Graag meer hierover, (andere zijn ook welkom om te reageren) maar zo als ik het nu zie en dan wil ik niemand demotiveren, want ik heb zelf ook zo'n pakket waar ik van af wil, is er weinig informatie over hoe het verder moet nadat je respons hebt gehad van aegon wat betreft je opvraag van je persoonlijke gegevens.

stoppen met betalen heeft totnutoe ook weinig zin gehad, want nu zit het incassobureau achter met aan.

kash

Gast

Re: incasso

Ongelezen bericht door Gast »

Neem eens een besluit en stop met zeuren. Sluit je aan bij de groep en ga procederen.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: incasso

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Kash,

Advocatenkantoor Osse uit Houten is al ruim een half jaar bezig met onderhandelingen met Aegon.
Aegon is niet te vergelijken met dexia en speelt het spelletje heel slim.
Er zijn bij dit kantoor ruim 100 Vliegwiel gedupeerden.
Zoals het nu staat gaat zij binnenkort over tot dagvaarden omdat de onderhandelingen weinig opleveren.
Het ander kantoor, Holla Poelman in Den Bosch, die ook het Vliegwiel doet heeft al ruim 50 aanmeldingen.
Vrijdag 26 november is er een informatiemiddag voor deze groep.
Daarna gaat de advocaat aan de slag.
Ook zal dan worden begonnen met het vormen van een tweede groep.
Aegon volgt dezelfde procedure als dexia als je niet meer betaald.
Eerst aanmaningen en daarna brieven van het incasso bureau.
Daarna komt het verschil: dexia gaat meestal over tot dagvaarden, maar Aegon doet dit niet.
Aegon doet dit niet omdat zij wachten op acties van je advocaat om te onderhandelen en eventueel te schikken.
Deze onderhandelingen duren lang, daarom is Aegon nog steeds niet gedagvaard, maar dat komt wel.
Over de opvraag van je gegevens bij Aegon en hoe nu verder, daar hoop ik binnenkort wat meer over te kunnen vertellen.

Groeten,
Piet

kash
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 nov 2004 12:37

Re: incasso

Ongelezen bericht door kash »

Beste piet,

Bedankt voor de informatie, zo te horen zijn we nog lang niet klaar met aegon. :? ik zelf heb binnenkort een afspraak bij bureau rechtshulp, ik hoop dat ze positief respons voor me hebben.

kash

Gast

Re: incasso

Ongelezen bericht door Gast »

Aegon is gestopt met de verkoop van vliegwielen.

Cash

ineke/herman
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2004 22:03

Re: incasso

Ongelezen bericht door ineke/herman »

Heeft iemand al eens bericht gehad van Dexia naar aanleiding van een stuitingsbrief en zo ja welk antwoord ???

Gesloten