LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Legio verwerpt aantijgingen Radar / Erasmus Universiteit Rot

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
legiofan

Legio verwerpt aantijgingen Radar / Erasmus Universiteit Rot

Ongelezen bericht door legiofan »

De directie van Legio, onderdeel van Dexia Bank Nederland, verwerpt de conclusies van een onderzoek van de Erasmus Universiteit Rotterdam in opdracht van het Tros-programma Radar. Radar trekt onder meer de conclusie dat aan- en verkoopkoersen voor aandelen die Legio in het kader van de Winstverdriedubbelaar heeft doorberekend aan haar klanten, ongunstig voor die klanten uitpakken en stelt in de uitzending van 25 maart zelfs letterlijk: "Uit ons onderzoek blijkt dat Legio de pakketten stelselmatig aan- en verkoopt op een ongunstig moment." Dit is pertinent niet waar.

Het onderzoek is volstrekt ondeugdelijk. Het bevat niet alleen rekenfouten, maar is ook gebaseerd op volledig onrealistische aannames over bied- en laatkoersen. Daarnaast is het aantal contracten waarop het onderzoek is gebaseerd veel te klein om wetenschappelijk verantwoorde conclusies te kunnen trekken. Dexia Bank Nederland heeft het onderzoek van Radar/Erasmus Universiteit Rotterdam overgedaan volgens dezelfde methodiek, maar gebaseerd op correcte berekeningen en aannames en heeft het onderzoek bovendien uitgebreid tot een wetenschappelijk verantwoord aantal waarnemingen. Hieruit blijkt dat - in tegenstelling tot de beweringen in het onderzoek van Radar/Erasmus Universiteit Rotterdam - de koersen die aan de klanten van Legio in rekening zijn gebracht niet significant verschillen van de gemiddelde koersen van de betreffende handelsdagen. Sterker nog, zij zijn gemiddeld wel degelijk gelijk aan de gemiddelde dagkoersen.

Dexia Bank Nederland heeft de Erasmus Universiteit Rotterdam geconfronteerd met de resultaten van haar onderzoek. De Erasmus Universiteit Rotterdam heeft hedenmiddag een persbericht verstuurd waarin zij afstand neemt van de in de uitzending van Radar gepresenteerde conclusies. Hiermede is duidelijk komen vast te staan dat het door Dexia Bank Nederland gecorrigeerde onderzoek nadrukkelijk de door Radar getrokken conclusies tegenspreken. "De Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) neemt afstand van de conclusies die het televisieprogramma Radar getrokken heeft op basis van het recente onderzoek naar de afrekening van koersen door Legio. De universiteit distantieert zich nadrukkelijk van de conclusies in de media als zou Legio bewust onvoordelige koersen aan haar cliënten in rekening hebben gebracht. De EUR betreurt het dat haar naam in verband is gebracht met de conclusies die Radar aan het onderzoek verbonden heeft en dat hierdoor mogelijk twijfel is ontstaan aan de integriteit van Legio", aldus het persbericht van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Dexia Bank Nederland beraadt zich op juridische stappen tegen Radar.

Amsterdam, 11 april 2002

Legio, Dexia Bank Nederland N.V.

Bron: www.legio.nu

Johan

Re: Legio verwerpt aantijgingen Radar / Erasmus Universiteit Rot

Ongelezen bericht door Johan »

Beste Legiofan,

Ik vind het heel dapper van je dat je het zo opneemt voor de firma Legio. Je zult waarschijnlijk niets beter te doen hebben want ik kan me niet voorstellen dat je dit voor je plezier doet. Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat jij toevallig per ongeluk werkzaam bent bij Legio. In dat geval wil ik dat je zo snel mogelijk contact met mij opneemt.

Ik wil namelijk 2 contracten bij Legio afsluiten te weten; de Verliesdriedubbellaar(vh Winst3dubbelaar) en het Rampenplan(vh Feestplan II).
Hartelijk dank voor je medewerking.

Een echte Feyenoord-fan..........

k vd boom

Re: Legio verwerpt aantijgingen Radar / Erasmus Universiteit Rot

Ongelezen bericht door k vd boom »

beste johan,

Het is nog altijd winstverdrieduisteraar als je iets leuks wilt verzinnen. En als jij nu op je bek gaat met aandelen moet je iemand anders daar niet voor aankijken. Maar ja dat zijn ze bij "wie wordt er in de kuip vermoord? ja feijenoord" wel gewend of niet? de beste man heeft gelijk. Radar heeft nl een stageverslag gebruikt van iemand die bij hun stage liep via de erasmusuniversiteit, geen geldend onderzoek. (lijkt clinton wel) dus dit programma kan opkrassen.

Marc

Re: Legio verwerpt aantijgingen Radar / Erasmus Universiteit Rot

Ongelezen bericht door Marc »

We zullen zien wie er hier gelijk heeft. Als een instituut als de Erasmus Universiteit zich distantantieert van uitspraken gedaan door Radar betreffende het onderzoek naar malversaties in de afwikkeling van de aan-en verkopen van de aandelen, wordt duidelijk waarom Dexia niet live in de uitzending wilde reageren.
Men loopt bij Radar blijkbaar de kans foutief geciteerd te worden! Mijns inziens wordt de macht van de media hier misbruikt.
Mocht het tot een rechtzaak komen tussen Legio en Radar, of zoals nu te verwachten is tussen Radar en de Erasmus Universiteit ben ik reuze benieuwd naar de uitkomst hiervan.

N.B. Oudere kijkers, herinnert u zich de de ondergang van Exota frisdrank nog?

Marcel

Re: Legio verwerpt aantijgingen Radar / Erasmus Universiteit Rot

Ongelezen bericht door Marcel »

Wie trouwens bij Legio werkt, zou ik hier de forum aardig proberen te manipuleren. Ik zie van zulke stoffige verhalen.

henk

Re: Legio verwerpt aantijgingen Radar / Erasmus Universiteit Rot

Ongelezen bericht door henk »

de folder van legiolease was duidelijk. Wij hebben echter bezoek gehad van een medewerker en die heeft ons duidelijk overgehaald mee te doen.Hij zij dat je alléén ging verliezen bij een 3e wereld oorlog. (is die er nu dan?)
Wj zijn er gewoon ingetrapt door een man met een hele flotte babbel.

Gesloten